jyderne skal bare købe nogle andre biler..~
Fra : Barfly.

Dato : 29-01-06 12:06

Farligst at køre i Jylland

sjovt hvis man lavde en 'folksam' stat. over hvor 'sikre' bilmodeller var i
Jylland vs Sjælland....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-01-06 12:42

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote in message
> Farligst at køre i Jylland
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/28/214751.htm

hehe de har vist ikke læst igennem, at de ha skrevet det samme 2 gange,
eller tilføjet lidt ved det andet afsnit og lade det gamle stå hehe.. men
okay så ser det også ud af mere.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-01-06 13:21

Bjarke Hansen skrev:
> hehe de har vist ikke læst igennem, at de ha skrevet det samme 2 gange,
> eller tilføjet lidt ved det andet afsnit og lade det gamle stå hehe.. men
> okay så ser det også ud af mere.

Nu må du virkelig tage dig sammen! Du kan da ikke tillade dig at komme
her og forlange at journalister også skal læse igennem hvad de skriver
inden det bliver trykt!

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : tb

Dato : 29-01-06 14:03

> Nu må du virkelig tage dig sammen! Du kan da ikke tillade dig at komme her
> og forlange at journalister også skal læse igennem hvad de skriver inden
> det bliver trykt!

Jeg var på et tidspunkt på et Folkeblad. De skulle spare, så de fyrede
folkene til korrekturlæsning. Det er sgu et sjovt sted at spare, ´hvis I
spørger mig...

Fra : JS

Dato : 30-01-06 07:49

tb wrote:

> Jeg var på et tidspunkt på et Folkeblad. De skulle spare, så de
> fyrede folkene til korrekturlæsning. Det er sgu et sjovt sted at
> spare, ´hvis I spørger mig...

Det er efterhånden kun Børsen der har et tilfredsstillende
retskrivningsniveau. Der er godt nok alarmerende mange fejl i alle andre
aviser og også på tv.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-01-06 13:24

> sjovt hvis man lavde en 'folksam' stat. over hvor 'sikre' bilmodeller var
> i Jylland vs Sjælland....

Vi jyder har veje at køre på - vi skal ikke holde i kø hele tiden i en eller
anden trafikprop...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : tb

Dato : 29-01-06 14:04

> Vi jyder har veje at køre på - vi skal ikke holde i kø hele tiden i en
> eller anden trafikprop...

Sjovt nok kan jeg konstatere at gennemsnitsfarten på Sjællands motorveje er
væsentlige lavere end i Jylland. Meeeen det er vist også noget med at der
ikke er så mange politiskoler herovre

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-01-06 14:06

Andreas M. Hansen wrote:

> Vi jyder har veje at køre på - vi skal ikke holde i kø hele tiden i en
> eller anden trafikprop...

Det er så også fint nok. Men jeg fatter ikke hvorfor Københavnerne skal
flås i forsikring, når det nu er jyderne der slår sig selv ihjel i
bilerne? Selvom man er død, skal der stadig udbetales til de efterladte
hvis man har en kasko.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-01-06 14:09

Lars L. Hansen explained :

> [...]
> man er død, skal der stadig udbetales til de efterladte hvis man har en

Tjaa, det har nok noget at gøre med alle de buler og småskader der
bliver lavet når idioterne ikke kan holde deres plads i køen på de
københavnske motorveje...

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-01-06 14:23

Henrik Stidsen wrote:
> Tjaa, det har nok noget at gøre med alle de buler og småskader der
> bliver lavet når idioterne ikke kan holde deres plads i køen på de
> københavnske motorveje...

Jeg vil gætte på at fleste når aldrig til forsikringsselskaberne
kendskab. Jeg vil skyde på at jeg godt kan få skiftet en væsentlig del
af bilen frontparti for selvrisikoen+bonustab.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-01-06 21:54

> Jeg vil gætte på at fleste når aldrig til forsikringsselskaberne kendskab.
> Jeg vil skyde på at jeg godt kan få skiftet en væsentlig del af bilen
> frontparti for selvrisikoen+bonustab.

Det samme gælder nu herude på landet. Der ryger i snit en 3-4 biler af vejen
om året her i nærheden og langt de fleste biler hentes tilbage på vejen af
ejeren (evt med hjælp af venner, traktorer og lign) Det er uderst sjældent
at dansk autohjælp eller falck rodes ind i det (da der 7-9-13 ikke har været
alvorligere personskader). Jeg antager så at det skyldes at bilerne kun er
ansvarsforsikerede og/eller ejerne ikke ønsker at politiet spørger til deres
hastigheds i uheldsøjeblikket ... Btw så ved fragtmændene også hvor jeg bor
nær jeg fortæller det i relation til et bestemt sving der ikke kan tages med
89km/t i lastbil

Fra : JS

Dato : 30-01-06 07:58

Lars L. Hansen wrote:

> Jeg vil gætte på at fleste når aldrig til forsikringsselskaberne
> kendskab. Jeg vil skyde på at jeg godt kan få skiftet en væsentlig del
> af bilen frontparti for selvrisikoen+bonustab.

Det er muligt, men "alle minus de fleste" er stadig mange flere end i
jylland, hvor der ikke er så stor nærkontakt mellem bilerne.

Fra : Klaus G.

Dato : 29-01-06 15:01

> [...]
> flås i forsikring, når det nu er jyderne der slår sig selv ihjel i
> bilerne? Selvom man er død, skal der stadig udbetales til de efterladte

Har det måske noget med kriminalitet i området at gøre også? Jeg ved det
ikke, men måske forsikringsselskaberne mener der er større risiko for
indbrud i kbh, en i hirtshals?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-01-06 13:18

Barfly. skrev:
> Farligst at køre i Jylland
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/28/214751.htm

Måske det er fordi det ikke er nær så farlig at holde i kø, som det er
at køre.

> sjovt hvis man lavde en 'folksam' stat. over hvor 'sikre' bilmodeller var i
> Jylland vs Sjælland....

De burde da være lige sikre uanset landsdel. Men måske mener du det for
at se hvilke biler der bliver brugt det ene sted og det andet sted. Hvad
man så end kan bruge det til.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-01-06 14:18

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> De burde da være lige sikre uanset landsdel.

Mon ikke der er flere biler med "jydekrog" i jylland?

Et anhængertræk er med til at formindske virkningen af deformationszoner ved
påkørsel bagfra.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : JS

Dato : 30-01-06 07:56

Uffe Ravn wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Mon ikke der er flere biler med "jydekrog" i jylland?
>
> Et anhængertræk er med til at formindske virkningen af
> deformationszoner ved påkørsel bagfra.

Til gengæld er der flere udspartlede mujaffabiler med alifælge og
ding-dong-lir og spoilere, der er lige så slemme som træk.
Jeg talte i øvrigt med en skades-etellerandet-ansvarlig fra
sos-international der sagde at det var en skrøne det med at anhængertræk gør
bilen mindre sikker ved påkørsel bagfra.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-01-06 11:12

JS wrote:

> Jeg talte i øvrigt med en skades-etellerandet-ansvarlig fra
> sos-international der sagde at det var en skrøne det med at
> anhængertræk gør bilen mindre sikker ved påkørsel bagfra.

Det skulle glæde mig hvis han havde ret, men uanset hvad bliver mit
anhængertræk siddende.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-01-06 14:48

"Farligst at køre i Jylland"

Statistik.......

For at vide om det virkelig passer, må man da også vide noget om hvor mange
biler der er pr. indbygger og hvor mange km man kører osv. Men det er typisk
ikke at fortælle om grundlaget, og så tror de fleste at påstanden er
rigtig.... Indtil videre er jeg da kritisk overfor påstanden. Iflg.
forsikringsselskaberne er der fleste skader i de store byer, derfor er det
dyrere at forsikre en bil i KBH end i en lille landsby i Jylland, men hvad
er deres grundlag....

Statistik.... :-/ Det kan altid vendes og drejes....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jan Vennike

Dato : 29-01-06 15:28

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men hvad er deres grundlag....
>
> Statistik.... :-/ Det kan altid vendes og drejes....

Lige nøjagtig

Og jeg mener faktisk den har været oppe og vende før, hvor jyderne blev
beskyldt for at køre råddent, med alle de skader de lavede.

Men så var det at man begyndt at kigge på skader/kørt km - og så vendte
billedet, for i Jylland kører man flere km/person - og så er risikoen
større.

Så statistik kan bruges/misbruges til at konkludere lige nøjagtig det man
har brug for.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : T. Hartung

Dato : 29-01-06 18:12

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse
> Farligst at køre i Jylland
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/28/214751.htm
>
> sjovt hvis man lavde en 'folksam' stat. over hvor 'sikre' bilmodeller var
> i Jylland vs Sjælland....

De fleste uheld sker ca. 5 km fra hjemmet - så jeg overvejer at flytte ))
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : JS

Dato : 30-01-06 07:54

Barfly. wrote:
> Farligst at køre i Jylland
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/28/214751.htm
>
> sjovt hvis man lavde en 'folksam' stat. over hvor 'sikre' bilmodeller
> var i Jylland vs Sjælland....

Undersøgelsen siger jo absolut intet om trafiksikkerheden i eksempelvis
Viborg Amt kontra Kbh i og med at det er antal dræbte i forhold til
indbyggere. Der er sikkert væsentligt flere biler pr. indbygger i Viborg og
knap så mange der sidder og gemmer sig i en lejlighed på 4. sal.

Ukritisk pladderjournalistik kan man vist roligt kalde det

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-06 11:08

JS wrote:

> Det er efterhånden kun Børsen der har et tilfredsstillende
> retskrivningsniveau. Der er godt nok alarmerende mange fejl i alle andre
> aviser og også på tv.

Et lille tryk på stavekontrol ville kunne fjerne over halvdelen af
fejlene.

--

Christian