phpmyadmin og mysql
Fra : tmejer

Dato : 27-01-06 20:40

Hej alle.

Jeg har besluttet mig for at lære lidt php. Derfor har jeg
selvfølgelig installeret mysql 5.0 og phpmyadmin 2.2.7 -pl1 (på winXP
og IIS). Desværrer virker det ikke og da jeg er nybegynder får jeg
ikke ret meget ud af fejlmeddelelsen. Jeg håber der er nogen der kan
hjælpe mig videre.

Når jeg starter phpmyadmin får jeg følgende fejlmeddelelse: "ERROR
mysql said: Client does not support authentication protocol requested
by server; consider upgrading MySQL client"

Hvad betyder dette og hvordan løser jeg det?

På forhånd tak for hjælpen

--
Thomas

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-06 23:42

> [...]

>by server; consider upgrading MySQL client"

>Hvad betyder dette og hvordan løser jeg det?

Hej

Jeg har ikke selv meget forstand på lokal phpmyadmin, og netop derfor
synes jeg selv det er nemmere at bruge phpmyadmin via et webhotel.
Hvis det "bare" er til at lege/lære med kunne du f.eks. bare oprette et
gratis
webhotel hos www.1go.dk

Bare et forslag.

Mvh. Martin

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 28-01-06 00:39

On 27 Jan 2006 11:40:09 -0800, "tmejer" <tmejer@gmail.com> wrote:

>Når jeg starter phpmyadmin får jeg følgende fejlmeddelelse: "ERROR
>mysql said: Client does not support authentication protocol requested
>by server; consider upgrading MySQL client"

Fejlen opstår typisk hvis man forsøger at ramme en MySQL 5 server med
f.eks. en MySQL 4 klient. Kontroller at din PHP er kompileret med den
korrekte klient. Dette kan du bla. se ved at køre phpinfo.php i din
phpMyAdmin installation (kig efter Client API version).

/Jesper

Fra : Geert Lund

Dato : 28-01-06 09:56

tmejer wrote:

> [...]
> og IIS). Desværrer virker det ikke og da jeg er nybegynder får jeg
> ikke ret meget ud af fejlmeddelelsen. Jeg håber der er nogen der kan

Du kan i hvertfald starte med at hente en nyere version af phpMyAdmin -
prøv med 2.7.0-pl1 i stedet for - jeg mener ikke der er support for
MySQL 5 i den gamle 2.2.x version. :)

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-01-06 15:22

On Sat, 28 Jan 2006 09:55:53 +0100, Geert Lund
<glund-news@post.tele.dk> wrote:

>Du kan i hvertfald starte med at hente en nyere version af phpMyAdmin -
>prøv med 2.7.0-pl1 i stedet for - jeg mener ikke der er support for
>MySQL 5 i den gamle 2.2.x version. :)

phpmyadmin benytter vel stadigvæk blot mysql_connect(), og med nye
mysql-klient-libraries kan man sagtens connecte med mysql_connect(),
også selv om serveren benytter 4.1-passwords.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Geert Lund

Dato : 29-01-06 16:07

Peter Brodersen wrote:

> phpmyadmin benytter vel stadigvæk blot mysql_connect(), og med nye
> mysql-klient-libraries kan man sagtens connecte med mysql_connect(),
> også selv om serveren benytter 4.1-passwords.

Jep. Det ændrer dog ikke på at 2.2.x serien så vidt jeg husker ikke
understøtter MySQL 5.x.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Frederik Dam Sunne

Dato : 28-01-06 10:20

tmejer wrote:

> Hvad betyder dette og hvordan løser jeg det?
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> --
> Thomas
Hvis det går helt i koks så afinstallér og hop på:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
Så er du kørende på 5 minutter.

Mvh,

Frederik

Fra : tmejer

Dato : 01-02-06 20:51

Tak for alle svar.
Jeg kunne ikke få det til at virke. Så jeg gjorde det at jeg
installerede apache og nu virker det. Så er det jo bare at komme i
gang med kodningen.

--
Thomas