Tror du på evolution? Har den flyttet en s~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-06 18:47

Tror du på evolution? Har den flyttet en skid?

Selvfølgelig er Darwin smuk og sandsynlig, men intet kan den bruges
til andet end at detronificere biblens naiviteter - som heller ikke
har haft praktisk betydning på noget som helst nogensinde.

Hvis Darwin og efterfølgere ku skabe liv, så ku de påstå at have
værdi. Men det sker aldrig og derfor er de største mysterier evige og
Intelligent Design må man da godt tro på og undervises i, for der er
ingen fordele ved universitetsalternativet.

Praktiske resultater er det eneste væsentlige. Intet har biologerne
her at prale med - ikke een husdyrforædlet vare, incl Novo-enzymer
hvor bakterier er husdyrene, er blevet bedre af gensplejsning og
protein-RNA-DNA systematikkens dogmer eller forsøgsresultater.

Fra : NoTrabajo

Dato : 28-01-06 20:40

> Tror du på evolution? Har den flyttet en skid?

Ja, jeg gør. Den har "flyttet" meget, men det går bare så langsomt, at de
enkelte generationer ikke når at opfatte dens gøren.
--
NoTrabajo

Fra : Jan Pedersen

Dato : 28-01-06 21:16

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg gør. Den har "flyttet" meget, men det går bare så langsomt, at de
> enkelte generationer ikke når at opfatte dens gøren.
> --
Ja den går alt for langsom. Vi trænger til en ny hjerne uden krybdyr islæt
så vi kan få fred i verden. Menneskets nuværende hjerne er alt for farlig
pga. krybdyrhjernens indflydelse: aggression, konkurencementalitet (primært
den dyriske af slagsen der går ud på at score hunnen og skaffe til
føden),irrationelle frygt reaktioner osv.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-01-06 21:58

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> konkurencementalitet (primært den dyriske af slagsen der går ud på at
> score hunnen og skaffe til føden),irrationelle frygt reaktioner osv.

Hvad er så tilbage? Du er klar over, at alle positive følelser er et produkt
af krybdyrhjernen, ikke?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-06 22:12

Jens Bruun wrote:
> "Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er så tilbage? Du er klar over, at alle positive følelser er et
> produkt af krybdyrhjernen, ikke?

Det er noget sludder.

Primal kræfterne sidder i krypdyrhjernen, men Empati og forståelse sidder
der ikke.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-01-06 23:21

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Primal kræfterne sidder i krypdyrhjernen, men Empati og forståelse
> sidder der ikke.

Du og jeg er styret af kemi i hjernen, også kaldet belønningsstoffer. Og så
kan du tale nok så meget om empati og forståelse. Du får _dit_ skud
belønningsstoffer ved at foregive empati og en særlig forståelse for de
såkaldt "svage i samfundet" - jeg får mit på andre måder.Din "empati" og
"forståelse" er alene styret af din krybdyrhjerne og dennes trang til at
blive belønnet med dopamin, serotonin, endorfin og hvad de nu hedder alle
sammen.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-06 01:15

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> (primært
> den dyriske af slagsen der går ud på at score hunnen og skaffe til
> føden),irrationelle frygt reaktioner osv.

Via Glistrupsk og anden klog politik kan vi leve fint med dyrisk
islæt - og vi kan aldrig ændre på det via avl eller gensplejsning.
Social arv altså miljø er vigtigere end DNA.

Empati med muslimer er katastrofal, når vi så ikke beskytter vor gode
levevis og frihedstraditioner.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 28-01-06 23:27

NoTrabajo skrev:

> Ja, jeg gør. Den har "flyttet" meget, men det går bare så langsomt, at de
> enkelte generationer ikke når at opfatte dens gøren.

Jeg troede egentlig også, at hvis det moderne menneske
overhovedet udvikler sig, så er det over mange tusinde år.

Det stemmer ikke rigtig med følgende:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4643312.stm

Menneskets *kranieform* skulle altså have ændret sig drastisk på
bare 650 år!

Nok mest en følge af social konkurrence, kunne man formode?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-06 01:19

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message

> Ja, jeg gør. Den har "flyttet" meget, men det går bare så langsomt,
> at de
> enkelte generationer ikke når at opfatte dens gøren.

Jeg sku vist i min telegramstiloverskrift ha skrevet DARWIN istf.
EVOLUTION

Den provokation jeg ønsker
- i min telegramstil-overskrift -
og anser for sand, er, at FORSKNINGEN har ikke gavnet forbrugeren i
form af billigere eller bedre mad eller service.
Kun har vi fået en skøn illusion om at have indsigt. Som altså ikke
kan bruges til andet end at stive ego af med og ned-vurdere religion -
hvad jeg sammen med Marx anser for en god ting, men bæredygtig
selvtillid opnåes bedre ved resultatrigt arbejde end ved tro på
præster. Men altså heller ikke via nyt hvidkitlet præsteskab, som
træder ind i stedet for det gamle

Længe før Linnee, Darwin osv kunne mangen oldtids-bonde se at tamdyr
var over tid blevet anderledes end de vilddyr, de var selekteret og
avlet udfra , så indsigten lå parat. Og du har ret i at tingene ser
langsomt, men det hjælper os ikke til at forklare *livets
opståen*(første amøber o lign) som værende udfra tilfældige
mutationer, og måske IntelligentDesign-kristne har en god pointe når
de siger at også andre hurdler kræver noget ekstra, der ligner
overnatur.
Glistrup respekterer folks glæde ved eksperter fx læger
Men en naturlig konsekvens af hans lyst til besparelser er, at jeg
mener, at vi også kunne privatisere evolutionsforskning, uden
skadevirkninger. Den har ikke flyttet en skid, fysisk.

HERMED XPOSTES TIL dk.videnskab HVAD JEG SKU HAR GJORT STRAKS VEDR TO
SAMTIDIGE TRÅDSTARTER, der copypastes her nedenfor

[...]

------------------

Tror du på DNA? Jeg tror på karakter

Videnskab er til de ting, der er så enkle, at de intet betyder

Selvfølgelig tror jeg på DNA-indsigterne og DNA-fingeraftryk.

Men de har ikke helbredt eet eneste arveligt sygt menneske og vil
aldrig gøre det, og ævlet om at vi arver forældres psyke via DNA, er
oldscool aristokrati, og SOCIAL ARV er vigtigere.

Får du indhold i livet af en forælder, der elsker dig, så får du
karakter og stædighed, viljestyrke og engagement, og så VIL du løse
problemet selv og så lærer du at kombinere og huske dvs intelligens
blir god - uanset at du ikke fødtes med bedre grå celler mellem ørerne
end alle andre.

Arver du forbryderfjæs, kan det være din klasselærer (eller mor) ser
en forbryder i dig, og så bliver du en forbryder.

At tamhunde får tamme hvalpe er selvfølgelig eksempel på psykearv der
ikke er socialarv. Men dyr er instinktrobotter - vi har en sprudlende
kompliceret indlæringsmæssig overbygning der gør at vi ikke arver
psyke som dyr gør.

Jeg frygter,at det,vi kalder natur,er en første vane,ligesom vanen
er en anden natur. Blaise Pascal.

Ck Karakter er blot langt tids fastholdte vaner. Plutark

Ck1 Gemyttet - sindet - er det inderste i et menneske,
det, der bliver tilbage, når man har pillet alle skaller og hylstre
af; det er sjælens fineste ånd og åndens fineste sjæl.
Schlegel

Ck1 Mennesket ændrer lettere sine overbevisninger end sine vaner.
Paul Wegener

Så handling, og du høster vane. Så vane, og du høster karakter. Så
karakter, og du høster skæbne. Charles Reade

Ck1 Vanen er som en anden natur. Cicero

Ck1 Vi er, hvad vi plejer at gøre. Excellence er derfor ikke en
handling, men en vane. Aristotles Kultur er vaner. Hartvig Frisch

Ck1 Vi indplanter en ny vane, et nyt instinkt, en anden natur, så at
den første natur visner hen. Nietzsche

Ck2 Få motiver, handlekraft og god samvittighed skaber (det der
kaldes) karakterstyrke. Nietzsche

Ck2 Man kan tage tigeren ud af junglen; men man kan ikke tage
junglen ud af tigeren. Bill Watterson

Ck2 Vi er alle ens. På indersiden. Mark Twain

Ck2 Vi koger ved forskellige temperaturer. Ralph Waldo Emerson