Saudi Arabien skal undskylde...
Fra : Barfly.

Dato : 28-01-06 11:00

jeg undre mig over at man mener at det officielle Danmark skal undskylde en
privat avis tegninger i en national avis......så burde Saudi da officielt
til alle danske kvinder pga. de har en kønsdiskriminerende lovgivning (feks
må kvinder ikke køre bil!)...undskylde at de bryder
menneskerettighederne....undskylde at de ikke har pressefrihed...enhver
dansker føler sig jo krænket over et sådanne regime!.

hvilket Muslimsk land har egentligt et fungerende demokrati.. det 'tætteste'
er vel Malaysia?,-hele denne episode viser jo netop hvor store problemer
alle muslimske lande har med demokrati og menneskerettigheder.

Fra : Barfly.

Dato : 28-01-06 11:23

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote in message

> [...]
> problemer alle muslimske lande har med demokrati og menneskerettigheder.

forresten Saudi ambassaden har email embassy@saudieemb.dk skriv til dem!.

sprøg hvorfor der er forbud mod andre religioner, og hvorfor Sadeq Malallah
fik hugget hovedet af for at eje en bibel!.

søg på 'Sadeq Malallah'
http://www.opinionjournal.com/editorial/feature.html?id=110006712

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 19:56

> [...]

> sprøg hvorfor der er forbud mod andre religioner, og hvorfor Sadeq Malallah
> fik hugget hovedet af for at eje en bibel!.

Lad mig da så lige citere fra sitet:

The Bible in Saudi Arabia may get a person killed, arrested, or
deported. In September 1993, Sadeq Mallallah, 23, was beheaded in Qateef
on a charge of apostasy for owning a Bible. The State Department's
annual human rights reports detail the arrest and deportation of many
Christian worshipers every year. Just days before Crown Prince Abdullah
met President Bush last month, two Christian gatherings were stormed in
Riyadh. Bibles and crosses were confiscated, and will be incinerated.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 28-01-06 11:21

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> menneskerettighederne....undskylde at de ikke har pressefrihed...enhver
> dansker føler sig jo krænket over et sådanne regime!.
+++++++++++++++++++++++++++++
Du har fuldstændig ret. Vi burde lave en liste over alt det de muslimske
lande skal undskylde fordi de krænker vores sans for retfærdighed.

hilsen
Jens

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-01-06 11:30

ja og undskylde at de undertrykker fattige mennesker

men når de selv er under luppen, føler de sig krænkede, men at krænke folk i
dk er ok, så længe det kun er vold & voldtægt, går det nok.

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Wilstrup

Dato : 28-01-06 12:33

> [...]
> problemer alle muslimske lande har med demokrati og menneskerettigheder.

Så hvis kongehusets nøglepersoner afbildes i stærkt pornografiske
situationer (evt. med billedmanipulation) eller hvis vi udgiver stærkt
børnepornografiske billeder, så vil du mene at det er i orden af hensyn til
ytringsfriheden? for den er jo fri for alle samfundsmæssige bindinger - en
ytringsfrihed i luften frit svævende, uden forbindelse til virkeligheden?

--
Wilstrup

Fra : LR

Dato : 28-01-06 13:34

> [...]
> til ytringsfriheden? for den er jo fri for alle samfundsmæssige
> bindinger - en ytringsfrihed i luften frit svævende, uden forbindelse til

Nej for det ville overtræde loven.

Det er ikke alle juraeksperter, der er enige om Jyllandspostens ret til at
bringe billederne. Bl.a. sagde nogle, at en avis kun måtte bringe
krænkelserne hvis det var som omtale af noget andre havde gjort og ikke hvis
avisen selv var ophavsmand til det. Sådan kan man debatere for og imod længe
rent juridisk.

Selvom jeg ikke er kristen ville jeg nok blive lidt støt hvis arabisk avis
bragte lignende billeder af Jesus (Mohammed med en bombe i tubannen,
karikaturen af en dansk folkeskole i fremtiden, mv).

Men hvis kristne fundamentalister få år forinden havde sønderbombet 25
moskeer mens de var fyldt med mennesker midt i myldretiden for derefter at
fremføre sig i mellemøsten med krav om kirker, gravpladser og i det hele
taget ikke være særlig ydmyg, så havde jeg nok stukket piben ind igen.

Noget jeg i øvrigt synes er skræmmende er, at alle indvandrersmåbørnene i
min ghetto rendte rundt og skreg "Osama Bin Laden" som slagord konstant i
dagene efter 9/11. Det er naturligvis bare uskyldige børn, som synes det er
"cool" og har det fra deres storebror. Men et eller andet sted må det
alligevel udspringe fra.

Lasse

Fra : Wilstrup

Dato : 28-01-06 13:39

"LR" <asda@das.dd> skrev i en meddelelse

> Nej for det ville overtræde loven.

Det er også overtrædelse af loven at forhåne folks religion.

> [...]
> hvis
> avisen selv var ophavsmand til det. Sådan kan man debatere for og imod

sikkert!

> Selvom jeg ikke er kristen ville jeg nok blive lidt støt hvis arabisk avis
> bragte lignende billeder af Jesus (Mohammed med en bombe i tubannen,
> karikaturen af en dansk folkeskole i fremtiden, mv).

netop

> [...]
> fremføre sig i mellemøsten med krav om kirker, gravpladser og i det hele
> taget ikke være særlig ydmyg, så havde jeg nok stukket piben ind igen.

De ting har intet med hinanden at gøre.

> [...]
> er
> "cool" og har det fra deres storebror. Men et eller andet sted må det

jeg har hørt danske drenge udråbe ukvemsord over for kvinder de har set og
kaldt dem ludere eller kommet med andre obskøniteter - det er ikke
unaturligt for drenge i en vis alder, men et sted har de det da fra?
--
Wilstrup

Fra : LR

Dato : 28-01-06 14:15

> jeg har hørt danske drenge udråbe ukvemsord over for kvinder de har set og
> kaldt dem ludere eller kommet med andre obskøniteter - det er ikke
> unaturligt for drenge i en vis alder, men et sted har de det da fra?

Ja, præcis. Vestens kvindesyn 2006 (eller måske gennem hele historien)? Har
du hørt piger råbe det samme efter drenge?

Det er udtryk for nogle generelle trends/kulturstrømninger i samfundet.

Lasse

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 20:03

LR <asda@das.dd> wrote:

> Ja, præcis. Vestens kvindesyn 2006 (eller måske gennem hele historien)? Har
> du hørt piger råbe det samme efter drenge?

»Din gigolo« .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-06 15:02

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> [...]
> set og kaldt dem ludere eller kommet med andre obskøniteter - det er
> ikke unaturligt for drenge i en vis alder, men et sted har de det da

Antallet af årlige udsagn i DK, som kunne dømmes for racisme,
blasfemi, injurie osv er nok over en milliard gange større end hvad
der rejses debat eller sigtelse om.

Dette sætter JP-provokationens efterspil i et latterligt lys.

Hvilket uddybes i netop sendt trådstart.

HVIS muslimer blev "nedgjort" mht ære og lykke ved at danskere siger
deres ærlige mening, så er de atypiske akademikerfnidrede sager, der
dømmes om eller gøres til avisdebat, ikke de værste ting.

Fra : Barfly.

Dato : 28-01-06 15:37

> [...]
> til ytringsfriheden? for den er jo fri for alle samfundsmæssige
> bindinger - en ytringsfrihed i luften frit svævende, uden forbindelse til

for min skyld må man tegne og udgive det man vil!,-ligemeget hvad det
forestiller!, jeg har bare svært ved at du ikke forholder dig til den
kendsgerning at de lande som kritisere Danmark har massive problemer,-lande
hvor man faktisk billiger og tillader de ting som selv du tager afstand
fra...

se og læs,og svar gerne på de nedenstående spørgsmål:

[...]

hvad siger du til det?.

As Muslims, we have not been as generous as our Christian and Jewish
counterparts in respecting others' holy books and religious symbols. Saudi
Arabia bans the importation or the display of crosses, Stars of David or any
other religious symbols not approved by the Wahhabi establishment. TV
programs that show Christian clergymen, crosses or Stars of David are
censored.

Hvad siger du til det?.

These people are not allowed to celebrate their religious or even secular
holidays. These include Christmas and Easter, but also Thanksgiving. All
other Gulf states allow non-Islamic holidays to be celebrated.

Hvad siger du til det?

The

Saudi Embassy and other Saudi organizations in Washington have distributed
hundreds of thousands of Qurans and many more Muslim books, some that have
libeled Christians, Jews and others as pigs and monkeys. In Saudi school
curricula, Jews and Christians are considered deviants and eternal enemies.
By contrast, Muslim communities in the West are the first to admit that
Western countries--especially the U.S.--provide Muslims the strongest
freedoms and protections that allow Islam to thrive in the West. Meanwhile
Christianity and Judaism, both indigenous to the Middle East, are maligned
through systematic hostility by Middle Eastern governments and their
religious apparatuses.
The lesson here is simple: If Muslims wish other religions to respect their
beliefs and their Holy book, they should lead by example.

Hvad siger du til det?.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 12:39

Barfly. <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote:

> hvilket Muslimsk land har egentligt et fungerende demokrati.. det 'tætteste'
> er vel Malaysia?

Som samtidig er en klokkeklar apartheidstat, hvor kineserne som dhimmier
er udelukket fra højere skolegang - det vel må medføre at de kan
fuldføre underskolen i det offentlige system, men fra og med 6.
klassetrin ikke alene må ty til privatskoler, men også til privatskoler
beliggende i udlandet, hvilket vel som regel vil sige Singapore.

Den oprindelige stammebefolkning på 2-3% af befolkningen, som altså kom
før de cirka 55% islamiske malajer og de cirka 40% typisk kristne
kinesere, udgør »naturligvis« det underste lag i landets
befolkningspyramide. I øvrigt er det forbudt såvel at forlade islam, som
forsøge at omvende muslimer til eksempelvis kristendommen.

Hvorfor nævnte du i øvrigt ikke Tyrkiet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Barfly.

Dato : 28-01-06 16:06

> [...]
> forsøge at omvende muslimer til eksempelvis kristendommen.
>
> Hvorfor nævnte du i øvrigt ikke Tyrkiet?
Tyrkiet jo,men jeg er i tvivl om de har en officiel religion?, samme med
feks Bosnien og Albanien.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 19:50

Barfly. <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote:

> Tyrkiet jo,men jeg er i tvivl om de har en officiel religion?, samme med
> feks Bosnien og Albanien.

Landet er medlem af den interntionale, islamiske organisation, imamerne
er statsansatte og islam er obligatorisk i skolen - kun østromersk og
armensk kristne børn kan slippe.

Men moskéen er altså underordnet staten, lige som kirken her i landet
også er underordnet staten. Kirkens primas er - Dronning Margrethe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-01-06 16:11

> [...]

> menneskerettighederne....undskylde at de ikke har pressefrihed...enhver
> dansker føler sig jo krænket over et sådanne regime!.

Du har helt ret. De saudier kan bare stikke piben ind, de har
overhovedet ikke nogen moralsk ret til at kritisere andre lande og
trossamfund, så længe deres egen fremfærd er en fornærmelse mod alle
menneskelige værdier - selv dem du kan finde i Koranen.
Fundamentalisternes fremfærd trækker skarpe, lige spor til fascisme og
nazisme i 30'ernes Europa, og til mafiaens anvendelse af trusler, mord
og tortur for at få folk til at makke ret.
Problemet er nok, at vi herhjemme har været så vant til, at åndsfrihed
nærmest kom af sig selv, og kun vi 'gamle' kan huske 40'erne, hvor det
ikke var tilfældet. Det er desværre noget man med mellemrum bliver nødt
til at slås for - også selv om det koster.
Erling

Fra : Thomas

Dato : 28-01-06 21:55

I skrev:
"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke var tilfældet. Det er desværre noget man med mellemrum bliver nødt
> til at slås for - også selv om det koster.

Jeg syntes blandt andet at saudierne skulle undskylde for denne her :
http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=countries&Area=saudiarabia&ID=SP106906

Fra : L

Dato : 28-01-06 18:39

> [...]
> er vel Malaysia?,-hele denne episode viser jo netop hvor store problemer
> alle muslimske lande har med demokrati og menneskerettigheder.

Fuck alle de musi lande , dk skal bare smide alle ufgd og stoppe alt støtte
til de lande .

De kommer her op og pisser på os , også bare forbi et blad laver lidt sjov
med den nær så går de i koma .

Køb ikke noget fra de lande stop alt støtte til dem ..