Et PS og et PPS til min nevø
Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 09:06

I forlængelse af min skrivelse om uundskyldelige løftebrud vedr
hjemmehjælp, påtænker jeg at tilføje følgende, som jeg gerne hører
usenetteres kommentar til

PS. Mens proppen er af, skal bemærkes at visitators indledende
skrivelse om berettigelse af hjemmehjælp fokuserer på en 14 år gammel
forfejlet privat diagnose om psykiatrisk afvigelse, hvor
kommunensegen og endegyldige diagnostik igen-igen er bekræftet ved
undersøgelse for mindre end et år siden, og fastslår, at der højst
kan være snak om en for nogle irriterende hyperaktivitet(hypertymi, af
politisk karakter). Jeg har chondromalaci, knægigt, og
mobilitetsproblemer af den grund og diverse kroniske smerteproblemer,
og grundlaget for denne laveste pension er det vante for denne type,
altså af primært social karakter.

Jeg har skriftligt påpeget fejlen et par gange og ikke fået svar herom
fra kommunen, men fejlagtig stigmatisering er i mit egostærke tilfælde
et bagatelproblem i sammenligning med det for mange pensionister
lidelsesskabende kæmpeproblem, hvis generelle karakter jeg i
ovenstående brev til kommunalledelsen kaster lys på.

PPS. Helt perifert i forhold til denne skrivelses hovedærinde skal
bemærkes,

- at jeg af dagspressen forstår at samme magistrat tackler den
columbianske prostitueredes barns dødsfald, og

- at jeg har erfaring med branchen og

- at borgmesteren ikke skal tro blindt på den i Politiken d.d. skrevne
sensation om at moderen efter at være lokket til Danmark blev presset
til købesex.

Dagspressen er uden føling med såvel generelle forhold som dette
tilfælde, hvorimod jeg har indsigt fra personlige kontakter.

Da fx Ekstrabladet fik udvirket alfonseridom imod tjekkisk bordel på
Hurwitzvej 61 stuen på Frederiksberg, var jeg hyppigt kunde på dette
sted, og da EB skrev at pigerne var rejst hertil i den tro at de
skulle være dansere samt udøve sundhedsmassage, så spurgte jeg de søde
piger om forskel på hjemlandets og københavnske kunder, og samtlige
fortalte om uvæsentlige forskelle, når bortses fra dobbelt så højt
prisniveau her.

Den mord-anklagede latino-mor havde samme job i hjemlandet og skylden
for, at hendes barn nu er død efter moderens vedvarende fysiske
afstraffelser samt en uvis medbragt sygdom, er nok især at finde i den
ustabilitet, der altid følger med at flytte til den anden side af
jorden, og

- i dette tilfælde pludselig medbringe et plejeanbragt barn, der ikke
kender sin mor fra daglig omgang.

Moderen brugtes som angiver for at få en dansk måske-alfons straffet
og er kun i landet idag pga. de særordninger som prostitutionsfjendsk
kvindesag har opnået, så udvisningstruede prostituerede kan blive i
landet, hvis de kan hjælpe til at få straffet den kæreste der har
hjulpet dem til landet.

Borgmesteren bør ikke lade egne papirnusseres utilstrækkelige
sagsbehandling blive gjort til hovedårsag for det unødvendige og
tragiske dødsfald pga moderens "utilstrækkelighed og magtesløshed"
(ifølge EB).

At man pr bestikkelse om at tilkende uberettiget , varig
opholdstilladelse til gengæld for, at hun gør egne gode venner til
straffede fjender, betyder at i forvejen rodløse folkevandrere pr
dansk velmendende indsats bliver gjort totalt fremmedgjorte, og det
er nok hovedårsag til, hvad ligner et mord med dansk kvindesag som
meddelagtig og afgørende medskyldig.Evt kommunalt sjusk er perifer
faktor, kan vist alle let se.