Hvis Spies' far var stedfar. Arv og miljø
Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-06 23:04

Hvis Spies' far var stedfar

Som alle mænd var Simon Spies især formet af moderen. Hun drev i
Helsingør et firma med salg af metalvarer og hendes geni til at
investere og prissætte og gå efter de rette målgrupper kopierede
Simon, da han blev erhvervsgeni af Tietgen/HNAndersen/MadsClausen
format.

Faderen var bankfunktionær og var formodentlig genetisk far foruden
socialfar.

Moderen har været forelsket i ham og brugt ham som rollemodel for sin
søn og alene det at være fra et hjem med en far giver social pondus og
selvtillid og en god start i livet, især dengang hvor skilsmisser og
seriel monogami var sjældent hhv. skjult.

På et tidspunkt i Simons gymnasietid er moderens ellers velfungerende
firma pludselig ved at gå fallit, og faderen udfører en kreativ
redningsaktion med egen frihed som indsats.

Han overfører frækt fra sin bank de cirka 40000 kr, der skal til for
at redde firmaet, og da politiet sigter ham, så ter han sig som
sindsyg og får en reelt livsvarig behandlingsdom og bor resten af sit
liv på Sikringsanstalten i Nykøbing Sjællands psykiatriske sygehus,
hvor han kan få god tid til at dyrke sin hobby som kunstmaler og ofte
besøger mors og Simons hjem og vistnok har godt venskab med sin søn.

Faderen vidste fra sit fag, at Socialdemokrati-Danmarks
svagheds-forherligende love ville ikke kunne tilbageføre pengene fra
moderens firma til banken("regres" m.m.).

Så er det jeg i relation til den tilbagevendende arv-miljø debat pt.
med "sdsf" gør det tankeeksperiment, at moderen var blevet gravid med
en anden, og dette kæreste forhold var droppet, og bank-faderen var
under svangerskabet indtrådt som socialfar kun.

Jeg tror, at Simon Spies psyke og personlighed ville være blevet
nogenlunde den samme - men det er et politisk og socialt ukorrekt
synspunkt, for kvinder smigrer altid mænd med at sønnerne ligner
faderen pga. arv.

Den sprælske kreativitet som ses hos både Simon og far kan have være
enormt betydningsfuld, men alene skabt kulturelt, ved at man lærer af
dem man holder af.

DNA er ikke så afgørende, som arvefølgekonger og wanabes gerne vil
tro.

Videnskabeligt er det totalt umuligt at bevise eller modbevise
intelligens-arvelighed, for der er alt for mange variable til at
causalitet kan udledes af statistik.

At børn ligner deres far beviser ikke han er biofar, for moderen kan
have valgt kærester der lignede hinanden. Over hundrede grundige
samtaler med sæddonorsøgende par har bevist for mig, at socialt
forældreskab er langt vigtigere end genetisk, og mine holdninger og
meninger gør mig klart til en af Danmarks mindst racistiske personer,
for racisme er tro på medfødte psykeforskelle for hvide, brune, sorte,
gule.

" Det gør ikke noget at være født i en andegård, når blot man
har ligget i et svaneæg. H.C. Andersen

" For det hjælper alligevel ikke, at man har ligget i et
ørneæg, når man er vokset op i en andegård. Henrik Pontoppidan

" Fra naturens hånd ligner mennesker hinanden, men frem gennem
livet udvikler de sig meget forskelligt. Kung- Fu-Tse

Fra : sdsf

Dato : 17-01-06 23:38

Bo Warming skrev:

En lang historie om Spies og familie læst med interesse,
men skåret væk her.

> Videnskabeligt er det totalt umuligt at bevise eller modbevise
> intelligens-arvelighed, for der er alt for mange variable til at
> causalitet kan udledes af statistik.
Det er ikke svært at vise intelligens er stærkt arvelig.

Læs: http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_Quotient

Andet afsnit:
"For people living in the prevailing conditions of the developed world,
IQ is highly heritable, and by adulthood the influence of family
environment on IQ is undetectable. IQ test scores are correlated with
measures of brain structure and function, as well as performance on
simple tasks that anyone can complete within a few seconds."

> [...]
> meninger gør mig klart til en af Danmarks mindst racistiske personer,
> for racisme er tro på medfødte psykeforskelle for hvide, brune, sorte,
Selvfølgelig er der også store psykiskeforskelle mellem racerne.
Det er bare ikke så let at kapere som f.eks. øjenfarve.

Vi linker lige igen: http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

Læs dem nu, jeg fremfører jo ikke ikke andet end "standard opfattelsen".

Dette er ting som ikke er til diskusion mere, det er fakta.
Man diskuterer heller ikke om jorden er rund eller flad.

Men nogle fakta ER ubehagelige, man kunne ønske at de var anderledes.
Men de er som de er, og mange gør et stort nummer ud af at bortforklare

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-06 01:30

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message
> Bo Warming skrev:
> En lang historie om Spies og familie læst med interesse,
> men skåret væk her.

En illustrativ historie med stærk pointe IMOD at intelligens nedarves
biologisk

> Det er ikke svært at vise intelligens er stærkt arvelig.
> Læs: http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_Quotient

Logisk bevis indebærer at du 1. fremlægger uangribelige præmisser
2. ved deduktion eller induktion ræsonerer dig frem til en konklusion.
Det du fremlægger hedder derimod POSTULAT.

> [...]
> measures of brain structure and function, as well as performance on
> simple tasks that anyone can complete within a few seconds."

Det er nyt for mig at der for forskellige grupper med særlige
intelligens-fællestræk skulle være særlig hjernestruktur.
Mikro- eller makro-skopisk.??
Jeg tror faktisk at kun hjerne-STØRRELSE har været i vælten og troen
på at små hjerner er dumme kan kun underbygges hvis du medtager
neuralrørs-syge mikroencefaliske børn, og skylder dig at teste dem før
de dør tidligt.
Engang bevistes kvindedumhed udfra hjernevægt. Nu husker man at se på
vægt i forhold til legemsvægt.

> Selvfølgelig er der også store psykiskeforskelle mellem racerne.

Sandelig er folk fra Mellemøsten overkriminelle her. Pga DNA? Snarere
pga KORAN.

> Man diskuterer heller ikke om jorden er rund eller flad.

Man har brændt folk for at hævde at solen snarere end jorden var
cenrum - men fladjord troende har vist været til grin overalt i alle
storbyer nær hav, siden man i oldtiden indså at ting der nærmer sig
bliver først synlige vedr øverste del, dvs havoverfladen har
kugleagtig krumning.
Holberg skriver fiktion, ved du.
Intet bevises af metafor om at "dine tilhængere er dumme som
fladjordstroende".

> Men nogle fakta ER ubehagelige, man kunne ønske at de var
> anderledes.

At beklikke en debatmodparts MOTIVER er uvidenskabeligt.

> Men de er som de er, og mange gør et stort nummer ud af at
> bortforklare

Nogle reaktionære sydstats-amerikanere klynger sig til The Bell Curve
af Murrey og Hernstein
Men denne statistik viser hvad kan være miljøskabt - asiaters og
jøders bedre eksamenspræstationers end hvides.

Om japanske lavkaste subkulturer der i 1800-tallet emigrerede til
Californien er vist at de får samme extreme succes som højkaste - som
man pga rigdom troede havde bedre DNA, men social arv bevises faktisk
i Bell Curve at være vigtigst.

Fra : sdsf

Dato : 18-01-06 09:35

Bo Warming skrev:
> [...]

> 2. ved deduktion eller induktion ræsonerer dig frem til en konklusion.
> Det du fremlægger hedder derimod POSTULAT.
Det er et postulat, det er også konklusionen på hundredevis af
undersøgelser, som jeg ikke kan/vil/skal fremlægge her.

> Sandelig er folk fra Mellemøsten overkriminelle her. Pga DNA? Snarere
> pga KORAN.
Hvis du, og mange andre, fortsætter med at løbe rundt med den
misforståelse, vil vi aldrig kunne løse problemerne.
Hverken hos os selv eller andre.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-06 10:29

> Det er et postulat, det er også konklusionen på hundredevis af
> undersøgelser, som jeg ikke kan/vil/skal fremlægge her.

Alle her er interesseret i sandhed. Der er tvivl om hvor sandheden
ligger imellem arv og miljø yderpunkterne. Jeg tror at arv kun
influerer ved at få børn til at få samme vinderudseende som
forældrene, og det skaber selvopfyldende profetier, som man bliver
vinder af.

Hvis du kan fremlægge dokumentation der taler imod , så vil mange være
interesseret.

> Hvis du, og mange andre, fortsætter med at løbe rundt med den
> misforståelse, vil vi aldrig kunne løse problemerne.
> Hverken hos os selv eller andre.

Snarere tror jeg at Darwin- og nazi-agtig overfladiskhed om at
laverestående racer får dumme børn, vil stemple os
indvandringsmodstandere som imbecile, gammeldags racister, og udviske
det skel mellem kulturracisme og bioracisme,

Ideologi som din har gjort det muligt at kalde DF og Z 's saglige
forsyndelser mod §266b for "racistiske"

Social arv gør korantroende dumme og onde.
Eneste synd er dumhed, sagde Oscar Wilde, - ondskab er måske altid
skabt af dumhed - og jeg foragter ikke de koran-vildledte eller frøer
, men ligesom jeg ikke vil have frøer i min seng, vil jeg ikke have
muslimer i mit land.
Drop medlidenhed med kulturfremmede svage.Mur som i Israel, jatak, og
muren hedder Middelhavet.
Selvfølgelig skal dispensationer ske og målet realiseres aldrig halvt,
men det er et fyrtårn

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-01-06 00:49

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du, og mange andre, fortsætter med at løbe rundt med den
> misforståelse, vil vi aldrig kunne løse problemerne.

Overkriminalitet blandt indvandrere og deres efterkommere skyldes:

- Svag faderfigur i familierne => Ingen autoritetsfigur til at irrettesætte
pubertets drengene.
Svagheden skyldes at i muslimsk kultur er faderen patriarken der får sin
status idet han skaffer til familiens forsørgelse. Bortfalder denne evne
pga. arbejdsløshed bortfalder faderens autoritet.

- Ghettorisering: Folk identificerer sig med omgivelserne= håbløshed, der
opstår en os-mod-dem holdning, hvor dem er folk uden for ghettoen=samfundet.
Når der ikke er nogen mulighed for at opnå status ved hjælp af
erhverskarriere må man bare skaffe status ved at tilhøre en bande istedet.

Så noget bunder i kultur noget andet i sociale og økonomiske forhold. Man
kan ikke tale om det skyldes religion=Koranen. Muslimsk kultur er ikke det
samme som religionen Islam.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-06 07:13

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

Fremlæg i egne ord, hvis du har forstået sagen

> Overkriminalitet blandt indvandrere og deres efterkommere skyldes:

Islam får banderne til at hade os og for alle til at modarbejde
værtslandet når kampråbet en dag lyder fra imanerne

> [...]
> evne
> pga. arbejdsløshed bortfalder faderens autoritet.

Ja vi gør dem rodløse og ulykkelige på mange måder - og det bedrager
os til at tro de er ufarlige, så vi beroliges
T-A-Q-U-I-A hedder denne tusindårgamle islamiske strategi

> [...]
> forhold. Man
> kan ikke tale om det skyldes religion=Koranen. Muslimsk kultur er

Hold så op med naivt at sammenligne en politisk erobrings-ideologi og
lovreligion med privat gudstro

Os der kaldes racister bliver gettoiseret, men læs forsiden af
Politiken idag om københavnermodel om hvordan der skal busses
muslimelever til alle danske skoler med overvægt af danske børn.
"Busing" i sydstaterne var ren ondskab og skal overgås her.