Kræver Ciscos VPN-klient en Cisco PIX?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-01-06 22:28

Hej,

Jeg bruger Ciscos VPN-klient til at komme ind på arbejdsgiverens
netværk bag en Cisco PIX. Den VPN-klient, er i mine øjne lige til
at gå til og den virker både på Mac og Windows, hvilket også er en
fordel, da jeg bruger begge platforme i det daglige, så jeg kunne
godt tænke mig at få en VPN-router hjem til privaten, som er
understøttet af Ciscos VPN-klient, men kræver det, at jeg køber
en Cisco PIX, eller er der billigere routere på markedet, som har
den mulighed?

Pt. har jeg en Linksys BEFSR41v3-router, som vist ikke engang har
mulighed for VPN.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-06 23:36

On Sat, 28 Jan 2006 22:27:42 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> understøttet af Ciscos VPN-klient, men kræver det, at jeg køber
> en Cisco PIX, eller er der billigere routere på markedet, som har

Det kan være en lille PIX (som 501), eller det kunne være en af de små
(rigtige) Cisco-routere (800-serien). Linksys-routere kan ikke klare
det, ligesom 3.parts udstyr heller ikke vil virke.

-A

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-01-06 00:26

Asbjorn Hojmark skrev:

> Det kan være en lille PIX (som 501), eller det kunne være en af
> de små (rigtige) Cisco-routere (800-serien).

Så vidt jeg husker, så er det en 506E, vi har på jobbet.

> Linksys-routere kan ikke klare det, ligesom 3.parts udstyr
> heller ikke vil virke.

Øv. Jeg kunne nemlig også godt tænke mig en router med indbygget
4-ports switch, men det ser ikke ud til at Cisco gør meget i det
indenfor de to serier, du nævner.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-01-06 00:59

On Sun, 29 Jan 2006 00:26:05 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Øv. Jeg kunne nemlig også godt tænke mig en router med indbygget
> 4-ports switch, men det ser ikke ud til at Cisco gør meget i det
> indenfor de to serier, du nævner.

Jo, det findes både på små PIX'er og 800-routere.
PIX: http://tinyurl.com/27sby
851: http://tinyurl.com/drwmt
851'eren kan også fås med wireless.

-A

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-01-06 12:25

Asbjorn Hojmark skrev:

> Jo, det findes både på små PIX'er og 800-routere.
> PIX: http://tinyurl.com/27sby
> 851: http://tinyurl.com/drwmt

Tak. Dem havde jeg overset.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-06 14:58

Asbjorn Hojmark skrev:

> Jo, det findes både på små PIX'er og 800-routere.

Mine computere har forresten 1 Gbit netkort, er jeg lige kommet i
tanke om. Når man alligevel skal ud og investere, kunne man vel
lige så godt få en switch med den mulighed, men så er det vel helt
andre priser, er det ikke?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans

Dato : 30-01-06 15:13

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> tanke om. Når man alligevel skal ud og investere, kunne man vel
> lige så godt få en switch med den mulighed, men så er det vel helt

Det er nu ikke så slemt så længe du ikke har behov for mange porte:

Ovenstående switch kører ganske udmærket.

Hans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-06 15:18

On Mon, 30 Jan 2006 14:57:31 +0100, "Thomas G. Madsen"
> [...]

> tanke om. Når man alligevel skal ud og investere, kunne man vel
> lige så godt få en switch med den mulighed, men så er det vel helt

Der er vist endnu ikke små-routere med GE, men man kan godt få små
switche med det. Jeg bruger selv en 16-ports Linksys-ting derhjemme,
og den kostede ikke alverden. Man får *meget* bedre performance, selv
hvis man har gamle pc'er, der ikke *helt* kan fylde GE.

Du kan stadig bruge en PIX 501 eller en 800-router til WAN-delen.

-A

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-06 15:43

Hans skrev:

> Det er nu ikke så slemt så længe du ikke har behov for mange porte:

Jeg har kun behov for to, men det sker, at jeg kobler en tredje
computer på, så tre eller fire ville være at foretrække.

> Ovenstående switch kører ganske udmærket.

Og den har jo rigelig med porte til mit nuværende behov. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans

Dato : 30-01-06 15:59

Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg har kun behov for to, men det sker, at jeg kobler en tredje
> computer på, så tre eller fire ville være at foretrække.

> Og den har jo rigelig med porte til mit nuværende behov. :)

Den fås skam også med 5 porte, men prisforskellen er ikke ret stor:

Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-06 15:43

Asbjorn Hojmark skrev:

> Jeg bruger selv en 16-ports Linksys-ting derhjemme,
> og den kostede ikke alverden.

Ok. Den Hans linker til, koster jo da heller ikke alverden.

> Man får *meget* bedre performance, selv hvis man har gamle
> pc'er, der ikke *helt* kan fylde GE.

Ja, det tænkte jeg nok. Vi har også fået det på jobbet for
et halvt års tid siden, og det kan virkelig mærkes.

> Du kan stadig bruge en PIX 501 eller en 800-router til
> WAN-delen.

Herligt. Så tror jeg, at det bliver en PIX 501 og så en eller
anden billig 1 Gbps-switch.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-01-06 16:10

Hans skrev:

> Den fås skam også med 5 porte, men prisforskellen er ikke ret stor:

Næ, det er egentlig ikke det vilde.

--
Hilsen
Madsen