Helle fra Soc.
Fra : Basil

Dato : 28-01-06 22:49

Sidder lige og ser Deadline.
Hvor er hende Helle dog ringe til at svare på en journalists spørgsmål.
Hvad mener i, uanset politisk tilhørsforhold ?
Kai

Fra : Jim

Dato : 28-01-06 23:16

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Sidder lige og ser Deadline.
> Hvor er hende Helle dog ringe til at svare på en journalists spørgsmål.
> Hvad mener i, uanset politisk tilhørsforhold ?

Hun har tilsyneladende fundet Jens Otto Kraghs fodspor, for hun har også
skiftet standpunkt.
Med hensyn til den velfærd, hun mener mangler i Danmark, så vil hun jo have
anvendt de mange mia. til øget velfærd.
Men når man øger velfærden, så sænker man også incitamentet for at komme ud
og søge arbejdet.
Skatten på arbejde skal sænkes, før der skal hæves beløb til personer uden
arbejde. Dog kan ydelsen til pensionister godt hæves gradvist, så alle
kommer på samme niveau.
I dag er der flere niveauer, hvor der er den laveste, mellemste og højeste.
Og så er der den sidste efter den ny pensionsreform. Så er der tillæggene,
som er til de tre første satser.
Om der er noget jeg har glemt, er man velkommen til at supplere.

Men for at vende tilbage til dit egentlige spørgsmål, så ja, hun virker
stadig meget grøn i kløerne på journalisterne.
- Men det er vel til fordel for den siddende regering. Hurra for det. Hun
skal nok lære det.

J.

Fra : Basil

Dato : 28-01-06 23:23

Jim skrev d. 28-01-2006 i meddelelse
<43dbed2e$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:
> [...]

> stadig meget grøn i kløerne på journalisterne.
> - Men det er vel til fordel for den siddende regering. Hurra for det. Hun

Den eneste jeg ligenu kan sige er værre er ham Kultur-Brian.
Jeg hørte ham i P1 i onsdags (eller torsdags), og at skulle svare på
spørgsmål fra lytterne, altså uden manuskript, det magtede han bare
ikke. I forhold til ham er Helle en champ, men skidt var det stadig at
se og høre på hendes fremtræden (men at skrue ned, og bare se på hende,
det kunne jeg godt klare )
Kai

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 07:56

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Skatten på arbejde skal sænkes

Og skatten på egen bolig skal vel så tilsvarende øges?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 29-01-06 10:46

> Og skatten på egen bolig skal vel så tilsvarende øges?

Ikke nødvendigt.
Jeg går ind for skattestoppet og ser gerne en sænkning af skatten på
arbejde.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 11:56

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Ikke nødvendigt.
> Jeg går ind for skattestoppet og ser gerne en sænkning af skatten på
> arbejde.

Jeg går ind for afvikling af statsgælden /før/ vi nedsætter skatten.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Basil

Dato : 29-01-06 12:08

Per Rønne skrev d. 29-01-2006 i meddelelse
<1h9xd01.vg1nfeabukn5N%per@RQNNE.invalid>:

> Jeg går ind for afvikling af statsgælden /før/ vi nedsætter skatten.

Ditto.
Have pengene før vi bruger dem, det gælder også privat
Kai

Fra : Jim

Dato : 29-01-06 12:13

> Jeg går ind for afvikling af statsgælden /før/ vi nedsætter skatten.

100% enig.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-01-06 13:05

> Jeg går ind for afvikling af statsgælden /før/ vi nedsætter skatten.

Mon ikke det er bedre at erkende gældsafvikling er en balance mellem afdrag
og vækst. At fjerne topskatten er ikke en formøbling, det er en investering
i vækst og viden.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 13:44

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> [...]

> og vækst. At fjerne topskatten er ikke en formøbling, det er en investering

Ja, det er i hvert fald hvad dem der ville spare mest ved at fjerne
topskatten, altid siger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-01-06 14:55

> Ja, det er i hvert fald hvad dem der ville spare mest ved at fjerne
> topskatten, altid siger.

Og det er jo nok fordi de ved noget om det.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 15:07

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og det er jo nok fordi de ved noget om det.

Eller fordi de er grådige ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-01-06 16:24

> Eller fordi de er grådige ...

At kalde folk der er villige til at afstå halvdelen af de værdier de skaber,
for grådige er absurd.

Svaret er, de søger ikke mod middelmådighed.

Thorkild

Fra : Mark Jensen

Dato : 29-01-06 13:43

On Sun, 29 Jan 2006 11:56:14 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg går ind for afvikling af statsgælden /før/ vi nedsætter skatten.

Men det er vel også kun 2 år ca til det sker.

Vi får nogle skattelettelser med udgangen af denne regeringsperiode.
Det er vist ret sikkert.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 13:50

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> Men det er vel også kun 2 år ca til det sker.

Nej, så er /udlandsgælden/ væk. Ikke statsgælden, der dog på det
tidspunkt vil være kommet ned på under en halv billion.

Statsgældens størrelse har betydning på hvor meget staten skal betale i
renteudgifter, og altså ikke kan bruges til andet.

> Vi får nogle skattelettelser med udgangen af denne regeringsperiode.
> Det er vist ret sikkert.

Sandsynligvis - der er jo et valg at vinde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 29-01-06 13:56

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er vel også kun 2 år ca til det sker.

Nej, det er kun udenlandsgælden, der er afviklet om et par år.
Der er stadig lån, som er optaget hos den danske befolkning.
Men det er bedre end udenlandsgæld.

> Vi får nogle skattelettelser med udgangen af denne regeringsperiode.
> Det er vist ret sikkert.

Der bliver vist lagt op til skattelettelser op mod udgangen af
regeringsperioden, så der er noget kød på valgkampen.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-01-06 13:32

> [...]
> Hvor er hende Helle dog ringe til at svare på en journalists spørgsmål.
> Hvad mener i, uanset politisk tilhørsforhold ?

Jeg finder, du har ret.
Men samtidig finder jeg journalisten ualmindelig ringe.
Han stiller spørgsmål, men er åbenlyst interesseret i at afbryde, før svaret
foreligger.
Faktisk mener jeg, han saboterede politikeren.

Fortsættelsen smagsdommerne, synes jeg også viste ubehagelige forudtagede
tendenser.

Og dette er IKKE fordi jeg har noget ønske om at forsvare S.

Men det var ikke fair.

MVH
Egon