Fransk bil?
Fra : HaHo

Dato : 27-01-06 20:54

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 27-01-06 21:59

"HaHo" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:MPG.1e4498b7c04070df9896a3@news.giganews.com...

Volvo kan også:

Og dét er jo ikke 1. gang ! Volvo 850 og 460 havde også et
problem med brand, fordi stelforbindelsen var noget lort...

Fra : Johnt

Dato : 28-01-06 00:24

"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "HaHo" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> Volvo kan også:
>

> Og dét er jo ikke 1. gang ! Volvo 850 og 460 havde også et
> problem med brand, fordi stelforbindelsen var noget lort...

Det samme kan Saab og VW, og sikkert de fleste andre mærker

Hilsen
Johnt

Fra : Henrik B.

Dato : 29-01-06 20:42

"Johnt" <invalid@invali.no> skrev i en meddelelse

> Det samme kan Saab og VW, og sikkert de fleste andre mærker

Øøøhhh Saab?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-01-06 04:03

> "Johnt" <invalid@invali.no> skrev i en meddelelse

> Øøøhhh Saab?
>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Ford kan i hvert fald godt række hånden op.

"Ford hadde de fleste sikkerhetsrelaterte tilbakekallingene i USA i fjor. 6
millioner, men to tredeler av dem hang sammen med en og samme feil:
kortslutning i en fartsholder-kontroll som medførte brannrisk. 1.200 biler
brant faktisk opp."

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=28135&tid=10

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 28-01-06 14:15

HaHo wrote:
> Volvo kan også:
> http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,769113,00.html
>
> HaHo
> Renault Scénic

Volvo og Renault er vel også i samme koncern? Har det aldrig undret dig
at svenskerne klart foretrækker Renault Kangoo frem for Citroën Berlingo
eller Peugeot Partner, som ellers dominerer det segment herhjemme?

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : JS

Dato : 28-01-06 15:30

Lars L. Hansen wrote:

> Volvo og Renault er vel også i samme koncern?

Ah, det er de vist ikke. Er det ikke kun importør/forhandlersamarbejde i DK?

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 28-01-06 15:47

JS wrote:

> Ah, det er de vist ikke. Er det ikke kun importør/forhandlersamarbejde i DK?

Nix. Samarbejdet blev annonceret tilbage i 1990:
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C0CE6D9163CF934A15751C0A966958260

Fra : Ivar

Dato : 28-01-06 23:49

Lars L. Hansen skrev:

> Nix. Samarbejdet blev annonceret tilbage i 1990:

På daværende tidspunk var der tale om at Volvo og Renault skulle
fusionere. Det blev stoppet og der blev intet ud af det. Volvo
er i dag en del af Ford og har intet med Renault at gøre.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
http://home20.inet.tele.dk/did/OutlookExpress/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-01-06 00:10

On Sat, 28 Jan 2006 23:48:55 +0100, "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>fusionere. Det blev stoppet og der blev intet ud af det. Volvo
>er i dag en del af Ford og har intet med Renault at gøre.

Både i DK og S køber man da de to mærker samme sted.

Desuden har Volvo lige leveret motoren til Renaults største lastbil -
Magnum, så mon ikke de samarbejder bare lidt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-01-06 07:41

Folmer Rasmussen skriver:

> Desuden har Volvo lige leveret motoren til Renaults største lastbil -
> Magnum, så mon ikke de samarbejder bare lidt?

VW Taro og Toyota Hilux var også samme bil......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Verner Johnsen

Dato : 29-01-06 10:39

On Sun, 29 Jan 2006 00:10:23 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Desuden har Volvo lige leveret motoren til Renaults største lastbil -
>Magnum, så mon ikke de samarbejder bare lidt?

Joh, men er det ikke noget om, at Volvo lastbiler, som ikke længere
har noget med Ford/Volvo personbiler at gøre, overtog aktierne i
Renault lastbiler for nogle år siden ?
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Ivar

Dato : 29-01-06 11:13

Verner Johnsen skrev:

> Joh, men er det ikke noget om, at Volvo lastbiler, som ikke længere
> har noget med Ford/Volvo personbiler at gøre, overtog aktierne i
> Renault lastbiler for nogle år siden ?

Det er rigtigt. Volvo personbiler har i dag intet med Volvo lastbiler
at
gøre. Volvo Car Corporation er 100% ejet af Ford. Volvo Trucks er en
del af Volvo Group, der er et selvstændigt selskab der bl. a. ejer
Renualt Trucks.
Så, at der Volvo-motorer i nogle Renault lastbiler er lige så naturligt
som at der er Ford-motorer i nogle Volvo personbiler.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Henrik B.

Dato : 29-01-06 20:44

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre. Volvo Car Corporation er 100% ejet af Ford. Volvo Trucks er en
> del af Volvo Group, der er et selvstændigt selskab der bl. a. ejer

Ligesom Volkswagen ejer en stor aktiepost i Scania...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-01-06 20:51

On Sun, 29 Jan 2006 20:43:43 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

>Ligesom Volkswagen ejer en stor aktiepost i Scania...

>--

Det var måske dem der havde en finger med i spillet da man besluttede
at chauffører godt kunne stå op og sove. )

Jeg tænker på topline-serien.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-01-06 21:09

Folmer Rasmussen wrote:

> Det var måske dem der havde en finger med i spillet da man besluttede
> at chauffører godt kunne stå op og sove. )

Tip førerhuset?

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-01-06 21:17

On Sun, 29 Jan 2006 21:08:58 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Tip førerhuset?

>--

For hævlede. ))

Det havde jeg ikke skænket en tanke, men det er da indlysende.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-01-06 02:25

Folmer Rasmussen skrev:
> Det var måske dem der havde en finger med i spillet da man besluttede
> at chauffører godt kunne stå op og sove. )
> Jeg tænker på topline-serien.

Om VW havde med det at gøre ved jeg ikke, men det var en kvindelig
italiensk designer der stod for tegningerne.

Kritikken gik hende så meget på at hun til sidst tog livet af sig over det.

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86