Skærme
Fijala 3554
Har HDCP betydning for PC-skærm.
Fra : Jens

Dato : 29-01-06 13:00

Hej Gruppe.

Jeg står overfor at købe ny fladskærm til min PC'er. Nu hører man så om
HDCP, der vist er en sikkerhedskryptering imellem PC/Afspiller og så
skærmen.

Hvis jeg senere, når der engang kommer HD-DVD'ere / BlueRay DVD'ere, gerne
vil se en sådan HD DVD på min computer, skal jeg så sikre mig, at jeg i dag
køber en TFT skærm med HDCP?

Skal grafikkortet til den tid så også understøttet HDCP?
(Nu er det computerskærmen jeg står for at købe, så kan jeg jo starte med at
få HDCP i den).

Vil man overhovedet kunne afspille de fremtidige HD-DVD / BlueRay DVD'ere
uden HDCP?

Og så kan jeg ikke lige lade være med at flytte spørgsmålet ind i stuen også
Hvis jeg senere vil bruge min nuværende PC som HTPC i stuen (når jeg
engang får købt en god stue-fladskærm derindtil), vil jeg så kunne bruge den
til HDTV - eller skal der noget HDCP (grafikkort?) i PC'en for at den kan
være HTPC til HDTV?

Mvh og pft
Jens