Der var engang ...
Fra : Fiel

Dato : 29-01-06 17:03

Hi gruppe

For længe, længe siden så jeg et lille smart program, der kunne lave
en fin oversigt over strukturen i en HTML kode, selv om den var blevet
skrevet helt uden mellemrum og linieskift.

Kan nogen hjælpe mig med navnet på et sådant ?.

Med venlig hilsen

Leif B..

Fra : Kasper

Dato : 29-01-06 18:21

> [...]
blevet
> skrevet helt uden mellemrum og linieskift.
>
> Kan nogen hjælpe mig med navnet på et sådant ?.

Dreamweaver ?
Der er mange!
Men det øverste var/er mit foretrukkende.
Mange bruger dog stones webwriter.

Brug hvad du vil og føler for!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 29-01-06 18:40

Kasper <Kasper@fjernmignorskov.org> wrote:

>Dreamweaver ?
- smart lille program kan man vist ikke kalde det

HTML Tidy UI http://tidy.sourceforge.net er et lille program

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-06 00:43

Leonard skrev:

> HTML Tidy UI http://tidy.sourceforge.net er et lille program

Jeg har lige pudset en windowsversion på en HTML-fil. Det
udskifter æøå med koder og laver dobbelt linjeafstand, så jeg
slettede det i en fart. Da min fil i forvejen var
velstruktureret, kunne jeg ikke om det er godt til det.

--
Bertel

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 29-01-06 19:59

Fiel wrote:
> [...]
> skrevet helt uden mellemrum og linieskift.
>
> Kan nogen hjælpe mig med navnet på et sådant ?.

Hvad mener du med strukturen? For mig lyder det som noget umuligt en tekst
uden markører af en eller slags kan ikke struktureres. Det vil i al fald
ikke kunnen klare uden kunstig intelligens og det er der ikke nogen har
kunne producere hidtil, selv om der har været mange kreative forsøg.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-06 21:51

On Sun, 29 Jan 2006 19:58:49 +0100, "Johnny Winther Ronnenberg"
<johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> wrote:

> [...]

<snip>
> [...]
>ikke kunnen klare uden kunstig intelligens og det er der ikke nogen har
>kunne producere hidtil, selv om der har været mange kreative forsøg.

Jeg tror han mener noget i retning af:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Fiel

Dato : 30-01-06 00:55

Mange tak for al den respons, men I har misfors..... Nej, jeg har ikke
udtrykt mig klart nok.

Jeg har en del HTML kode, jeg skal have kigget nærmere på og
rettet lidt i. Det er desværre skrevet ud i ét, altså helt uden linieskift
og uden mellemrum. Det gør det svært, at finde frem til de steder der
skal rettes. Jeg havde for længe siden et lille program, der selv kunne
lave det hele om til en flot struktur. Ca. således:

Før:

<TABLE><TR><TD>tekst og grafik</TD></TR></TABLE>

Efter:

<TABLE>
<TR>
<TD>
tekst og grafik
</TD>
</TR>
</TABLE>

Jeg kan desværre ikke finde det lille program eller huske, hvad det hed.
Det er dette jeg søger hjælp til. Håber I kan hjælpe.
mvh/leif b.

(klip)

Fra : Frank Olieu

Dato : 30-01-06 04:24

_Fiel_ skrev | wrote | écrivit (30-01-2006 00:55):

> Jeg kan desværre ikke finde det lille program eller huske, hvad det hed.
> Det er dette jeg søger hjælp til. Håber I kan hjælpe.
> mvh/leif b.

Som Leonard nævner, må det være Tidy... Og jeg ved ikke hvad Bertel har gjort
forkert, fordi hvis man konfigurerer det ordentligt, laver Tidy et fornemt
stykke arbejde :)

En Windows version med grafisk brugerflade kan downloades på:
http://perso.wanadoo.fr/ablavier/TidyGUI/#download

Alternativt, kan du bruge Firefox med udvidelsen "HTML validator" (også baseret
på Tidy):
http://users.skynet.be/mgueury/mozilla/

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Holst

Dato : 30-01-06 11:32

Fiel wrote:

> [...]
> skal rettes. Jeg havde for længe siden et lille program, der selv kunne
> lave det hele om til en flot struktur. Ca. således:

På min Amiga havde jeg i gamle dage et program, som hed TidyHTML eller
HTMLTidy, og et hurtig søgning bringer mig til:

http://www.blakemore-noble.net/Software/Tidy.html

hvor du finder et link til originalen, idet Amiga-udgaven vist bare var
en port. Måske kan det hjælpe.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-01-06 14:38

Fiel wrote:
> [...]
> skal rettes. Jeg havde for længe siden et lille program, der selv kunne
> lave det hele om til en flot struktur. Ca. således:

Macromedia, nu Adobe, har et program kaldet Codesweeper, som
er integreret med deres HTML Editor HomeSite.
Se
http://www.macromedia.com/devnet/server_archive/articles/codesweeper.html

Det er vist ikk enoget stand-alone program, men du kan jo
downloade en trial version af Homesite og bruge Codesweeper
til at få orden på sagerne inden prøveperioden udløber.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-01-06 11:21

Jørn Andersen wrote:

> <snip>
>
> Jeg tror han mener noget i retning af:

Så faldt tiøren

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Fiel

Dato : 30-01-06 10:27

Hej gruppe
I hjalp:

"Fiel" <leblfjern@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrevet helt uden mellemrum og linieskift.
>
> Kan nogen hjælpe mig med navnet på et sådant ?.

Det var just TidyGUI, jeg lige sad og manglede. Det er ret nyttigt, når man
skal hjælpe med at rette
andres koder.

Mange, mange tak til alle for hjælpen.

mvh/leif b.