Boycot mod vore varer pga profet-tegninger~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-06 12:58

Er det mon ½ % af dansk eksport der går til detailvarebutikker i
Mellemøsten, og hvor mange promille af kunderne i disse vil læse eller
høre om hvad en danskboende, fatsvag imam gør sig til grin med at
fatwa' e om´*G*

http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=431588

Fra : Peter Bang

Dato : 22-01-06 13:55

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
>Er det mon ½ % af dansk eksport der
> [...]

Jeg er sikker på at eksempelvis Arla, Carl Bro og Grundfos vil
sætte pris på en negativ stemning mod danske erhversfremstød.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-06 14:05

"Peter Bang (slet GPCJX)" <peterbang@GPCJXprivat.dk> wrote in message

> Jeg er sikker på at eksempelvis Arla, Carl Bro og Grundfos vil
> sætte pris på en negativ stemning mod danske erhversfremstød.

At de ikke OFFENTLIGT vil sige "det rager os" kan vi godt blive enige
om

Journalister vil gerne have os til at tro at når de moraliserer øg
forlanger boycot så ryster erhvervslivet i bukserne, men er de store
firmaers indkøbere ikke profitorienteret mere end PR-orienteret?
I DK har medier magt og firmaer kan være kujoner
Men jeg har aldrig hørt om boycot der betød indtægtsnedgang på mange %
i mange måneder - har du?

Da jeg gik i gymnasiet hetzedes mod Sydafrika og apartheid og "køb
ikke varer fra dem"

Sidst var vist køb-ikke-fransk-vin pga undervandsatomforsøg på
Muroroa-atollen.
Min bror var frelst og bad os læse etiketten ved middagen, at det var
ikke fransk vin, men intet supermarked i København holdt op at have
stort sortiment af franske varer af de vanlige typer
Vi spiste særlig meget Koo-orangemarmelade og var sikker på at det var
smagen af negersved der gjorde den så pikant.

Fra : Peter Bang

Dato : 22-01-06 16:12

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:

>At de ikke OFFENTLIGT vil sige "det
>rager os" kan vi godt blive enige
>om

Naturligvis ikke. Virksomheder koncentrerer sig om at tjene
penge indenfor de givne rammer. Hvorvidt vinden blæser den ene
eller den anden vej er næppe interessant at diskutere. Det er
vigtigere at konstatere og så arbejde videre.

> [...]
>at tro at når de moraliserer øg
>forlanger boycot så ryster
>erhvervslivet i bukserne, men er de store

I erhvervsmæssig forstand er der ikke tale om modpoler. Nærmere
et både/og.

>I DK har medier magt og firmaer
>kan være kujoner
>Men jeg har aldrig hørt om boycot
>der betød indtægtsnedgang på mange %
>i mange måneder - har du?

Jeg er ikke sikker på hvad du mener. Hvis der er en aftale om at
boycotte varer fra eksempelvis Afganistan, så køber man vel blot
varene i eksempelvis Pakistan. Hvordan det hænger sammen med en
indtægtsnedgang er vel svært at definere. Hvis du mener at der
er nedgang for producenten i eksempel Afganistan afhænger jo af
omfanget af boycotten.

>Da jeg gik i gymnasiet hetzedes mod
>Sydafrika og apartheid og "køb
>ikke varer fra dem"

Der var tale om en langvarig officiel, international boycot og
embargo.

>Sidst var vist køb-ikke-fransk-vin
>pga undervandsatomforsøg på
>Muroroa-atollen.

Kan på ingen måde sammenlignes med embargo-doktrinerne mod
Sydafrika. Anti-Frankrig-sagen var en autonom protest-bevægelse
i en ultra kort periode.

oh well.