Die ewige Wahrheit ...
Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 13:51

I JP kan man på

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3512576

læse lederen »Den evige sandhed«, som indledes med følgende:

==
ØNSKER DU, at Danmark bliver muslimsk jord?«

»Selvfølgelig ønsker jeg det. For islam er sandheden. Og det kan vi
bevise. Vor sharia, vor islam, er fuldstændig barmhjertig.«

Sådan sagde imam Hassan Salaa via tolk i et interview i Morgenavisen
Jyllands-Posten i går, og hvordan den fuldstændige barmhjertighed kommer
til udtryk, uddybede han i følgende ordskifte:

»Ville du acceptere håndsafhugning af tyve i Danmark, hvis islams
præmisser var opfyldt?«

»Lige meget hvilken regel vi taler om i Koranen, er den rigtig. Lige
meget hvad. Jeg vil følge Skaberens regler. Ikke menneskets.«

Disse korte ordvekslinger i et længere interview med imamen fra
Taiba-moskeen på Nørrebro i København illustrerer tydeligt
vanskelighederne for en dialog mellem moderne mennesker og ortodokse
muslimer.
==

Tjae, og så er spørgsmålet så bare hvorfor en Klaus Rifbjerg eller en
Thøger Seidenfaden ikke vil indse det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin K

Dato : 25-01-06 14:33

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Tjae, og så er spørgsmålet så bare hvorfor en Klaus Rifbjerg eller en
> Thøger Seidenfaden ikke vil indse det ...

Jeg har lidt på fornemmelsen, at sådanne typer er drevet af et indædt had
til Danmark. Hvor det had kommer fra ved jeg ikke. Måske er det vejret,
måske er det et selvhad, de projicerer over på hele landet. Det virker i
hvert fald som om, den slags personer (68'ere/halalhippier/kunstnere/etc.)
har det med at støtte alt, der kan skade Danmark.

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Fra : Peter Bang

Dato : 25-01-06 15:45

Martin K <n@da.spam> skrev:
> [...]
>ved jeg ikke. Måske er det vejret,
>måske er det et selvhad, de
>projicerer over på hele landet. Det virker i

Med fare for at træde rundt i tingene ... var det ikke en imam,
der udtalte sig?

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 15:52

Peter Bang <peterbang@9QHK2privat.dk> wrote:

> Med fare for at træde rundt i tingene ... var det ikke en imam,
> der udtalte sig?

Mon ikke Martin tænker på Klaus Rifbjergs og Thoger Seidenfadens
holdning til at få flere typer som den refererede imam her til landet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bang

Dato : 25-01-06 16:12

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:

>Mon ikke Martin tænker på Klaus
>Rifbjergs og Thoger Seidenfadens
>holdning til at få flere typer som
>den refererede imam her til landet?

Det er jo svært at vide hvad Martin tænker og hvad Klaus
Rifbjerg og Seidenfaden mener om imam Hassan Salaa.

Fra : Martin K

Dato : 25-01-06 16:41

"Peter Bang (slet UCFKY)" <peterbang@UCFKYprivat.dk> wrote in message

> Det er jo svært at vide hvad Martin tænker og hvad Klaus
> Rifbjerg og Seidenfaden mener om imam Hassan Salaa.

Nu skal I ikke spille dumme. Per spørger, hvorfor Thøger & Co.
tilsyneladende ikke fatter noget, og det kommer jeg så med et bud på.

Fra : Peter Bang

Dato : 25-01-06 17:00

Martin K <n@da.spam> skrev:
> [...]
>
>Nu skal I ikke spille dumme. Per spørger, hvorfor Thøger & Co.
>tilsyneladende ikke fatter noget, og det kommer jeg så med et

.... spændende ...

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-06 17:14

"Peter Bang (slet 9QHK2)" <peterbang@9QHK2privat.dk> wrote in message

> Med fare for at træde rundt i tingene ... var det ikke en imam,
> der udtalte sig?

Med fare for at forskrække dig... er det ikke imamer man er enige om er
toneangivende, og som er dem der vejleder en meget stor procentdel af de
unge muslimer? Er det ikke imamer som underviser de 25% af børnene som går i
Koranskole?

Indtil nu har der jo ikke været andre talsmænd end imamerne, og det har
været mainstream blandt muslimer som udtaler sig til medierne, at mene/sige
at folk som Naser Khader er "Onkel Tom'er" eller forrædere på anden måde,
man kan stadig finde disse synspunkter på websider fra muslimske
organisationer, som ikke ellers er rabiate på nogen måde. Men kulturkampen
ER startet, og vi kan kun krydse fingre for, at dem der ligner Khader kommer
til at vinde på lidt længere sigt.

Fra : Peter Bang

Dato : 25-01-06 18:35

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> skrev:

>Med fare for at forskrække dig... er
> [...]

Det er muligt. Hvori består det skrækindjagende i din kommentar?

>Indtil nu har der jo ikke været andre
> [...]

Korrekt. Man kan jo heldigvis konstatere at ytringerne går begge veje.
Det er jo ikke betonstalinisme, der skal præge
billedet.

>Men
>kulturkampen
>ER startet, og vi kan kun krydse
>fingre for, at dem der ligner Khader kommer
>til at vinde på lidt længere sigt.

Jada. Men hvad med Rifbjerg og Seidenfaden? Det var oprindeligt
involveringen af d'herrer jeg kommenterede på. De blev
måske blot nævnt sådan refleksagtigt? Eller er det noget med, at de er
5. kolonne og landsforrædere?

Jeg vil nu frekventere den lokale pølsevogn. Jeg kan forstå på de
dommedagsvisionære talenter herinde, at jeg ikke skal
regne med at kunne nyde en ristet med det hele til min frokost i
morgen. Bør jeg medbringe sølvkors og hvidløgsranke, eller
tror du, at jeg helt ekstraordinært - og med en smule held - kan
indtage min mad i nogenlunde ro og orden?

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 19:18

Peter Bang <peterbang@3CKCDprivat.dk> wrote:

> [...]
> dommedagsvisionære talenter herinde, at jeg ikke skal
> regne med at kunne nyde en ristet med det hele til min frokost i

Der /er/ skam allerede lavet den første halal-pølsevogn.

Men kødet i pølserne er vist fra kalkun eller lignende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bang

Dato : 25-01-06 20:00

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev:

frokost i

>Der /er/ skam allerede lavet den første halal-pølsevogn.

Den har jeg skam frekventeret. Så vidt jeg er orienteret, så er
den også lukket igen. Desværre. Det var rart med et bredere
udvalg, der ikke udelukkende drejede sig om pizza og burgere.

Men jeg formoder, at et sådan initiativ vel også var et politisk
motiveret, terror-lignende, 5.kolonne, landsforræderisk forsøg
på at underminere vor stolte folkedanske kultur, som vi kender
og elsker den.

>Men kødet i pølserne er vist fra kalkun eller lignende ...

og , kyllinge-, okse- og lammekød. Glimrende.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 20:44

Peter Bang <peterbang@99A50privat.dk> wrote:

[Halal-pølsevognen]

> [...]
> motiveret, terror-lignende, 5.kolonne, landsforræderisk forsøg
> på at underminere vor stolte folkedanske kultur, som vi kender

Sådanne rendestens-vendinger holder jeg mig nu fra. I øvrigt ville det
vel ikke kunne betragtes som »landsforræderisk« om en islamisk
indvandrer forsøger at omforme Kongeriget Danmark til Den islamiske
Republik Danmark - vel?

Når det er sagt kan det vel være ligegyldigt hvad folk spiser eller ikke
spiser, sålænge de holder sig fra menneskekød. Grænsen går hvor dissse
andre forlanger at /jeg/, og københavnske skolebørn, ikke må spise
svinekød.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-06 19:49

"Peter Bang (slet 3CKCD)" <peterbang@3CKCDprivat.dk> wrote in message

> Det er muligt. Hvori består det skrækindjagende i din kommentar?

Ja, du kan sikkert se at det var en parafrase på din "med fare for", som lød
som om du ville kommunikere et eller andet, men det var måske ikke
tilfældet?

> Korrekt. Man kan jo heldigvis konstatere at ytringerne går begge veje.
> Det er jo ikke betonstalinisme, der skal præge
> billedet.

Men desværre kan DU jo ikke bestemme hvem der skal præge billedet, og heller
ikke jeg, - vi må leve med hvem der rent faktisk gør det.

> [...]
> involveringen af d'herrer jeg kommenterede på. De blev
> måske blot nævnt sådan refleksagtigt? Eller er det noget med, at de er

Ikke efter min mening, jeg holder af begge personer, og mener, at hvis vi
ikke havde folk, som kan kritisere alt mellem himmel og jord på en begavet
måde, så var vi ilde stedt. Og jeg er da enig i meget af hvad både
Seidenfaden og Rifbjerg skriver/siger.

> [...]
> tror du, at jeg helt ekstraordinært - og med en smule held - kan
> indtage min mad i nogenlunde ro og orden?

Jeg tager altid både mit sølvkors og mindst tolv hvidløgsranker med, - og så
nøjes jeg med en hallal-pølse, så håber jeg Allah vil bære over med mig.

Men Allah ved bedst.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 19:56

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Jeg tager altid både mit sølvkors og mindst tolv hvidløgsranker med, - og så
> nøjes jeg med en hallal-pølse, så håber jeg Allah vil bære over med mig.

Han accepterer næppe dit sølvkors ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-06 20:08

> Han accepterer næppe dit sølvkors ...

Ups! det var dér fejlen lå, - jeg har haft nogle mærkelige computernedbrud
på både mine egne og dem hvis computere jeg passer, - det er sgu da ham
Allah, som har set mig ved en pølsevogn med et forkert kors på, - damn!

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 20:44

> [...]

> på både mine egne og dem hvis computere jeg passer, - det er sgu da ham
> Allah, som har set mig ved en pølsevogn med et forkert kors på, - damn!

Ja, du ved jo hvordan Lucifer har det med sølvkors og hvidløgsranker
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bang

Dato : 25-01-06 21:15

> [...]
>news.tele.dk...

>Ja, du kan sikkert se at det var en
>parafrase på din "med fare for", som lød

Du må vågne op nu. Du reagerede jo netop med en kommentar. At
den så omhandlede noget om koranskoler og intet om Seidenfaden
og Rifbjerg, er jo så hvad der kan ske.

>Men desværre kan DU jo ikke bestemme
>hvem der skal præge billedet, og heller
>ikke jeg, - vi må leve med hvem der
>rent faktisk gør det.

Øh ... jaja !?

>Ikke efter min mening, jeg holder af
> [...]

Glimrende.

>Jeg tager altid både mit sølvkors og
>mindst tolv hvidløgsranker med, - og så
>nøjes jeg med en hallal-pølse, så
>håber jeg Allah vil bære over med mig.
>

>Men Allah ved bedst.

.... begavet.

Fra : Joakim Von And

Dato : 25-01-06 14:43

> [...]
>
> læse lederen »Den evige sandhed«, som indledes med følgende:
>
> ==
> ØNSKER DU, at Danmark bliver muslimsk jord?«

Ja, og når man læser sådan en overskrift leder ens tanker uvilkårligt hen på
"Der ewige Jude".

Trist.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 14:56

Joakim Von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Ja, og når man læser sådan en overskrift leder ens tanker uvilkårligt hen på
> "Der ewige Jude".
>
> Trist.

Nu har jøderne nu aldrig næret sådanne anskuelser som dem den citerede
imam giver udtryk for, og i dagens Europa er det især de islamiske
indvandrere der er bærere af jødehadet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 25-01-06 14:51

Per Rønne skrev:

> [...]
> Taiba-moskeen på Nørrebro i København illustrerer tydeligt
> vanskelighederne for en dialog mellem moderne mennesker og ortodokse

Jah, men du kan ikke bebrejde imamen for at være et troende menneske.
Og hvis hans lovreligion foreskriver at alt hvad koranen påstår skal
følges til punkt og prikke, så må vi almindeligt dødelige jo se til
at det ikke får nogen som helst indflydelse på vores liv og den
verden vi nu engang bor i.
Spørgsmålet er ikke om vi synes manden er pløk idiot eller ej, for
det er han målt i forhold til vores rationalitet. Spørgsmålet er i
højere grad hvor langt vi vil gå eller bøje vores kristne
næstekærlighed i anstrengelsen med at smide ham og hans lige ad
helvede til.

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 25-01-06 15:14

Per Rønne skrev:

> Nu har jøderne nu aldrig næret sådanne anskuelser som dem den citerede
> imam giver udtryk for, og i dagens Europa er det især de islamiske
> indvandrere der er bærere af jødehadet.
> --

Faktisk finder vi i Ilja Ehrenburgs propaganda for Sovjet-Rusland lign
anskuelser som feks, Hizbuttahrir reklamerer for. IE sagde feks. Dræb
dem hvorend i finder dem, dræb dem i moders skød. IE var sovjetjøde,
og han hentydede til tyske soldater.
http://de.wikipedia.org/wiki/Ilja_Grigorjewitsch_Ehrenburg

Sympatisører af jødehadet tilhører også den akademiske
venstrefløj. De søger at skjule den under et værn af anti-zionisme,
men den holder ikke helt når man hører om deres anstrengelser i Paris
vendt mod almindelige franske statsborgere af jødisk oprindelse.

Jøder har aldrig været populære ret længe ad gangen i Europa. Vi
har det med at skille os af med uønskede minoriteter når det falder
os betimeligt. Og så længe de ikke er kristne, ja
så.................!

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 15:23

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> [...]
> anskuelser som feks, Hizbuttahrir reklamerer for. IE sagde feks. Dræb
> dem hvorend i finder dem, dræb dem i moders skød. IE var sovjetjøde,

Det pågældende sted finder jeg ham kun citeret her:

==
Ehrenburg schrieb viel, aber viel wurde auch in seinem Namen
geschrieben, in Russland und auch in Berlin. Ehrenburg schrieb von der
Front und für die Front, er reiste mit den Truppen und schrieb für die
Armeepresse. In einem Artikel in der Zeitung "Roter Stern" (Krasnaja
Swesda) schrieb er 1942:
---
"Rechtfertigung des Hasses"
... unsere Menschen träumen nicht von Rache. Nicht dafür haben
wir unsere Jungs erzogen, damit sie auf die Ebene Hitlerscher
Gewalttaten herabsinken. Niemals werden Rotarmisten deutsche Kinder
töten, das Goethehaus in Weimar oder die Bibliothek in Marburg
zerstören. Rache bedeutet, dass man Gleiches mit Gleichem vergilt, dass
man die Sprache des Feindes zu sprechen sich anschickt. Wir haben mit
den Faschisten keine Sprache gemein...
---
Dieses Zitat kontrastiert jedoch mit einer Reihe von anderen Äußerungen
Ehrenburgs, so z.B. in der von der Sowjetischen Botschaft in London
herausgegebenen Zeitschrift Soviet War News vom 08.02. bzw. 08.03.1945,
wo er u.a. schrieb:
---
Es darf keine Gnade, keine Nachsicht geben. [...] Wir
marschieren durch Pommern. Nun ist die Rache über die Deutschen
gekommen. [...] Sie stürzen hierhin und dorthin, sie winseln unter den
Granaten und Schneestürmen, die Hexen und Vampire Deutschlands. Sie
rennen, aber sie können nirgendwo hinrennen.

Die einzige historische Mission, wie ich sie sehe, besteht
bescheiden und ehrenwert darin, die Bevölkerung von Deutschland zu
vermindern.
---
Eine Differenzierung durch Ehrenburg zwischen deutschen Soldaten und
deutscher Zivilbevölkerung oder auch zwischen kriegs- und
völkerrechtlich legitimem und illegalem militärischen Vorgehen ist hier
und in anderen Beispielen nicht erkennbar.
==

Jeg må indrømme at jeg /ikke/ kan genfinde din beskrivelse af hvad han
skulle have skrevet. I øvrigt på et tidspunkt hvor voldsom ophidselse og
had mod tyskerne vel ikke kan siges at være uforståelig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 25-01-06 15:41

Per Rønne skrev:

> [...]
> skulle have skrevet. I øvrigt på et tidspunkt hvor voldsom ophidselse og
> had mod tyskerne vel ikke kan siges at være uforståelig.

Nej, det er min hukommelse der er kilden til det eksakte sprogbrug. Jeg
kom i tanker om lige de af IE´s ord da jeg første gang hørte HUT´s
opfordring til at fordrive jøderne overalt hvor man finder dem.

Men der er også.
"Von jetzt an ist das Wort 'Deutscher' für uns der schlimmste Fluch.
Von jetzt an läßt das Wort 'Deutscher' das Gewehr von alleine
losgehen. Wenn Du nicht einen Deutschen am Tag getötet hast, war der
Tag verloren. Wenn Du glaubst, daß Dein Nachbar für Dich den
Deutschen tötet, hast Du die Gefahr nicht verstanden. Wenn Du einen
Deutschen getötet hast, töte einen weiteren - nichts stimmt uns
froher als deutsche Leichen."

Man skal dog være forsigtig med hvad man diskuterer ang IE. Han er en
af de mest fejlciterede propagandister af de dage. Göebbels
ministerium tillagde ham sandsynligvis citatet hvor han opfordrer
russiske soldater til at voldtage tyske kvinder. Ikke desto blev der
voldtaget tyske kvinder en masse, allerede da Ivan gik ind i
Ost-Preussen.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 15:52

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> [...]
> russiske soldater til at voldtage tyske kvinder. Ikke desto blev der
> voldtaget tyske kvinder en masse, allerede da Ivan gik ind i

Det er velkendt. I øvrigt stavedes Dr Goebbels netop - sådan. Intet ö.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 25-01-06 16:08

Per Rønne skrev:

I øvrigt stavedes Dr Goebbels netop - sådan. Intet ö.
> --
Skolemester

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 16:16

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> I øvrigt stavedes Dr Goebbels netop - sådan. Intet ö.

> Skolemester

Hvorfor dog fortsætte med at lave dobbeltkonfekt? Der endda strider mod
retskrivningen?

Svarende til dem der skriver Hälsingborg, selv om byen forlængst har
fået lov at gå tilbage til den gamle danske stavemåde: Helsingborg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-06 17:06

> [...]
>
> Tjae, og så er spørgsmålet så bare hvorfor en Klaus Rifbjerg eller en
> Thøger Seidenfaden ikke vil indse det ...

Rifbjerg mener at man skal sætte sig ned og dele et par bajere med manden,
så vil tingene nok flaske sig, - alle er jo pr definition i grunden
rationelle.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 17:26

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Rifbjerg mener at man skal sætte sig ned og dele et par bajere med manden,
> så vil tingene nok flaske sig

Med en ortodoks, fundamentalistisk imam? En øl?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-06 18:02

> Med en ortodoks, fundamentalistisk imam? En øl?

Den med at sætte sig ned med et par bajere, det er en gammel Rifbjergsk
idé, - jeg bringer den bare her for sjov, og for at vise, at ideen med at
"tale sig til rette" ikke altid holder.

I dag havde man forøvrigt syvende genudsendelse om Hizb ut-Tahrir (alle
journalister i udsendelsen er muslimer, en betingelse fra HuT), men den kan
stadig give et lille chok, - jeg plejer at stoppe, så snart jeg hører at det
stadig er den gamle udsendelse, men i dag hørte jeg et stykke af den.

Her kan man få en idé om hvad meget ortodokse muslimer tænker, og der er
mange sjove indslag, - "hvorfor taler man hele tiden om afskæring af hænder,
men ikke om, at når islam bliver indført, så er skatter forbudt, hvilket vil
være en meget stor fordel for folk i Vesten". Man tror næsten det er løgn,
og at denne organisation især har tilhængere blandt universitetsstuderende.
Men sådan er det, de kommer næsten op på siden at dem der mente, at
Sovjetunionen var idealet, - dog er de ikke helt så idiotiske, da Sovjet jo
eksisterede, og man kunne selv, se at den var helt gal, mens deres utopi dog
stadig er en utopi.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 25-01-06 18:32

Knud Larsen wrote:
> [...]
> Den med at sætte sig ned med et par bajere, det er en gammel Rifbjergsk
> idé, - jeg bringer den bare her for sjov, og for at vise, at ideen med at

For dem med hang til serien "Taxa" ser man jo alligevel næstformanden
tage en "diskussion over et par bajere" med Nemo...

Ikke alle er lige fundamentalistiske på det område, selvom det er
korrekt at flertallet vist slet ikke drikker.

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
"Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 19:18

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

> [...]
>
> Ikke alle er lige fundamentalistiske på det område, selvom det er
> korrekt at flertallet vist slet ikke drikker.

Men her taler vi altså ikke om en tilfældig, islamisk grønthandler, men
om et ortodoks, fundamentalistisk imam ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 18:56

> [...]

> men ikke om, at når islam bliver indført, så er skatter forbudt, hvilket vil
> være en meget stor fordel for folk i Vesten".

Men dog vel næppe særskatten på kristne...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-06 18:10

> [...]
>
> »Lige meget hvilken regel vi taler om i Koranen, er den rigtig. Lige
> meget hvad. Jeg vil følge Skaberens regler. Ikke menneskets.«

Her burde man jo i selvforsvar frembringe alle de almindelige beviser på at
Koranen ikke er fra nogen "skaber", men er noget mennesker har bikset
sammen. Men her kan man jo efterhånden i mange lande komme i konflikt med
loven, hvis man gør det, - det er rystende, at man skal finde sig i, at folk
som tror på trolde, nisser og ildånder (jinn) kan bestemme hvad man må vise,
sige, tegne - OG spise i skoler.

Fra : Martin

Dato : 26-01-06 13:30

Per Rønne skrev:

> Hvorfor dog fortsætte med at lave dobbeltkonfekt? Der endda strider mod
> retskrivningen?

Squareheadmaster

> Svarende til dem der skriver Hälsingborg, selv om byen forlængst har
> fået lov at gå tilbage til den gamle danske stavemåde: Helsingborg.

Hvad med majonæse?

Og bakke baglæns. Samt dobbelt grundled i f.eks. "Søren han gik
igen."
Mvh
Martin