Tomb Raider premiere
Fra : Peter Kaas

Dato : 13-06-01 11:06

Hej

Hvornår har "Tomb Raider" egentlig premiere i Danmark?

Mvh
Peter Kaas
peter_kaas@mail.dk

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 13-06-01 15:44

Jeg mener at det er weekenden omkring den 20 juli

Kasper

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 13-06-01 20:19

Peter Kaas skriver:

> Hej
>
> Hvornår har "Tomb Raider" egentlig premiere i Danmark?

det har den 15. juli i følge FILM GUIDE , som kan hentes i enhver
biograf her i landet.

Fra : J.O.H.

Dato : 14-06-01 07:22

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=9295
....det kunne godt være du bare skulle vente på en anden film..

JOH

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 14-06-01 14:18

J.O.H. skrev i meddelelsen ...
>http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=9295
>...det kunne godt være du bare skulle vente på en anden film..
>
>JOH

Avs, lyder ikke lovende

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-06-01 14:17

Lars Vadsholt <vadsholt@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Avs, lyder ikke lovende

Det synes jeg heller ikke. Hvor pålidelig er sådan en anmeldes? Nogen der
kender
anmelderens generelle holdning til film?

Mark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-06-01 15:00

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> writes:

> Det synes jeg heller ikke. Hvor pålidelig er sådan en anmeldes? Nogen der
> kender
> anmelderens generelle holdning til film?

Harry er pålidelig nok, men han mener jo officielt ikke noget endnu...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-06-01 15:40

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Harry er pålidelig nok, men han mener jo officielt ikke noget endnu...

Jeg er lidt langsom i dag. Har han ikke set filmen, men forestiller sig
hvordan den nok er?

Mark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-06-01 15:48

> Jeg er lidt langsom i dag. Har han ikke set filmen, men forestiller sig
> hvordan den nok er?

Han har set filmen, men har skrevet under på ikke at mene noget før
den har premiere. Så han mener ikke noget.

Det gør derimod ham, som ifølge Harry har skrevet en glimrende
anmeldelse af filmen, og som ikke har skrevet under på noget (men har
set den).
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Peter Kaas

Dato : 14-06-01 17:58

> Det gør derimod ham, som ifølge Harry har skrevet en glimrende
> anmeldelse af filmen, og som ikke har skrevet under på noget (men har
> set den).

Spørgmålet er så bare hvor store forventinger man har til at begynde med til
en film som Tomb Raider. Det eneste jeg regner med er hæderlig aktion og den
kan vel ikke være værre end de andre seriefremstillede aktionfilm som
Hollywood spytter ud - fx den nye Seagal film... Og så har den een fordel:
Angelina Jolie!

Mvh
Peter
peter_kaas@mail.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 14-06-01 23:24

> Og så har den een fordel:
> Angelina Jolie!

5 fordele ifølge

http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20010422

Det skal lige tilføjes, at tegneren efter denne episode følte sig tvunget
til at tage et længere kursus i kvindelig anatomi
(http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20010423)

/Nikolaj

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 17-06-01 00:26

J.O.H. <johaarup@inet.uni2.dk> henledte folkets opmærksomhed på:

> http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=9295
> ...det kunne godt være du bare skulle vente på en anden film..

Så er den heller ikke ringere. Bevares, det skulle da forbavse mig
meget hvis den nogen sinde vil blive betragtet som en seriøs kandidat
til århundredets (eller blot årets) bedste film. Men en glimrende gang
uforpligtende underholdning som efter min mening er cirka på niveau
med The Mummy Returns (hvis jeg endelig skulle vælge ville jeg dog nok
foretrække mumien, mestendels for dens mere humoristiske tilsnit), og
ikke så lidt bedre end fx Exit Wounds.

Af væsentlige kritikpunkter synes jeg at det var skuffende at Lara
Crofts butler og tekniker (beklager, jeg har aldrig spillet spillet,
hørt pladen eller spist kuglerne, så selv efter at have set filmen er
dette den mest præcise identificering jeg kan give af disse to
personer) ikke på noget tidspunkt blev tildelt bare en snert af
betydning. Og jeg spekulerer stadig over hvorfor teknikeren ikke blot
kunne blive i England filmen igennem. Der udover går cirka halvdelen
af filmen før Lara får noget der minder om en bevæggrund for at være
behjælpelig i jagten på artifaktet, ud over hvis det er sådan noget
tomb raidere bare gør. Men i personudviklingen i starten af filmen får
man indtryk af at hun bedre kan lide at slås end at finde gamle ting.

Klart en film som jeg vil anbefale folk der er mest til action-film,
eller som ser godt en film om ugen. Og jeg er sikker på at mange vil
forstå at værdsætte de forskellige former for silicium-baserede
effekter filmen indeholder i så rigt mål.

      1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø
--
------------------------------¬Sølystgade 42-----------------------------------
Disclaimer: The opinions expressed by the Department of Computer Science,

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-06-01 10:39

Rune Bang Lyngsoe wrote:

>Og jeg er sikker på at mange vil
>forstå at værdsætte de forskellige former for silicium-baserede
>effekter filmen indeholder i så rigt mål.

Der er vel også de analoge effekter at sætte pris på?

Som Roger Ebert så smukt udtrykker det:

"Lara Croft is a major babe with a great set of ears."

og senere:

"[...]so that we can admire the tight matching sweater she is wearing,
which clings tightly to those parts of her body that can be found a
foot below and a little to the front of her great ears.

<http://www.suntimes.com/ebert/ebert_reviews/2001/06/061502.html>

Ja, jeg ved det. Det er mine XY-kromosomer igen...

--
Mvh, Christian
My e-mail address will stop working after a while.

Fra : John Hinge

Dato : 18-06-01 00:49

Christian Andersen wrote:

> Ja, jeg ved det. Det er mine XY-kromosomer igen...

Du husker nok du har lovet at gå med ind og se den !

Jeg glæder mig meget til at se de.... ører...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 18-06-01 06:07

Christian Andersen <4qo7nv001@sneakemail.com> korrigerede:

> [...]

> wearing, which clings tightly to those parts of her body that can be
> found a foot below and a little to the front of her great ears.

Nu kan silicium som bekendt bruges til andet end computer-hardware.
Og efter hvad jeg har været i stand til at læse mig frem til er
Angelina Jolie en af dem der har taget en af disse alternative, og
blødere, anvendelser til sig. Hvilket med al ønskelig tydelighed
demonstreres da Lara Croft i fuldt firspring forlader den lokalitet
som Ebert omtaler i forbindelse med ovenstående citat, og som faktisk
var en af de silicium-baserede effekter jeg henviste til (Ama'r).

>Ja, jeg ved det. Det er mine XY-kromosomer igen...

Jeg skal da ikke kunne udelukke at der i dit tilfælde ikke vil blive
tale om al ønskelig tydelighed men kun tilfredsstillende tydelighed.

    1000Kys&Kram

      Rune Lyngsø

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-06-01 09:40

Rune Bang Lyngsoe wrote:

>Jeg skal da ikke kunne udelukke at der i dit tilfælde ikke vil blive
>tale om al ønskelig tydelighed men kun tilfredsstillende tydelighed.

Vi får se. Det ser jo ud til at John vil have mig med ind at se den...

>    1000Kys&Kram

Hold da op!

Fra : John Hinge

Dato : 18-06-01 10:06

Christian Andersen wrote:

> Vi får se. Det ser jo ud til at John vil have mig med ind at se den...

Du lovede ! Så du hænger på det !

Fra : John Hinge

Dato : 18-06-01 10:10

Rune Bang Lyngsoe wrote:

> [...]
> som Ebert omtaler i forbindelse med ovenstående citat, og som faktisk
> var en af de silicium-baserede effekter jeg henviste til (Ama'r).

Øhm, hvis du tænker på den slags der gør små kære ting til store, nogen
gange kære ting, så er det ikke silicium, men silikone..
At jeg så ikke i skrivende stund er helt klar over hvad man egentlig
laver det hersens silikone af, og der ganske udmærket kan indgå silicium
er så hvad det er.
Derudover er jeg nu ikke sikker på hvorvidt fr. Jolie har fået puttet
den slags i sine 'snavse puder'. I en af hendes tidlige film Foxfire
viser hun dem frem, og ud fra nyere billeder af skønheden ser de ikke
ud til at have ændret størrelse drastiskt, men hvad..
Den eneste det har relevans for er jo hende selv, og så ham der Billybob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 10:37

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> writes:

> [...]
> At jeg så ikke i skrivende stund er helt klar over hvad man egentlig
> laver det hersens silikone af, og der ganske udmærket kan indgå silicium

Det er en typisk misforståelse at "Silicon" (Silicium) er det samme
som "Silicone" (Silikone).

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-06-01 10:54

Peter B. Juul wrote:

>Peter B. Juul

Var det egentlig dig der i sin tid skrev for Privat Computer?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-01 11:02

Christian Andersen <4qo7nv001@sneakemail.com> writes:

> Var det egentlig dig der i sin tid skrev for Privat Computer?

Ja, dengang i oldtiden (1990).

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-06-01 13:05

Peter B. Juul wrote:

>Ja, dengang i oldtiden (1990).

Åh gud. Jeg er gammel...

Det ender med jeg bliver deprimeret.

Men for dælen, det var et godt blad!

Fra : John Hinge

Dato : 19-06-01 00:27

"Peter B. Juul" wrote:

> Ja, dengang i oldtiden (1990).

I skylder mig en 5 1/4" disk med en demo !
Dengang way back then, havde i en raække artikler om demokodning til
bl.a brødkassen, og i opfordrede læserne til at sende deres egne demoer
ind til jer. Det gjorde jeg med en (nok ikke særlig go) demo *host*
og kom til at køre originalen over med en kontorstol.
Og så anmeldte i den ikke engang :(
Nå du er nu forlængst tilgivet hehe.
Faktisk var der mange gode artikler i PvC dengang det hed COMputer

Hvis det er dig der ligger inde med arkiverne fra 'dengang' så
var demoens navn : Mididemo 1, og jeg kaldte gruppen for Hellgate 1181
Vores eneste produktion.. Og jeg destuerede som sagt masterkopien.. :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-01 09:02

> [...]

> var demoens navn : Mididemo 1, og jeg kaldte gruppen for Hellgate 1181
> Vores eneste produktion.. Og jeg destuerede som sagt masterkopien.. :)

Det var sikkert meget klogt, men nej: Jeg har intet haft med de dele
at gøre. Ring og plag Audio.

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 19-06-01 00:49

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) påpegede:

> Det er en typisk misforståelse at "Silicon" (Silicium) er det samme
> som "Silicone" (Silikone).

Øhm, nu mindes jeg ikke at have påstået at silicon var det samme som
silicone, blot at silicone er silicium-baseret. Dette agter jeg
fremdeles at hævde medmindre der overbevisende argumenteres for det
modsatte.

      1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø

Fra : JSMadsen

Dato : 18-06-01 14:41

He he, så skulle I tage og læse dette lille "review":
http://www.landoverbaptist.org/news0601/tombraider.html
LOL!

Der var immervæk mange der så den i USA over weekenden.
48 mio. $ - det er sgu' flot! De er glade inde hos Paramount nu.

--
/JSMadsen
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 25.000+ DVD anmeldelser!

Fra : ALP