Boykot Q8
Fra : Carl

Dato : 28-01-06 18:50

Som alle ved, har Kuwait indkaldt Danmarks ambasadør til en samtale i deres
udenrigsministerium.

Samtidig har Kuwaits største forretningskæde droppet 450 danske produkter.
Denne forretningskæde ejes 50% af den siddene regering i Kuwait, ligesom de
også ejer 100% af den benzinkæde vi i Danmark kender som Q8.

Q8 er ejet af Kuwait petroleum, Europe B.V. som igen ejes af Kuwait
Petroleum Corportion International N.V., som så ejes af Kuwait Petroleum
Corportion Holdings (Aruba) A.E.C. Aruba, som til sidst ejes af Kuwait
Petroleum.

Q8's overskud i Danmark var sidste år på 4 mio kroner, så en boykot af Q8,
vil hurtig medfører at Kuwaits regering vil blive straffet på pengepungen
som straf for deres boykot af Danmark.
Q8's balance tal er ca 650 mio kroner og hvis vi danskere boykotter Q8 i
bare 3 måneder, vil Q8 i Danmark, være på vej mod fallit og dette bør være
målet for danskernes boykot!

Jeg syntes du skal fortælle din famillie, venner og bekendte at de bør
overveje denne boykot, da vi hermed kan give igen i samme skuffe.

Uanset hvad, så vil du altid kunne finde en tankstation som har samme benzin
til samme pris og samme vareudbud i nærheden af en Q8 tank og derfor bør du
altid vælge andre end Q8

mvh
Carl

Fra : Pjensen73

Dato : 28-01-06 19:25

> [...]
> til samme pris og samme vareudbud i nærheden af en Q8 tank og derfor bør du

Lyder som en god ide. Desværre tror jeg ikke du får halalhipierne som
Halal Arne, Kimsebassen og andre halalhipier med på den.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 29-01-06 16:50

> Lyder som en god ide. Desværre tror jeg ikke du får halalhipierne som
> Halal Arne, Kimsebassen og andre halalhipier med på den.

Joeh.....ideen er da meget god, men...
Hvis et antal mennesker boykotter Q8 vil det næppe give megen uro.
Som sagerne står nu virker det lidt bøvet at boykotte nogetsomhelst, hellere
så jeg at hvis den Kuwaitiske regering støtter blokaden af danske varer at
den danske stat dermed blokerede for al Kuwaitisk handel i Danmark.
Nu er DK så heller ikke den helt store Q8-olieforbruger, så en
forbrugerboykot vil ikke have nogen effekt overhovedet.
Et sted hvor en boykot mod Saudi og Kuwait måske kan have en effekt er på
knowhow området. Danmark sender mange ingeniører til mellemøsten.
Men igen, så skal det være en statsbeslutning at gøre det, for at
modsanktionere deres infantile boykot af danske varer.
Derudover bør de mennesker som har rejst rundt i verden, med base i Danmark,
og har rejst et had til Danmark og danskere holdes økonomisk ansvarlig for
danske interessers tab i mellemøsten.
Jeg er til dels enig med Pia K. omkring 5. kolonne virksomhed mod Danmark og
så gerne overtræderne hylet ud af landet.

Michael (halalhippie)

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-01-06 19:27

hermed gjort

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Bo B. Olesen

Dato : 28-01-06 19:44

Meget go´ ide så kan de lære det...

Fra : Dennis K. J.

Dato : 28-01-06 19:57

Ja.. den er jeg med på.

/Dennis

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 20:06

Carl <news@111.dk> wrote:

> Q8's balance tal er ca 650 mio kroner og hvis vi danskere boykotter Q8 i
> bare 3 måneder, vil Q8 i Danmark, være på vej mod fallit og dette bør være
> målet for danskernes boykot!

Min far har arbejdet for Q8, efter at han måtte lukke sin skofabrik.
Synes du det er rimeligt at danskere der får pension fra Q8 skal miste
den gennem af Q8 går fallit?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl

Dato : 28-01-06 20:32

> Min far har arbejdet for Q8, efter at han måtte lukke sin skofabrik.
> Synes du det er rimeligt at danskere der får pension fra Q8 skal miste
> den gennem af Q8 går fallit?
> --
Det danske system kræver at pension sættes ind i pensionselskaber og derfor
er din fars penge sikret.

Der er ca 1300 ansatte i Q8, men disse kan sikkert godt få arbejde andre
steder i samfundet uden problemer, da de ledige jobs i danmark er steget med
over 30% de sidste 3 måneder.

mvh
Carl

Fra : C. Overgaard

Dato : 29-01-06 09:51

> Min far har arbejdet for Q8, efter at han måtte lukke sin skofabrik.
> Synes du det er rimeligt at danskere der får pension fra Q8 skal miste
> den gennem af Q8 går fallit?

Min far har også arbejdet for Q8 som forpagter på tankstationen foran
Næstved Centralsygehus i over 20 år (De første år dog for BP). Nu har han
ikke den store nytte af pensionen, hvor han er nu, men jeg vil ikke tøve et
sekund med at boycutte Q8, hvis jeg kunne få et andet kort til rådighed af
firmaet, hvilket nok desværre er lidt vanskeligt.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
"Mindeord for Per Overgaard" -> www.carstenovergaard.dk og
http://www.bknaestved.dk/

Fra : PerX ...

Dato : 30-01-06 02:04

In article <1h9w538.1gbus2v1d492d9N%per@RQNNE.invalid>,
per@RQNNE.invalid says...

> Min far har arbejdet for Q8, efter at han måtte lukke sin skofabrik.
> Synes du det er rimeligt at danskere der får pension fra Q8 skal miste
> den gennem af Q8 går fallit?

Det kaldes at tage ansvar for sine handlinger, han kunne bare have valgt
et ordentlig firma.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-06 07:04

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> In article <1h9w538.1gbus2v1d492d9N%per@RQNNE.invalid>,
> per@RQNNE.invalid says...

> Det kaldes at tage ansvar for sine handlinger, han kunne bare have valgt
> et ordentlig firma.

Han blev ansat på Gulf Regnskabscenter, før Kuwait opkøbte firmaet, og
gik på tvungen pension da han fyldte 65, i 1985.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Basil

Dato : 28-01-06 20:10

Carl skrev d. 28-01-2006 i meddelelse
<43dbae5d$0$2426$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Q8's overskud i Danmark var sidste år på 4 mio kroner,

Skulle der stå mia ?
4 mill lyder godt nok af stort set ingenting.
Kai

Fra : Carl

Dato : 28-01-06 20:30

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Carl skrev d. 28-01-2006 i meddelelse

> Skulle der stå mia ?
> 4 mill lyder godt nok af stort set ingenting.
> Kai

Det er faktisk kun 4 mio. Det skyldes at der har været en benzin krig det
sidste 1.5 år.
http://www.q8.dk/q8/om_q8/aarsberetning/2004-2005/aarsrapport_2004_2005.pdf

Faktisk er det en god ide at købe benzin og kun benzin når de har de laveste
priser, da de her vil lide tab

mvh
Carl

Fra : N.J.H.

Dato : 28-01-06 20:15

Tjah. De har nok også glemt hvem som støttede dem, da de skulle af med
Saddam.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-01-06 00:29

"N.J.H." <NJH@oncable.dk> wrote in message
> Tjah. De har nok også glemt hvem som støttede dem, da de skulle af med
> Saddam.

allerførst så er jeg med på boycotten af Q8, men når det så er sagt, så
synes jeg det er noget ævl at hyle op om at vi "hjalp dem" da Saddam
invaderede landet. som den Kuwaitiske kronprins udtalte til BBC da han i sin
tid blev spurgt om ikke han var taknemlig over hjælpen fra vesten:

" jo hvis man gjorde det for vores blå øjnes skyld............men jeg er
ikke så sikker på vi havde fået hjælp hvis ikke vi havde haft så megen olie"

og deri havde han jo helt ret

Peter

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 29-01-06 02:21

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> ikke så sikker på vi havde fået hjælp hvis ikke vi havde haft så megen olie"

Amerikanerne har aldrig lagt skjul på deres "brug-og-smid-væk"
mentalitet. Så længe Irak kunne bruges som "allieret" i forhold til
Iran-Irak krigen, så var alting fint. Da man ikke længere havde *dén*
krig, så var det nemmest - rent PR-mæssigt - at sælge ideen om Kuwaits
frihed der skulle beskyttes da de blev invaderet.

Rent humanitært har Iran været lige så barske som Irak, og flere
nationer er ved at blive temmeligt dygtige i at overgå hinanden i
forhold til "lovmæssig stringens"...

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
"Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Jens G

Dato : 29-01-06 09:20

On Sun, 29 Jan 2006 00:29:07 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>ikke så sikker på vi havde fået hjælp hvis ikke vi havde haft så megen olie"

Til gengæld havde Irak så nok heller ikke invaderet i første omgang?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-01-06 00:27

"Carl" <news@111.dk> wrote in message
> [...]
> benzin
> til samme pris og samme vareudbud i nærheden af en Q8 tank og derfor bør

og til dem der bekymrer sig om tab af arbejdspladser i den forbindelse vil
jeg da lige tilføje at de arbejdspladser der går tabt hos Q8 sansynligvis
vil blive skabt hos de andre selskaber

Peter

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-01-06 09:47

Carl <news@111.dk> wrote:

Jeg er med.
Erling

Fra : Thomas J.

Dato : 30-01-06 15:03

Den Sat, 28 Jan 2006 18:49:35 +0100 sendte "Carl" <news@111.dk>
følgende røgsignaler:

>Uanset hvad, så vil du altid kunne finde en tankstation som har samme benzin
>til samme pris og samme vareudbud i nærheden af en Q8 tank og derfor bør du
>altid vælge andre end Q8

Har ikke tanket hos Q8/F24 i flere måneder, de er sgu så dyre i
forvejen.

Ellers er det Statoil, Uno-X, OK og i ny og næ Shell, der får mine
kroner.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)