?? Fodring ??
Fra : Leo Vaeversted

Dato : 13-06-01 16:21

Hvor mange her i gruppen fodre deres katte med råt kød ?, jeg mener, det er
jo deres naturlige spise.

Hilsen
Leo

www.rockerborgen.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-01 17:20

Hej Leo

Råt kød alene er nu ikke kattens naturlige foder. Katte spiser fortrinsvis
små gnavere fx mus, men de spiser det hele - kød, knogler, pels og ikke
mindst det halvfordøjede vegetabilske "musemad", der er i musens mave.

Men mine katte får da ind imellem råt kød.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at give dem dybfrosne mus (efter optøning
naturligvis) men jeg har endnu ikke fundet et sted, hvor jeg kan købe i små
mængder.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 13-06-01 17:45

Hej Nina

Hvor bor du?? I Kbh er der en del dyrehandler der sælger levende foder, som
mus osv. Det er bare ikke tit de reklamere med det, da det kan støde nogen
mennesker.

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-01 19:02

Jo Pernille, men jeg ville jo gerne undgår at se drabet og selv slå det
ihjel.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 13-06-01 17:19

> Hvor mange her i gruppen fodre deres katte med råt kød ?, jeg mener, det
er
> jo deres naturlige spise.
>
> Hilsen
> Leo

Jeg gør det engang imellen, men giv _aldrig_
Rå fisk og Rådt svinekød - men gerne tartar (max 3-4 % fedt) - ja, det er
dyrt, men de skal jo ikke blive syge vel Og så kan jeg give dem rå
kylling og daggamle kyllinger

Hehe, overvejde at købe "levende føde" til dem en overgang (nok mest en
joke, sammen med en veninde), men jeg tror sgi jeg ville få ondt af den
lille kylling eller mus *grin* (folk bruger det jo til deres slanger, etc.)

Venligst

Mette

Fra : mmp

Dato : 15-06-01 14:11

Har gjort det en sjælden gang, men er holdt helt op fordi jeg hver gang har
konstateret, at det er for hårdt for kattens mave. Til gengæld er den nu
også kæk til at fange mus og fugle selv - som den tager med hjem og slagter
her og guffer i sig med stort velbehag.
Har kun været heldig at få et par mus i alt ud de 100vis, hun har fanget.

Fra : Lene

Dato : 14-06-01 20:01

Leo Vaeversted wrote:

> Hvor mange her i gruppen fodre deres katte med råt kød ?, jeg mener, det er
> jo deres naturlige spise.

Hej Leo...
Vores norske skovkatte får, udover tørkost, daggamle kyllinger og er _meget_
glade for dem. Vores huskat gider til gengæld ikke spise dem. Hun nøjes med at
kigge på at de andre 2 spiser dem : -)
Venlig hilsen Lene