Regeringens Holdning
Fra : Kristian Damgaard

Dato : 19-01-06 21:28

Citat fra dr.dk

Lederen af terrornetværket al-Qaeda, Osama bin Laden, advarer om, at USA
igen vil blive udsat for angreb, som nu er under forberedelse. Det er ikke
amerikanske sikkerhedsforanstaltninger, der har gjort, at angrebet ikke er
kommet endnu.

Det rapporterer den arabiske tv-station al-Jazeera.

- Operationerne er under forberedelse, og I vil se resultatet i jeres hjem,
så snart de er klar, om Gud vil, sagde bin Laden på et lydbånd, henvendt til
amerikanerne.

Tilbyder våbenhvile
Men samtidig tilbød bin Laden amerikanere en våbenhvile, omend betingelserne
var noget uklare.

- Vi har intet imod at tilbyde jer en langvarig våbenhvile baseret på
retfærdige betingelser, som vi vil efterleve, for vi er en nation, som Gud
har forbudt at lyve og bedrage, sagde bin Laden.

Han tilføjede, at al-Qaeda er parat til at reagere på en amerikansk
offentlighed, der vil trække soldater hjem fra Irak, med en våbenhvile, men
han konkretiserede ikke betingelserne.

Optaget i december
En officer fra den amerikanske efterretningstjeneste sagde ifølge flere
nyhedsbureauer, at stemmen på båndet var Osama bin Ladens. Al-Jazeera
meddelte, at båndoptagelsen stammer fra den muslimske måned, der svarer til
december.

Ikke længe efter, at al-Jazeera havde spillet båndet, begyndte dollarkursen
at falde - netop som en reaktion på den eftersøgte terrorleders udtalelse,
sagde valutahandlere i New York.

USA afviser forhandling
Det Hvide Hus afviste hurtigt bin Ladens tilbud om forhandling.

- Al-Qaeda-lederne og andre terrorister er helt klart på flugt. De er under
et stort pres. Vi forhandler ikke med terrorister. Vi sætter dem ud af
spillet, siger Det Hvide Hus' talsmand, Scott McClellan.

Hvordan mon den danske regering vil forholde sig til dette her????

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 21:34

Kristian Damgaard wrote:
> [...]
> dem ud af spillet, siger Det Hvide Hus' talsmand, Scott McClellan.

> Hvordan mon den danske regering vil forholde sig til dette her????

Det ved vi når Fogh har talt med Bush.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 19-01-06 21:45

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Efter min mening er fogh, alt for USA Venlig, man skal forholde sig med en
hvis kritik når det gælder andre lande.

Fra : Sten Schou

Dato : 19-01-06 21:46

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved vi når Fogh har talt med Bush.

Han tilbyder amerikanerne en våbenhvile, hvad har det lige med Fogh at gøre?

Hilsen Sten

Fra : Peter Bang

Dato : 19-01-06 22:00

Sten Schou <rabin@planetwave.net> skrev:

>"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i
> [...]

Læs eventuelt hvilket spørgsmål der besvares!!! ... går det for
stærkt?

Fra : Sten Schou

Dato : 19-01-06 22:25

"Peter Bang (slet KRBN3)" <peterbang@KRBN3privat.dk> skrev i en meddelelse

> Læs eventuelt hvilket spørgsmål der besvares!!! ... går det for
> stærkt?

Uha-da-da-da....man er nok blevet sur nu.

Hilsen Sten

Fra : Henri Gath

Dato : 19-01-06 23:42

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> "Peter Bang (slet KRBN3)" <peterbang@KRBN3privat.dk> skrev i en meddelelse

> Uha-da-da-da....man er nok blevet sur nu.

Nææ, det er bare hans sædvanlige ironiske nedgørende tone...den er åbenbart
blevet en måde at være i verden for ham.
Han lider under den vildfarelse, at han er intelligent..

Fra : Peter Bang

Dato : 20-01-06 00:45

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

> [...]
>
>Nææ, det er bare hans sædvanlige
>ironiske nedgørende tone...den er åbenbart
>blevet en måde at være i verden for ham.

Du har ret. Jeg tror jeg vil begynde at skrive breve til dhimmie-
landsforrædderne i skolernes madordning i stedet :)))) .... Du
er ubegavet, Gath.

Fra : Peter Bang

Dato : 20-01-06 00:43

Sten Schou <rabin@planetwave.net> skrev:

>"Peter Bang (slet KRBN3)"
><peterbang@KRBN3privat.dk> skrev i en meddelelse
>t.news.tele.dk...

>Uha-da-da-da....man er nok blevet sur nu.

sur? ... du virkede hjælpeløs omkring en besvarelse. Der tog jeg
naturligvis fejl. Du er hjælpeløs sådan helt generelt.

Fra : Sten Schou

Dato : 20-01-06 07:45

"Peter Bang (slet 9YP8W)" <peterbang@9YP8Wprivat.dk> skrev i en meddelelse

sur? ... du virkede hjælpeløs omkring en besvarelse. Der tog jeg
> naturligvis fejl. Du er hjælpeløs sådan helt generelt.

Jeg forstår mere og mere, at du tilbringer så megen tid over i
dk.mudderkastning.
Men du behøver nu ikke at bekymre dig om mig, jeg klarer mig sagtens uden
din hjælp, men ellers tak for tilbuddet.

Hilsen Sten

Fra : Peter Bang

Dato : 20-01-06 12:40

Sten Schou <rabin@planetwave.net> skrev:

> [...]

:) ... ja, og du læser kun se&hør hos frisøren, ikke??

>Men du behøver nu ikke at bekymre dig
>om mig, jeg klarer mig sagtens uden
>din hjælp, men ellers tak for tilbuddet.

Hvor stillede du så det i øvrigt frygteligt begavede spørgsmål
til at begynde med? ... omtåget?

Fra : Sten Schou

Dato : 20-01-06 12:53

"Peter Bang (slet 3ZVR6)" <peterbang@3ZVR6privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor stillede du så det i øvrigt frygteligt begavede spørgsmål
> til at begynde med? ... omtåget?

Og som sædvanlig har du kun mudderkastning at bidrage med. Hvor er jeg dog
overrasket....

Hilsen Sten

Fra : Peter Bang

Dato : 20-01-06 13:40

> [...]
>t.news.tele.dk...

>Og som sædvanlig har du kun
>mudderkastning at bidrage med. Hvor er jeg dog

Og dine begavede bidrag adskiller sig på hvilken måde?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-06 22:04

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> wrote in message
> Han tilføjede, at al-Qaeda er parat til at reagere på en amerikansk
> offentlighed, der vil trække soldater hjem fra Irak, med en
> våbenhvile, men
> han konkretiserede ikke betingelserne.

Hvilket mandat har denne kamelrytter til at forhandle om Irak?
Han var saudiaraber og blev afghaner, ikke?

> [...]
> er under
> et stort pres. Vi forhandler ikke med terrorister.

Hvorfor ikke se på alle muhamedanere på den måde. Olien er ikke deres.
Det var Vesten der fandt olien.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-01-06 22:49

Kristian Damgaard skrev:
> [...]
>
> Han tilføjede, at al-Qaeda er parat til at reagere på en amerikansk
> offentlighed, der vil trække soldater hjem fra Irak, med en våbenhvile, men

Skurrende, skingrende, skamløst skizoidt:

"Vi skal bare liiige have lov at lave eet mikro-lille-bitte 'grande
finale' terrorangreb på jer og SÅ vil vi i øvrigt ellers gerne ivrigt
be' om gensidig fred, hvis I altså selvfølgelig på forhånd er indstillet
på helt at glemme de i forvejen ca. 3500 af jeres uskyldige civile
statsborgere, foruden alle de mange soldater, vi skånselsløst har
rovmyrdet ved feje terroraktioner, samt at I derudover giver os
Al-Qaedaterrorister en obligatorisk total amnesti, okay?"

Det er vist mildt sagt bare "not okay" ud fra nogen som helst anstændig
vestlig synsvinkel: Han må da virkelig være totalt taktikspasser, hvis
han i sin tilsyneladende storhedsvanvittige arrogance tror at han vil
blive givet den blot fjerneste indrømmelse, endsige overhovedet retten
til at trække vejret!
Tror han virkelig at han - som i en anden civiliseret og fredelig,
vestlig sportskamp - skulle have et ikke-eksisterende "krav" på
"time-out" til nødtørftigt at regruppere og reorganisere Al-Qaeda til
videre kamp?

Det lyder jo umiddelbart oprigtigt glædeligt at Bin Laden tilsyneladende
er ved at være SÅ trængt at han som ellers erklæret islamistisk
helligkriger-totaldødsfjende af Vesten (og USA især) åbenbart allerede
har et hjemmehæklet hvidt flag stående ved siden af sin efterhånden så
berømte AKSU-74-automatriffel?

Mit gæt er at han i sin egen forvirring aldrig når at bestemme sig for,
hvad han skal gribe ud efter, når hans tid forhåbentligt ganske snart
udrinder...

Men nu tør denne selverklærede "stolte Mujahedin" vist lige pludselig
ALLIGEVEL ikke for alvor at forsøge sig med den af ham selv så højt
lovpriste mordermuslimske "martyr"-død, så vidt jeg da ellers måtte mene
at kunne forstå på ham?

Hmmm...

Mærkeligt...

MEGET mærkeligt...

Jeg kunne - som trofast "24 timer"-seer - måske til nød forstå disse
vanvittige og selvmodsigende udsagn, hvis han havde noget helt
håndgribeligt at handle med, herunder noget så ellers uhyggeligt
tænkeligt som f.eks. A-våben placeret på amerikansk jord. Ellers har han
nemlig ikke det blot tilnærmelsesvist fjerneste "forhandlingsgrundlag"
for noget som helst...

Anders Peter Johnsen

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-01-06 22:55

Kristian Damgaard wrote:

*,,,*

> Hvordan mon den danske regering vil forholde sig til dette her????

Den vil vel i vanlig stil gøre som den får besked på. Jægerkorpset har da
også allerede loyalt meddelt, at det savner ordrer og meget ønsker sine
tingelingsoldater sendt til en eller anden front, så bøsserne kan blive vist
frem.

Der skal nok også være et par ultrakorthårede hysteriske hunkøn med et
ubehandlet misundelsessyndrom, som brænder efter at komme til at stå og
skrige havnearbejderydtryk i hovedet på passende forsvarsløse civile.

Ønskes vi genindsat i en ørkenoperation, kan vi gentage den trods alt
imponerende bedrift fra sidst og indledningsvis sende en ubåd bevæbnet med
sneskovle.

Fra : Croc®

Dato : 20-01-06 09:52

On Thu, 19 Jan 2006 22:55:28 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

> [...]
>tingelingsoldater sendt til en eller anden front, så bøsserne kan blive vist

Jeg havde egentlig forventet at den stupide officer var blevet sparket
ud af militæret med fynd og klem for sine ønsker om deltagelse i død
og ødelæggelse for sine soldater. Det er en underlig verden vi lever
i.

Regards Croc®

Fra : hanzen

Dato : 20-01-06 08:15

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> retfærdige betingelser, som vi vil efterleve, for vi er en nation, som Gud
> har forbudt at lyve og bedrage, sagde bin Laden.

Hvis han virkelig mener det burde Osama tage et fly til Washington og
fremlægge sit forslag for George
Jeg tror endda George vil være så venlig at betale billetten.
Hvad venter du på Osama?
Fat barbermaskinen og afsted.
--
hilzen
hanzen

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 20-01-06 08:19

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremlægge sit forslag for George
> Jeg tror endda George vil være så venlig at betale billetten.

det skulle han have gjort for flere år siden.

Fra : hanzen

Dato : 20-01-06 08:22

"Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Gud

> det skulle han have gjort for flere år siden.

Nemlig.
GUANTANAMO here I come.
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-06 08:47

hanzen wrote:
> "Kristian Damgaard" <kdamgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig.
> GUANTANAMO here I come.

Ligger det i Washington?

Fra : hanzen

Dato : 20-01-06 08:53

> Ligger det i Washington?

Det er da utroligt så uvidende du er. Har du gået på koranskole?
Man kan vel lave en filial.
Man kunne måske også flytte skægaben til Cuba.
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-06 09:00

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da utroligt så uvidende du er. Har du gået på koranskole?
> Man kan vel lave en filial.
> Man kunne måske også flytte skægaben til Cuba.

Ja, det er jo ike jer der skriver noget sludder, vel?

Fra : hanzen

Dato : 20-01-06 09:05

> Ja, det er jo ike jer der skriver noget sludder, vel?

Næh, det har vi dig til.
Er det ikke rart at være god til bare en enkelt ting?
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-06 09:17

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, det har vi dig til.

Er jeg uvidende når jeg påpeger at Guantanamo nok ikke ligger i Washington?

> Er det ikke rart at være god til bare en enkelt ting?

Det ved jeg ikke, jeg er et multitalent.

Fra : hanzen

Dato : 20-01-06 09:27

> Det ved jeg ikke

Nå det ved du heller ikke. Så var jeg for optimistisk.

> jeg er et multitalent.

Det er der ikke noget der tyder på.

--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-06 09:42

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nå det ved du heller ikke. Så var jeg for optimistisk.

Kam du kun klare dig ved quotefucking?
Tjaaee, nu har jeg så en meget god idé om hvem der har tilmeldt mig
www.laegersigerfra.dk, jeg beder dem lige om at sende mig I.P adressen fra
afsenderen, og hvis det viser sig at være dig, så får det repressalier, det
må jo nærme sig dokumentfalsk.

> Det er der ikke noget der tyder på.

Jeg kan i det mindste debattere uden at quotefucke og forvride andres
indlæg.

Fra : hanzen

Dato : 20-01-06 10:24

> [...]
> afsenderen, og hvis det viser sig at være dig, så får det repressalier,

Du er syg i roen
Vend tilbage med dementi og undskyldning.
At kalde dig idiot er nærmest rosende omtale.
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-06 10:32

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du er syg i roen

Synes du?
Er det fordi at jeg er bedre til geografi end du er?

> Vend tilbage med dementi og undskyldning.

For hvad`
Har du læst hvad jeg har skrevte?

> At kalde dig idiot er nærmest rosende omtale.

Siger en person der kun kan klare sig ved at quotefucke, ved du hvad, der er
ikke ret mange der tager quotefuckere alvorligt, jeg gør ihvertfald ikke...

Fra : hanzen

Dato : 20-01-06 10:37

> [...]
>
> Siger en person der kun kan klare sig ved at quotefucke, ved du hvad, der
> er ikke ret mange der tager quotefuckere alvorligt, jeg gør ihvertfald

Der er heller ikke ret mange der tager dig alvorligt.
--
hilzen
hanzen

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 20-01-06 09:07

> [...]
> Man kan vel lave en filial.
> Man kunne måske også flytte skægaben til Cuba.

Jeg synes nu godt at moralen stiger og stiger herinde!!!!!!!

Fra : Croc®

Dato : 20-01-06 09:54

On Fri, 20 Jan 2006 09:07:02 +0100, "Kristian Damgaard"
<kdamgaard@privat.dk> wrote:

>Jeg synes nu godt at moralen stiger og stiger herinde!!!!!!!

Skift moral ud med niveau så er vi enig.

Regards Croc®

Fra : Martin

Dato : 20-01-06 08:59

hanzen skrev:

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da utroligt så uvidende du er. Har du gået på koranskole?

PLASK!!!!!!!!!!!!.........dybt vand............meget dybt

Fra : Kim2000

Dato : 20-01-06 12:16

> [...]
> hjem,
> så snart de er klar, om Gud vil, sagde bin Laden på et lydbånd, henvendt

Bin Laden er spredt i atomer, og hans tosser øh tilhængere forsøger at
forgive han er i live. Så allerede der ved vi at deres ord intet er værd.

> Tilbyder våbenhvile
> Men samtidig tilbød bin Laden amerikanere en våbenhvile, omend
> betingelserne
> var noget uklare.

Det var vel nok flinkt, tyskerne tilbød også våbenhvile i april 45....

> - Vi har intet imod at tilbyde jer en langvarig våbenhvile baseret på
> retfærdige betingelser, som vi vil efterleve, for vi er en nation, som Gud
> har forbudt at lyve og bedrage, sagde bin Laden.

Den var sjov, jeg troede iøvrigt de tilbad Allah....

> [...]

> sagde valutahandlere i New York.
>
> USA afviser forhandling
> Det Hvide Hus afviste hurtigt bin Ladens tilbud om forhandling.

Selvfølgelig, man forhandler ikke med terrorister.

> [...]
> et stort pres. Vi forhandler ikke med terrorister. Vi sætter dem ud af
> spillet, siger Det Hvide Hus' talsmand, Scott McClellan.

Nemlig

> Hvordan mon den danske regering vil forholde sig til dette her????

Man forhandler ikke med terrorister.

mvh
Kim