Landsforræderi
Fra : Wilstrup

Dato : 15-01-06 19:45

Straffelovens § 98.

Den, som foretager en handling, der sigter til ved udenlandsk bistand,
ved magtanvendelse eller ved trussel derom at bringe den danske stat eller
nogen del af denne under fremmed herredømme eller at løsrive nogen del af
staten, straffes med fængsel indtil på livstid.

Det er interessant at man kan forlange folk fængslet på livstid hvis de
ønsker en del af Danmark selvstændigt - fx hvis man nu forestillede sig.at
Bornholm ville være selvstændigt og man derfor foretog en handling som
tilsigtede denne selvstændighed, så ville man kunne fængsles for en sådan
handling - det sætter det lidt i perspektiv, når man ser hvad andre landes
selvstændighedsbevægelser foretager sig.

Her er man nemlig meget forarget over at et land som fx Rusland ikke uden
videre giver Tjetjenien selvstædighed, men bekæmper oprørerne - som nogle
anser for frihedskæmpere, andre anser dem for terrorister.
Her ville man -hvis det havde været i Danmark - kunne fængsle disse oprørere
for livstid uden den strøm af foragelse der kommer på tale, som når det
drejer sig om Rusland, der varetager akkurat samme interesser som den danske
stat ville gøre det.
Hykleriet kender ingen grænser.
--
Wilstrup

Fra : Jesper

Dato : 15-01-06 20:27

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> drejer sig om Rusland, der varetager akkurat samme interesser som den danske

Tjetjenien udgør et sikkerhedsmæssigt problem ud over Tjetjeniens
grænser: Tjetjenske terrorister har infiltreret naborepublikkerne,
f.eks. Dagestan. Hvis det var således at de udelukkende kæmpede for
selvstændighed, så ville det være iorden med mig. Det er ikke er iorden
er at de forsøger at udbrede Umma til hele det sydlige Rusland og gøre
de kristne dér til dhimmier.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henri Gath

Dato : 15-01-06 20:36

> [...]
> selvstændighed, så ville det være iorden med mig. Det er ikke er iorden
> er at de forsøger at udbrede Umma til hele det sydlige Rusland og gøre

Men det er fint for narrehatten Arne, der ganske overser det faktum, at
muslimerne, hvis de kom til magten, ville kappe roen af ham.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 15-01-06 21:29

> [...]
> selvstændighed, så ville det være iorden med mig. Det er ikke er iorden
> er at de forsøger at udbrede Umma til hele det sydlige Rusland og gøre

Jamen er det egentlig ikke også det han siger??. Eller tager jeg fejl her.

Fra : LR

Dato : 15-01-06 21:14

> [...]
> staten, straffes med fængsel indtil på livstid.
>
> Det er interessant at man kan forlange folk fængslet på livstid hvis de

Jeg kan anbefale "Læs og Forstå" serien beregnet for 1. til 7. klasse:
http://www.e-boghandel.dk/author.asp?id=27196

Jeg ved ikke, om det er 2. eller 3. klasses hæfte, man skal købe, hvis man
tolker "ønsker" som "trussel", "magtanvendelse" og/eller "udenlandsk
bistand".

Lasse

Fra : Wilstrup

Dato : 16-01-06 08:18

"LR" <asda@das.dd> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ved ikke, om det er 2. eller 3. klasses hæfte, man skal købe, hvis man
> tolker "ønsker" som "trussel", "magtanvendelse" og/eller "udenlandsk

Jeg vil anbefale dig Søren og Mettes konfliktfri verden af artige børn og
veldresserede forældre - for virkeligheden kender du ikke ret meget til.
--
Wilstrup

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 16-01-06 03:35

Wilstrup skrev:
> [...]
> drejer sig om Rusland, der varetager akkurat samme interesser som den danske

Sikke noget vås!

Har du ikke lagt mærke til, at vi har demokrati og ytringsfrihed
her i Danmark?

Har du aldrig hørt om selvstyreforhandlinger med Grønland eller
Færøerne? Hvis de ønsker selvstændighed så er der mulighed for at
arbejde for det med fredelige og demokratiske midler. Sålænge der
er det, så er det vel til gengæld rimeligt, at hvis nogen skulle
finde på at bruge voldelige midler alligevel, så bliver de
straffet for det.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Wilstrup

Dato : 16-01-06 08:17

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke noget vås!
>
> Har du ikke lagt mærke til, at vi har demokrati og ytringsfrihed
> her i Danmark?

virkelig? tænk, det har jeg nu en helt anden mening om- den form for
demokrati vi har her i landet er de riges demokrati, demokratiet for ejerne
af produktionsmidlerne - så vores demokrati er begrænset, akkurat som
ytringsfriheden er det, hvilket er givet mange eksempler på gennem tiden.

> [...]
> er det, så er det vel til gengæld rimeligt, at hvis nogen skulle
> finde på at bruge voldelige midler alligevel, så bliver de

Færøerne er udsat for revolvermetoder i deres selvstændiggørelse - det
handler om at give dem et tilbud de ikke kan sige nej til og så kalde det
for fri forhandling óg demokrati. Mafiaen gav bedre tilbud.
--
Wilstrup

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 16-01-06 16:46

Wilstrup skrev:
> [...]
> handler om at give dem et tilbud de ikke kan sige nej til og så kalde det
> for fri forhandling óg demokrati. Mafiaen gav bedre tilbud.

Det fragår ikke, at Danmarks fremgangsmåde i forhold til Færøerne
er sådan, at man næppe kan forestille sig en færing sprænge en
bombe i København, fordi han vil have færøsk selvstændighed!

Hvis det skulle ske, så vil også de fleste færinger kalde ham
terrorist - og være indforstået med en relativt hård straf.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Wilstrup

Dato : 16-01-06 16:49

> Det fragår ikke, at Danmarks fremgangsmåde i forhold til Færøerne
> er sådan, at man næppe kan forestille sig en færing sprænge en
> bombe i København, fordi han vil have færøsk selvstændighed!

Da Island blev selvstændigt i slutningen af '40erne fik de lovning på støtte
i omkring 60 år til en overgangsordning af Danmark. Færøerne fik blot
stillet i udsigt at de mistede bloktilskuddet med det samme, evt. over en
ganske lille årrække - det kalder jeg revolvermetoder.

> Hvis det skulle ske, så vil også de fleste færinger kalde ham
> terrorist - og være indforstået med en relativt hård straf.

Det er ikke min pointe at man skal udføre terrorisme for at være
landsforræder.
--
Wilstrup

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 16-01-06 17:22

Wilstrup skrev:
> [...]
> stillet i udsigt at de mistede bloktilskuddet med det samme, evt. over en
> ganske lille årrække - det kalder jeg revolvermetoder.

Island benyttede sig jo nok af den specielle situation efter
anden verdenskrig, hvilket vel bare er kløgtigt - så står man
bedre i forhandlingerne, og Danmark har ikke de samme muligheder
for evt. at bruge "revolvermetoder". Så tidspunkt og historiske
omstændigheder betyder en del, med hensyn til om en forhandlings-
situation er reel, og ikke blot en pseudo-forhandling med armene
vredet om på ryggen (billedligt talt).

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-01-06 23:30

On Mon, 16 Jan 2006 16:48:31 +0100, Wilstrup wrote:

> Da Island blev selvstændigt i slutningen af '40erne

Deres første præsident blev ellers valgt i 1944.

> fik de lovning på støtte
> i omkring 60 år til en overgangsordning af Danmark.

Hvor har du den oplysning fra?

Fra : Wilstrup

Dato : 17-01-06 00:08

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Deres første præsident blev ellers valgt i 1944.

Jeg kom til at blande to begivenheder sammen i skyndingen. Det ,jeg tænkte
på var oprettelsen af Islands alting, der blev genoprettet i 1845 indtil
dets egentlige selvstændighed i 1918 - altså godt 60 år, hvor Danmark jo i
sagens natur understøttede øen og så den unionsaftale med Danmark der skete
efter 1918 hvor unionsaftalen ifølge planen kunne opsiges efter 25 år, og
hvor Island så endelig i 1944 blev helt sin egen.
Det, jeg fokuserede på var også det forhold at man netop i Island havde
været delt i spørgsmålet om løsrivelse fra Danmark gennem hele den periode,
stærkest op til selvstændigheden i 1918.

Jeg huskede det i øvrigt som at det skete efter krigen, men det skete
faktisk ved krigsudbruddet, hvor Island blev besat af England (1940) indtil
de engelske styrker blev erstattet af styrker fra USA, som Island havde
indåget en militær aftale med.
Og det, jeg tænkte på i den forbindelse var netop at man kom med i NATO i
1949, altså i slutningen af krigen.

Beklager forvirringen.
--
Wilstrup

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-01-06 00:17

Wilstrup wrote:
> [...]

> ejerne af produktionsmidlerne - så vores demokrati er begrænset,
> akkurat som ytringsfriheden er det, hvilket er givet mange eksempler

Der er rigtigt, at de rige har forholdsmæssigt langt større indflydelse på
samfundet end de fattige. Ligesom de snu har langt større indflydelse end de
naive. Ja, vort demokrati er begrænset af dette og andet; men der er
undtagelserne fra reglen, som de magtfulde bittert fandt ud af hver gang
folket stemte nej til deres øvropat-planer. Det glæder mig hver eneste gang,
jeg tænker på det.

> Færøerne er udsat for revolvermetoder i deres selvstændiggørelse - det
> handler om at give dem et tilbud de ikke kan sige nej til og så kalde
> det for fri forhandling óg demokrati. Mafiaen gav bedre tilbud.

Her er jeg så lodret uenig. Virkeligheden er, at Færøerne har det så godt
indenfor Riget, at det gør ondt at forlade det for at stå på egne ben. Det
er ikke revolvermetoder. Det er forkælelse. Forkælelse der iøvrigt ikke helt
forsvinder selv om Færøerne melder sig ud af Riget. Men selvfølgelig er der
noget af forkælelsen, som ophører. Anderledes kan det ikke være, og
anderledes må det ikke være. Danmarks kassedamer og andre skatteydere skal
ikke ynødigt trækkes med at poste overdrevne midler i udbryderrepublikker.
Det ville være vanvittigt.

Fra : Trans

Dato : 16-01-06 10:15

Wilstrup wrote:

> [...]
> af produktionsmidlerne - så vores demokrati er begrænset, akkurat som
> ytringsfriheden er det, hvilket er givet mange eksempler på gennem tiden.

Nej, du behøver ikke at eje et arbejdsredskab som, f:eks: en computer
for at nyde godt af ytringsfriheden og demokratiet i Danmark:. Du kan
også fra en internet café ytre dig på en sådan måde, at dine
synspunkter kan aflæses over hele verden (altså bortset fra på Cuba
og i Nordkorea).

Bent

Fra : Wilstrup

Dato : 16-01-06 16:16

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Wilstrup wrote:

> [...]

også fra en internet café ytre dig på en sådan måde, at dine
synspunkter kan aflæses over hele verden (altså bortset fra på Cuba

Du misser pointet - og det er der ingen grund til at kommentere yderligere,
da jeg har skrevet så mange gange om netop det område. Jeg orker ikke p.t.
at gentage
--
Wilstrup

Fra : Egon Stich

Dato : 16-01-06 12:25

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen del af denne under fremmed herredømme eller at løsrive nogen del af
> staten, straffes med fængsel indtil på livstid.

Du bør genlæse teksten, og ikke lade din iver løbe af med dig.

Der forudsættes "udenlandsk bistand" eller "magtanvendelse".

Egon

Fra : Trans

Dato : 21-01-06 21:04

Wilstrup wrote:
> [...]
> da jeg har skrevet så mange gange om netop det område. Jeg orker ikke p.t.

Ja, du behøver heller ikke ikke at gentage, for da vi har
ytringsfrihed og demokrati i Danmark, kan folk over hele verden
(bortset fra dem i Nordkorea og på Cuba)gøre sig bekendt med dine
allerede udtrykte marxistiske synspunkter om det "borgerlige
demokrati".

Bent

Fra : Wilstrup

Dato : 21-01-06 23:36

[...]

Da du ikke ejer en gnist af viden om marxisme, skulle du heller holde din
mund inden det bliver pinligt for dig. Og borgerligt demokrati har vi
immervæk her i landet. At du ikke kan se det, skyldes din manglende viden om
tingene.
--
Wilstrup

Fra : Trans

Dato : 22-01-06 13:40

Wilstrup wrote:

> [...]
> immervæk her i landet. At du ikke kan se det, skyldes din manglende viden om

VI ALENE WILSTRUP!

Bent

Fra : Wilstrup

Dato : 22-01-06 14:57

Wilstrup wrote:

> [...]
> mund inden det bliver pinligt for dig. Og borgerligt demokrati har vi
> immervæk her i landet. At du ikke kan se det, skyldes din manglende viden

VI ALENE WILSTRUP!

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-06 15:46

Wilstrup wrote:

> [...]
> mund inden det bliver pinligt for dig. Og borgerligt demokrati har vi
> immervæk her i landet. At du ikke kan se det, skyldes din manglende viden

VI ALENE WILSTRUP!

Bent

Jamen i dette tilfælde har AW da så ganske og obsolut ubestrideligt ret.
Det er i den grad pinligt, så uvidende de fleste borgerlige er, om det de så
alligevel udtaler sig om.