Hvor er det dog uheldigt...
Fra : Kim2000

Dato : 29-01-06 04:09

Det er da helt forfærdeligt at erhvervslivet skriger på arbejdskraft, og det
er da virkelig uheldigt at det lige præcis er taberen med de 6 guldbajere
nede på bænken de har brug og ikke en af de 200 ansøgere der har liggende i
bunken.

Der er 900.000 mennesker i den aktive alder der står udenfor
arbejdsmarkedet, og det er uden at medregne studerende, til trods for dette,
så fokuseres der på at små 40.000 mennesker angiveligt ikke skulle være
interesseret i at komme i arbejde. Man (erhvervslivet) kunne så overveje at
tage en af de 860.000 andre mennesker, men nej. Det er kun lige præcis de
40.000 narkomaner, bumser, alkoholikere, tiggere, hjemløse m.fl. der
åbenbart har kvaliteterne til at besætte de jobs, der angiveligt er ledige.

mvh
Kim

Fra : Joakim Von And

Dato : 29-01-06 10:50

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.fl. der åbenbart har kvaliteterne til at besætte de jobs, der angiveligt

Den aktive alder defineres som aldersgruppen ml. 15-66 år, der står udenfor
arbejdsmarkedet. Det er jo ikke ensbetydende med at 900.000 mennesker står
til rådighed for arbejdsmarkedet. 900.000- ca.150.000
kontanthjælps/-dagpengemodtagere giver 750.000 mennesker på førtidspension,
efterløn, revalidering og overgangsydelse. Er det disse mennesker du vil
have ud på arbejdsmarkedet igen?

Erhvervslivets råben på arbejdskraft skal nok ses i sammenhæng med at
andelen af de private beskæftigede er faldet siden 2001. Og det er jo ikke
en særlig gunstig udvikling under en konjunkturopgang.

Men når det er sagt, bryder jeg mig heller ikke om at se de svageste i vores
samfund stå for skud. Det sender et forkert signal. Enig.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-01-06 13:14

> [...]
> 40.000 narkomaner, bumser, alkoholikere, tiggere, hjemløse m.fl. der
> åbenbart har kvaliteterne til at besætte de jobs, der angiveligt er

Tjah--
Men taktikken virker.
De småt begavede højrefløjsvælgere æder æventyret råt.
Og derfor har vi, med jævne mellemrum, hørt den sang i mere end 50 år.
Utroligt nok hører man aldrig, når en svagpisser af journalist kolporterer
påstanden:

"Der manglers arbejdskraft.
Virksomheden XXX har 15 ledige stillinger."

Heller ikke liberalskrigerne i dette forum kan nævne konkrete virksomheder.
Hvorfor mon ikke?

ES