Hvem er største taber?
Fra : Carl

Dato : 28-01-06 10:01

Muslimerne boycotter danske vare, danskerne dropper rejser til muslimske
lande.

Gad vide hvem som taber mest i det regnskab.
Mit gæt er muslimerne.

Desuden tvivler jeg på at muslimerne vil droppe alle danske vare, f.eks.
tvivler jeg på at Novo vil opleve sukkersyge muslimer vil droppe Novo
fremstillet insulin.

Da Novo står for over 50% af verdens produktion af insulin, vil ingen andre
medicinfirmaer kunne producere den del som muslimerne aftager.

Boycotter de os er det fint nok for mig, men så syntes jeg vi skal pålægge
samtlige danske medicinvirksomheder at droppe eksport til de muslimske
lande.

Jeg takker vores regering for at jeg har lov til at udtrykke mig i skrift og
tale, som det passer mig og denne frihed vil jeg altid betragte som det
vigtigste i et frit land.

mvh
Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-06 10:43

Carl wrote:
> [...]
> skrift og tale, som det passer mig og denne frihed vil jeg altid
> betragte som det vigtigste i et frit land.

Det er i Saudi-Arabien, og til dels Kuwait der er en boycot, en boycot som
ikke kommer fra regeringerne, men fra manden/kvinden på gaden, og som man så
sevlfølgelig heller ikke kan give disse regeringer en konsekvens a'la den du
foreslår.

Vi må jo finde os i *deres* ytringsfrihed, som de må finde sig i vores.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 28-01-06 11:32

så kan de ansatte på novo, jo udtrykke deres, ved at sætte sig på halen ...
get it ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-01-06 11:54

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]

> så sevlfølgelig heller ikke kan give disse regeringer en konsekvens a'la

I Kuwait er det det statsejede supermarked - som har 50% af markedet - der
har fjernet Arla-produkter fra hylderne. I alle arabiske lande er man altid
på udkig efter et eller andet uden for egne rækker, som kan aflede
opmærksomheden fra egne problemer, - og der kommer vi så ind i billedet lige
nu.

Iøvrigt lidt sjovt at man hele tiden taler om "12 tegninger af Muhammed",
den ene var jo af Pia Kjærsgaard, og en anden af Kaare Bluitgen, - mon de er
beærede over at komme op i rækken af profeter?

Iøvrigt:

"Der er stor fare for, at boykotten af danske varer vil medføre
økonomiske tab for de 5.000 danske mælkeproducenter, der
er andelshavere i Arla Foods. Alligevel erklærer Landsforeningen
Danske Mælkeproducenter, at ytringsfriheden er vigtigere end
mælkeprisen."

Flot!

Fra : Jesper

Dato : 28-01-06 12:31

> [...]

> foreslår.
>
> Vi må jo finde os i *deres* ytringsfrihed, som de må finde sig i vores.

De eneste der har ytringsfrihed i Saudi Arabien og Kuwait, det er
lederne. Menigmand har ikke en skid at skulle have sagt.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Egon Stich

Dato : 28-01-06 14:54

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

du
> foreslår.
>
> Vi må jo finde os i *deres* ytringsfrihed, som de må finde sig i vores.

Du har ikke ret.
Hvis "regeringen" i de nævnte stater ikke tillod denne demonstration, var
den der ikke.
Så enkelt er det.
Sammenlign med hvad der sker, hvis deres indbyggere "stikker ud" på blot den
ringeste måde.
Du må ikke undervurdere deres enevælde.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 20:03

> [...]

> sevlfølgelig heller ikke kan give disse regeringer en konsekvens a'la den du

Der kommer i Saudi Arabien ingen boykot, og der kommer i Saudi Arabien
ingen opfordring fra stormuftien om boykot, uden at bevægelsen udgår fra
regeringen. Så enkelt er det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tony

Dato : 28-01-06 20:33

> [...]
> den du foreslår.
>
> Vi må jo finde os i *deres* ytringsfrihed, som de må finde sig i vores.

Vås Allan. Det hele er styret fra oven af.
I sådanne stater har menigmand ikke en skid at skulle ha' sagt.

Tony

Fra : Jim

Dato : 28-01-06 11:49

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre
> medicinfirmaer kunne producere den del som muslimerne aftager.

Nemlig, men glem nu ikke, at Eli Lilly bider Novo i haserne med en i USA
nygodkendt inhalerbar insulin.

> Boycotter de os er det fint nok for mig, men så syntes jeg vi skal pålægge
> samtlige danske medicinvirksomheder at droppe eksport til de muslimske
> lande.

Vi kan hæve prisen, til de er nød til at hente kopimedicin fra andre
leverandører.
Og så kan vi ellers smide placebo i halvdelen af forsendelserne.

J.

Fra : hanzen

Dato : 28-01-06 13:03

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> Vi kan hæve prisen, til de er nød til at hente kopimedicin fra andre
> leverandører.
> Og så kan vi ellers smide placebo i halvdelen af forsendelserne.

eller stof med P-pille virkning.
Det vil være ulandshjælp med effekt.
--
hilzen
hanzen

"Hvis du ikke kan se forskel på at formode at så lyve over folk, så har du
et próblem." skrevet af dansklærer AHW

Fra : Jan Pedersen

Dato : 28-01-06 13:59

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>
> eller stof med P-pille virkning.
> Det vil være ulandshjælp med effekt.
> --
Ja lad os tilsætte kvindelige kønshormoner til insulinen :)

Fra : Jim

Dato : 28-01-06 15:33

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Ja lad os tilsætte kvindelige kønshormoner til insulinen :)

Så producerer mændene i hvert ikke sæd længere.
Så det lyder som en god ide.

Fra : JBH

Dato : 29-01-06 11:24

> "Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så producerer mændene i hvert ikke sæd længere.

Og kvinderne dernede får ikke længere overskæg

JBH

Fra : Jim

Dato : 29-01-06 11:42

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Og kvinderne dernede får ikke længere overskæg

Se det ville jo være en katastrofe.
Hvem skulle deres sønner så have som forbillede?
Nå ja, de har jo ham den pædofile landevejsrøver, de forsøger at efterligne.
Og de fleste gør det med bravour..

Fra : Jim

Dato : 28-01-06 15:32

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>
> eller stof med P-pille virkning.
> Det vil være ulandshjælp med effekt.

Ja, og når mændene tog pillerne, vil de begynde at få bryster.. Det er jo
østogener.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-01-06 16:37

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og når mændene tog pillerne, vil de begynde at få bryster.. Det er jo
> østogener.
>
> J.

En muhammedanermand uden skæg?
Skal de ikke have det?

ES

Fra : Jim

Dato : 28-01-06 20:00

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> En muhammedanermand uden skæg?
> Skal de ikke have det?

Jeg ved, hvad de skal have...
Og hvis de brokker sig, så kan de få cornflakes, som os andre.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 20:03

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> En muhammedanermand uden skæg?
> Skal de ikke have det?

Eventuelle østasiatiske muslimer må i så fald være undtaget ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : E.M.

Dato : 28-01-06 19:44

> [...]
> andre
> medicinfirmaer kunne producere den del som muslimerne aftager.

Det kan godt være det er mig der husker forkert, men jeg mener at insulin
bliver fremstillet af dele fra svin, hvis det er rigtigt, hvordan kan
muslimer så bruge insulin?

E.M.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 20:03

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> Det kan godt være det er mig der husker forkert, men jeg mener at insulin
> bliver fremstillet af dele fra svin, hvis det er rigtigt, hvordan kan
> muslimer så bruge insulin?

Så bør det vel angives på medicinpakken .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 28-01-06 20:40

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan godt være det er mig der husker forkert, men jeg mener at insulin
> bliver fremstillet af dele fra svin, hvis det er rigtigt, hvordan kan
> muslimer så bruge insulin?
>
> E.M.

Uha da da---
Indien--
Stor opstand, fordi de indfødte troede patronerne var dyppet i fedt?
Arsenalet hed Dum-Dum
Deraf navnet på exp.proj.
Tror nogen.
(Så vidt jeg husker)

Der må da blive ballade hos de herboende?
De har jo en overrepræsentation af sukkersyge?

Egon

Fra : Tony

Dato : 28-01-06 20:27

"Carl" <news@111.dk> skrev

> [...]
> og
> tale, som det passer mig og denne frihed vil jeg altid betragte som det

Nå kan du det Carl .

Hvad var årsagen så til at Glistrup kom en tur i spjældet?

Tony

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 20:42

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:

> "Carl" <news@111.dk> skrev

> Nå kan du det Carl .

> Hvad var årsagen så til at Glistrup kom en tur i spjældet?

Grov skattesvig, af en art som allerede blev forbudt i Danske Lov
{»fiktionsbestemmelsen«}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tony

Dato : 28-01-06 20:55

> Grov skattesvig, af en art som allerede blev forbudt i Danske Lov
> {»fiktionsbestemmelsen«}.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Ja ja, nu tænker jeg på den den spjældtur han fornylig har afsonet, men det
er nok gået hen over dit hovede.

Tony

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 06:47

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:

> Ja ja, nu tænker jeg på den den spjældtur han fornylig har afsonet, men det
> er nok gået hen over dit hovede.

OK, ja jeg ville nu aldrig sende psykiatriske tilfælde i fængsel for at
have brudt straffelovens forbud mod at fremsætte nedsættende, racistiske
ytringer offentligt - uden at jeg dermed udtaler mig om en Mogens
Glistrups eller Bo Warmings psykiske tilstand.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tony

Dato : 29-01-06 10:28

> [...]
> ytringer offentligt - uden at jeg dermed udtaler mig om en Mogens
> Glistrups eller Bo Warmings psykiske tilstand.

Jeg tror der er gået en stor politiker eller diplomat tabt i dig Per.
Vel skal man ikke forbryde sig mod loven, men inden ''Carl' '' takker vores
regering for meget, skulle han lige tænke på at samme regering har givet
ytringsfriheden mundkurv på.- så kan man være for eller imod.

Tony

Fra : Tony

Dato : 29-01-06 12:29

> [...]
> ytringer offentligt - uden at jeg dermed udtaler mig om en Mogens
> Glistrups eller Bo Warmings psykiske tilstand.

Mon så ikke der er en hel del her på usenet, der står til en spjældtur for
deres offentlige ytringer ? - men usenet betragtes måske ikke som et
offentligt forum ?

Tony

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 13:26

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote:

> Mon så ikke der er en hel del her på usenet, der står til en spjældtur for
> deres offentlige ytringer ? - men usenet betragtes måske ikke som et
> offentligt forum ?

Jov da, det gør det da. Og er det ikke for hans skriverier bl.a.
herinde, at Bo Warming kom i fængsel?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tony

Dato : 29-01-06 17:17

> Jov da, det gør det da. Og er det ikke for hans skriverier bl.a.
> herinde, at Bo Warming kom i fængsel?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Ok, det var jeg så ikke klar over, men jeg læser nu heller ikke alt.
Jamen, der kan man bare se.
Var det så fordi at BW er tæt knyttet til Glistrup,at han fik kort snor? -
eller hvor går grænsen for folks ytringsfrihed?
Er det sådan en elastikparagraf, alt efter hvem der ytrer sig?- hvis ikke,
så er der da vist en del flere, som skal passe på ikke at blive anmeldt .

Tony

Fra : Anonym

Dato : 29-01-06 18:54

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> så er der da vist en del flere, som skal passe på ikke at blive anmeldt .

Der er sådan set ingen forudsigelighed i forbindelse med Straffelovens § 266
B.
Anklagemyndigheden har i sin årsberetning nogle år tilbage forklaret, at det
der generelt karakterisere Straffelovens § 266 B er, at der ingen klare
regler er på området.
---

8. Afsluttende bemærkninger.
Den foretagne gennemgang af tiltale- og domspraksis
viser, at sagerne indbyrdes er ganske forskellige,
omend visse hovedkategorier kan påvises, og visse
hovedsynspunkter i tiltale- og domspraksis kan
udledes, således som det fremgår af afsnittene 4-7.
Hver enkelt sag må dog nødvendigvis, når man tager §
266 b's ordlyd og forarbejder i betragtning, bedøm-
mes konkret. I en del sager vejer hensynet til
ytringsfriheden tungt, i andre er dette hensyn af
noget mindre betydning på grund af ytringernes
karakter og den baggrund, hvorpå de fremsættes.
Det er vigtigt at understrege, at praksis på området
ikke lader sig sammenfatte i meget enkle generelle
synspunkter, f.eks. om ytringsfrihedens betydning.
Der er dog heller ikke tvivl om, at hensynet til
ytringsfriheden spiller en central rolle i ganske
mange sager. Det er tillige værd at bemærke, at Den
Europæiske Menneskeretskonvention art. 10, stk. 2,
anerkender, at det kan være nødvendigt med
indgreb i
ytringsfriheden, men at disse bl.a. skal være
nødvendige i et demokratisk samfund.

[Citat slut]
---

Tankegangen er orwellsk, for normalt vil det jo være rimeligt at kræve at
love, der griber ind i den personlige frihed på et så fundamentalt område
som ytringsfriheden skal være nøje afgrænset netop for at forebygge risikoen
for tyrannisk magtudøvelse.
I USA udtalte højesteretsdommer Potter Steward en gang, at han ikke kunne
definere utugt, men at han kendte det når han så det.
Venstrefløjen er så ivrig efter at fremme sin utopi om det det perfekte
samfund, hvor alle helst skal leve sammen evig lighed og tolerance, at den
er villig til
bestandigt at udvide statens myndighed.
I betragtning af, hvor stor en potentiel bredde udtryk som forhånelse og
nedværdigelse kan tillægges er det jo slemt nok i sig selv.
Men det jeg først og fremmest har imod en lov som §
266 B er, at den giver fortalerne for politisk korrekthed en retorisk
overlegenhed over for dem, som af forskellige grunde kritiserer
indvandringen.
Indrømmet er det ikke forbudt at udtale sig kritisk over for indvandringen,
men loven bestyrker en blød norm om, at det er forkert at undsige mennesker
på grund af disses race, religion og seksuelle orientering. I teorien bliver
det først strafbart, når kritikken er af en vis grovhed.
Så man kan stadig straffrit fremføre synspunkter
om, at en gruppe udgør et unikt problem, fordi dens religion gør tilpasning
vanskelig eller umulig.
Der er dog ingen tvivl om at ønsket har været at delegitimere visse
synspunkter.
Så spørgsmålet er, hvorfor staten overhovedet har nogen legitim interesse i
at undergrave legitimiteten af disse synspunkter.

Fra : Tony

Dato : 30-01-06 00:01

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev

> [...]
> Anklagemyndigheden har i sin årsberetning nogle år tilbage forklaret, at
> det der generelt karakterisere Straffelovens § 266 B er, at der ingen

Netop, det er set jeg savner. Jeg føler, det er en paragraf der kan
gradbøjes alt efter forgodtbefindende.

> [...]
> Så spørgsmålet er, hvorfor staten overhovedet har nogen legitim interesse
> i at undergrave legitimiteten af disse synspunkter.

Ja, den gør det sikkert ikke for at tækkes venstrefløjen, men nok snarere
for at vi udadtilkan vise, at vi har en paragraf der kan tages i brug, hvis
det bliver nødvendigt.
Det er nu sjældent, den bliver taget i brug, men når den så gør, har jeg
følelsen af at det er for at statuere et eksempel, samt lidt af personlig
forfølgelse.
Jeg ved ikke hvorfor, men på en måde beundrer jeg Glistrup for hans ukuelige
standhaftige trofasthed til sin politik, der er ingen vaklen i geleddet, som
man fornylig så med DF med deres efterløn.
Det var jo helt unødvendigt af DF. Havde de bare holdt sig udenfor, ja så
havde de beholdt deres troværdighed.

Tony

Fra : Anonym

Dato : 30-01-06 03:26

> [...]
>

> Ja, den gør det sikkert ikke for at tækkes venstrefløjen, men nok snarere
> for at vi udadtilkan vise, at vi har en paragraf der kan tages i brug,

Loven blev oprindeligt vedtaget i 1939 som en reaktion på jødeforfølgelserne
i Tyskland. Den var dog forskellig fra den nugældende derved, at
gerningsindholdet var begrænset til falske beskyldninger.
I 1971 strammede Folketinget loven for at Danmark kunne tiltræde nogle
Fn-konventioner.
Det var dengang, at den nuværende formulering blev inarbejdet i Straffeloven
som § 266 B.
Interessant er det, at SF faktisk var meget skeptisk over for lovens bredde
men alligevel ikke ville modsætte sig vedtagelsen.
Hvis det ikke havde været så vigtigt for Folketinget at tiltræde
konventionerne uden reservationer, ville vi næppe have ændret loven.
Det er interessant, at internationale konventioner
på den måde bruges som løftestang til at gennemtvinge tiltag, der
indskrænker borgernes rettigheder.
I øjeblikket har vi en justitsminister, der glad og fro modsætter sig
ændring af Den europæiske menneskerettighedskonvention.
For det er jo sådan kære borgelige, at enhver terrorist, som skulle sætte
foden på dansk jord i samme øjeblik vil være beskyttet mod udvisning til et
land, hvor vedkomne risikerer tortur eller dødsstraf.
Så hvis Osama bin Laden flygtede hertil, og USA krævede ham udleveret ville
det være umuligt medmindre amerikanerne lover ikke at idømme og eksekvere
dødsstraf.
Det er slemt nok, men værre er det, at Den europæiske
menneskerettighedskonvention forsinker og i visse tilfælde umuliggør
udvisning af uønskede personer til deres hjemlande, blot fordi der
praktiseres tortur.

Islamiske terrorister bør ikke være omfattet af nogen gæstfrihed, uanset om
udvisning medfører tortur.

Det ville være lækkert hvis vi havde en justitsminister, som havde mod til
at sige det.

> [...]

> geleddet, som man fornylig så med DF med deres efterløn.
> Det var jo helt unødvendigt af DF. Havde de bare holdt sig udenfor, ja så

Jeg har intet til overs for DF og har aldrig stemt på partiet. De er
gennemført principløse og opportunistiske.
De er dog et godt "barometer" for den stigende utilfredshed.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-06 07:24

> [...]

> man fornylig så med DF med deres efterløn.
> Det var jo helt unødvendigt af DF. Havde de bare holdt sig udenfor, ja så

Havde de holdt sig udenfor havde det haft karakter af en bekræftelse på,
at DF var et populistisk parti. Nu bereder de i stedet vejen for en
egentlig regeringsdeltagelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl

Dato : 28-01-06 22:19

Jeg sad lige og tænkte på at hvis de boycotter Mærsk, så kan de ikke sælge
deres oile.
Mærsk står som det ubetinget største rederi og ved en boycot af mærsk, ville
over 50% af verdens oiletankere være sat ud af drift. Det vil tage mindst 20
år at lave så mange nye oiletankere.

Carl

Fra : Jim

Dato : 28-01-06 23:08

> [...]
> ville
> over 50% af verdens oiletankere være sat ud af drift. Det vil tage mindst

Nej, så lang tid vil det nok ikke tage, men der går lang tid, før et værft
er klar til at tage imod bestillingerne.
Mærsk må vente indtil år 2009, før de kan se starten på et containerskib i
verdens største klasse, hvor der er plads til 15.000 TEU.
Før er der ikke plads til den bestilling. jeg mener det bliver bygget på
Hyundai, og man monterer den hidtil største Sulzer motor på 16 cyl., mner
jeg det var.
Desuden har Mærsk adskillige havneterminaler i arabiske havne, og skulle det
komme så vidt, at Mærsk skulle boycottes, så vil de arabiske lande også
komme til at mangle varer en masse.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-01-06 14:25

> [...]
ville
> over 50% af verdens oiletankere være sat ud af drift. Det vil tage mindst

Er det tilfældet, burde Mærsk da ikke træde i karakter, og stoppe skibene,
til araberne kommer til fornuft?
Lad os så se, om firmaet er så dansk, som det påstås.
Eller om kapitalen , som påstået, intet fædreland har?

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 29-01-06 16:38

> [...]
> til araberne kommer til fornuft?
> Lad os så se, om firmaet er så dansk, som det påstås.
> Eller om kapitalen , som påstået, intet fædreland har?

Mærsk er skam meget dansk.
Du skal nok regne med, at det ikke får betydning for containerterminalerne i
de arabiske lande, da Mærsk Container Terminals jo er ejet af APM - Mærsk.
Og skulle der ske blokkader i arabiske havne, så er der mange andre havne at
anløbe, så varene når frem til deres bestemmelsessted.
Nøjagtig som da den famøse orkan hærgede New Orleans havn, så anløb skibene
andre havne, så varene kunne nå frem.
Men udover at Mærsk er meget dansk, så er Mærsk også verdensmestre i
diplomatiets ædle kunst.
Så Mærsk har ikke i sinde at gøre forretningen dårligere for sig selv, hvis
de kan undgå det.
Det er jo den anden vej, boycotten foregår, og den skal mødes med samme,
hvor det har virkning uden af skade dansk erhvervsliv.
Men det er jeg ikke helt sikker på, at du forstår.
Nu er du jo heller ikke ligefrem Asger Aamund eller lign. genial
erhvervsmand.

J.

Fra : Barfly.

Dato : 29-01-06 17:21

"Carl" <news@111.dk> wrote in message
> Muslimerne boycotter danske vare, danskerne dropper rejser til muslimske
> lande.
>
> Gad vide hvem som taber mest i det regnskab.
> Mit gæt er muslimerne.

En sjov tanke,-hvis danske muslimer boycotter DK herhjemme, vil det så
bevirker at de ikke går op på kommunen, og feks. ikke modtager penge fra det
danske samfund? .