CSS og JavaScript
Fra : Steen

Dato : 28-01-06 09:30

Kan det lade sig gøre at kalde et JavaScript fra en CSS-fil,
og i givet fald hvordan

venlig hilsen
Steen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-01-06 09:48

On Sat, 28 Jan 2006 09:29:46 +0100, "Steen" <steen@net.dk> wrote:

>Kan det lade sig gøre at kalde et JavaScript fra en CSS-fil,
>og i givet fald hvordan

Hvad skulle formålet være med det?
CSS-filen bliver jo åbnet samtidig som HTML'en, så du kan lige så godt
bruge body onload.

Men jeg har måske misforstået?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Steen

Dato : 29-01-06 13:57

> Hvad skulle formålet være med det?
> CSS-filen bliver jo åbnet samtidig som HTML'en, så du kan lige så godt
> [...]

I min navigationsmenu, som jeg har fundet som en skabelon på nettet,
skal jeg skrive følgende linier i HEAD-sektionen på alle mine sider

<script type="text/javascript" language="javascript"
src="sniffer.js"></script>
<script type="text/javascript" language="javascript1.2"
src="custom.js"></script>
<script type="text/javascript" language="javascript1.2"
src="style.js"></script>

Da jeg i forvejen har en ekstern CSS fil, hvor jeg angiver baggrundsfarve og
lign,
for alle sider regnede jeg med at jeg kunne tilføje noget som dettte

HEAD{
script 1
script 2
script 3
}

venlig hilsen Steen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-01-06 18:27

"Steen" <steen@net.dk> writes:

> Kan det lade sig gøre at kalde et JavaScript fra en CSS-fil,
> og i givet fald hvordan

Man kan sikkert finde et hack der tillader det, men det er ikke noget
jeg vil stole på stabiliteten af.

Det er ikke på nogen måde bestemt hvornår et kald til javascript vil
blive udført, eller hvor mange gange, eller om det overhovedet virker.
Vil brugerens bruger-stylesheet kunne betyder at koden ikke udføres?

Prøv at finde en bedre måde at opnå det du vil.

/L

PS:
body {
background-color: green;
background-image: url("javascript:document.body.style.background='red'");
}