/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Nu bliver Jan Rasmussen ked af det!
Fra : Jesper


Dato : 20-01-06 01:15

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm

Biobenzin til alle nu realistisk
20. jan. 2006 00.12 Indland

Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
traditionelle benzin ud med biobenzin.

Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin, siger
professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.

Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om fem-ti
år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som årligt går til
at holde den danske bilpark kørende.

- Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
Felby.

--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

 
 
HrSvendsen (20-01-2006)
Kommentar
Fra : HrSvendsen


Dato : 20-01-06 02:03

Jesper wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>
> Biobenzin til alle nu realistisk
> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>
> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>
> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin, siger
> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>
> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>
> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
> Felby.

Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i hånden?



Bo Warming (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 20-01-06 05:34

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jesper wrote:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>
>> Biobenzin til alle nu realistisk
>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>
>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>
>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til
>> det
>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin,
>> siger
>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>
>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>
>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
>> fastslår
>> Felby.
>
> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
> hånden?

At ingen præcise aftrøde-typer nævnes, tyder på det første.
NÅR det bliver muligt at få både landbrugets eget kulbrinteforbrug,
investerings-afrksrivning og lønninger dækket af kulbrinte-output
solgt på det fri marked, så vil vel altid troper med mange
solskinstimer være stedet at starte.
Hvorfor betinger vi ikke ulandshjælp af,
at vi får gratis adgang til noget af deres meget ubenyttede gode
landbrugsjord? Noget for noget.
Tsunami- og jordskælvshjælp burde de selv have forsikret sig imod via
opsparinger, så også det bør der handles med
(Det vil nok vise sig at diktatorerne helst ser ofrene dør, som i New
Orleans, og ikke vil betale for hjælp - men ærlighed varer længst.)

Kasava-rodfrugt og sukkerrør er vel bedre til alkohol til biler end
hvede og majs, eller ? Hvilke erfaringer har Brasilien?



Kristian Damgaard (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Kristian Damgaard


Dato : 20-01-06 07:50


"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:HKZzf.28395$l8.28272@fe77.usenetserver.com...
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jesper wrote:
> >> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
> >>
> >> Biobenzin til alle nu realistisk
> >> 20. jan. 2006 00.12 Indland
> >>
> >> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
> >> traditionelle benzin ud med biobenzin.
> >>
> >> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til
> >> det
> >> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin,
> >> siger
> >> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
> >>
> >> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
> >> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
> >> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
> >>
> >> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
> >> fastslår
> >> Felby.
> >
> > Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
> > hånden?
>
> At ingen præcise aftrøde-typer nævnes, tyder på det første.
> NÅR det bliver muligt at få både landbrugets eget kulbrinteforbrug,
> investerings-afrksrivning og lønninger dækket af kulbrinte-output
> solgt på det fri marked, så vil vel altid troper med mange
> solskinstimer være stedet at starte.
> Hvorfor betinger vi ikke ulandshjælp af,
> at vi får gratis adgang til noget af deres meget ubenyttede gode
> landbrugsjord? Noget for noget.
> Tsunami- og jordskælvshjælp burde de selv have forsikret sig imod via
> opsparinger, så også det bør der handles med
> (Det vil nok vise sig at diktatorerne helst ser ofrene dør, som i New
> Orleans, og ikke vil betale for hjælp - men ærlighed varer længst.)
>
> Kasava-rodfrugt og sukkerrør er vel bedre til alkohol til biler end
> hvede og majs, eller ? Hvilke erfaringer har Brasilien?
>
>

Grunden til at man gerne vil have det her i landet, skyldes de god
erfaringer i Brasilien

Kristian



Kim2000 (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 20-01-06 10:45


"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jesper wrote:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>
>> Biobenzin til alle nu realistisk
>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>
>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>
>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin, siger
>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>
>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>
>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
>> Felby.
>
> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i hånden?

Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt muligt
andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?

Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er projektet
dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan Danmark komme tøffende
om 40 år. Projektet vil kræve en visionær regering, der ikke er i lommen på
Mærsk og de andre multinationale selskaber - og det har vi ikke.

mvh
Kim



Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 11:34

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Jesper wrote:
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>
>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>
>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>
>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin, siger
>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>
>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>
>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
>>> Felby.
>>
>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i hånden?
>
> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>
> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er projektet
> dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan Danmark komme
> tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær regering, der ikke er i
> lommen på Mærsk og de andre multinationale selskaber - og det har vi ikke.
>
Hvad har Mærsk med sagen at gøre?

J.



Kim2000 (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 20-01-06 11:51


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Jesper wrote:
>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>
>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>
>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>
>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin, siger
>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>
>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>
>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
>>>> Felby.
>>>
>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i hånden?
>>
>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
>> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
>> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>>
>> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan Danmark
>> komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær regering, der
>> ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale selskaber - og det
>> har vi ikke.
>>
> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>

Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale selskaber



Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 12:33

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>> Jesper wrote:
>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>
>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>
>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>
>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
>>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin, siger
>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>
>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>>>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>>>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>
>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
>>>>> Felby.
>>>>
>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>> hånden?
>>>
>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
>>> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
>>> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>>>
>>> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan Danmark
>>> komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær regering, der
>>> ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale selskaber - og det
>>> har vi ikke.
>>>
>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>
>
> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale selskaber

APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi har nu
grundet afgifterne.
Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge fra de
stakkels forbrugere.



Egon Stich (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 20-01-06 14:13


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> > news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >>>
> >>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> >>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >>>> Jesper wrote:
> >>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
> >>>>>
> >>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
> >>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
> >>>>>
> >>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
> >>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
> >>>>>
> >>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
> >>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin,
siger
> >>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
> >>>>>
> >>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
> >>>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
> >>>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
> >>>>>
> >>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
> >>>>> Felby.
> >>>>
> >>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
> >>>> hånden?
> >>>
> >>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
> >>> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
> >>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
> >>> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
> >>>
> >>> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
> >>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
Danmark
> >>> komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær regering, der
> >>> ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale selskaber - og
det
> >>> har vi ikke.
> >>>
> >> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
> >>
> >
> > Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
> > brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale selskaber
>
> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi har nu
> grundet afgifterne.
> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge fra
de
> stakkels forbrugere.
>
>

Sådan et oplæg skulle du forsøge at sælge til cirkusrevyen.
Sådan sort humor må da lige være noget....

MVH
Egon



Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 17:58

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d0fdce$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >
>> > "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>> > news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> >> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> >> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> >>>
>> >>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>> >>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> >>>> Jesper wrote:
>> >>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>> >>>>>
>> >>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>> >>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>> >>>>>
>> >>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>> >>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>> >>>>>
>> >>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til
>> >>>>> det
>> >>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin,
> siger
>> >>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>> >>>>>
>> >>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>> >>>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>> >>>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>> >>>>>
>> >>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
>> >>>>> fastslår
>> >>>>> Felby.
>> >>>>
>> >>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>> >>>> hånden?
>> >>>
>> >>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
>> >>> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>> >>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
>> >>> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>> >>>
>> >>> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>> >>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
> Danmark
>> >>> komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær regering,
>> >>> der
>> >>> ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale selskaber - og
> det
>> >>> har vi ikke.
>> >>>
>> >> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>> >>
>> >
>> > Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>> > brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>> > selskaber
>>
>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi har
>> nu
>> grundet afgifterne.
>> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
>> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge fra
> de
>> stakkels forbrugere.
>>
>>
>
> Sådan et oplæg skulle du forsøge at sælge til cirkusrevyen.
> Sådan sort humor må da lige være noget....
>
Har du indsigt i APM-Mærsks finanser?

J.



Allan Riise (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 20-01-06 18:03

Jim wrote:
> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d0fdce$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>
>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet
>>>>>>>> til det
>>>>>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af
>>>>>>>> biobenzin, siger professor Claus Felby, Landbohøjskolen til
>>>>>>>> Jyllands-Posten. Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der
>>>>>>>> ventes klar
>>>>>>>> om fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter
>>>>>>>> benzin, som årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>>>>
>>>>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
>>>>>>>> fastslår
>>>>>>>> Felby.
>>>>>>>
>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>>>>> hånden?
>>>>>>
>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker
>>>>>> på forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og
>>>>>> alt muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod
>>>>>> det? Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær
>>>>>> regering, der
>>>>>> ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale selskaber -
>>>>>> og det har vi ikke.
>>>>>>
>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>
>>>>
>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>>>> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>>>> selskaber
>>>
>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi
>>> har nu
>>> grundet afgifterne.
>>> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
>>> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler
>>> penge fra de stakkels forbrugere.
>>>
>>>
>>
>> Sådan et oplæg skulle du forsøge at sælge til cirkusrevyen.
>> Sådan sort humor må da lige være noget....
>>
> Har du indsigt i APM-Mærsks finanser?

Du mangler i det hele taget indsigt i så godt som alt du blander dig i.

En højere pris pr. tønde, skulle koste A.P.Møller penge!!

Hold da op, det må vidst være fruen der styrer finanserne derhjemme.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84




Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 19:03

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43d1172d$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jim wrote:
>> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43d0fdce$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet
>>>>>>>>> til det
>>>>>>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af
>>>>>>>>> biobenzin, siger professor Claus Felby, Landbohøjskolen til
>>>>>>>>> Jyllands-Posten. Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der
>>>>>>>>> ventes klar
>>>>>>>>> om fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter
>>>>>>>>> benzin, som årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
>>>>>>>>> fastslår
>>>>>>>>> Felby.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>>>>>> hånden?
>>>>>>>
>>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker
>>>>>>> på forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og
>>>>>>> alt muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod
>>>>>>> det? Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så
>>>>>>> er
>>>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær
>>>>>>> regering, der
>>>>>>> ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale selskaber -
>>>>>>> og det har vi ikke.
>>>>>>>
>>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>>>>> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>>>>> selskaber
>>>>
>>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi
>>>> har nu
>>>> grundet afgifterne.
>>>> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
>>>> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler
>>>> penge fra de stakkels forbrugere.
>>>>
>>>>
>>>
>>> Sådan et oplæg skulle du forsøge at sælge til cirkusrevyen.
>>> Sådan sort humor må da lige være noget....
>>>
>> Har du indsigt i APM-Mærsks finanser?
>
> Du mangler i det hele taget indsigt i så godt som alt du blander dig i.
>
> En højere pris pr. tønde, skulle koste A.P.Møller penge!!
>
> Hold da op, det må vidst være fruen der styrer finanserne derhjemme.

Du har heller ikke forstand på finanser, når det drejer sig om
energiafgifter.
Tag lige et kig på APMs website og bliv klogere.
http://www.maersk.com/pdf/DK/annacc2004_dk_cr84k42.pdf
Kig lidt på side 20, hvor omtalen af Mærsk Oil & Gas begynder.
Læg mærke til resultaterne for årene 03 og 04, som rapporten handler om.
Og læg så mærke til skatterne lige under.
Når du så har fundet ud af, hvor mange mia. APM - Mærsk lægger i den danske
statskasse, så vil jeg gerne spørge dig, om du vil undvære disse?
Det kan du nemlig komme til, hvis AMP - Mærsk flytter ud af Danmark.

J.





Egon Stich (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 20-01-06 20:23


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43d125d1$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tag lige et kig på APMs website og bliv klogere.
> http://www.maersk.com/pdf/DK/annacc2004_dk_cr84k42.pdf
> Kig lidt på side 20, hvor omtalen af Mærsk Oil & Gas begynder.
> Læg mærke til resultaterne for årene 03 og 04, som rapporten handler om.
> Og læg så mærke til skatterne lige under.
> Når du så har fundet ud af, hvor mange mia. APM - Mærsk lægger i den
danske
> statskasse, så vil jeg gerne spørge dig, om du vil undvære disse?
> Det kan du nemlig komme til, hvis AMP - Mærsk flytter ud af Danmark.
>
> J.
>

Fortsæt.
Du har potentiale til at blive en dansk Monty Python.

MVH
Egon



Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 21:05

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d13f99$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43d125d1$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Tag lige et kig på APMs website og bliv klogere.
>> http://www.maersk.com/pdf/DK/annacc2004_dk_cr84k42.pdf
>> Kig lidt på side 20, hvor omtalen af Mærsk Oil & Gas begynder.
>> Læg mærke til resultaterne for årene 03 og 04, som rapporten handler om.
>> Og læg så mærke til skatterne lige under.
>> Når du så har fundet ud af, hvor mange mia. APM - Mærsk lægger i den
> danske
>> statskasse, så vil jeg gerne spørge dig, om du vil undvære disse?
>> Det kan du nemlig komme til, hvis AMP - Mærsk flytter ud af Danmark.
>>
>> J.
>>
>
> Fortsæt.
> Du har potentiale til at blive en dansk Monty Python.

Ok, hvis du ikke vil komme til fornuft, så ender diskussionen her.
Men det må du da selv om.
Hvad der så undrer mig er, hvorfor du ikke har en røvfuld aktier i APM, når
nu de efter din mening tjener en masse mia. og mere, end de efter din mening
burde.
Oliesegmentet er ikke det største hos APM. Det er og bliver
shippingsegmentet. De største killere for APM er høje oliepriser og lave
fragtrater.
Men jeg spilder min tid.
Du er også velkommen i aktiedebatten på www.euroinvestor.dk , hvor jeg da
gerne ser dig debattere videre om dette emne.

J.



Egon Stich (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 20-01-06 20:22


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43d116a6$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >>
> >> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi har
> >> nu
> >> grundet afgifterne.
> >> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
> >> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge
fra
> > de
> >> stakkels forbrugere.
> >>
> >>
> >
> > Sådan et oplæg skulle du forsøge at sælge til cirkusrevyen.
> > Sådan sort humor må da lige være noget....
> >
> Har du indsigt i APM-Mærsks finanser?
>
> J.
>

Det behøver man ikke for at kunne se det urkomiske i din påstand.

MVH
Egon



Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 20:59

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d13f98$1$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43d116a6$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> >>
>> >> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi
>> >> har
>> >> nu
>> >> grundet afgifterne.
>> >> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
>> >> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge
> fra
>> > de
>> >> stakkels forbrugere.
>> >>
>> >>
>> >
>> > Sådan et oplæg skulle du forsøge at sælge til cirkusrevyen.
>> > Sådan sort humor må da lige være noget....
>> >
>> Har du indsigt i APM-Mærsks finanser?
>>
>> J.
>>
>
> Det behøver man ikke for at kunne se det urkomiske i din påstand.

Bliv du bare i din barnetro.
Din opfattelse af APM - Mærsk bliver ikke mere sand af at benægte fakta.

J.



Kim2000 (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 20-01-06 16:27


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>> Jesper wrote:
>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>
>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>
>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>
>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
>>>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin,
>>>>>> siger
>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>
>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>>>>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>>>>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>>
>>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
>>>>>> Felby.
>>>>>
>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>>> hånden?
>>>>
>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
>>>> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
>>>> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>>>>
>>>> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan Danmark
>>>> komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær regering, der
>>>> ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale selskaber - og det
>>>> har vi ikke.
>>>>
>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>
>>
>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale selskaber
>
> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi har nu
> grundet afgifterne.

Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)


> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.

Og hvem bekymrer sig så om vi kan drikke vandet, dyrke jorden, kan gå i
solen uden at blive skadet, alle den slags småting sker sikkert først når vi
er døde og så er det jo ligemeget. Man skal selvfølgelig heller ikke
overveje om man kan tjene penge på det andet, for det er jo først om nogle
år de penge kommer, så lad os holde fast i at nedbryde ozonlaget, smelte
polarisen, ødelægge drikkevandet, gøre os sterille og ellers bare tjene
nogle penge, så vi kan få vores efterløn. Vi må bekymre os om det væsentlige
her i livet....

> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge fra
> de stakkels forbrugere.

Nemlig, McD og Shell betalte da sidste år et helt 5 cifrede tal i skat, det
ved vi jo godt sker fordi de lønner deres medarbejder sindsyg godt, giver
dem fede pensioner og priserne er jo ekstremt lave (endnu et latterbrøl),
sidste gang betalte jeg kun 13 kroner for en liter letmælk.

mvh
Kim



Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 18:13

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>
>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>
>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>
>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
>>>>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin,
>>>>>>> siger
>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>
>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>>>>>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>>>>>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>>>
>>>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
>>>>>>> Felby.
>>>>>>
>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>>>> hånden?
>>>>>
>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
>>>>> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
>>>>> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>>>>>
>>>>> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær
>>>>> regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale
>>>>> selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>
>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>
>>>
>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>>> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale selskaber
>>
>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi har
>> nu grundet afgifterne.
>
> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)

Det er faktisk en sandhed.
Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på brændstof
til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O Nedlloyd.

>> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
>
> Og hvem bekymrer sig så om vi kan drikke vandet, dyrke jorden, kan gå i
> solen uden at blive skadet, alle den slags småting sker sikkert først når
> vi er døde og så er det jo ligemeget. Man skal selvfølgelig heller ikke
> overveje om man kan tjene penge på det andet, for det er jo først om nogle
> år de penge kommer, så lad os holde fast i at nedbryde ozonlaget, smelte
> polarisen, ødelægge drikkevandet, gøre os sterille og ellers bare tjene
> nogle penge, så vi kan få vores efterløn. Vi må bekymre os om det
> væsentlige her i livet....

Ud for Norges kyst ligger der i undergrunden et megalager af gas som fast
stof.
Gassen siver, eller rettere vælter op af undergrunden. Det er gas, der er
med til at nedbryde ozonlaget i langt højere grad, end vi mennesker på den
nordlige halvkugle kan følge med i.
At kloden bliver varmere som følge af mindre ozonlag, er en del af den
cyklus, jorden genemgår i sit lange liv.
Du skal jo regne med, at vi på disse kanter engang kunne gå rundt i næsten
ingenting, selv om det var vinter.
Og så har vi jo haft nogen istider imellem.
Der er ingen grund til panik. Bilerne og mennesket udleder ikke den mængde
CO2, som vi får skyld for set i forhold til kloden selv.

>> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge fra
>> de stakkels forbrugere.
>
> Nemlig, McD og Shell betalte da sidste år et helt 5 cifrede tal i skat,
> det ved vi jo godt sker fordi de lønner deres medarbejder sindsyg godt,
> giver dem fede pensioner og priserne er jo ekstremt lave (endnu et
> latterbrøl), sidste gang betalte jeg kun 13 kroner for en liter letmælk.

Og hvad har det med sagen at gøre?

J.



Allan Riise (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 20-01-06 18:22

Jim wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>
>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet
>>>>>>>> til det korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af
>>>>>>>> biobenzin, siger
>>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar
>>>>>>>> om fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter
>>>>>>>> benzin, som årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>>>>
>>>>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
>>>>>>>> fastslår Felby.
>>>>>>>
>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>>>>> hånden?
>>>>>>
>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker
>>>>>> på forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og
>>>>>> alt muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod
>>>>>> det? Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær
>>>>>> regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre
>>>>>> multinationale selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>>
>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>
>>>>
>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>>>> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>>>> selskaber
>>>
>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi
>>> har nu grundet afgifterne.
>>
>> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)
>
> Det er faktisk en sandhed.

Det er jo ikke korrekt, for det første så køber Mærsk (rederierne så lidt
som overhovedet mulig olie til deres skibe i Danmark, for det andet så er
det forbrugerne der betaler afgigterne, Co2, So2 og miljøafgifter.

> Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på
> brændstof til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O
> Nedlloyd.

Hvor mange af dem anløber Danske havne og køber "Dansk" olie?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84




Allan Riise (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 20-01-06 18:37

Allan Riise wrote:
> Jim wrote:
>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet
>>>>>>>>> til det korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af
>>>>>>>>> biobenzin, siger
>>>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar
>>>>>>>>> om fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter
>>>>>>>>> benzin, som årligt går til at holde den danske bilpark
>>>>>>>>> kørende. - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i
>>>>>>>>> hånden,
>>>>>>>>> fastslår Felby.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien
>>>>>>>> i hånden?
>>>>>>>
>>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker
>>>>>>> på forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og
>>>>>>> alt muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod
>>>>>>> det? Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop,
>>>>>>> så er projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og
>>>>>>> så kan Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en
>>>>>>> visionær regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre
>>>>>>> multinationale selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>>>
>>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder
>>>>> som brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>>>>> selskaber
>>>>
>>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi
>>>> har nu grundet afgifterne.
>>>
>>> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)
>>
>> Det er faktisk en sandhed.
>
> Det er jo ikke korrekt, for det første så køber Mærsk (rederierne så
> lidt som overhovedet mulig olie til deres skibe i Danmark, for det
> andet så er det forbrugerne der betaler afgigterne, Co2, So2 og
> miljøafgifter.
>> Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på
>> brændstof til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O
>> Nedlloyd.
>
> Hvor mange af dem anløber Danske havne og køber "Dansk" olie?

Desuden så fik A.P.Møller/Mærsk her da hans koncession blev forlænget jo
lavet et lille fif som gjorde at dispensationsafgifterne ikke bliver
forhøjet ved større oliepriser, for det er jo sådan her at regneskabet ser
ud, for de der producerer olie og gas..

De fem skatter og afgifter, som alene vedrører produktionen af olie og
naturgas i Danmark, omfatter selskabsskat, kulbrinteskat, produktionsafgift,
rørledningsafgift og dispensationsafgift.
-------------------------------------------
Selskabsskatten stiger *ikke* ved en forhøjet oliepris
-------------------------------------------

Kulbrinteskatten, som blev indført i 1982, har til formål at beskatte
ekstraordinært høje fortjenester, f.eks. som følge af høje oliepriser.

------------------------------------------
Hvor A.P.Møller sidste år fik 300Mio. i gave af regeringen ved nedsættelse
af samme.
(Han fik 550Mio. men merprod. gjorde at han måtte betale de 250Mio. baglæns)
------------------------------------------

Produktionsafgiften betales som en procentvis andel af produktionens værdi.
Således betaler selskaberne i Dansk Undergrunds Consortium (DUC) en
produktionsafgift på 8,5 pct. af den samlede produktionsværdi efter fradrag
af transportomkostninger. Endelig beregnes produktionsafgiften i tilladelser
meddelt i 1. og 2. udbudsrunde efter en såkaldt glideskala, dvs. at
produktionsafgiften vokser med produktionens størrelse.

------------------------------------------
Hvilket *ikke* giver en minde indtaægtsgrad.
------------------------------------------

Alle licenshavere betaler 5 pct. af produktionsværdien enten som
fortjenesteelement til DONG Olierør A/S eller som dispensationsafgift. Hvis
de benytter DONG's olierør betales fortjenesteelement eller betales
dispensationsafgift til staten. Endvidere skal det bemærkes, at
olierørledningsafgiften udgør 95 pct. af fortjenstelementet i tariffen for
brug af DONG Olierørs rørledning.´

------------------------------------------
Den har A.P.Møller jo fået disp. fra, så det...
------------------------------------------

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84




Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 19:16

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43d11f15$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Allan Riise wrote:
>> Jim wrote:
>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet
>>>>>>>>>> til det korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af
>>>>>>>>>> biobenzin, siger
>>>>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar
>>>>>>>>>> om fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter
>>>>>>>>>> benzin, som årligt går til at holde den danske bilpark
>>>>>>>>>> kørende. - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i
>>>>>>>>>> hånden,
>>>>>>>>>> fastslår Felby.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien
>>>>>>>>> i hånden?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker
>>>>>>>> på forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og
>>>>>>>> alt muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod
>>>>>>>> det? Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop,
>>>>>>>> så er projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og
>>>>>>>> så kan Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en
>>>>>>>> visionær regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre
>>>>>>>> multinationale selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>>>>
>>>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder
>>>>>> som brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>>>>>> selskaber
>>>>>
>>>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi
>>>>> har nu grundet afgifterne.
>>>>
>>>> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)
>>>
>>> Det er faktisk en sandhed.
>>
>> Det er jo ikke korrekt, for det første så køber Mærsk (rederierne så
>> lidt som overhovedet mulig olie til deres skibe i Danmark, for det
>> andet så er det forbrugerne der betaler afgigterne, Co2, So2 og
>> miljøafgifter.
>>> Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på
>>> brændstof til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O
>>> Nedlloyd.
>>
>> Hvor mange af dem anløber Danske havne og køber "Dansk" olie?
>
> Desuden så fik A.P.Møller/Mærsk her da hans koncession blev forlænget jo
> lavet et lille fif som gjorde at dispensationsafgifterne ikke bliver
> forhøjet ved større oliepriser, for det er jo sådan her at regneskabet ser
> ud, for de der producerer olie og gas..
>
> De fem skatter og afgifter, som alene vedrører produktionen af olie og
> naturgas i Danmark, omfatter selskabsskat, kulbrinteskat,
> produktionsafgift, rørledningsafgift og dispensationsafgift.
> -------------------------------------------
> Selskabsskatten stiger *ikke* ved en forhøjet oliepris
> -------------------------------------------
>
> Kulbrinteskatten, som blev indført i 1982, har til formål at beskatte
> ekstraordinært høje fortjenester, f.eks. som følge af høje oliepriser.
>
> ------------------------------------------
> Hvor A.P.Møller sidste år fik 300Mio. i gave af regeringen ved nedsættelse
> af samme.
> (Han fik 550Mio. men merprod. gjorde at han måtte betale de 250Mio.
> baglæns)

Og hvor dstor tror du omsætningen er i hele APM - Mærsk-gruppen?
300 mio. er peanuts.

> ------------------------------------------
>
> Produktionsafgiften betales som en procentvis andel af produktionens
> værdi. Således betaler selskaberne i Dansk Undergrunds Consortium (DUC) en
> produktionsafgift på 8,5 pct. af den samlede produktionsværdi efter
> fradrag af transportomkostninger. Endelig beregnes produktionsafgiften i
> tilladelser meddelt i 1. og 2. udbudsrunde efter en såkaldt glideskala,
> dvs. at produktionsafgiften vokser med produktionens størrelse.
>
> ------------------------------------------
> Hvilket *ikke* giver en minde indtaægtsgrad.
> ------------------------------------------

APM - Mærsk sælger olien videre til den danske stat til gamle lave priser.
De skal selv købe brændstof til skibene til dagspriser, altså højere priser.

> Alle licenshavere betaler 5 pct. af produktionsværdien enten som
> fortjenesteelement til DONG Olierør A/S eller som dispensationsafgift.
> Hvis de benytter DONG's olierør betales fortjenesteelement eller betales
> dispensationsafgift til staten. Endvidere skal det bemærkes, at
> olierørledningsafgiften udgør 95 pct. af fortjenstelementet i tariffen for
> brug af DONG Olierørs rørledning.´
>
> ------------------------------------------
> Den har A.P.Møller jo fået disp. fra, så det...
> ------------------------------------------

Har de?

Jeg kan så oplyse, at APM Oil & Gas kun udgør 39 % af DUC, så slå lige koldt
vand i blodet, når du jagter spøgelser.
APM henter adskillige mia. hjem til den danske stat i form af udenlandsk
valuta.
Det kan vi være glade for.

J.



Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 19:10

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43d11b79$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jim wrote:
>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet
>>>>>>>>> til det korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af
>>>>>>>>> biobenzin, siger
>>>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar
>>>>>>>>> om fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter
>>>>>>>>> benzin, som årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
>>>>>>>>> fastslår Felby.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>>>>>> hånden?
>>>>>>>
>>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker
>>>>>>> på forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og
>>>>>>> alt muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod
>>>>>>> det? Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så
>>>>>>> er
>>>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær
>>>>>>> regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre
>>>>>>> multinationale selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>>>
>>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>>>>> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>>>>> selskaber
>>>>
>>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi
>>>> har nu grundet afgifterne.
>>>
>>> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)
>>
>> Det er faktisk en sandhed.
>
> Det er jo ikke korrekt, for det første så køber Mærsk (rederierne så lidt
> som overhovedet mulig olie til deres skibe i Danmark, for det andet så er
> det forbrugerne der betaler afgigterne, Co2, So2 og miljøafgifter.

Olien koster da det samme, som hvis de skal købe den uden for Danmark.
Her kan du se priserne, som er her og nu priser:
http://www.forexpf.ru/quote_show.php

>> Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på
>> brændstof til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O
>> Nedlloyd.
>
> Hvor mange af dem anløber Danske havne og køber "Dansk" olie?

Spørg mig ikke, men det er ganske givet alle, som lægger til kaj.

J.



Allan Riise (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 20-01-06 19:41

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d11b79$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jim wrote:
>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet
>>>>>>>>>> til det korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af
>>>>>>>>>> biobenzin, siger
>>>>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar
>>>>>>>>>> om fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter
>>>>>>>>>> benzin, som årligt går til at holde den danske bilpark
>>>>>>>>>> kørende. - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i
>>>>>>>>>> hånden,
>>>>>>>>>> fastslår Felby.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi
>>>>>>>>> teknologien i hånden?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den
>>>>>>>> virker på forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få
>>>>>>>> opbygget et distributionssystem, at få markederne dyrket, få
>>>>>>>> samlet lager og alt muligt andet logistisk. Var det samme måde
>>>>>>>> I andre forstod det? Men da regeringen jo har et ekstremt
>>>>>>>> firkantet skattestop, så er
>>>>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en
>>>>>>>> visionær regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre
>>>>>>>> multinationale selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>>>>
>>>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder
>>>>>> som brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de
>>>>>> multinationale selskaber
>>>>>
>>>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser,
>>>>> vi har nu grundet afgifterne.
>>>>
>>>> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)
>>>
>>> Det er faktisk en sandhed.
>>
>> Det er jo ikke korrekt, for det første så køber Mærsk (rederierne så
>> lidt som overhovedet mulig olie til deres skibe i Danmark, for det
>> andet så er det forbrugerne der betaler afgigterne, Co2, So2 og
>> miljøafgifter.
>
> Olien koster da det samme, som hvis de skal købe den uden for Danmark.
> Her kan du se priserne, som er her og nu priser:
> http://www.forexpf.ru/quote_show.php

Så vidt jeg kan se, så er det exchange rates!?

>>> Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på
>>> brændstof til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O
>>> Nedlloyd.
>>
>> Hvor mange af dem anløber Danske havne og køber "Dansk" olie?
>
> Spørg mig ikke, men det er ganske givet alle, som lægger til kaj.

Og det er altså ikke ret mange.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84




Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 19:56

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43d12e1f$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jim wrote:
>> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43d11b79$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Jim wrote:
>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet
>>>>>>>>>>> til det korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af
>>>>>>>>>>> biobenzin, siger
>>>>>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar
>>>>>>>>>>> om fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter
>>>>>>>>>>> benzin, som årligt går til at holde den danske bilpark
>>>>>>>>>>> kørende. - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i
>>>>>>>>>>> hånden,
>>>>>>>>>>> fastslår Felby.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi
>>>>>>>>>> teknologien i hånden?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den
>>>>>>>>> virker på forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få
>>>>>>>>> opbygget et distributionssystem, at få markederne dyrket, få
>>>>>>>>> samlet lager og alt muligt andet logistisk. Var det samme måde
>>>>>>>>> I andre forstod det? Men da regeringen jo har et ekstremt
>>>>>>>>> firkantet skattestop, så er
>>>>>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en
>>>>>>>>> visionær regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre
>>>>>>>>> multinationale selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>>>>>
>>>>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder
>>>>>>> som brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de
>>>>>>> multinationale selskaber
>>>>>>
>>>>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser,
>>>>>> vi har nu grundet afgifterne.
>>>>>
>>>>> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)
>>>>
>>>> Det er faktisk en sandhed.
>>>
>>> Det er jo ikke korrekt, for det første så køber Mærsk (rederierne så
>>> lidt som overhovedet mulig olie til deres skibe i Danmark, for det
>>> andet så er det forbrugerne der betaler afgigterne, Co2, So2 og
>>> miljøafgifter.
>>
>> Olien koster da det samme, som hvis de skal købe den uden for Danmark.
>> Her kan du se priserne, som er her og nu priser:
>> http://www.forexpf.ru/quote_show.php
>
> Så vidt jeg kan se, så er det exchange rates!?
>
>>>> Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på
>>>> brændstof til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O
>>>> Nedlloyd.
>>>
>>> Hvor mange af dem anløber Danske havne og køber "Dansk" olie?
>>
>> Spørg mig ikke, men det er ganske givet alle, som lægger til kaj.
>
> Og det er altså ikke ret mange.

Der er een terminal, og den ligger i Århus.
Men det er ikke spørgsmålet, hvor de lægger til og tanker olie.
Hvis du læser dette link, så underbygger det faktisk mine indlæg.
http://www.euroinvestor.dk/News/ShowNewsstory.aspx?StoryID=9286662

Og du er velkommen til at stille flere spørgsmål i forum, hvis du opretter
dig som bruger.
Og så skal du nok få de fleste af dine spørgsmål besvaret.
Den største kender af APM - Mærsk i forum kalder sig Bearbay.
Du kan læse lidt om ham her:
http://www.jp.dk/bors/papir/artikel:aid=1535540:fondskode=DK0010244342

God fornøjelse.

J.



Kim2000 (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 20-01-06 20:18


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
news:43d11a32$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>
>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>
>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til
>>>>>>>> det
>>>>>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin,
>>>>>>>> siger
>>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>>>>>>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>>>>>>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>>>>
>>>>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
>>>>>>>> fastslår
>>>>>>>> Felby.
>>>>>>>
>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>>>>> hånden?
>>>>>>
>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
>>>>>> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
>>>>>> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>>>>>>
>>>>>> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær
>>>>>> regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale
>>>>>> selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>>
>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>
>>>>
>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>>>> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>>>> selskaber
>>>
>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi har
>>> nu grundet afgifterne.
>>
>> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)
>
> Det er faktisk en sandhed.
> Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på
> brændstof til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O Nedlloyd.

Jeg spørger dig igen, tror du i fuldt alvor at Mærsk taber penge på
nordsøolien?

>
>>> Og så tjener staten faktisk også tykt på afgifterne.
>>
>> Og hvem bekymrer sig så om vi kan drikke vandet, dyrke jorden, kan gå i
>> solen uden at blive skadet, alle den slags småting sker sikkert først når
>> vi er døde og så er det jo ligemeget. Man skal selvfølgelig heller ikke
>> overveje om man kan tjene penge på det andet, for det er jo først om
>> nogle år de penge kommer, så lad os holde fast i at nedbryde ozonlaget,
>> smelte polarisen, ødelægge drikkevandet, gøre os sterille og ellers bare
>> tjene nogle penge, så vi kan få vores efterløn. Vi må bekymre os om det
>> væsentlige her i livet....
>
> Ud for Norges kyst ligger der i undergrunden et megalager af gas som fast
> stof.
> Gassen siver, eller rettere vælter op af undergrunden. Det er gas, der er
> med til at nedbryde ozonlaget i langt højere grad, end vi mennesker på den
> nordlige halvkugle kan følge med i.
> At kloden bliver varmere som følge af mindre ozonlag, er en del af den
> cyklus, jorden genemgår i sit lange liv.
> Du skal jo regne med, at vi på disse kanter engang kunne gå rundt i næsten
> ingenting, selv om det var vinter.
> Og så har vi jo haft nogen istider imellem.
> Der er ingen grund til panik. Bilerne og mennesket udleder ikke den mængde
> CO2, som vi får skyld for set i forhold til kloden selv.
>

Det må da være dejligt at have sådan en sikkerhed, pyt med at
forskningsresultater siger det modsatte og at vi direkte kan både se og
mærke at ozonlaget bliver tyngere og tyngere år for år i takt med at
udledningen af menneskeskabt co2 er blevet øget.


>>> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge
>>> fra de stakkels forbrugere.
>>
>> Nemlig, McD og Shell betalte da sidste år et helt 5 cifrede tal i skat,
>> det ved vi jo godt sker fordi de lønner deres medarbejder sindsyg godt,
>> giver dem fede pensioner og priserne er jo ekstremt lave (endnu et
>> latterbrøl), sidste gang betalte jeg kun 13 kroner for en liter letmælk.
>
> Og hvad har det med sagen at gøre?
>

Nej, nu må du sgu holde, læs dit eget udsagn.



Jim (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 20-01-06 20:35

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d13780$0$47040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> news:43d11a32$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43d1014b$0$46985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>> news:43d0ca71$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:43d0c08e$0$47018$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:43d0bcab$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:43d036cb$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>>>>>> Jesper wrote:
>>>>>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Biobenzin til alle nu realistisk
>>>>>>>>> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
>>>>>>>>> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til
>>>>>>>>> det
>>>>>>>>> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin,
>>>>>>>>> siger
>>>>>>>>> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
>>>>>>>>> fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
>>>>>>>>> årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden,
>>>>>>>>> fastslår
>>>>>>>>> Felby.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i
>>>>>>>> hånden?
>>>>>>>
>>>>>>> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
>>>>>>> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
>>>>>>> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
>>>>>>> muligt andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>>>>>>>
>>>>>>> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er
>>>>>>> projektet dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan
>>>>>>> Danmark komme tøffende om 40 år. Projektet vil kræve en visionær
>>>>>>> regering, der ikke er i lommen på Mærsk og de andre multinationale
>>>>>>> selskaber - og det har vi ikke.
>>>>>>>
>>>>>> Hvad har Mærsk med sagen at gøre?
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Du laver sjov ikk´? Hvem vil tabe penge på at benzin forsvinder som
>>>>> brændstof? Mon ikke det kunne tænkes at være de multinationale
>>>>> selskaber
>>>>
>>>> APM - Mærsk sætter faktisk penge til pt. med de høje oliepriser, vi har
>>>> nu grundet afgifterne.
>>>
>>> Ja selvfølgelig gør de det.... (latterbrøl)
>>
>> Det er faktisk en sandhed.
>> Og så skal du regne med, at de samtidig skal bruge flere penge på
>> brændstof til deres skibe, godt 550 stk. efter opkøbet af P&O Nedlloyd.
>
> Jeg spørger dig igen, tror du i fuldt alvor at Mærsk taber penge på
> nordsøolien?

Prøv at stille det rigtige spørgsmål, så får du også det rigtige svar.
Det er nemlig ikke et enten eller.

>> Ud for Norges kyst ligger der i undergrunden et megalager af gas som fast
>> stof.
>> Gassen siver, eller rettere vælter op af undergrunden. Det er gas, der er
>> med til at nedbryde ozonlaget i langt højere grad, end vi mennesker på
>> den nordlige halvkugle kan følge med i.
>> At kloden bliver varmere som følge af mindre ozonlag, er en del af den
>> cyklus, jorden genemgår i sit lange liv.
>> Du skal jo regne med, at vi på disse kanter engang kunne gå rundt i
>> næsten ingenting, selv om det var vinter.
>> Og så har vi jo haft nogen istider imellem.
>> Der er ingen grund til panik. Bilerne og mennesket udleder ikke den
>> mængde CO2, som vi får skyld for set i forhold til kloden selv.
>>
>
> Det må da være dejligt at have sådan en sikkerhed, pyt med at
> forskningsresultater siger det modsatte og at vi direkte kan både se og
> mærke at ozonlaget bliver tyngere og tyngere år for år i takt med at
> udledningen af menneskeskabt co2 er blevet øget.

Tyngere?
Hvad var det nu ham Bjørn Lomborg konkluderede?
Og hvad er det adskillige forskere har konkluderet?
Nemlig at kloden altid har haft en ozoncyklus, og at det ikke kan svare sig
at blive hysteriske med energiforbruget.
Miljøafgifterne er med andre ord kun et politisk redskab.
Læs iøvrigt mere om ozoncyklus her:'
http://www.rummet.dk/20f000c

>>>> Så glem nu alt om grådige multinationale selskaber, som stjæler penge
>>>> fra de stakkels forbrugere.
>>>
>>> Nemlig, McD og Shell betalte da sidste år et helt 5 cifrede tal i skat,
>>> det ved vi jo godt sker fordi de lønner deres medarbejder sindsyg godt,
>>> giver dem fede pensioner og priserne er jo ekstremt lave (endnu et
>>> latterbrøl), sidste gang betalte jeg kun 13 kroner for en liter letmælk.
>>
>> Og hvad har det med sagen at gøre?
>>
>
> Nej, nu må du sgu holde, læs dit eget udsagn.

Er der nogen, som tvinger dig til at lægge dine penge hos 7-11 og andre
døgnåbne butikker?
Det tror jeg ikke.

J.



Egon Stich (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 20-01-06 14:11


"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43d0b118$0$47080$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Så vidt jeg kunne forstå så er teknologien klar, dvs. den virker på
> forsøgsbiler, og de 5-10 år vil så gå med at få opbygget et
> distributionssystem, at få markederne dyrket, få samlet lager og alt
muligt
> andet logistisk. Var det samme måde I andre forstod det?
>
> Men da regeringen jo har et ekstremt firkantet skattestop, så er projektet
> dødsdømt, så nu laver tyskerne det sikkert, og så kan Danmark komme
tøffende
> om 40 år. Projektet vil kræve en visionær regering, der ikke er i lommen

> Mærsk og de andre multinationale selskaber - og det har vi ikke.
>
> mvh
> Kim
>

Det er ikke så længe siden, der var interwievs med forskere her i landet,
der påstod at have banebrydende teknologi klar.
Det skulle være starten på et æventyr, der slog vindmølleindustrien med
flere bådslængder.
Videnskabsministeren var ikke til at få i tale.
Dette afslører jo i høj grad hulheden i de liberale politikeres påstande om
at stræbe efter at styrke den teknologiske udvikling.
Man er bange for mistede skattepenge, påstås det.
Selvom de existerende patenter, som er på danske hænder, burde kunne
udnyttes til at undgå dette.
Endvidere betyder hensynet til olieindustriens indtjening sikkert ikke så
lidt.
Det kunne sikkert også koste partitilskud fra samme.
Om danskerne er dumme?

MVH
Egon



Martin (20-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 20-01-06 08:42


HrSvendsen skrev:

> Jesper wrote:
> > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
> >
> > Biobenzin til alle nu realistisk
> > 20. jan. 2006 00.12 Indland
> >
> > Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
> > traditionelle benzin ud med biobenzin.
> >
> > Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
> > korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin, siger
> > professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
> >
> > Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om
> > fem-ti år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som
> > årligt går til at holde den danske bilpark kørende.
> >
> > - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
> > Felby.
>
> Ventes teknologien klar om fem-ti år, eller har vi teknologien i hånden?

I mange år har været muligt at konvertere sin dieselbil til at køre
på planteolie. Det koster ca DKK 3 - 4,00 pr L og udnyttelsesgraden er
mindst lige så god som diesel. Det lugter bare af pomfritter når den
koldstarter ))))))
Dem kører der ca 25.000 af i Norge og væsentligt flere i Tyskland.
Men afgifts- og landbrugslandet Danmark har vidst at det ville blive
svært for folk IKKE at tanke op ved bondemanden uden moms og afgift,
så hele rapsolieproduktionen ryger til Tyskland.

Mvh
Martin
-------------------------------------


Jan Rasmussen (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 21-01-06 11:54

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse news:1h9fvfn.m1bqsb1lev6xnN%spambuster@users.toughguy.net...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/20/000749.htm
>
> Biobenzin til alle nu realistisk
> 20. jan. 2006 00.12 Indland
>
> Ved hjælp af ny teknologi kan vi løbet af få år skifte al den
> traditionelle benzin ud med biobenzin.
>
> Det kræver blot, at vi inddrager 16 pct. af landbrugsarealet til det
> korn og den halm, der skal bruges til fremstilling af biobenzin, siger
> professor Claus Felby, Landbohøjskolen til Jyllands-Posten.
>
> Claus Felby skønner, at vi med den teknologi, der ventes klar om fem-ti
> år, vil kunne producere de 25 mio. kubikmeter benzin, som årligt går til
> at holde den danske bilpark kørende.
>
> - Det er ikke science fiction. Vi har teknologien i hånden, fastslår
> Felby.
>

Fnys !

Jeg går ud fra at når der kommer rigeligt med 'bio-brændsel' på marked
så vil prisen på en tønde olie falde, indtil det sker, så er kun sci-fi.


http://www.forbes.com/business/manufacturing/feeds/ap/2006/01/20/ap2464764.html
Crude-Oil Prices Climb to $68 a Barrel


Du må da have overset denne her, siden du mener jeg skulle blive
ked af det, news:43b7e79d$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk



Jan Rasmussen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste