Afviger gives upålidelig hjemmehjælp
Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 08:25

Til borgmesteren vedr hjemmehjælpen i Kbhv Kommune.

En kommunalansat opfordrede mig til at søge hjemmehjælp, og en
visitator, der fandt mit hjem rodet, besluttede for 2 mdr siden, at
jeg klart havde krav på 2 timers butler om ugen.

Men 4 spredte kortvarslede visitter med ½ times ærinde-indkøb er det
blevet til,

En af de fire forskellige unge piger, der har gået fra min havegang
til nærmeste supermarked og tilbage, afviste at komme her igen fordi
der var DF-plakat i haven.

En anden ville ikke have med rengøring at gøre, når der ikke allerede
var rengjort efter, hvad hendes ære krævede, var rent nok til, at hun
kunne hjælpe sådan en som mig!

4 forskellige personer har været involveret i telefonering og mail om
planlægning af besøg alene i denne uge, hvor det nu er højlys fredag,
og man har lovet, at hjælperen selv vil ringe, om hvornår ankomst, men
også det løfte ser ud til at blive brudt.

Jeg har spurgt, om jeg kan gøre noget anderledes for, at stabil,
pålidelig, forudsigelig hjælp kan komme på skinner, og man har fra
alle sider understreget, at intet har på noget tidspunkt været
kritisabelt vedr min adfærd.

Med vanlig sans for, at al tvivl kommer de professionelle til gode,
har de forskellige personer, der har lovet et - endnu tidsubestemt -
besøg idag, fastslået at "vi mener nu omsider at have fundet en
person , der passer til netop dig, og derfor starter vi på en frisk og
slår en streg over den tid, du har fået løfte om, men ikke fået."

Har kommunen ikke råd at give hjælpere en mobiltelefon til at
arrangere fremmøde med, som de kan slukke i deres fritid, hvis en
klient bruger den uberettiget?

Direkte telefon/sms/mail-kontakt i arbejdstiden mellem klient og
hjælper ville være det eneste rigtige, og jeg håber, at det er min
nevø, der er borgmester for dette, for han er fornuftsmenneske og må
kunne indse, at lange , mange-leddede komplicerede kommandoveje om
noget så enkelt som tidsaftale, er en uskik.

*Glem* at jeg ikke er det mest hjælptrængende pensionist i kommunen,
og *husk* i stedet, at de færreste har min tastatur-dygtighed, så jeg
har et kald til at formulere berettiget kritik, også på vegne af
titusinder af lidelsesfæller, der formodentlig er langt værre ramt af
sjusk og løftebrud - som utroligt let kunne minimeres via udbredt og
billig elektronik.

Mvh Bo Warming, 35861000

Fra : Trans

Dato : 27-01-06 14:18

Bo Warming wrote:

> [...]
> jeg klart havde krav på 2 timers butler om ugen.
>
> Men 4 spredte kortvarslede visitter med ½ times ærinde-indkøb er det

Jeg tror, du selv ville kunne klare det, hvis du skar ned på dit
tasteforbrug.

Bent

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-01-06 16:26

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Bo Warming wrote:

> [...]
> blevet til,

Jeg tror, du selv ville kunne klare det, hvis du skar ned på dit

Nu er hjemmehjælp hjælp til selvhjælp. Formålet er at hvis folk primært er
psykisk syge, deprimerede mv. at de motiveres til selv på sigt at foretage
arbejdet. En del af formålet opfyldes allerede når personen visiteres hvor
pågældende så gøres klar over at der er et problem med hygiejnen/ordenen i
hjemmet.