Volvo 440/460
Fra : Klaus A

Dato : 29-01-06 11:08

Hej

Overvejer at supplere min 940stc med en bil nr 2.
Jeg kigger pt på 1994 og nyere modeller af Volvo 440.
Prisen ligger på bilbasen omkring de 20k for en nysynet i privat handel.

Hvad skal jeg se efter. Det er jo ikke en "rigtig" Volvo som jeg kender
rimeligt godt.

Klaus A

Fra : martin bjerre

Dato : 29-01-06 14:05

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prisen ligger på bilbasen omkring de 20k for en nysynet i privat handel.
>
> Hvad skal jeg se efter. Det er jo ikke en "rigtig" Volvo som jeg

Jeg kan kun sige en ting....LAD VÆRE....det er den ringeste Volvo
nogensinde, der er en del problemer med dem.

Martin

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 29-01-06 14:42

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:43dcbd6a$0$47089$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Udemærket vogn - kørte en '95 Volvo 460 turbo sport gennem
5 år frem til år 2000...

Bilen ruster, og jeg fik min sealet under garantien - døre og tag er
særligt ramte. Motoren kørte knaldhamrende godt (160 hk), men
den knirkede en del i forhjulsophængene/bøsninger, ligesom udstød-
ningssystemet ikke var særlig holdbart. Delene er/var forholdsvis
dyre - såvel original som uoriginal, men det kan jo have ændret sig...

> Det er jo ikke en "rigtig" Volvo

Dét er så det største problem med den bil - alle siger det til dig.

> Jeg kan kun sige en ting....LAD VÆRE....det er den ringeste Volvo
> nogensinde, der er en del problemer med dem.

Hvilken een har du ejet/kendskab til?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-01-06 14:48

> Jeg kan kun sige en ting....LAD VÆRE....det er den ringeste Volvo
> nogensinde, der er en del problemer med dem.
>
> Martin

Fin fyldestgørende kommentar. Der er vist problemer med alle biler i 20.000
kr klassen, en 440 er nogle måske skuffede over, fordi de tror de får en
svensk Volvo, men det gør man ikke til den pris. Samlekvalitet osv. er
ringere, men prisen er også meget lavere. Min fars 460 fra 1991 bare kører
fint uden problemer, han har haft den i mange år nu og så går den 14 på
literen i snit, selv om de kører en del bykørsel. Selvfølgelig er der ting
der går i stykker, men ikke noget man ikke må forvente, ingen biler er
servicefri.

Kan man finde en der er serviceret løbende og ikke har rust, så vil jeg men
det er en billig bil at have.

Niels

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-01-06 14:49

Jeg kender ikke mindre 2 som har en, og begge er glade for dem. Ingen
problemer. Den ene har kørt temmelig langt, mener det er omkring 400000km

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-01-06 17:33

Klaus A wrote:
> [...]
> Jeg kigger pt på 1994 og nyere modeller af Volvo 440.
> Prisen ligger på bilbasen omkring de 20k for en nysynet i privat

Kik godt og grundigt efter rust.
Der var mange af dem, som i de første år, fik skiftet temmeligt meget på
rustgarantien hos Volvo.
Det var mest i bagvognen (bagskærme, bagagerumsbund, bagpanel, bagklap osv)
at de blev angrebet, men har da set nogle stykker som også har fået skiftet
døre, paneler, tag osv. på garantien (dengang).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport