Politiets Irak
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-01-06 08:48

Man fik sat en effektiv stopper for hashhandlen på Christiania, så den kunne
fortsætte i NordVest-kvarteret, som ikke har så meget mediedækning omkring
sig - fint.

Problemet er nu at man godt nok arbejder for en plan for en normalisering,
men at man nu reelt har bundet styrker derude som skal holde området besat
og slå ned på det midste forsøg på at fjerne sig fra man tror er
normal-Danmark.

Folk bliver anholdt for at råbe ost (Kodeord for politiets tilstedeværelse),
hvilket svarer til at folk blinker med lygterne fordi at der er en
fartkontrol længere fremme. Vi taler om små ting, som politiet dårligt slår
ned på uden for området.

Kunne politiet så trække deres styrker hjem? Nej, for hashhandlerne vil godt
have fat i turisterne og det får de ikke i Nordvest, da folk skal forbi
Nørrebro, hvor at turister risikerer at blive slået ihjel.

Jeg ser en anden løsning. Nemlig helt at rydde området og anlægge et
butikscenter (Refthalecenteret) med ekstra parkeringspladser til de mange
beboere i området. Hele to problemer løst på en gang.

Ser I en anden og bedre løsning, som kunne frigøre politiets ressoucer?

Carsten Overgaard

Fra : Spangkuk

Dato : 26-01-06 20:34

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev

> [...]
> beboere i området. Hele to problemer løst på en gang.
>
> Ser I en anden og bedre løsning, som kunne frigøre politiets ressoucer?

Nej, den er jeg helt med på.

Spang

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-01-06 21:21

Carsten Overgaard wrote:

> [...]
> mange beboere i området. Hele to problemer løst på en gang.
>
> Ser I en anden og bedre løsning, som kunne frigøre politiets

Ideen er god; men man kunne også øge straffen for diverse kriminalitet, så
politiet ikke hele tiden skulle ud og finde og anholde og afsløre de samme
igen og igen. Det ville også gøre antallet af ofre for kriminalitet
væsentligt lavere.

Samtidig ville det også løse/fjerne en masse af problemerne på Staden