Netmonitor på en N6210 ?
Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 13-06-01 16:12

Idag modtag jeg så et DATA-kabel fra www.teleland.dk.
Pris 328,- inkl. porto.
Beskrivelse: Datakabel Fbus/Mbus Nokia 7110/6210.

Øv !
Logomanager v1.1.9 kan jeg ikke få til at virke. Ifølge
http://www.nokoto.com så er min N6210 ej heller kompatibel med
Logomanager, findes der en version og eller et lignende program der er
kompatibelt med min N6210 ?
Nokoto v1.0 kan jeg heller ikke få til at virke, den skriver at jeg skal
tjekke kablet eller strømmen. (Fejl på Mbus).
Er det et SKOD-kabel jeg har fået fat i ?

Jeg har fået modem og Nokia backup programmerne til at virke.

Hvordan skal COM porten sættes op ?
Findes der et program som kan tilslutte Net-monitor funktionen på min
N6210 ?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Morten Thomsen

Dato : 13-06-01 18:19

"®.A.Nielsen." wrote:

> [...]
> http://www.nokoto.com så er min N6210 ej heller kompatibel med
> Logomanager, findes der en version og eller et lignende program der er

6210 virker fint med Logomanager. Den nyeste er v. 1.21 og den virker
fint hos mig, samt de tidligere versioner ligefra 6210 blev
implementeret i programmet. Jeg bruger både et DLR-3P kabel, som er det
der passer til 6210, og et DAU-9P som jeg havde til min 6150. Og begge
fungerer lige fint.

Forresten så er Logomanagers officielle side www.logomanager.co.uk

Mvh
Morten Thomsen

This Message was sent from Morten Kargaard Thomsen
Come visit me @ http://www.thomsenweb.dk
Why is Australian beer served cold? So you can tell it from urine...

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 13-06-01 18:52

"Morten Thomsen" <thomsen@thomsenweb.dk> skrev:

> 6210 virker fint med Logomanager.

Bare ikke min.

> Den nyeste er v. 1.21 og den virker fint hos mig

Den henter jeg lige ned og afprøver før jeg tager kontakt til
www.teleland.dk

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Peder Hansen

Dato : 13-06-01 18:21

Hej - det skulle virke - det virker til en 7110ér så det burde også virke på
din - check i hvilken COM port du har sat kablet i og gå så ind i
Logomanager og manuel vælg din com port og save data - prøv så at starte
programmet igen - husk din nokia skal være tilsluttet kablet når du starter
programmet - så skulle det selv finde telefonen!
Du kan også i programmet vælge om det er FBUS eller MBUS - hvis jeg kender
Mike Bradley som har lavet programmet,
så burde det altså virke - din version er jo registreret,så du kan sende ham
en mail, han plejer at svare i løbet af et par dage!

--
Med venlig hilsen / Yours sincerely
Peder Hansen

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 13-06-01 18:50

"Peder Hansen" <peder.hansen@worldonline.dk> skrev:
> [...]
> prøv så at starte programmet igen - husk din nokia skal være
> tilsluttet kablet når du starter programmet - så skulle det selv

Her sker der ikke så meget, telefonen afbryder forbindelsen med det
samme der er oprettet forbindelse. Via M & -Fbus vil den slet ikke noget
som helst.
Jeg tror det kabel ryger retur med posten i morgen, det dur
tilsyneladende ikke ordentligt. Så må jeg hellere købe mig et ÆGTE
originalt kabel i stedetfor, jeg syntes bare at et kabel til 299,- burde
virke.

Det eneste jeg kan få til at virke er Modemet og Nokia's backup program,
sidst nævnte har det med at gå død pga. manglende forbindelse.
www.teleland.dk kan ikke anbefales.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : H@M

Dato : 14-06-01 06:04

Du skal huske at vente 5-10 sek. når du bruger
LogoManager... det tager lidt tid for programmet
at finde telefonen. Under "tools" skal du jo huske at sætte
kablet rigtigt op... hvilken type kabel osv.

VH
Carsten

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 14-06-01 14:48

"H@M" <cpe95@get2net.dk> skrev:
> Du skal huske at vente 5-10 sek. når du bruger
> LogoManager... det tager lidt tid for programmet
> at finde telefonen. Under "tools" skal du jo huske at sætte
> kablet rigtigt op... hvilken type kabel osv.

Når kablet er med både M &-Fbus, så burde den jo kunne køre på alle 3
typer kabler, men det vil kun koble op på DLR-3.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 15-06-01 17:02

"®.A.Nielsen." <spectrus@get2net.dk> skrev:

En hel masse:

Jeg prøvede for sjov at geninstallere Netmonitor 1.1.9, så virkede det
pludselig. Dog virker det ikke via Mbus og Fbus. Heller ikke programmet
Nokoto Solutions v1.0 vil virke, der er stadig fejl med Mbusen.

Teleland kundeservice var intet værd, faktisk sagde han lige ud til mig,
at han intet viste om det pågældende kabel, men jeg skulle være
velkommen til at returnere det.
Det kan man da kalde for ærlig snak, heller det som at de fylder en med
ukvalificeret snak.

--
Venlig hilsen: Rasmus.