Med hemmelighed gør du syg eller gør du di~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-06 17:07

Med hemmelighed gør du syg eller gør du dig syg

Den travle m/k der ofte glædes og æres af sine stadig bedre
resultater, er sjældent ramt af sygdomssymptomernes vulkanudbrud. Hans
sind er ikke fremmedgjort fra det, han lever i og dem han holder af -
og han er alt for sjælden( og hun er). Travlhed er ofte
fejlbeskæftigelse.

Når splittelse i sindet skaber for stor afstand mellem hvad han KAN og
hvad han SKAL, så render han panden ind i en mur, frustreres og
fortrænger det, men det summer op og bidrager til immunforsvarets
selvdestruktion med kort eller med årtiers forsinkelse.

Ærlighed varer længst, er lettere sagt end gjort, for når alle lyver
er den sandfærdige en udstødt taber, hvorom sindsyg-diagnostik digtes,
så ingen skal føle sig mobbet ved hans seje "eksempels magt".

At turde bryde tabuer, altså hemmeligheder, kræver
situationsfornemmelse, timing, proportionsssans, for at åbne sig om
alt, kan let blive at kede folk og irritere.

Hekse ku være ærlige kvinder, der sagde sårende ting, og så direkte i
øjnene "kastede onde øjne" . og næppe uden skadefryd har nogle af dem
gjort medborgere syge - og henrettelsen var forståelig.

De der idag river tæppet væk under folks
livsløgn/selvbedrag/luftkasteller møder andre straffe. "Inkubations-tiden"
på de plager i krop og sjæl, som vi fortielsesmennesker skaber hos
næsten og/eller os selv er ikke et bestemt antal uger - eller år.

Døden skal have en årsag, og de tidlige symtomer skal også, men at
udnævne et smittekim eller lidt forurening på afveje til hovedårsag er
meget overfladisk.

" Alle fortiede sandheder bliver giftige. Nietzsche

" At tie sandhed, er at begrave guld. Danske
Ordsprog

"He is truly virtuous man, who wishes always to be open to the
observation of honest men. La Rochefoucauld

" Den, der forlanger, at der skal spilles med åbne kort, sidder
sædvanligvis med alle trumferne på hånden. Graham Greene

If you can`t be direct, why be? Lily Tomlin

Jeg taler sandhed, ikke så meget som jeg gerne ville, men så meget
som jeg tør. Og jeg tør lidt mere, jo ældre jeg bliver. Michel De
Montaigne, Michel de (1533-1592)