problemer med get_browser()
Fra : Thomas Olsen

Dato : 13-06-01 16:16

Hej
som subj. antyder har jeg et problem med get_browser() funktionen.
Jeg har lige downloaded og installeret en browscap.ini fil fra:
www.cyscape.com
i php.ini har jeg tilføjet linien:
browscap = "/usr/local/etc/extra/browscap.ini" ;
og browscap.ini ligger der.
Men når jeg kører det testscript, php.net har liggende under:
http://php.net/manual/en/function.get-browser.php, kommer der ikke noget
output... get_browser() skulle returnere et objekt... Men jeg får en boolsk
variabel tilbage. (det er ihvertfald hvad gettype() mener )
Jeg har kigget rundt omkring på nettet, og har kunnet finde andre folk der
har samme problem. Men har ikke kunnet finde "løsningen"
Jeg kører php 4.0.4 pl1 på FreeBSD.

håber at I kan hjælpe...
mvh Thomas Olsen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-06-01 17:13

Thomas Olsen skrev:

> [...]
> og browscap.ini ligger der.
> Men når jeg kører det testscript, php.net har liggende under:

Har du husket at genstarte Apache for at få PHP til at læse php.ini
igen?

Desuden: browscap.ini er *intet* værd. Dens oplysninger er forældede og
ubrugelige, så glemt get_browser().

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 13-06-01 17:57

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Desuden: browscap.ini er *intet* værd. Dens oplysninger er forældede og
> ubrugelige, så glemt get_browser().

Jeg har aldrig brugt browscap.ini selv, men er det ikke meningen at man
regelmæssigt skal sørge for at opdatere browscap.ini (betale for det
endda?)? Jeg synes nu konceptet bag browscap.ini er ganske fornuftigt.

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-06-01 21:40

Hroi Sigurdsson skrev:

> [...]
> man regelmæssigt skal sørge for at opdatere browscap.ini (betale for
> det endda?)? Jeg synes nu konceptet bag browscap.ini er ganske

*Konceptet* er ganske fornuftigt, men det kræver, at filens oplysninger
er opdaterede. Jeg sidder her med den nyeste version (downloadet i
dag), der er fra... februar 2000! Den nævner ikke Konqueror med ét ord.
Den har kun Windows-versioner af Opera - ikke Linux-versionerne. Den
nyeste Explorer-version, der er nævnt, er version 4.4! Netscape 6 er
naturligvis heller ikke med. Jo, browscap.ini *er* fuldstændig
ubrugelig.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-06-01 21:43

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> [...]
> nyeste Explorer-version, der er nævnt, er version 4.4! Netscape 6 er
> naturligvis heller ikke med. Jo, browscap.ini *er* fuldstændig

Når jeg går inc på Cyscape's website. Så ser jeg øverst:

Your browser: Konqueror 2.1.2 (UNIX) Cookies: True DHTML: False
JavaScriptVer: 1.1

Så et eller andet sted må det virke. Måske fordi man skal betale for den
opdaterede version ?

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 13-06-01 22:47

Christian Joergensen wrote:

> Så et eller andet sted må det virke. Måske fordi man skal betale for den
> opdaterede version ?

Det ville overraske mig om ikke der findes et frit, opdateret alternativ
et sted. Hvor svært kan det være at lave sin egen browscap.ini?

Fra : Mickey

Dato : 13-06-01 22:59

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> skrev:

> Det ville overraske mig om ikke der findes et frit, opdateret alternativ
> et sted. Hvor svært kan det være at lave sin egen browscap.ini?

har du læst lidt i den ?
- jeg gad ikke bruge tid på at opdatere den...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk