Brixtofte
Fra : Nik

Dato : 27-01-06 17:25

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3521878/

Hvis der virkelig er noget om snakken, og Brixtofte i den grad har brugt
skatteyder-penge til at pleje sit alkoholbefængte luksuslegeme, så håber jeg
resultatet af denne sag bliver, at han ryger i spjældet. Hvis det er sandt,
og det siger jeg fordi sagen er så forbandet uigennemskuelig, så har har
Brixtofte i den grad overskredet alle tænkelige normer for acceptabel
opførsel og ansvar i offentlig embedsførelse, at alt andet end fængsel er
fuldstændig uacceptabelt. Man bliver sgu helt krænket over, at en offentlig
person som Brixtofte end kan finde på at opføre sig sådan. Værst er det dog,
at han ikke vil erkende skyld. Kan det virkelig lade sig gøre at få så meget
'verdensmandsfornemmelse', at alle tænkelige normer for god opførsel ikke
længere gælder for en selv. Hvis artikelen taler sandt, så svarer en
vinregning på kr. 155.000 for en enkelt aften jo ca. til en bedre stillet
funktionærs årlige skattebetaling til det offentlige.
Alt dette er der sagt og skrevet meget om, men jeg synes bare det er for
groft. Stakkels Farum borgere!

Nik

Fra : Henrik

Dato : 27-01-06 17:53

Brixtofte er en alkoholiseret psykopat.

Længere er den ikke.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-01-06 18:12

"Henrik" <hensriks@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Brixtofte er en alkoholiseret psykopat.

Længere er den ikke.

Psykopat: han kan ikke selv se det forkerte i det han har gjort.
Alkoholiker: han ku ikke lade være, han skulle ha sit stof: ethanol (vin)

Fra : Allan Riise

Dato : 27-01-06 18:30

Jan Pedersen wrote:
> [...]
>
> Psykopat: han kan ikke selv se det forkerte i det han har gjort.
> Alkoholiker: han ku ikke lade være, han skulle ha sit stof: ethanol

Den form for Psykopateri har et navn, nemlig Sociopat som, forenklet, kan
diagnosticeres ved.

1. manglende empati.
2. manglende evne til varige sociale kontakter
3. lav frustrationstolerance og aggressionstærskel
4. manglende evne til at føle skyld
5. god til bortforklaringer og projektion

Diagnosen bygger på 3 forsk. karaktertræk:
1. Jeg-svaghed:
- lav frustrationstærskel
- vanskeligheder ved at rumme bebrejdelser og vrede.
2. Psykisk spænding omsættes i handlinger.
3. Ringe evne til at indgå i sociale relationer.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Aage Andersen

Dato : 27-01-06 18:47

"Allan Riise"
> [...]
> 3. lav frustrationstolerance og aggressionstærskel
> 4. manglende evne til at føle skyld
> 5. god til bortforklaringer og projektion

1. (manglende empati) kan jeg ikke gaa med til.
4. Er svær at bedømme. Du ved ikke hvad manden føler inderst inde,
selvom han ikke vil indrømme skyld.
5. Er helt indlysende

Aage

Fra : Allan Riise

Dato : 27-01-06 18:52

Aage Andersen wrote:
> [...]
>
> 1. (manglende empati) kan jeg ikke gaa med til.
> 4. Er svær at bedømme. Du ved ikke hvad manden føler inderst inde,

Taget fra lærerbog i Psykologi.

Fra : Aage Andersen

Dato : 27-01-06 19:01

"Allan Riise"

>>> 2. manglende evne til varige sociale kontakter
>>> 3. lav frustrationstolerance og aggressionstærskel
>>> 4. manglende evne til at føle skyld

> Taget fra lærerbog i Psykologi.

Saa efter min opfattelse opfylder han ikke alle kriterier for sociopati.

Aage

Fra : Allan Riise

Dato : 27-01-06 19:09

Aage Andersen wrote:
> "Allan Riise"

> Saa efter min opfattelse opfylder han ikke alle kriterier for
> sociopati.

Rammer han 3 kriterier er diagnosen klar.

Og jeg synes jo at manden mangler Empati, da han jo ikke kan se at det går
ud over andre, og ikke kan "se" at de må føle afsky ved hans vinregninger,
som han jo *stadig* forsvarer.

Han giver jo udtryk for at han ikke er skyldig i de punkter han er anklaget
for, og jeg har jo set ham udfolde sig i diverse tv-programmer, hvor han,
sådan virkede det på mig, selv tror på at han intet har gjort galt.

Men men men, det er jo ikke sådan man laver en egentlig diagnose, det sker
ved lange samtaler, hvor man kan se hvordan han reagerer på forskellige
scenarier.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 19:44

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Taget fra lærerbog i Psykologi.

Og hvad siger elevbogen så?

I øvrigt skal man til psykiatere, ikke psykologer, for at finde få en
psykiatrisk diagnose.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-06 20:02

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Den form for Psykopateri har et navn, nemlig Sociopat som, forenklet,
> kan diagnosticeres ved.

Man diagnosticere ikke "psykopater" i Danmark.

> Diagnosen bygger på 3 forsk. karaktertræk:

Hvilken diagnose er det? "Psykopati" er ikke en diagnose i Danmark.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Peter Bang

Dato : 27-01-06 18:32

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> skrev:

>"Henrik" <hensriks@yahoo.dk> skrev i
> [...]

.... og alligevel fandtes der i november 2005 mennesker, ser
mente at han må være den helt rigtige at stemme ind i den nye
kommunalbestyrelse ... flot!

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 19:18

"Peter Bang (slet 3CKC9)" <peterbang@3CKC9privat.dk> skrev i en meddelelse

> ... og alligevel fandtes der i november 2005 mennesker, ser
> mente at han må være den helt rigtige at stemme ind i den nye
> kommunalbestyrelse ... flot!

De er vel også psykopater?

Egon

Fra : Peter Bang

Dato : 27-01-06 20:24

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> skrev:

>"Peter Bang (slet 3CKC9)"
><peterbang@3CKC9privat.dk> skrev i
>en meddelelse
>xt.news.tele.dk...

>De er vel også psykopater?

Aner det ikke. Kender intet til dem. Men en eller anden form for
alternativ begavelse må der dog være tale om.

Fra : Aage Andersen

Dato : 27-01-06 18:25

"Henrik"
>Brixtofte er en alkoholiseret psykopat.

Det er ogsaa min opfattelse. Alkoholist har han vist erkendt men har han
faaet diagnosen psykopat?

Aage

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-01-06 18:29

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik"
>
> Det er ogsaa min opfattelse. Alkoholist har han vist erkendt men har han
> faaet diagnosen psykopat?

EN psykolog i den sidste udgave af Søndagsavisen gav diagnosen.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 19:14

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> "Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> EN psykolog i den sidste udgave af Søndagsavisen gav diagnosen.

En psykolog, der endda aldrig har haft med ham at gøre, formoder jeg.
Hvor betryggende.

En sådan diagnose bliver vel i øvrigt normalt stillet af en speciallæge
i psykiatri ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-01-06 20:01

> [...]
> Hvor betryggende.
>
> En sådan diagnose bliver vel i øvrigt normalt stillet af en speciallæge
Helt korrekt. Psykopatologi er nu engang et lægevidenskabeligt område.
Psykologer kan bruges til IQ tests ikke til at bedømme psykiatriske
tilfælde.

Men jo jeg er da enig med manden, men jeg er totalt lægmand :) så det tæller
ingensteder :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-06 20:04

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> EN psykolog i den sidste udgave af Søndagsavisen gav diagnosen.

Kun læger må diagnosticere i Danmark. Enten er du fuld af løgn, eller din
psykolog hjemfalden til straf efter "kvaksalverloven".

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 19:14

Henrik <hensriks@yahoo.dk> wrote:

> Brixtofte er en alkoholiseret psykopat.

Næh, han har såmænd blot begået det groveste tilfælde i offentligt regi
af mandatsvig siden Corfitz Ulfeldt var rigshofmester {statsminister}.
Jeg har svært ved at se hvordan Højesteret ikke kan nå frem til
maksimumstraffen på 12 års fængsel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-06 20:00

"Nik" <Petersen@webxon.co> skrev i en meddelelse

> Hvis der virkelig er noget om snakken, og Brixtofte i den grad har
> brugt skatteyder-penge til at pleje sit alkoholbefængte luksuslegeme,
> så håber jeg resultatet af denne sag bliver, at han ryger i spjældet.

Med hvilken baggrund? Ingen lov forbyder en borgmester at bruge løs af
repræsentationskontoen. Vi skal måske til at smide mennesker i spjældet på
baggrund af pøbelens harme?

> [...]
> tænkelige normer for acceptabel opførsel og ansvar i offentlig
> embedsførelse, at alt andet end fængsel er fuldstændig uacceptabelt.

Er du fascist?

> Man bliver sgu helt krænket over, at en offentlig person som
> Brixtofte end kan finde på at opføre sig sådan.

Det skal du have lov til. Borgerne i Farum havde åbenlyst et andet syn på
manden.

> [...]
> så svarer en vinregning på kr. 155.000 for en enkelt aften jo ca. til
> en bedre stillet funktionærs årlige skattebetaling til det

Ja. Misundelse er en grim ting.

> Alt dette er der sagt og skrevet meget om, men jeg synes bare det er
> for groft. Stakkels Farum borgere!

De fik nøjagtig den borgmester, de stemte på.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 20:44

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Nik" <Petersen@webxon.co> skrev i en meddelelse

> Med hvilken baggrund? Ingen lov forbyder en borgmester at bruge løs af
> repræsentationskontoen.

Det er forbudt kommunerne at optage lån til at dække driften. Det har
Brixtofte gjort, og endda uden at have fået godkendelse af byrådet
først. Til en halv milliard kroner.

Det er mandatsvig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-06 21:36

> Det er forbudt kommunerne at optage lån til at dække driften. Det har
> Brixtofte gjort, og endda uden at have fået godkendelse af byrådet
> først. Til en halv milliard kroner.
>
> Det er mandatsvig.

Prøv nu at lægge mærke til, hvad jeg svarer på.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 22:08

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Prøv nu at lægge mærke til, hvad jeg svarer på.

Det lagde jeg skam udmærket mærke til, og opinionsundersøgelser tyder på
at vælgerbefolkningen udmærket er stand til at skelne mellem de små ting
{vinen} og de store {en halv milliard + de solgte skoler og
børneinstitutioner}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk