Bluitgens for børn: "Muhameds liv"
Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-06 09:34

Bluitgens for børn: "Muhameds liv"

Den nørrebroske , muslimkritiske ex-skoleinspektør, Kaare Bluitgens
og en anonym tegner udgiver idag en børnebog om Koranen og profetens
liv, og problemet med tegningerne var årsag til Jyllandspostens
provokation.

To imamer og en anden muslimsk forfatter svarer i Politiken at de
advarer mod udgivelsen, som især ikke gør nok ud af Muhameds "humanisme,
retsskaffenhed, uselviskhed og moral". Men "vi lader os ikke
provokere" - de har lært af JP-sagens dødstrusler.

Bogen lægger vægt på, at profeten hele tiden "har en plan" og100 år
efter hans død er hans jødelovreligion-inspirerede ny enguderi en
stormagt i Mellemøsten og Nord-Afrika.

Udryddelsen af en jødisk stammes mænd er kaldt historiens tidligste
holocaust, og snu alliancer, som man brød er en af forklaringerne på "successen".
Desuden rendyrkede man jødernes løfte om paradis til helligkrigere,
samt ritual-rigdom og fortælle-kunst, og profeten var rette mand på
rette sted, idet Romerriget var på nedtur og havde givet de splittede
mellemøstfolk et grimt og misundeligt mindreværdskompleks, og med
profetens nyskabende rytter- og befæstnings-taktik vandt man
imponerende sejre, der samlede stammerne fra Mekka og Medina og idag
har erobret 1 mia sjæle.

I mit Salomonsens leksikon sluttes med en detalje, som jeg ikke har
set andetsteds, nemlig at stridende efterfølgere fuppede deres hellige
profet, da han var ved at dø, og stjal hans pen og blækhus, så han
ikke kunne ændre i sit testamente. Resten er taquia om stridende
kaliffer, der signalerer svaghed og listigt overtager alt.

En stor Nørrebro-boghandler meddeler dagspresen at de har bogen på
lager bagved men ikke lægger den frem, for de vil ikke provokere
kvarterets beboere. Jeg har aldrig set en fremmed i denne butik.

"Kill the unbelievers whenever ve find them, capture and
besiege them" Holy Koran

"Nutidens muslimer er overalt forpligtede til at følge Profetens
handlemåde.
Mogens Glistrup 1994-bog(som er på www.glistrup.com)

" Den muslimske kultur er en totalkultur. Den omfatter hverdag
og højtid, religion og samfund. Den dikterer de troendes forhold til
Vorherre og til den politiske hersker, til familiens overhovede og til
den fremmede." Herbert Pundik, Politiken-chef 1986

"Det er overmodigt russisk roulettespil rettet mod danskernes fremtid,
når folketinget søger at integrere islamitterne.
Mogens Glistrup

" O Profet, bliv ved med at opildne de troende til kamp
[qital]. Hvis der er
tyve af jer, som er udholdende, så skal de besejre to hundrede, og
hvis der
er hundrede af jer, så skal de besejre tusind af dem, som ikke tror,
fordi
de er et folk, som ikke forstår." Korancitatet er taget fra
Jihad-siden på www.islam.dk

" Så kommer vi med vores "danske humor" og små dumsmarte
bemærkninger, så møder vi dem (indvandrerne) med kølighed, og så er
der ikke langt til chikane og grovere metoder - det kan vi ikke være
bekendt. Margrethe II af Danmark

" "Løgne er syndige - undtagen hvor de udtales til en muslims
bedste eller
for at redde ham fra en katastrofe"Al Awsat, cit. af Sheikh Abdullah
Goshah, The Fourth Conference of the
Academy of Islamic Research, Cairo 1970
"Hensigten helliger midlet. Kampiveren detaljedokumenteres i
skildringer af
svig, snigmord, massakrer osv. I professor Francis Buhls »Muhameds
Liv«. fra 1937

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-01-06 17:05

> [...]
> da han var ved at dø, og stjal hans pen og blækhus, så han ikke kunne
> ændre i sit testamente. Resten er taquia om stridende kaliffer, der

Var ovenstående et referat af Bluitgens bog eller dine egne betragtninger om
Muhameds liv?

> En stor Nørrebro-boghandler meddeler dagspresen at de har bogen på lager
> bagved men ikke lægger den frem, for de vil ikke provokere kvarterets
> beboere. Jeg har aldrig set en fremmed i denne butik.

Imam Abdul Wahid Pedersen har en boghandel med rettro bøger på Nørrebro, så
han følger nok med i hvad den store boghandler har liggende fremme af
muhamedansk litteratur.

> [...]
> bemærkninger, så møder vi dem (indvandrerne) med kølighed, og så er der
> ikke langt til chikane og grovere metoder - det kan vi ikke være bekendt.

Sidste år indrømmede Margrethe at hun var naiv og uvidende om
fremmedspørgsmålet, da hun for 20 år siden kom med sine "dumsmarte" ord.

> [...]
> af
> svig, snigmord, massakrer osv. I professor Francis Buhls »Muhameds Liv«.

Rettelse til det sidste: Francis Bull var en norsk professor som ikke må
forveksles med den danske orientalist prof. Frants Buhl, som i 1903 skrev
Muhameds Liv. En revideret udgave af bogen kom på tysk i 1930.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-06 17:31

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> Var ovenstående et referat af Bluitgens bog eller dine egne
> betragtninger om Muhameds liv?

Spredte kommentarer udfra Politiken dd

> Imam Abdul Wahid Pedersen har en boghandel med rettro bøger på
> Nørrebro, så han følger nok med i hvad den store boghandler har
> liggende fremme af muhamedansk litteratur.

Jeg talte med boghandleren der havde indkøbt 5 til bagbutikken. De var
væk kl 11

> Sidste år indrømmede Margrethe at hun var naiv og uvidende om
> fremmedspørgsmålet, da hun for 20 år siden kom med sine "dumsmarte"
> ord.

Men i UK har kongelige der var Defender of The Faith
korrigeret til Defender of Faith, for ikke at krænke muslimerne

Fra : Michael Laudahn

Dato : 24-01-06 22:45

Bo Warming schrieb: (osv)

Er der nogen der vil/kan forklare for mig hvordan man kan udgive 250
DKK for at erfare alt om denne person? Jeg mener, kunde det ikke
tænkes at lave noget fornuftigt med pengene?

--

>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/