Siemens Speedstream 4100 fra TDC
Fra : Søren

Dato : 27-01-06 21:10

Er der nogen der kender subject? Jeg har fået en og vil prøve om jeg kan få
den til at virke på min Cybercity linie (ATM ind - Ethernet ud). Mit problem
er, at jeg på ingen måde kan komme i kontakt med modemet!? Jeg har forsøgt
at factory default modemet, men der er hverken DHCP adresse og jeg kan
heller ikke komme i kontakt med 192.168.254.254, som ellers burde være
standard adressen på modemet.

Jeg mistænker lidt TDC for, at smide en modificeret firmware i routeren, så
man ikke kan factory defaulte modemet, men jeg er ikke sikker?

Nogen gode idéer?

Fra : Hans

Dato : 27-01-06 21:44

Søren wrote:
> [...]
> hverken DHCP adresse og jeg kan heller ikke komme i kontakt med
> 192.168.254.254, som ellers burde være standard adressen på modemet.

Det kan være sat til alle mulige andre adresser og portnumre - God jagt.

> Jeg mistænker lidt TDC for, at smide en modificeret firmware i
> routeren, så man ikke kan factory defaulte modemet, men jeg er ikke
> sikker?
Det er også ganske givet en mulighed.

Hans

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 27-01-06 22:53

Hans skrev:

> Det kan være sat til alle mulige andre adresser og portnumre - God jagt.

> Det er også ganske givet en mulighed.
>
> Hans

Hejsa
Jeg har også sådan et modem, og det virker fint med ADSL fra TDC.
det er selvfølgelig ikke nogen hjælp, men bare en oplysning.

mvh
Hans Otto Nielsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-01-06 02:47

On Fri, 27 Jan 2006 21:09:49 +0100, "Søren" <soren@removethis.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg mistænker lidt TDC for, at smide en modificeret firmware i routeren, så
>man ikke kan factory defaulte modemet, men jeg er ikke sikker?

Når nu CC modems nu ikke virker på TDC linjer, tror du så at det
omvendte kan lade sig gører ?

/Hans

Fra : claus b. p.

Dato : 30-01-06 09:34

"Søren" <soren@removethis.com> wrote in message
> [...]

> Jeg mistænker lidt TDC for, at smide en modificeret firmware i routeren,

> man ikke kan factory defaulte modemet, men jeg er ikke sikker?

Der er ikke nogen tilgængelig intelligens i TDC modemet. Det er kun et
modem, - ikke en router.
Plug and play, enten virker det, eller også gør det ikke.

/Claus

Fra : Søren

Dato : 30-01-06 14:10

> Der er ikke nogen tilgængelig intelligens i TDC modemet. Det er kun et
> modem, - ikke en router.
> Plug and play, enten virker det, eller også gør det ikke.

Speedstream 4100 er altså både modem og router! Dernæst så er det firmwaren
der afgør hvordan modemet skal opføre sig og jeg vil ikke tvivle på, at TDC
er så store, at de kan få adgang til at smide deres egen default firmware i.
Så ehhh... jeg køber ikke din kommentar.

Du skal selvfølgelig ikke tro på hvad jeg siger, men kig evt. i manualen:
http://www.siemens.com/Daten/siecom/Australia/ICN/Internet/ICN_Unitwide/WORKAREA/au_ed_in/templatedata/English/file/binary/4x-UM_007-4035-001_1274276.pdf