[satire] Annemette Hommel
Fra : millekysmund@ofir.dk

Dato : 14-01-06 22:00

I betragtning af den omtale sagen har nydt i medierne, kunne man
næsten få den fejlagtige opfattelse, at det er noget der berører
danskerne dybt i sjælen.

Måske en lille smule off-topic, men alligevel en satirisk politisk
kommentar til Hommel-sagen:

http://makeashorterlink.com/?X1332187C

Fra : Jim

Dato : 14-01-06 23:13

<millekysmund@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

**********************************

Altid noget, hun ikke har fået ændret navn fra Hommel til Rommel..

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-01-06 06:29

Jim skrev:
> [...]
>
> http://makeashorterlink.com/?X1332187C
>
> **********************************
>
> Altid noget, hun ikke har fået ændret navn fra Hommel til Rommel..

Årh, Gudfaderdapålokum...

Undertegnedes opfattelse af Annemette Hommel:

En sund og stærk kristen pigespejder-studine af officersfamilie (faderen
var oberst) bliver - givetvis i kraft af en priviligeret social arv med
motiveret skarp opdragelse, flotte gymnasiekarakterer og en i øvrigt
bemærkelsesværdig systematisk intelligens - efterretningsofficer (med
russisk - og nej, IKKE arabisk! - som sprogspeciale) i det danske forsvar.

Hun bliver for relativt nyligt sendt til Camp Eden, Irak.

I "en (mindst!) krigslignende situation".

For at afhøre anholdte lokale terrorist-mistænkte med henblik på -
gennem en i øvrigt bestemt ikke på nogen som helst objektiv måde
defineret "tilbørlig magtanvendelse" - at aftvinge dem livsvigtige
informationer om potentielle trusler imod selve lejren og ikke mindst
imod patruljerende kolleger i nærområdet.

Bevidst om det lokale kønsrollemønster gør hun sig bevidst "drenget" ved
tæt hårklipning og tilstræbt maskuline attituder af rent professionelle
hensyn: Hun kan jo altså selvklart næppe forvente at sætte sig i
tilbørlig respekt hos de afhørte arabermænd gennem at udstråle "bløde og
nænsomme, sensuelfeminine dyder", vel?

Hun er professionel efterretningsofficer stillet i hvervet som
forhørsleder, hvorfor hun altså SKAL være relativt "rå og truende"!

SÅ meget for den ellers overdrevent opreklamerede "mandhaftighed" hos
hende: Idiotisk irrelevante insinuationer, som altså sagligt set turde
være hele hendes sag noget så ellers rystende uvedkommende...

Når hun så i sin tid har stået over for nogle lokale paramilitante
smågangstere, der er blevet afvæbnet og halet ind og som "helt spontant"
PLUDSELIG synes at dykke intelligensmæssigt langt under debilgrænsen OG
SAMTIDIG - totalt medicinsk-sensationelt, i øvrigt, lige til både
"Lancet" og "Nature" på een gang - præstererer at udvikle akut Alzheimer
i løbet af ganske få minutters forhør, kan det da nok være at den både
personlige som ellers professionelt indøvede tålmodighed slipper hurtigt
op...

Jeg kan virkelig ikke fortænke hende i at have været omend nok så
verbalt grov imod nogle pinligt letgennemskuelige og tydeligvis tåbeligt
tynd-taqiya-talende terrorist-aspiranter: Arabere er i øvrigt selv - som
de fleste nok turde vide herhjemmefra - temmeligt grove i munden,
hvorfor det virker sindssygt, at man har gået op i "anvendelse af
nedgørende skældsord" som en _decideret torturform_!

(Dèr er vi vel faktisk om noget ude i Bo Warmings proverbielle
"papirkugler"...)

Jeg synes det er en direkte skændig ansvarsforflygtigelse
("deniability"), hun som en ellers loyal og professionel officer har
været udsat for fra sine foresattes side på baggrund af nogle -
omstændighederne taget i betragtning - nærmest ligefrem latterlige
anklager om "tortur"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 15-01-06 10:52

meddelelse news:43c9dd75$0$46980$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> sine foresattes side på baggrund af nogle - omstændighederne taget i
> betragtning - nærmest ligefrem latterlige anklager om "tortur"...

100% enig.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-01-06 15:57

> [...]
> været udsat for fra sine foresattes side på baggrund af nogle -
> omstændighederne taget i betragtning - nærmest ligefrem latterlige

Du har ganske og aldeles ret i dine betragtninger.

MVH
Egon

Fra : Lyrik

Dato : 16-01-06 21:35

> [...]

> sine foresattes side på baggrund af nogle - omstændighederne taget i
> betragtning - nærmest ligefrem latterlige anklager om "tortur"...

++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg synes at Anders Peter skal respektere at politik ikke skal blandes
sammen med retsvæsen.
Retten har talt.
Hun har er dømt for at have anbragt fanger i ubekvemme stillinger og nægtet
dem legemets fornødenheder.
Hun er endvidere dømt for at have ydmyget dem verbalt.
Prøv og sæt dig ned på hug med hænderne bag på ryggen og fortæl hvordan du
har det efter et par minutter.

I kristent regi har hun overtrådt at man skal gøre godt imod sine fjender.
Er han sulten så giv ham at spise og er han tørstig så giv ham at
drikke.<Jesus>
Der står ikke noget om at ydmyge og terrorisere ham. Med venlighed kommer
man længst. Meget meget længere end man kan fantasere sig til.

Du slapper af, du slapper helt af. Du lukker øjnene og slapper helt
af...))

Hilsen
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-01-06 01:24

Lyrik skrev:
> [...]
> ++++++++++++++++++++++++++++++
> Jeg synes at Anders Peter skal respektere at politik ikke skal blandes

Det var da ligegodt pokkers!

Her gik jeg ellers lige og troede at det var politikerne i Folketinget,
der vedtog lovene og at det er politikerne i Regeringen (ministrene) der
er sat til at administrere lovene, herunder Justitsministeriet som tager
sig af både Politi og Domstole, mens Forsvarsministeren er overordnet
ansvarlig for, hvordan Hæren kører, men jeg tager måske fejl?

Lovene er altså bare spontant faldet ned fra oven og passer sig selv
uden at politikere eller embedsmænd - altså foruden måske denne "hellige
ypperstepræstestand" af dommere - på nogen måde har ansvar for dem,
eller hvad?

> Retten har talt.
> Hun har er dømt for at have anbragt fanger i ubekvemme stillinger og nægtet
> dem legemets fornødenheder.

Så kunne de jo bare pisse i bukserne, big deal...Hun kan jo ligesom ikke
tvinge dem til at holde sig...

> Hun er endvidere dømt for at have ydmyget dem verbalt.

Hvilket jo er totalt skingrende latterligt og ganske umuligt for de
fleste voksne hvide vesterlændinge at forstå!

Herregud, mand, det er jo ikke en børnehave for blebørn eller et
beskyttet bofællesskab, der her er tale om, men derimod EN MILITÆRLEJR
disse fanger er interneret i!

Hvis voksne mennesker - som altså i udgangspunktet er klar til at
anvende sig af våben med dèn hensigt ligefrem at dræbe andre - i ramme
alvor skulle forestilles at bryde hulkende sammen som små
neurotisk-nærtagende børnehavebarn over at blive kaldt ved platte,
infantile skældsord, så vil jeg sgu' da nok FØRST begynde at betragte
dem som ganske alvorligt psykisk syge! Vorherredabevares for noget
vanvittigt vederstyggelig klynk og jammer!

Vi er jo heldigvis MILEVIDT fra Abu Graib-tilstande her...

> Prøv og sæt dig ned på hug med hænderne bag på ryggen og fortæl hvordan du
> har det efter et par minutter.

Så kunne de jo bare lade være med at være så fulde af løgn som de jo
desværre ganske tydeligvis har været over for hende. Jeg tror ikke på at
hun skulle anvende disse metoder, hvis ikke det er fordi:

a) Hun er helt sikker på at der tilbageholdes information

OG

b) Denne information kan være livsvigtig for hendes kolleger

Jeg ville VIRKELIG nødig skulle se dig og dine ligesindede nusse og
hygge og kæle om nogle tilfangetagne lokale paramilitante, hvis det i
givet fald var MIN personlige sikkerhed som soldat, der afhang af de
informationer om bl.a. vejbomber og oprørsangreb, DU netop som
efterretningsofficer var sat til at finde ud af gennem afhøring, dèt KAN
jeg da godt love dig!

> I kristent regi har hun overtrådt at man skal gøre godt imod sine fjender.
> Er han sulten så giv ham at spise og er han tørstig så giv ham at
> drikke.<Jesus>

Jesus bedrev som bekendt ikke krigsførsel. (I hvert fald ikke i nogen
normal, konkret menneskeforstand, hvis endelig vi skal lege metafysisk
religiøse her...)

Så overlad dèn slags til soldaterne og lad være med at lege
missionerende feltpræst og tale misforstået om "den anden kind" i en
krigssituation.

Læs derimod - hvis du da virkelig vil fremture med dine argre
Bjergprædikensmisforståelser - Martin Luthers "Kan Også Soldater have
Guds Nåde?" fra 1525 og bliv klogere.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-06 04:52

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:43cc393c$0$46984> Lyrik skrev:

> Det var da ligegodt pokkers!
>
> Her gik jeg ellers lige og troede at det var politikerne i
> Folketinget, der vedtog lovene

Glistrup m.fl. har ret i at der bør tilstræbes vandtætte skodder
mellem politik, jura, videnskab, moral og tro
Jura er om at tolke lovene
Ligesom Gud og Kejser(tro og politik) ikke bør blandes sammen i een
gryde, skal man holde begreberne adskilt vedr retsvæsen og lovgivning,
så vidt muligt. Når folketinget har vedtaget love med tilhørende
bemærkninger, skal de ikke moralisere og udføre juristeri vedr
domstolsarbejdet.

> Læs derimod - hvis du da virkelig vil fremture med dine argre
> Bjergprædikensmisforståelser - Martin Luthers "Kan Også Soldater
> have Guds Nåde?" fra 1525 og bliv klogere.

Glem Luther, Han var luder for fyrster. Men genial til at være
forgrundsfigur for germanisering af kristendommen.
To-regimente er anti-Jesus. Men nødvendigt i den tids politiske
virkelighed. Luther skabte Hitler ved bl.a. at tænke rodet og øge
hævnfølelse, vrede, rethaveriskhed, forurettethed

Der er ikke gode og onde. Der er godt og skidt i alle.

Både Luther og Hitler stod for indestængte aggressioner og det gjorde
dem begge til karismatiske folkeførere, med genial tysk humor og
respekt for kvindenagtebs dybfølte behov

Fra : Lyrik

Dato : 17-01-06 15:34

> [...]
> begge til karismatiske folkeførere, med genial tysk humor og respekt for
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Din akademiske redelighed skinner klart igennem i denne ret. Men
krydderierne fra saltbøssen Glistrup og peberbøssen Hitler, kunne godt
undværes.
Glistrup er en, efter hvad jeg forstår, ateistisk Narcissos som er forelsket
i sit eget spejlbillede.
Hitler var en psykopatisk nationalist uden medfølelse for nogen.

"Hvis jeg ejede gaven til at kunne tale hvert eneste sprog, der findes i
Himlen og på jorden, men ikke havde kærlighed, da var jeg bare som en hult
rungende gong-gong eller en raslende tamburin"<Paulus>

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 17-01-06 15:20

meddelelse news:43cc393c$0$46984$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

(Lyrik)>> Retten har talt.

(Anders)> Så kunne de jo bare pisse i bukserne, big deal...Hun kan jo
ligesom ikke
> tvinge dem til at holde sig...

(Lyrik)>> Hun er endvidere dømt for at have ydmyget dem verbalt.

(Anders)> Hvilket jo er totalt skingrende latterligt og ganske umuligt for
> [...]
> jammer!
>
> Vi er jo heldigvis MILEVIDT fra Abu Graib-tilstande her...
++++++++++++++++++++++++++++++++
Nej det er vi ikke, hun forsøgte at gå et skridt på vejen i den retning.

> [...]
>
> OG
>
> b) Denne information kan være livsvigtig for hendes kolleger
++++++++++++++++++++++++
Information opnået under tortur er ulovlig og værdiløs. På trods af at der
ikke fra dansk side har været forøvet tortur, har vore værdifulde soldater
ikke mistet livet. Undtagelserne er en dansk soldat skudt af en overspændt
kollega og en dansk soldat dræbt af en vejbombe. Alt ialt 2 styk.

Amerikanerne derimod, som har forøvet tortur i stor stil har mistet 2-3000
soldater ved hævnangreb.
Af frugterne skal du kende dem<Jesus>

> [...]
> bl.a. vejbomber og oprørsangreb, DU netop som efterretningsofficer var sat
> til at finde ud af gennem afhøring, dèt KAN jeg da godt love dig!
+++++++++++++++++++++++++++++++
De ville fortælle mig endog hvilken farve deres underbukser havde når jeg
havde nusset rundt om dem en times tid.)) Jeg ville have billeder af alle
deres familiemedlemmer og blive inviteret til at feriere hos deres familie.
De ville aldrig mere løfte hånd imod mig og mine (dig).))
Jeg ville forklare dem at de som fundamentalistisk religiøse havde en
sjælebroder i dig og at dine hysteriske udbrud kun skyldtes psykiske brist.
De ville være forstående og invitere dig på middag.
Vi ville forbrødre os som "bogens folk".
Så ville jeg rådslå med dem for at finde holdbare løsninger med fordele for
alle parter. Du ville være tvunget til at deltage.))

> Jesus bedrev som bekendt ikke krigsførsel. (I hvert fald ikke i nogen
> normal, konkret menneskeforstand, hvis endelig vi skal lege metafysisk
> religiøse her...)
+++++++++++++++++++++++
Ingen metafysik.
Jesus talte om at Moseloven havde sagt at man skulle elske sine venner og
hade sine fjender. Men han forandrede det hele ved at sige at man skal elske
sine fjender, bede for dem og gøre godt imod dem.
Til soldater sagde han at de ikke måtte MISHANDLE nogen men nøjes med deres
løn.

Det er mishandling vi tager stilling til. Hvis du ikke ved hvad tortur er,
så ved du hvad mishandling er. Det er ikke at behandle i overensstemmelse
med kærlighedsbudet.

Luther er ikke forbillede for kristendommen i dag. Hans frådende had imod
jøder som han ville døbe ved at smide ud fra Elbebroen og drukne passer ikke
med moderne antiracisme og medmenneskelighed. Det strider imod
menneskeretten som Jesus har været inspirator for.
(Hos Gud er der ingen partiskhed, men i ethvert folk er den kærkommen for
ham, som gør hans vilje)
Det er for gammeltestamenteligt med øje for øje og had imod fjenderne. Et
had som skal udryde fjenderne. Jesus gik ind for omvendelse af fjender til
venner.
Venner får man ved mission for Jesu ideer. Når dette har medført
dicippelskab, så har man venner i slægt efter slægt.

Venner får man ved gode gerninger, tolerance og tilgivelse, mens man
fastholder det godes princip.
Fjender får man ved uforsonlighed og spændinger, samt mishandling og tortur.

Hvordan kan du dog glemme det som engang var en del af dig? Drop Luther til
fordel for Jesus.

Hilsen
Jens