Muslimer beder om respekt for Muhammed
Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-06 12:31

Muslimer beder om respekt for Muhammed. Jeg tror alle danskere vil
skrive under på, at vi lover at vise respekt for den afdøde profet
Muhamed, hvis herboende muslimer lover at vise respekt for Israels
jøder.
Nogle danskere ser vor fremtid som beslægtet med de, der netop
selvmordsbombedes i Tel Aviv, og hvis vor humanisme er noget som
nydanskerne vil integreres i, så lover det godt for fremtiden.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro

Muslimer beder om respekt for Muhammed --
De muslimske foreninger, der har protesteret over
Muhammed-tegningerne, mener, at striden kan bilægges, hvis
Morgenavisen Jyllands-Posten vil være med til at genoprette respekten
for profeten. Chefredaktør Carsten Juste er positiv over for
udspillet.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3508630

Fra : kalleBSk

Dato : 21-01-06 21:51

Hvad er det man skal respektere? Man må gå ud fra, medmindre profeten
også efter sin død har foretaget sig ting, der ikke kan forstås af
almindelig jordbunden fornuft, at profeten længst er formuldet og nu
deltager i det almindelige kredsløb og derfor i sidste ende er en del
af universet og dermed os allesammen, måske er han en lille dråbe
regn der af vanvare er havnet i den bajer jeg just nu sidder og
drikker, hvilket vel ikke gør mig ukrænkelig og guddommelig, selv om
en lettere kæfert gerne giver den fornemmelse. Men da jeg nu har
drukket profeten, så vil jeg da gerne vide hvilken status dette giver
mig i muslimske kredse - er det fatwa eller tillades jeg nærkontakt
med deres døtre?
mvh
Kalle