Socialdemokrater giver DF, V, K vetoret i ~
Fra : Mark Jensen

Dato : 28-01-06 00:06

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/27/230610.htm

Er jeg den eneste der synes det virker tåbeligt?

Fra : Mark Jensen

Dato : 28-01-06 00:17

On Sat, 28 Jan 2006 00:06:06 +0100, Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/27/230610.htm
>
>Er jeg den eneste der synes det virker tåbeligt?

Lad mig uddybe. Det virker efterhånden som om folketingets store
partier er mere optaget ikke at skræmme vælgergrupperinger væk, og
deponere deres handlekraft hos hovedmodstanderen, end de er optaget af
realpolitisk at gennemføre noget som helst.

Kim2000. du har ofte brokket dig over at Skattestoppet blokerede for
muligheden for nytænkning. Jeg er til dels enig, selvom jeg trods alt
kan se visse fordele ved at gøre op med årtiers skattestigninger.

Men det er svært for mig at se, at alternativet i folketinget har
noget som helst bedre at byde på, især ikke med sådan en garanti in
mente.

Fra : Barfly.

Dato : 28-01-06 17:04

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> [...]
> muligheden for nytænkning. Jeg er til dels enig, selvom jeg trods alt
> kan se visse fordele ved at gøre op med årtiers skattestigninger.

jeg så kontant forleden ang en leder i en børneinstitution,-som følte sig
snydt...
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/01/24173255.htm

jeg må indrømme at finder lederen af børneinstitution direkte dum, hun har
ikke fattet at hun har et økonomisk ansvar, og det er skattepenge hun har
nærmest misbrugt ved ikke at undersøge noget,-det er så nemt bagefter at
komme og sige at man skal have flere penge til 'børnene', og ikke se at man
selv bære ansvart for at have påført institution et økonomisk tab...hvad med
at det offentlige fik bedre ledere, for at sætte en pædagog til at styre
økonomi er da en katastrofe. Hvormange børneinstitution er den økonomiske
ansvarlig en pædagog??,-Svaret er ikke bare at sætte skatten op fordi man
har de forkete folk til opgaverne!.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 19:50

Barfly. <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote:

> [...]
>
> jeg må indrømme at finder lederen af børneinstitution direkte dum, hun har
> ikke fattet at hun har et økonomisk ansvar

Ja, sådanne aftaler burde omkring et kontor på rådhuset ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 28-01-06 20:07

> Ja, sådanne aftaler burde omkring et kontor på rådhuset ...

Jeg ved i det hele atget ikke, hvad man skal med en kopimaskine i en
børnehave..
Kopierer man ungerne og sender kopien med forældrene hjem?

Eller er det bleerne der skal kopieres, fordi man er ved at udgå?

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 20:40

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Jeg ved i det hele atget ikke, hvad man skal med en kopimaskine i en
> børnehave..

Også en børnehave har faktisk et kontor. Og også en børnehave kan have
brug for at kopiere, og skrive beskedder ud til alle medarbejdere -
eller til børnene, til aflevering til forældrene.

Selv jeg som privatmenneske har da en kopimaskine stående. OK, en
multifunktionsmaskine: farveprint {fotokvalitet}, fax, scanner og
kopimaskine en et. Til almindelig print bruger jeg nu min HP LaserJet
4050N med indbygget duplexenhed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 28-01-06 20:56

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kopierer man ungerne og sender kopien med forældrene hjem?
>
> Eller er det bleerne der skal kopieres, fordi man er ved at udgå?

Du har da vist ikke selv institutionsbørn - der er et utal af beskeder,
nyhedbreve, invitationer etc etc der sendes med børnene hjem hver uge.

/P

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-01-06 10:47

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Jeg ved i det hele atget ikke, hvad man skal med en kopimaskine i en
> børnehave..

De holder masser af smadder vigtige møder i en børnehave, nogle steder har
jeg hørt de bruger op mod 70 % af tiden på den slags.

Thorkild

Fra : Jim

Dato : 29-01-06 11:27

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> De holder masser af smadder vigtige møder i en børnehave, nogle steder har
> jeg hørt de bruger op mod 70 % af tiden på den slags.

Og overlader ungerne til sig selv?
Eller rettere har mindre tid til børnene.
Ligegyldigt hvad, så er det da fuldkommen åndssvagt, at en pædagog har det
ansvar at stå for indkøb.
Stod der noget om, hvad dette monstrum kostede?
Hvis de vil have en printer, så kan de få en laserprinter s/h til en tusse.
Og den skal kun have en ny tonerpatron til en plovmand. Når Printeren går i
udu, så køber man en ny af samme type til samme billige penge.
Ikke al det bøvl med at have en servicemontør til at rode med printere til
både 25k, 30k, eller 100k kr.
Men de må vel have penge nok i de daginstitutioner.
Jeg havde en HP-printer, som holdt til 5 års hardcore udprintning, og skulle
kun have farvepatroner at leve af.
Da jeg købte den, kostede den 3000. Idag får jeg langt bedre printere til
samme pris.

J.

Fra : Peter Westh

Dato : 28-01-06 20:55

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvormange børneinstitution er den økonomiske ansvarlig en
> pædagog??,-Svaret er ikke bare at sætte skatten op fordi man har de
> forkete folk til opgaverne!.

Der er faktisk voldsomt meget administration i en almindelig daginstitution,
især i de store af dem. Alle de ledere af institutioner, jeg har kendt, har
beklaget sig over at de næste ikke har tid sammen med børnene. De bruger
netop tid på ting som budgetter, og så alt muligt papirarbejde som kommunen
bebyrder dem med (statusrapporter etc). Og ja, de er alle pædagoger af
uddannelse. Du har formentlig ret i , der vill givetvis være meget at spare
ved at professionalisere institutionernes økonomi, og det ville formentlig
også være en lettelse for pædagogerne, at de kan koncentere sig om det, der
er uddannet til. Men - kommunerne skal jo spare på deres egne budgetter pga.
skattestoppet! Så de sender aben videre ud til institutionerne.

/P

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 06:47

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> [...]
> er uddannet til. Men - kommunerne skal jo spare på deres egne budgetter pga.
> skattestoppet! Så de sender aben videre ud til institutionerne.

Måske skulle de ophøre med at bruge pædagoger som ledere af
institutionernes økonomi? Hvad med nogle BPA'ere? Altså Bachelors of
Public Administration? Bacc.scient.pol.er og bacc.scient.adm.er.

De pædagogiske ledere må så nøjes med at stå for ansættelsen af
pædagogisk personale, når ellers direktøren giver grønt lys for det
{budgettet skal jo holdes, og der skal også være penge til eksempelvis
vedligeholdelse}, og ellers være sammen med børnene.

I øvrigt er det karakteristisk, at på en børneinstitution der har
mandlige medarbejdere, så er børnehavelederen mand, alle »menige«
pædagoger kvinder {der holder kaffeslabberas store dele af dagen}, og så
er der nogle unge drenge som pædagogmedhjælpere, typisk på et sabbatår
efter studentereksamen, som spiller fodbold med drengebørnene.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 28-01-06 21:08

On Sat, 28 Jan 2006 17:03:31 +0100, "Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk>
wrote:

>jeg så kontant forleden ang en leder i en børneinstitution,-som følte sig
>snydt...
>http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/01/24173255.htm

Heh, nu er det måske lidt perifært hvor meget det har med skattestop
at gøre, men jeg så også pågældende sag, og undrede mig over at hun i
flere omgange kunne bære sig så tåbeligt ad og stadig få lov at sidde
med ansvaret. Det var godt nok total mangel på konsekvens.

Man kan ikke fucke en børneinstitutions økonomi så meget op, og så
stadig fungerer i samme stilling. Så må man tilbage til børnene fuld
tid og lade folk med forstand på penge overtage den del. Det er vi
enige i.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 06:47

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> jeg så også pågældende sag, og undrede mig over at hun i flere omgange
> kunne bære sig så tåbeligt ad

Har hun gjort det flere gange?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 29-01-06 13:45

On Sun, 29 Jan 2006 06:46:42 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Har hun gjort det flere gange?

Det var noget med, først så skrev hun under på en dårlig aftale. Og så
ville hun ud af den, og skrev under på en om mulig endnu dårligere
aftale. Sådan husker jeg sagen.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 13:51

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> Det var noget med, først så skrev hun under på en dårlig aftale. Og så
> ville hun ud af den, og skrev under på en om mulig endnu dårligere
> aftale. Sådan husker jeg sagen.

Hun skulle naturligvis have forespurgt på rådhuset først.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Barfly.

Dato : 29-01-06 15:29

> Hun skulle naturligvis have forespurgt på rådhuset først.

det ville jeg også mene, men er det ikke sådanne at kommunen giver dem en
pose penge og bare de overholder det budget, ja så er det bare det?, det vil
i princippet jo også centralisere nogle beslutninger (hvilket jo kan være
meget fornuftigt) men nogle politikere er jo imod centralicering...,det
virker ikke som et system der giver kvalitet for pengene,-alså forstået på
den måde at man så bare kan køre 'aben' videre og sige at skatteindtægterne
er for lave!, ærgeligt for jeg er sikker på at man sagtens kunne optimere
det offentige system, og enddag få en bedre service i sidste ende.

Det værste i den konkrete sag er at hun overhoved ikke bliver fyret eller
får en advarsel, men fortsætter i jobbet og ja børnene må så undvære de
penge,- 'vi er nød til at spare, så vi kommer i på tur,-der er ikke råd'

tænk på hvis kommunen spurgte en tre, fire firmaer om et tilbud på alle
kopimaskiner i alle institutioner etc...UHA det ville nok være for smart
.

Fra : Jim

Dato : 28-01-06 01:36

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/27/230610.htm
>
> Er jeg den eneste der synes det virker tåbeligt?

Det lader til, at HTS bliver mere og mere desperat for at være med i forlig
og måske få et par point, så hun kan samle sammen til en kommende regering i
S-favør.
Men skatten skal ikke sættes op igen, så VKO bliver ved roret.
Rækker man guccitøsen en lillefinger, så tager hun din tegnebog.

J.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 28-01-06 03:33

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/27/230610.htm
>
> Er jeg den eneste der synes det virker tåbeligt?

Næ, jeg finder det også tåbeligt. Der står:

--

Der bliver ikke nogen socialdemokratisk skattereform i fremtiden, medmindre
Venstre, konservative eller Dansk Folkeparti stemmer for.

--

Bemærk der står "eller" Dansk Folkeparti.

Dansk Folkeparti er et parti for landsbytosser og de vil gerne hæve alle
skatter der ikke rammer dem selv, Thulesen Dahl er en drengerøv der ikke er
blevet tør bag ørerne, begavet, men det er kvalmende at han 20 minutter
efter en gallup måling mener det samme som laveste fællesnævner.

Sagen er, der findes ingen skat der er for lav.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 08:04

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> [...]

> Venstre, konservative eller Dansk Folkeparti stemmer for.

> Bemærk der står "eller" Dansk Folkeparti.

Ja, og »eller« betyder at når blot ét af de tre partier vil være med, så
er det nok.

> [...]
> blevet tør bag ørerne, begavet, men det er kvalmende at han 20 minutter
> efter en gallup måling mener det samme som laveste fællesnævner.

Kristian Thulesen Dahl er cand.merc.jur., og har nu spillet ud med at DF
vil være med til en skattereform der hæver efterløns- og pensionsalderen
til 62 hhv 67 år {med mulighed for tidlig efterløn for nedslidte}, og
naturligvis forudsat at også socialdemokraterne er med.

Men for en libertariansk poujadist som dig selv, er han naturligvis et
ubehageligt faktum.

> Sagen er, der findes ingen skat der er for lav.

Det må enhver poujadist naturligvis mene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-01-06 10:44

> Ja, og »eller« betyder at når blot ét af de tre partier vil være med, så
> er det nok.

Det betyder skattestoppet ikke er stærkere end Dansk Folkeparti støtter, det
giver jeg ikke noget for.

Desuden så vi jo venstre give samme vetoret til socialdemokratiet hvad
kommunalreformen angår, det holdt jo heller ikke og socialdemokratiets moral
er pilrådden, hvem husker ikke efterlønsgarantien.

> Kristian Thulesen Dahl er cand.merc.jur.,

Jeg er bedøvende ligeglad med mandens uddannelse, jeg nævner han er begaet
og anerkender han har været gennem den akademiske dannelsesproces. Problemet
er han ikke har lagt turen forbi befolkningen på vejen fra skolebænken til
taburetten. Desuden står han for den polulisme der vel nærmest beretter til
en kujun status.

> [...]
> naturligvis forudsat at også socialdemokraterne er med.
>
> Men for en libertariansk poujadist som dig selv, er han naturligvis et

Lad os nu se hvor langt de vil gå på efterlønsområdet.

> Det må enhver poujadist naturligvis mene.

Poujadist ? Nu må du holde op, min far var mælkemand, min mor havde en
kiosk.

Kom ned fra piedestalen og hold op med at opføre dig som en søjlehelgen.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 13:26

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Desuden så vi jo venstre give samme vetoret til socialdemokratiet hvad
> kommunalreformen angår

Hvornår dog? Det har V da kun givet i forbindelse med velfærdsreformen.

> Poujadist ? Nu må du holde op, min far var mælkemand, min mor havde en
> kiosk.
>
> Kom ned fra piedestalen og hold op med at opføre dig som en søjlehelgen.

Når du ikke har hørt om Pierre Poujade, så har du næppe heller hørt om
Peter Rindal. Poujade startede i 1953 et parti efter din smag, et
skattenægterparti som i 1956, for kun 50 år siden, fik 12,5% af
stemmerne og 52 mandater i Nationalforsamlingen.

Som Fremskridtspartiet er partiet i dag stendødt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-01-06 15:00

> [...]
> stemmerne og 52 mandater i Nationalforsamlingen.
>
> Som Fremskridtspartiet er partiet i dag stendødt.

Tjah, hvad var det nu skatteprocenten var i 1956, måske på tide med en
renæssance.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 15:45

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Tjah, hvad var det nu skatteprocenten var i 1956, måske på tide med en
> renæssance.

Jamen, så indrømmer du jo at du er en - poujadist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 29-01-06 16:27

> Jamen, så indrømmer du jo at du er en - poujadist.

Nej, jeg er ikke burgøjser.

Men det er rigtigt jeg mener staten skal blande sig mindre i
samfundsudviklingen, det skal ske gennem effektiviseringer, fokus på
kernevelfærd og så skal vi have markant lavere skatter.

Thorkild

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-06 18:32

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/27/230610.htm
>
> Er jeg den eneste der synes det virker tåbeligt?

Nej det synes jeg også. Socialdemokraterne er simpelthen så desperate for at
komme til regeringsmagten at de losser det ene idiotiske
standpunkt/udtalelse ud efter det/den andet.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Jesper

Dato : 28-01-06 21:18

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/27/230610.htm
>
> Er jeg den eneste der synes det virker tåbeligt?

Det er du sikkert ikke, men selv Svend Auken har nu indset, at det er
absolut nødvendigt, hvis S overhovedet skal have en chance for at
genvinde magten efter et valg. HTS lavede en Anders Fogh: Hun deponerede
sin handeevne hos oppositionen for at få ryddet et ubehageligt problem
af vejen. For AFR var det vælfærdspolitikken. Ved at give S vetoret på
dén fjernede han tvivlen hos vælgerne om hvorvidt der ville blive pillet
ved velfærden. Nu har HTS gjort det samme med skattepolitkken: Deponeret
handlefriheden hos oppositionen for at fjerne mistanken om at S sætter
skatten op efter et valg.
Det skal ses i lyset af ePinion undersøgelsen, der viser at ikke engang
blandt S egne vælgere er der et rent flertal der tror på at S ikke ville
sætte skatter i vejret.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/