Nyt fra den ministrielle syltekrukke.
Fra : BJ

Dato : 28-01-06 13:13

Vi blev lovet et udvalg sidste år, der skulle se på bilafgifterne og komme
med et udspil omkring omlægning.

Forslaget ligger stadig i syltekrukken, da ingen kan blive enige:

http://www.borsen.dk/?treeid=889&id=NOTS-6LGCZD2411

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 28-01-06 15:55

> [...]
> med et udspil omkring omlægning.
> Forslaget ligger stadig i syltekrukken, da ingen kan blive enige:

LOL - believe me: Det bliver aldrig anderledes.
Som vi "talte" om forleden, så tør ingen røre ved den indtægt, idet
den betyder for meget for budgettet

Fra : BJ

Dato : 28-01-06 16:08

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> LOL - believe me: Det bliver aldrig anderledes.
> Som vi "talte" om forleden, så tør ingen røre ved den indtægt, idet
> den betyder for meget for budgettet

Du har sikkert ret og nok også derfor staten ikke vil følge EU´s dom.

Jeg talte med en hollænder. De gør samme trafik med firmabiler fra Belgien.

Holland vil heller ikke følge EU´s dom.

Så er det godt vi kan vende blikket mod nye horisonter og kræve penge op til
den hårdt trængte statskasse med nye tiltag (som ikke bliver syltet):

Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-01-06 18:28

> den hårdt trængte statskasse med nye tiltag (som ikke bliver syltet):
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/28/142310.htm

DK.Miljøundersøgelser har "trukket i land" og sagt målingerne, som ligger
til grund, nok er "påvirket" af forurening ude fra". Målingerne er optaget i
Gundsølille, tæt ved Risø, hvor DK.miljøundersøgelser ligger -af nogle
"forvirrede" studenter. A.Fjog forsøg på at købe aflad ;).

Fra : BJ

Dato : 28-01-06 18:43

> [...]
> i Gundsølille, tæt ved Risø, hvor DK.miljøundersøgelser ligger -af nogle

Sådan set ganske interessant, da DR har brugt nyheden i dag. Mon ikke det er
en efterfølger /aflægger af ovennævnte.

> A.Fjog forsøg på at købe aflad ;).

Tjaeee ... Skønjomfruen/Lillepigen har ellers netop i dag budt op til dans
med gutten..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-01-06 18:53

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse news:43dbad3d$0

> Tjaeee ... Skønjomfruen/Lillepigen har ellers netop i dag budt op til dans
> med gutten..

Hvis det er Pia, bestemmer hun takten ;).

Fra : BJ

Dato : 28-01-06 18:53

KLIP

> Hvis det er Pia, bestemmer hun takten ;).

Hun er da hverken skøn, jomfru, lille eller en pige..

http://www.borsen.dk/?treeid=889&id=NRRR-6LGGM32418

Eneste forskel på "planen" er den vanlige sang om flere penge til
velfærdssamfundet (læs: flere offentlig ansatte ledere, for de interesserer
sig skutte for indianerne).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-01-06 19:11

> http://www.borsen.dk/?treeid=889&id=NRRR-6LGGM32418

(læs: flere offentlig ansatte ledere, for de interesserer
> sig skutte for indianerne).

Det kan vi så kun gisne om bliver resultatet :(. Det som står er forsåvidt
OK., du får et skattestop, og jeg (måske) noget uddannelse ;). Men tvivler
som du ser.

Fra : BJ

Dato : 28-01-06 20:06

KLIP

> OK., du får et skattestop, og jeg (måske) noget uddannelse ;).

Hvor skulle du ikke kunne få en uddannelse..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-01-06 20:21

> Hvor skulle du ikke kunne få en uddannelse..?

Tvivler, det bliver højest statusquo :(.

Fra : BJ

Dato : 28-01-06 20:20

KLIP

> Tvivler, det bliver højest statusquo :(.

Det forstår jeg ikke, vi har da et frit uddannelsessystem..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-01-06 07:35

> Det forstår jeg ikke, vi har da et frit uddannelsessystem..?

Som køre på "pumperne" pga. nedskæringer :(. Der bliver undervist ifht.
kvantitet, flest muligt elever igennem, som skolerne får penge for, dvs. kun
populær undervisning, med "elevgaranti", afvikles. §!"#¤ I udvalget, hvad
der undervises i :(.

Fra : BJ

Dato : 29-01-06 15:01

> [...]

> kvantitet, flest muligt elever igennem, som skolerne får penge for, dvs.
> kun populær undervisning, med "elevgaranti", afvikles. §!"#¤ I udvalget,

Det er da muligt, man har sparet på lærerkræfterne og brugt pengene til alt
mulig andet i systemet, men det afholder da stadig ikke dig for at søge og
opnå optagelse på et studie.

Hvad er din reelle undskyldning for _ikke_ at komme i gang .... samme løn på
skolebænken som havde du været ansat adm. direktør i et mellemstort
foretagne..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Persson

Dato : 28-01-06 16:15

> LOL - believe me: Det bliver aldrig anderledes.
> Som vi "talte" om forleden, så tør ingen røre ved den indtægt, idet
> den betyder for meget for budgettet

Jeg har nu hørt en anden version.
nemlig at hvis man nedsatte afgiften med x antal procent, så ville
tabet(statsindtægten) stort set udligne sig selv gennem mersalg. Altså
bilernes levetid vil blive kortere end idag.

Dette ville betyde at bilerne ville blive kasseret hurtigere og ved mindre
fejl end i dag. Dette ville gå ud over bilbranchen som ville få mindre at
lave grundet nyere biler. Og mindre beskæftigelse i bilbranchen ville betyde
større arbejdsløshed i denne gruppe.

Men om den holder vand ved jeg ikke helt. Mener det var Mikael Møller(min
gamle finansieringslærer) fra handelshøjskolen i København som udlagde dette
scenarie.

//Kim

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 28-01-06 17:41

"Kim Persson" <5th@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lave grundet nyere biler. Og mindre beskæftigelse i bilbranchen ville
> betyde større arbejdsløshed i denne gruppe. Men om den holder vand ved jeg

Det er jo dét, der er klimaksen
Ingen politiker tør prøve at ændre på set-up'et :)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-01-06 19:39

> [...]

> lave grundet nyere biler. Og mindre beskæftigelse i bilbranchen ville
> betyde større arbejdsløshed i denne gruppe.

Det er allerede et prob., lo*** holder for godt ;). Så de er nød til at
finde på altmuligt #¤!§, som "rustgaranti, udvidet eftersyn" som SKAL
foretages på et aut.værksted, for at kunne "bruges" ;)).