Sygeforsikring - erfaringer med dyrekassen~
Fra : David Holm

Dato : 28-01-06 16:23

Hejsa

Indtil nu har vi haft alle vore forsikringer gennem FDB forsikring inkl
hundesygeforsikring. Deres sygeforsikring dækker alle udgifter eksl
medicin man får med hjem. Selvrisikoen er kun 10 % (dog min 500 kr og
maks 1500 kr). Forsikringen dækker livet ud undtagen allersbetingede
sygdomme. Alt i alt en rigtig god ordning.

I forbindelse med at vi skal ud og have en bil er FDB forsikring
desværre uhyggeligt dyre med bil forsikring. Vi kan spare en hel del på
bilforsikringen ved at samle alle vore forsikringer hos FAIR men de har
desværre ikke nogen hundesygeforsikring.

SÅ er der nogen af jer som har erfaringer med ovenstående selskaber
(http://www.dyrekassen.dk / http://www.garfors.dk (som ser ud til at
være nede lige nu)) eller evt andre som kan tegne en ren sygeforsikring
uden krav om indbo forsikring?

mvh

David Holm

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 04-02-06 14:57

"David Holm" <wormie_fjern@alberg_fjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (http://www.dyrekassen.dk / http://www.garfors.dk (som ser ud til at være
> nede lige nu)) eller evt andre som kan tegne en ren sygeforsikring uden

Hej David

Begge mine hunde er forsikret i Dyrekassen Danmark, og den ene hund har
desværre pådraget sig en autoimmun blodsygdom, der har krævet hyppige
blodprøvekontroller og andre undersøgelser inden for det sidste års tid. Jeg
har ikke oplevet nogensomhelst problemer ved at få udgifterne hertil dækket.
Som det fremgår af Dyrekassens hjemmeside dækkes 80% af udgifterne, og
selvrisikoen er 515 kr. pr. 2 måneders sygeperiode.

Venlig hilsen, Anelise