Det er vi sku da ligeglade med
Fra : snuden

Dato : 26-01-06 00:12

Vi har ytringsfrihed her i landet, og på trods af, var det 21 tidligere
ambassadører, der mente regeringen greb det forkert an, var Jens Rohde meget
bastant i sine holdninger. Vi er fucking ligeglade med muslimske værdier,
her må vi gøre hvad vi har lyst til, også selvom vi krænker andres
religioner...

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3518146/

Jeg håber inderligt, at dem der føler sig krænket, boykotter ALT hvad der er
Dansk. Vi passer vores de passer deres. Er du tilfreds nu, Jens Rohde?

Fra : TBC

Dato : 26-01-06 01:16

Kan Arla som forretning ikke bare tage officiel afstand fra de
tåbelige og skadelige billeder og kalde dem tåbelige, når nu vores
regering er for ufleksibel og halvreligiøst indstillede til
ytringsfrihedsprincippet til at de kan finde ud af at sige hvor
tåbelige og [eksport]skadelige mange Danskere syntes billederne var?

De ville jo ikke anfægte eller knægte ytringsfriheden at tage
officiel afstand fra dem som tåbelige og pinlige, eller fjerne fra
regeringens politik. Hverken hvis det var Arla eller regeringen der
officielt udtalte sig om en lignende holdning. Så ville den skid jo
være slået, og det problem løst eller hvad?

Somme tider er det bare for dumt at være stejl og ufleksibel, som
regeringen er i dette tilfælde. Man burde for længe side have været
diplomatisk indstillede, i stedet for regrid, hovmodig og ufleksibel.
Kommunikation kan i sig selv løse mange ting, mens der for dumhed og
hovmod ofte er en pris at betale.

TBC

Fra : Henri Gath

Dato : 26-01-06 01:48

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Og hvad pris ender en dhimmie som dig med at betale, tror du?

Fra : B. Nice

Dato : 26-01-06 07:35

On 25 Jan 2006 16:16:15 -0800, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>ytringsfrihedsprincippet til at de kan finde ud af at sige hvor
>tåbelige og [eksport]skadelige mange Danskere syntes billederne var?

Tror du den arabiske forbruger gider skelne mellem hvad der kommer fra
Arla og hvad der kommer fra "det øvrige Danmark"?
Må jeg minde om at megen information om den egentlige sag er gået tabt
inden den når ud til den arabiske menigmand? Tilbage i deres hoveder
er der sikkert blot en ide' om at danskere generelt hader muhammed og
at regeringen står bag (da JP jo ejet af regeringen...).

Hvordan kan tegninger være tåbelige og skadelige? - Og hvilke
tegninger kan der tegnes hvis man skal være HELT sikker på at ingen
kan blive provokeret af dem?

Hvad ligger der i udtrykket "en halvreligiøs indstilling"?

> [...]
>officielt udtalte sig om en lignende holdning. Så ville den skid jo
>være slået, og det problem løst eller hvad?

Det lyder da nemt, ihvertfald. Men prøve lige at tænke din ide' om at
"tage officiel afstand fra dem" et skridt eller to længere ud.

> [...]
>diplomatisk indstillede, i stedet for regrid, hovmodig og ufleksibel.
>Kommunikation kan i sig selv løse mange ting, mens der for dumhed og

Der er forskel på at være "stejl og ufleksibel" og så at stå fast på
nogle for os helt ubestridelige værdier. Det er jo ikke sådan at
regeringen har ignoreret førnævnte diplomater. De har fået et klart
svar. Men du mener måske at et svar kun kan afgives under rammerne af
kaffe og rundbords-snak?

Fra : TBC

Dato : 26-01-06 02:42

> Og hvad pris ender en dhimmie som dig med at betale, tror du?

Der er som oftest en potentiel gevinst forbundet ved at kommunikere
åbent og imødekommende, mens der typisk enten er ringe eller slet
ingen gevinst er forbundet med dumhed, afvisning og hovmod.

TBC

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-01-06 05:24

"snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message
> [...]
> er Dansk. Vi passer vores de passer deres. Er du tilfreds nu, Jens Rohde?

Det må være en venstrefløj i krise der mener dansk ytringsfrihed skal
dikteres af landbrugseksport.

Thorkild

Fra : Rune

Dato : 26-01-06 10:07

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message

> Det må være en venstrefløj i krise der mener dansk ytringsfrihed skal
> dikteres af landbrugseksport.

Deja-vu tilbage til Poul Nyrups skammelige håndtering af Salman Rushdies
besøg i Danmark og hans såkaldte "konkrete trussel" - der vist mest var en
konkret trussel mod feta-eksporten til Iran. ...bah. Demokrati og frihed har
aldrig været gratis og her har vi så en venstrefløj der er villig til at
sælge det for en stanglakrids og pakke feta. Sjovt nok var de mange af de
samme der selv ivrigt boykotter Arla for deres hårdhændet konkurrence
overfor de små mejerier.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-01-06 12:28

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> [...]
> pakke feta. Sjovt nok var de mange af de samme der selv ivrigt
> boykotter Arla for deres hårdhændet konkurrence overfor de små

Ja - venstrefløjslogik kan være lidt svær at forstå. Spørgsmålet er, om
venstrefløjen selv forstår den?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Allan Riise

Dato : 26-01-06 12:44

Jens Bruun wrote:
> "Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> Ja - venstrefløjslogik kan være lidt svær at forstå. Spørgsmålet er,
> om venstrefløjen selv forstår den?

Tjaee 5 Mia. er nu mange penge.

Vores egen regering vil ikke engang tale om at give500 Mio. ekstra til
udgifter de ikke budgetterede med, da man regnede på
kommunesammenlægningerne, og de 5 Mia.vil jo mangle et eller andet sted,
plus det kan koste firmaers eksistensgrundlag og dermed også arbejdspladser.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-01-06 12:48

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> kommunesammenlægningerne, og de 5 Mia.vil jo mangle et eller andet sted,
> plus det kan koste firmaers eksistensgrundlag og dermed også

Jamen så lad os stille det ganske enkle spørgsmål til dig Allan Riise:

Mener du Danmark skal slække på ytringsfriheden for at føje Arlas salg til
Saudi Arabien ?

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 26-01-06 12:55

Thorkild Poulsen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Jamen så lad os stille det ganske enkle spørgsmål til dig Allan Riise:
>
> Mener du Danmark skal slække på ytringsfriheden for at føje Arlas
> salg til Saudi Arabien ?

Nej, men den dialog som A.F.R. ikke ville, kunne have stoppet dette pjat,
for der er sket nøjagtigt det som jeg skrev, fordi han *ikke* ville.
Og nej, han skulle ikke været gået på kompromis, eller have lagt låg på J.P.
men have forklaret den Danske opfattelse af ytringsfrihed.

Selvom det nok ville have været svært, med tanke på hvad der skete med Jesus
sandalerne.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-01-06 13:24

> [...]
> Og nej, han skulle ikke været gået på kompromis, eller have lagt låg på
> J.P. men have forklaret den Danske opfattelse af ytringsfrihed.

Det er netop det AFR har gjort !

> Selvom det nok ville have været svært, med tanke på hvad der skete med
> Jesus sandalerne.

Politikkerne deltog ikke i Jesus og sandalerne.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 26-01-06 13:29

Thorkild Poulsen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Det er netop det AFR har gjort !

Det er jo løgn, han ville jo ikke mødes med ambassadørene!

> Politikkerne deltog ikke i Jesus og sandalerne.

Fuldhamrende stændigt lige meget, både Thor og Loke skal behandles lige, og
når man kan se, fra udenlandsk side at det ikke sker.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 26-01-06 13:32

> Det er jo løgn, han ville jo ikke mødes med ambassadørene!

Nå, han har besvaret dem skriftligt og gjort sin stilling klar i
nytårstalen.

At du benytter ordet løgn kommer ikke bag på mig, det er jo den normale
primitive reaktion vi kender fra din side.

Jeg forstår ikke hvad du mener.

Thorkild

Fra : Mark Jensen

Dato : 26-01-06 13:46

On Thu, 26 Jan 2006 13:28:41 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Fuldhamrende stændigt lige meget, både Thor og Loke skal behandles lige, og
>når man kan se, fra udenlandsk side at det ikke sker.

Er det ikke præcis det der sker. Politikerne blander sig ikke i nogen
af tilfældene, hverken i Jesus og sandaler, eller i satiretegninger.
Heldigvis iøvrigt.

Fra : Jim

Dato : 26-01-06 14:05

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaee 5 Mia. er nu mange penge.

Hvor har du det tal fra?
Det sidste tal, jeg hørte, var 3 mia.
Vi lukker bare for kassen med støtte til de islamiske lande.
Så enkelt er det.

J.

Fra : Jim

Dato : 26-01-06 14:02

"snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er Dansk. Vi passer vores de passer deres. Er du tilfreds nu, Jens Rohde?

Nå!
Sagde han virkelig 'fucking'?
Hvis araberne ikke vil købe danske varer, så fortjener de dem heller ikke.
Ligesom de heller ikke fortjener den danske støtte i form at mange mia. til
deres islamiske styrer.

J.

Fra : TBC

Dato : 26-01-06 14:13

B. Nice skrev:

> Det lyder da nemt, ihvertfald. Men prøve lige at tænke din ide' om at
> "tage officiel afstand fra dem" et skridt eller to længere ud.

Så har man tilkendegivet sin egen klare indstilling til og
afstandstagen til en tåbelig sag, og som sådan endog demonstreret
hvor vidt og konkret ytringsfriheden skal forstås, og demonstreret at
der er plads, rum og lov til kompleksibiliteten med begge ytringer og
holdninger i det Danske samfund.

Så bliver det alene tåben selv der associeres med tåbeligheden, og
ikke alle mulige uskyldige.

Men mener du da ikke at tåber kan fremture alt de ønsker med hensyn
til at opføre sig tåbeligt, selv om andre tager afstand, sålænge
tåbelighederne er inden for lovens rammer?

> Der er forskel på at være "stejl og ufleksibel" og så at stå fast på
> nogle for os helt ubestridelige værdier.

Præcis, og en holdning og afstandstagen fra det med fortsæt at
krænke andre er ikke stejlt fokuseret på "ubestridelige værdier",
men fleksibelt, åbent og kommunikerende samtidig med at det er helt
overenstemmende med ytringsfriheden. Det er langt mere fleksibelt end
at stå stift fast på en måde så man kommer til at virke helt
afvisende over for andres holdninger.

> Det er jo ikke sådan at
> regeringen har ignoreret førnævnte diplomater. De har fået et klart
> svar. Men du mener måske at et svar kun kan afgives under rammerne af
> kaffe og rundbords-snak?

Jeg mener at der er mere imødekommenhed i at demonstrere villighed til
at mødes og komunikkere åbent, frem for at agere på en sådan måde
at det kommer til at virke som en lukket og arrogant afvisning.

TBC

Fra : Niels Ivar

Dato : 26-01-06 14:17

Kan vi ikke bare tilbyde Saudierne Thiese og Øllingegaards
mejeriprodukter i stedet? Dem er vi jo alligevel
flere og flere, der foretrækker.
Måske kan Arla dæmpe vreden ved at tage navneforandring til Allah i
stedet.

Fra : Kim2000

Dato : 26-01-06 14:50

> [...]
> er Dansk. Vi passer vores de passer deres. Er du tilfreds nu, Jens Rohde?

Man kan ikke gradbøje frihed, og det skal vi heller ikke. Kort sagt der er
intet at snakke om.