Fetche en array på 2 stks
Fra : Thomas P

Dato : 13-06-01 16:39

Hej,

Jeg har brug for at gemme indholdet af 2 mysql rows (poster) i variabler,
meget gerne som fx arrays. De to poster der indholdet skal uddrives af, skal
være de to seneste. Hvordan gør jeg nemmest det ? Jeg ved godt jeg kan bruge
den gamle while ($posten = mysql_fetch_array($queryen)) {, men kunne det
ikke gøres nemmere ? Jeg skal jo trods alt kun have indholdet for 2 af dem
ned i en variabel - fx sådan at feltet, "tekst" i den første post hedder
tekst[1] osv. - håber meget I kan hjælpe...

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 13-06-01 17:49

Thomas P wrote:

> [...]
> ned i en variabel - fx sådan at feltet, "tekst" i den første post hedder
> tekst[1] osv. - håber meget I kan hjælpe...
^^^^^^^^
De fleste sprog indekserer fra 0.
Noget i denne stil?

// Utestet
for ($i = 0; $i < 2; $i++) {
   if (($posten = mysql_fetch_array($queryen))) {
      while(list($key, $val) = each($posten))
         $$key[] = $val;
   }
}

Se evt. http://php.net/manual/en/language.variables.variable.php.

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton