2 numre på et simkort?
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 17:21

Hej

Kan man få lavet et simkort, hvor man kan have 2 telefonnr?

Jeg har to telefoner og jeg vilgodt nøjes med at bruge den ene, men have 2
numre på - det er hos 2 forskellige operatører, men begge bruger TDC's net,
hvis det har nogen betydning.
Nogen der kender svaret på mit spørgsmål - evt hvor man kan få det henne og
hvad det koster. Jeg bor i Aalborg

Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Nicholas

Dato : 30-01-06 02:51
Fra : BigMac

Dato : 30-01-06 10:17

"Nicholas" <nicholas@nospam.please> skrev i en meddelelse
> Check
>
> http://www.frontlinetechnology.onlinesalg.dk

jep

Fra : KS

Dato : 30-01-06 17:47

"Nicholas" <nicholas@nospam.please> skrev i en meddelelse
> Check
>
> http://www.frontlinetechnology.onlinesalg.dk

Rigtig smart, men hvordan fungere det?

Der ligger jo data fra teleudbyderne på de eksisterende sim-kort, som gør
sim-kortet unik. Og man skal vel på en eller anden måde have dem over på det
nye kort.

//KS

Fra : Anders Majland

Dato : 30-01-06 19:50

> Der ligger jo data fra teleudbyderne på de eksisterende sim-kort, som gør
> sim-kortet unik. Og man skal vel på en eller anden måde have dem over på
> det nye kort.

Det virker ved at man ført knækker krypteringen på de eksisterende sim kort
hvorefter man skriver en kopi der har informationen fra alle kortene. Via en
menu i en nokia (og nogle andre) kan man så vælge hvilket nummer der skal
være aktivt.

Det virker fint på sim kort der er et par år gamle, men nyere simkort kan
være umulige at knække ...

Jeg har anvendt det i omkring 2 år med en løsning købt hos gsm technology i
polen.

Fra : Nicholas

Dato : 30-01-06 22:28

> Rigtig smart, men hvordan fungere det?

For gamle comp128v1-kort: Kloning hvor du kan have op til 8 SIM-kort på 1
multiSIM-kort.

For nye comp128v2-kort: Fysisk beskæring af 2 SIM-kort som placeres på et
interface som har
samme dimensioner som et alm. SIM-kort. Interfacet lægges i telefonens
SIM-kort-holder og vupti
så har du adgang til 2 SIM-kort via mobiltelefonens menu.

Fra : Anders Majland

Dato : 31-01-06 15:16

> [...]
> SIM-kort-holder og vupti
> så har du adgang til 2 SIM-kort via mobiltelefonens menu.

Interessant - hvor købes det ?

Mvh
Anders Majland

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 31-01-06 22:57

TBJ wrote:
> [...]
> Nogen der kender svaret på mit spørgsmål - evt hvor man kan få det
> henne og hvad det koster. Jeg bor i Aalborg

Yep:
Og så i Ålborg http://www.aalborg-mobilservice.dk/

/ Thomas

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-02-06 11:41

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message
> [...]
> net, hvis det har nogen betydning.
> Nogen der kender svaret på mit spørgsmål - evt hvor man kan få det henne

Glem det kommer aldrig til at virke din telefon har kun _een_ sender så du
kan ikke have to numre i ligemeget hvad de forsøger at sælge dig af
wondertools...

Fra : Mogens W. Larsen [90~

Dato : 09-02-06 16:58

Hej Alle der ønsker DUAL-Sim

Jeg forhandler disse enhedder.. Tjek min "Beta Side" :) Ny med nyt design er
på vej..
Jeg forhandler nu også de nye Digitale med flere numre online hvilket er
rigtig smart.

Skriv og vi finder en løsning der dækker dit behov.

Mvh.
Mogens