Læserbrev fra Egypten
Fra : Sten Schou

Dato : 14-01-06 17:59

Efter Islamisk Trossamfunds rundrejse år 2006 i Mellemøsten, hvor
hovedformålet har været at udsprede løgne om Danmark, har en egyptisk
statsborger forfattet følgende læserbrev, som var at finde i JP igår. :

Sværd og slaveri venter jer

Af HISHAM ELBATAL muslimsk borger i Egypten, Cairo

En egyptisk borger kommenterer striden om Muhammed-tegningerne. »Og husk på,
at vort rige fra begyndelsen var bestemt til at herske og til at civilisere
og oplyse primitive stammer og folkefærd som jer,« skriver han.

Til chefredaktøren på den danske avis jyllands-posten, statsministeren og
udenrigsministeren i provinsen danmark.

JEG LÆSTE for nylig om det postyr, som offentliggørelsen af 12 tegninger af
vor profet (fred være med ham) har resulteret i. Desværre tildeler vi ikke
små lande eller store landsbyer som danmark særlig megen opmærksomhed eller
følger med i sådanne landes aviser.

Heller ikke under det islamiske osmanniske rige tog vi notits af jeres
eksistens. Vi har altid anset jer for at være primitive hedenske stammer
spredt ud over et område som nomadesamfund.

Sådan så vi på jeres små lande (holland, danmark og visse andre lande). Hvem
i alverden havde hørt om et land kaldet danmark?

Dengang erobrede den muslimske kalif Mehmet II, som forudsagt af vor ædle
profet (fred være med ham), Konstantinopel.

Mehmet II ønskede af hele sit hjerte at erobre rom, men han døde på vej
dertil efter at have erobret en italiensk kystby.

Man har imidlertid aldrig hørt om en muslimsk kalif, der ville erobre
danmark, og jeg går ud fra, at vi muslimer først fik kendskab til jeres
lille land, da Hitler erobrede det. Da gik det op for os, at der var et land
kaldet danmark.

Grundet konflikter i vor egen region efter Anden Verdenskrig gjorde vi
muslimer desværre ikke nok ud af at studere kulturen, traditionerne og
sproget i lande som jeres.

Jeg må indrømme, at dette er et stort problem for de personer, der har til
opgave at oplyse primitive folk over hele verden, deriblandt hedninge som
jer.

Ikke bedre end hinduer

Ja, vi anser jer for at være hedninge. I vore øjne er I ikke bedre end
hinduer, der tilbeder køer og hunde. De tilbeder i det mindste statuer eller
tredimensionelle genstande, mens I kristne tilbeder todimensionelle billeder
af profeten Jesus (fred være med ham).

Derfor opnåede I europæere ikke noget særligt inden for videnskaben eller i
livet i øvrigt, før I blev af med de religiøse myndigheders, kirkernes,
kontrol.

Vi oplevede derimod tilbagegang på alle områder, da vi holdt op med at
anvende de himmelske love, som Gud den almægtige har dikteret gennem sin
profet (fred være med ham).

Denne tilbagegang fortsatte i omkring 200 år og endte med, at de forbandede
jøder erobrede den hellige moské i den hellige by Jerusalem. Men engang var
vi mægtige og stærke, og tro mig, det bliver vi igen, Insh'Allah (om Gud
vil, red.).

Lad mig fortælle to beretninger fra den islamiske historie, som jeg går ud
fra, at hverken I eller jeres jødiske herrer kender. Engang nægtede en
byzantinsk hersker i en af regionerne under det islamiske kalifat at betale
den årlige skat, og kaliffen sendte ham et brev, hvori der stod: »Fra
muslimernes kalif til takfour, romernes hund. Hvis De ikke betaler skatten,
vil jeg sende en hær, der strækker sig herfra og helt til Deres område,
efter Dem.«

Glemmer ikke hævnen

Der skete desuden på et tidspunkt endnu en gang det, at en muslimsk kvinde
blev kidnappet i byzantinernes område. Hun bad kaliffen om hjælp, og han
sendte et stort antal krigere af sted for at befri hende fra kidnapperne,
der blev straffet hårdt af krigerne.

Jeg må indrømme, at muslimernes position er blevet så forringet, at kryb som
jer og jøderne kan forsøge at krænke deres ledere.

Hvis jeg vare en muslimsk leder, ville jeg gøre det samme mod jeres land,
men det er jeg desværre ikke. Jeg vil dog minde jer om noget, selv om I ikke
fortjener et svar.

Vi muslimer glemmer ikke vor hævn, og på et eller andet tidspunkt vil vi,
Insh'Allah, hævne os.

Jeg vil også minde jer primitive fjender af Gud den almægtige om noget meget
alvorligt. Vi muslimer vil ikke lade jer hedninge ødelægge vor civilisation.
Vi vil aldrig lade jer besejre os med jeres trivielle værdier. Og husk på,
at vort rige fra begyndelsen var bestemt til at herske og til at civilisere
og oplyse primitive stammer og folkefærd som jer.

Enhver muslim på Jorden ved, at den almægtige Gud sendte sin sidste profet
for at rense verden for hedenskab og udbrede den almægtige Guds sande ord
over hele verden, og hellig krig er en absolut nødvendighed i vor religion.
Det er ingen anden religion blevet pålagt.

Vor Gud befaler os at bekæmpe og dræbe alle vantro på Jorden. Formålet er at
gøre alle sønner af sådanne vantro til muslimer. Vi hader krig, men de, der
tror på vor religion, påtvinges krig, og tro mig, i sidste ende vil den
almægtige Guds vilje ske, og vi vil sejre.

Usa og storbritannien besejrede Irak, og de forbereder sig muligvis på at
besejre andre islamiske lande, men i sidste ende vil I ikke vinde. Det kan
jeg forsikre jer om.

Husk på, at hedenske korsfarere engang invaderede Jerusalem, men til sidst
blev de overvundet af muslimer. Og mongoler erobrede Bagdad, der dengang var
det islamiske kalifats hovedstad, men se hvad der siden skete. Verden har
aldrig set eller hørt om et sådant skamfuldt nederlag i Ein Galout
(Palæstina) til en muslimsk, egyptisk hær, og det vil blive jeres skæbne.

Et sværd i nakken

I vil bruge penge og kræfter på at udslette islam, men den almægtige Guds
vilje, som nævnes i den hellige Koran, vil blive et sværd i jeres nakke, og
I vil blive overvundet og besejret i jeres egne lande og huse. Og I vil
altid have frygten for vor religion i jeres hjerter. På samme måde blev det
forudsagt, at I ville besejre os.

Det nævnes imidlertid også, at vi vil have det sidste ord, uanset hvor mange
penge I bruger, og uanset hvor meget I svækker vor regions regeringer, som
vi ikke underkaster os, og som vi ikke mener har ret til at herske over os.

Guds befaling

De sidste årtier har I indledt en meget listig plan om at vanære islam og
beskylde religionen for at være en religion for terrorister. Og jeg kan
fortælle jer, at det at skræmme den almægtige Guds fjender bort er én af de
befalinger, den almægtige Gud har givet os. Og hvis I beskylder os for at
være terrorister, fordi vi forsvarer profetens navn eller vor religions
værdier, eller fordi vi bekæmper dem, der erobrer vore lande, så pyt med
det!

Så er vi terrorister, og det er vi stolte af at være i jeres øjne. Vi er
ligeglade med at dø for Gud den almægtiges skyld eller for vor profets eller
hans læres skyld.

Jeg sværger ved den almægtige Gud, at hvis det stod til mig, ville jeg
erobre jeres lande og gøre jer til slaver og dræbe jer, mens I lå på jeres
knæ og bad om nåde. Men vent og se.

Snart vil islam og religionens mægtige, verdensomfattende rige genopstå.
Insh'Allah, vi vil vende tilbage til spanien og portugal, og som vi lærte
europæiske barbarer og hedninge, der brugte deres hænder til at spise med i
stedet for at spise blade fra træerne ligesom aberne, vil vi hurtigt lære
jer at respektere vor religions overlegenhed og vor ædle profet.

Muslimsk regering

Inden længe vil en rigtig muslimsk regering blive etableret, og jeres frygt
og værste mareridt vil blive til virkelighed. I vil kun blive udsat for
sværd og slaveri!

Husk på, at der engang var en kristen forbryder, som herskede over én af
korsfarernes provinser efter hedningenes erobring af Jerusalem. Han var dum
nok til at trodse islam og bekendtgøre, at han ville udgrave vor profets
(fred være med ham) grav. Han endte med at blive krigsfange, gjort til slave
og dræbt som et får af Salahuddin.

Sådan vil det gå enhver hedning, der vover at angribe vore symboler og især
den mægtige profet.

Og det er jeg i øvrigt ikke den eneste, der mener. Alle muslimer i verden
har den samme holdning. Man behøver bare kigge på, hvad der sker i det
muslimske Irak.

I tror, I har vundet krigen mod os, og at I vil fortsætte med at svække os
og endda kan udrydde vor religion, men I drømmer. Tænk engang på mængden af
amerikanske soldater, som dræbes sammen med forrædere, der samarbejder med
besættelsesmagten og Iraks krysteragtige regering. Så vil I se, hvor svage I
er i forhold til os. I behøver bare vente og se.

I vil aldrig være fri

Det er ikke så underligt, at en ukendt, ubetydelig avis fra et ukendt,
ubetydeligt land som jeres efterligner de tarvelige jødiske aviser og
bringer tegninger af profeten (fred være med ham). Små lande som jeres vil
aldrig være fri. I vil altid have herrer, uanset om det er jøder eller
forbryderiske amerikanere.

Men jeg kan fortælle jer, at alle jeres anstrengelser er forgæves og ikke
beror på de ligegyldige, håndgjorte profetier i den såkaldte bibel, efter at
jøderne fyldte den med vås og falske forestillinger om deres racistiske
hallucinationer og ævl.

En anden ting er, at vi muslimer ikke er tilfredse med de såkaldte arabiske
udenrigsministres svage reaktion eller den såkaldte Recep Tayyip Erdogans
reaktion.

I er alle lus

Selvom I ikke fortjener, at man bruger tid og kræfter på at skrive til jer,
har I her vort svar på jeres offentliggørelse af tegningerne, som jeg i
øvrigt ikke har gjort mig den ulejlighed at se.

Og det på trods af, at I alle er lus, og at de køer, I avler på jeres gårde,
er mere civiliserede og menneskelige, end I er.

Jeg fandt det alligevel passende at sende jer et par ord, som jeg anser for
at være utilstrækkelige til at straffe jer, eftersom jeg er overbevist om,
at den eneste rigtige måde at behandle jer på er at brænde jer og gøre
medlemmerne af jeres stamme til slaver. Og ja, vi anser jer for at være
primitive stammefolk.

Bemærkninger:

Henvendelsen er ikke til danmarks såkaldte dronning, da hun ikke er vigtig.

Grammatiske regler om at begynde navne med stort bogstav er ikke blevet
fulgt ved navnene på jeres byer, ligesom reglerne ikke gælder for navne på
store landsbyer som jeres lille land.

Gud den almægtige vil give os sejren.

Interessante sager der foregår inde i hovedet på folk i de varme lande.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 14-01-06 18:15

Sten Schou wrote:
> [...]
> :
>
> Sværd og slaveri venter jer
>
> Af HISHAM ELBATAL muslimsk borger i Egypten, Cairo

Ja, nu har vi så set at også Egypten har en Henry Gath type, hvis han ellers
eksisterer og ikke er en "And"..

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : E.M.

Dato : 14-01-06 18:20

> [...]
>
> Gud den almægtige vil give os sejren.
>

> Interessante sager der foregår inde i hovedet på folk i de varme lande.

Det værste er at de gudhjælpemig selv tror på alt det ævl.

E.M.

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-01-06 18:22

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Interessante sager der foregår inde i hovedet på folk i de varme lande.

Vor herre bevares. Et gakket læserbrev i en ægyptisk avis og så er fanden
løs i Laksegade. Det læserbrev tjener intet andet formål end at oppiske en
fjendtlig stemning imod muslimer. Afskyeligt. Ufatteligt at JP vil være den
slags bekendt.

Fra : Allan Riise

Dato : 14-01-06 18:30

Joakim Von And wrote:
> [...]
> at oppiske en fjendtlig stemning imod muslimer. Afskyeligt.
> Ufatteligt at JP vil være den slags bekendt.

Vi er, endnu engang, enige.

Det viser jo bare, at selvom man ikke er enige på nogen punkter, er det ikke
nødvendigvis alle, uanset hvilken "fløj" man tilhører.

Fra : E.M.

Dato : 14-01-06 18:33

> [...]
> fjendtlig stemning imod muslimer. Afskyeligt. Ufatteligt at JP vil være

Det forstår jeg ikke, du mener altså at et hadsk læserbrev i en ægyptisk
avis, skrevet af en ægypter der tydeligvis hader alle ikke-muslimer skulle
tjene til at oppiske en fjendtlig stemning mod muslimer? det virker for mig
meget ulogisk.

E.M.

Fra : Allan Riise

Dato : 14-01-06 18:41

E.M. wrote:

> [...]
> ikke-muslimer skulle tjene til at oppiske en fjendtlig stemning mod
> muslimer? det virker for mig meget ulogisk.

Det er jo *ikke* hvad J.v.A. skriver, men at når E.B. videre kolportrerer
det så er det kun tjenligt til at oppiske en hadsk og fjendtlig stemning.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-01-06 20:54

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> writes:

> Det er jo *ikke* hvad J.v.A. skriver, men at når E.B. videre
> kolportrerer det så er det kun tjenligt til at oppiske en hadsk og
> fjendtlig stemning.

Nu er det godtnok Jyllands-posten der har fået læserbrevet tilsendt
og trykt det. Og når det så er sagt, så vil jeg lige knytte en
kommentar til oppiskningen af had: De eneste der opfatter et læserbrev
i den skingre tone som andet end et udtryk for en ekstremistisk
klaphat, er dem der i forvejen har truffet det valg at alle muslimer
er ekstremister.Vi andre har til gengæld fået et billigt grin.

Jeg har meget svært ved at opfatte et så ynkeligt forsøg på at hævde
sig selv ved bevidst at fornærme andre som andet end gold retorik.

//Wegge

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-01-06 23:04

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klaphat, er dem der i forvejen har truffet det valg at alle muslimer
> er ekstremister.Vi andre har til gengæld fået et billigt grin.

Ja, for latteren forstummer lidt, hvis nu det trykte læserbrev er udtryk for
hr menigmuhamedaners synspunkt.

> Jeg har meget svært ved at opfatte et så ynkeligt forsøg på at hævde
> sig selv ved bevidst at fornærme andre som andet end gold retorik.

Der er klart visse overdrivelser i læserbrevet. Det er næppe alle muslimer
som er enige med ham, som han påstod. Måske endda ikke engang flertallet,
netop forårsaget af deres øjeblikkelige militære svaghed, som vedgås i
læserbrevet. Hvis de virkeligt styrkepositionelt var i stand til at slå
sværdet i nakken på os, kunne hans holdninger dog sagtens igen blive de
fremherskende blandt muhamedanerne, som de var under de første kaliffer.

Læserbrevet er klart ægte. De første afsnit kunne lede tanken hen på et
falsum, men senere er der så mange tegn, som viser at der er tale om en
autentisk egypter, der bare er mere harmdirrende end den gennemsnitlige
danske læserbrevsskribent.

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-01-06 18:42

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tjene til at oppiske en fjendtlig stemning mod muslimer? det virker for

Jo, når den slags læserbreve bringes i en dansk avis så tjener det intet
andet formål end at stigmatisere danske muslimer.

Hvad mener du læserbrevet viser?

Fra : E.M.

Dato : 14-01-06 18:46

> Jo, når den slags læserbreve bringes i en dansk avis så tjener det intet
> andet formål end at stigmatisere danske muslimer.
>
> Hvad mener du læserbrevet viser?

Det viser hvordan nogle, ikke alle, men dog en hel del muslimer tænker, det
kan vel ikke være forkert at få det aspekt med i debatten også?

E.M.

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-01-06 18:54

> Det viser hvordan nogle, ikke alle, men dog en hel del muslimer tænker,
> det kan vel ikke være forkert at få det aspekt med i debatten også?

Og alt det kan du udlede på baggrund af et enkelt gakket læserbrev fra en
ægypter?. Imponerende.

Fra : Henri Gath

Dato : 14-01-06 19:50

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og alt det kan du udlede på baggrund af et enkelt gakket læserbrev fra en
> ægypter?. Imponerende.

Kig på Sudan, dhimmie...

Fra : Henning Sørensen

Dato : 14-01-06 19:46

> [...]
>
> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og alt det kan du udlede på baggrund af et enkelt gakket læserbrev fra

Allerede på Asterix's tid var de inde på det : "De er gale de gallere".

Men i høj grad interessant, at JP ofrer spalteplads på sådanne
"læserbreve" (han er næppe en trofast abonnent)
Jeg er helt enig i den antagelse, at JP føler der er noget der skal
"bevises".

E.B. må efterhånden være godt jaloux - JP har lagt sig klart i spidsen...

/Henning.

Fra : E.M.

Dato : 14-01-06 21:43

r.

> Og alt det kan du udlede på baggrund af et enkelt gakket læserbrev fra en
> ægypter?. Imponerende.

>Vil du påstå at han er den eneste der har de tvangstanker? så er du mere
>naiv end du har lov til.

E.M.

Fra : Croc®

Dato : 15-01-06 09:58

On Sat, 14 Jan 2006 18:45:34 +0100, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>Det viser hvordan nogle, ikke alle, men dog en hel del muslimer tænker, det
>kan vel ikke være forkert at få det aspekt med i debatten også?

Det samme kunne siges hvis en egyptisk avis bragte nogle kommentarer
fra denne gruppes klaphatte. Det ville da være en katastrofe hvis de
opfattede det som den generelle opfattelse i vores befolkning.

Regards Croc®

Fra : E.M.

Dato : 15-01-06 10:14

> [...]
> fra denne gruppes klaphatte. Det ville da være en katastrofe hvis de
> opfattede det som den generelle opfattelse i vores befolkning.

Og?, det skal de da være velkomne til, det kan aldrig være forkert at få
alle synspunkter frem, uanset hvad man så personligt måtte mene.

E.M.

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-01-06 15:29

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det samme kunne siges hvis en egyptisk avis bragte nogle kommentarer
> fra denne gruppes klaphatte. Det ville da være en katastrofe hvis de
> opfattede det som den generelle opfattelse i vores befolkning.

Så du er ikke klar over, at alle aviser i den arabiske verdern er
regiringsstyrde?

Fra : Henri Gath

Dato : 15-01-06 16:24

> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Så du er ikke klar over, at alle aviser i den arabiske verdern er
> regiringsstyrde?

Han er vist ikke klar over ret meget.....

Fra : Croc®

Dato : 15-01-06 18:34

On Sun, 15 Jan 2006 16:23:51 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Han er vist ikke klar over ret meget.....

Alt i denne verden er relativt. Det kommer helt an på hvem man måles
med, og i forhold til dig er der ikke mange der har problemer med at
opnå et intellektuelt overskud.

Regards Croc®

Fra : Croc®

Dato : 15-01-06 18:32

On Sun, 15 Jan 2006 15:29:27 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Så du er ikke klar over, at alle aviser i den arabiske verdern er
>regiringsstyrde?

Det er jo ganske enkelt ikke korrekt. Den redaktionelle frihed på
Al-Jazeera er større end ditto hos mange vestlige aviser.
Det er ikke min påstand, men er fremsat af britiske journalister der
har arbejdet der.

Regards Croc®

Fra : Henri Gath

Dato : 15-01-06 19:18

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Al-Jazeera er større end ditto hos mange vestlige aviser.
> Det er ikke min påstand, men er fremsat af britiske journalister der

Jamen, så rejs du ned til dine demokratiske venner.....du bliver nok
overrasket.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-06 17:49

> [...]
> Al-Jazeera er større end ditto hos mange vestlige aviser.
> Det er ikke min påstand, men er fremsat af britiske journalister der

Ja, fx russiske vestlige aviser. Der har været lidt kritik af arabiske
regimer, og man har da også modtaget klager fra alle arabiske lande.

Men det er også rigtigt at:

"Pga. pres fra arabiske seere holdt stationen op med at sende interviews med
israelske regeringstalsmænd, men viser fortsat interviews med forskellige
israelske analytikere og eksperter. For mange arabere har Al Jazeera den
samme betydning for Intifadaen, som CNN havde for Golfkrigen."

Hvem er det "vi" presser aviserne til ikke at bringe interviews med?

Fra : Sten Schou

Dato : 14-01-06 19:08

> [...]
> fjendtlig stemning imod muslimer. Afskyeligt. Ufatteligt at JP vil være

Det var ikke et læserbrev i en egyptisk avis, det var en egypter der havde
sendt det til JP.

Hilsen Sten

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-01-06 19:40

> "Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var ikke et læserbrev i en egyptisk avis, det var en egypter der havde
> sendt det til JP.

Ok. Men derfor er JP vel stadig ikke en postkasse, der bare leverer, hvad
der nu engang dumper ind ad sprækken?

Fra : Allan Riise

Dato : 14-01-06 19:52

Joakim Von And wrote:
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Ok. Men derfor er JP vel stadig ikke en postkasse, der bare leverer,
> hvad der nu engang dumper ind ad sprækken?

Det undrer sågu også mig, og jeg har mere tendens til at tro at det er en
"and".
Ville JP f.eks. trykke et læserbrev fra vores allesammens hr. Gath!?

Fra : Sten Schou

Dato : 14-01-06 20:14

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det undrer sågu også mig, og jeg har mere tendens til at tro at det er en
> "and".
> Ville JP f.eks. trykke et læserbrev fra vores allesammens hr. Gath!?

Jeg ved ikke om JP ville trykke et læserbrev fra Hr. Gath.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 14-01-06 20:20

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om JP ville trykke et læserbrev fra Hr. Gath.

På den anden side, så kunne brevet jo sagtens være fra hr. Gath, bare for at
lave lidt rav i den, hvor ville jeg dog gerne se meddelelseskilden fra det
brev, vil næsten tro det er sendt pr. e-mail...

Fra : Sten Schou

Dato : 14-01-06 21:40

> På den anden side, så kunne brevet jo sagtens være fra hr. Gath, bare for
> at lave lidt rav i den, hvor ville jeg dog gerne se meddelelseskilden fra
> det brev, vil næsten tro det er sendt pr. e-mail...

I så fald var det helt sikkert ikke blevet trykt i JP, hvad
meddelelseskilden angår, må du henvende dig til JP. Det var forøvrigt i
gårsdagens avis (fredag).

Hilsen Sten

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 15-01-06 00:18

Allan Riise skrev i meddelelsen
<43c9477a$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Ville JP f.eks. trykke et læserbrev fra vores allesammens hr. Gath!?

Det kommer vel an på hvad han skrev ?

Aviser har jo redaktionelt ansvar for læserbreve de offentliggør,

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : andropov

Dato : 15-01-06 00:25

On Sun, 15 Jan 2006 00:18:05 +0100, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

>Allan Riise skrev i meddelelsen
><43c9477a$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Det kommer vel an på hvad han skrev ?

Bo Warming fik jo også læserbrev i "ugeskrift for læger" om pis lort
anordning så kræsenheden er måske ikke så stor :)

Fra : Sten Schou

Dato : 14-01-06 20:12

> Ok. Men derfor er JP vel stadig ikke en postkasse, der bare leverer, hvad
> der nu engang dumper ind ad sprækken?

Det her har man åbenbart medt var så langt ude, at man har valgt at bringe
det.
Men jeg kan i samme åndedrag ortælle, at ordlyden i de læserbreve der blev
bragt umiddelbart efter indrykningen af de famøse tegninger, læserbreve
afsendt fra danske adresse, ikke var meget anderledes, og dem var der en del
af.

Hilsen Sten

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-01-06 20:53

Sten Schou wrote:
> [...]
> hovedformålet har været at udsprede løgne om Danmark, har en egyptisk
> statsborger forfattet følgende læserbrev, som var at finde i JP igår.

*,,,,*

> Interessante sager der foregår inde i hovedet på folk i de varme
> lande.

Det er et "enkeltstående tilfælde". Sådan er der ikke ret mange, der
reagerer i de lande. Se nu bare på deres regeringer. Tog de det måske ikke
stille og roligt og civiliseret, da tegningerne blev trykt i Jyllandsposten?

Der ser du - "et enkeltstående tilfælde". Det næste to tusinde tilfælde vil
også være enkeltstående. Sådan er det jo - når det er noget fra de varme
lande.

Fra : pm

Dato : 14-01-06 21:16

Til trods for, at det omtalte læserbrev indeholder en lang række af se samme
udtalelser herboende muslimer udtrykker, eller tages til indtægt for, så
sidder der Herren hjælpe mig, mindst to personer, som kan tone brevet ned
til enkeltmandsværk.
Imponerende at man evner at kunne overse den detalje

pm

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-01-06 21:24

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> writes:

> [...]
> til enkeltmandsværk.
> Imponerende at man evner at kunne overse den detalje

Der er rundt regnet en milliard muslimer på verdensplan. Og ca. lige
så mange kristne. Til dato vil jeg anslå at alene Irland har været
leveringsdygtig i flere ekstremistiske personer, der under dække af
deres version af kristendommen har slået dem der havde en anden
version ihjel i hobetal, end der findes af ekstremistiske muslimer.

Imponerende at du overser den detalje.

//Wegge

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-01-06 22:00

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> [...]
> deres version af kristendommen har slået dem der havde en anden
> version ihjel i hobetal, end der findes af ekstremistiske muslimer.

Og deri tager du aldeles og totalt fejl. Drabene mellem sunnier og shiaer
grundet lige præcis versionsforskellen har stået på i 1300 år og kører
fortsat for fulde gardiner. Bare se på Irak, hvor en enkelt sunnibombning
kan løbe helt op i 7 hundrede dræbte shiaer. Men det kører også i alle de
andre lande, hvor blandingen findes. Iran, Pakistan osv.

Irerne kommer ikke i nærheden af skyggen af sokkeholderne, hvad sådanne
løjer angår.

Men iøvrigt har det ikke en snus med sagen at gøre, at versionerne kriges.

Fra : pm

Dato : 14-01-06 22:55

> [...]
> deres version af kristendommen har slået dem der havde en anden
> version ihjel i hobetal, end der findes af ekstremistiske muslimer.

Læs lige Svendsens udmærkede svar..og hold dig så fremover til emnet..ok ??

pm

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-01-06 23:05

> Læs lige Svendsens udmærkede svar..og hold dig så fremover til
> emnet..ok ??

Jeg har læst det, uden at kunne se det udmærkede i det. Hint: han
taler om antal dræbte, hvor jeg taler om sindsforstyrrede individer
der mener at deres gud er med dem.

Hvad angår at holde sig til emnet, kan jeg i så fald ikke se hvorfor
vi overhovedet diskuterer en sindsforstyrret Ægypters læserbreve i
relation til danske forhold?

//Wegge

Fra : Sten Schou

Dato : 15-01-06 00:47

> [...]
>
> Hvad angår at holde sig til emnet, kan jeg i så fald ikke se hvorfor
> vi overhovedet diskuterer en sindsforstyrret Ægypters læserbreve i

Fordi det kommer som en reaktion på "danske" imamers løgnagtige kampagne i
Mellemøsten.

Hilsen Sten

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-01-06 00:59

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det kommer som en reaktion på "danske" imamers løgnagtige
> kampagne i Mellemøsten.

NÃ¥, jeg troede vi diskuterede hvorfor de herboende muslimer skulle
hades til fordi der er en nutcase i Ægypten.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-01-06 02:00

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Jeg har læst det, uden at kunne se det udmærkede i det. Hint: han
> taler om antal dræbte, hvor jeg taler om sindsforstyrrede individer
> der mener at deres gud er med dem.

Nåja, - du taler om antallet af mordere og ikke antallet af dræbte. Du
anslår, at Irland har leveret flere religiøstekstremistiske mordere end der
findes ekstremistiske muhamedanere. Er det korrekt forstået?

Så kunne jeg godt lide at vide, hvad du bygger den antagelse på. Jeg kender
ikke antallet af irske religiøstekstremistiske mordere gennem tiderne; men
at det skulle være højere end antallet af muhamedanere, der bare er
ekstremistiske og ikke nødvendigvis mordere eller blot hustrumishandlere,
har jeg mildt sagt umådeligt svært ved at forestille mig.

Hvad bygger du din antagelse på?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-01-06 02:08

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> writes:

> NÃ¥ja, - du taler om antallet af mordere og ikke antallet af
> dræbte. Du anslår, at Irland har leveret flere
> religiøstekstremistiske mordere end der findes ekstremistiske
> muhamedanere. Er det korrekt forstået?

Nej.

> Hvad bygger du din antagelse på?

At du er i stand til at læse indenad, hvilket desværre har vist sig
ikke at være tilfældet

Grundlæggende begår du den fejl at sammenligne antallet af
IRA-medlemmer med antallet at af højtråbende muslimer. Og det giver
ikke meget mere mening end at sammenligne antalle af Al-Quaida
medlemmer i danmark med antalle af højtråbende DF-vælgere.

Derfor...

//Wegge

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-01-06 02:38

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Nej.

Okay, men det er ellers det, du skriver. Lad mig citere dig selv for dig:

> [...]

> Grundlæggende begår du den fejl at sammenligne antallet af
> IRA-medlemmer med antallet at af højtråbende muslimer.

Nej, jeg sammenligner ingen steder med IRA-medlemmer. Ikke engang hvis man
læser indenad burde man kunne komme frem til, at jeg sammenligner med
IRA-medlemmer.

Jeg gengav jo respektfuldt, hvad du skrev. Du skrev "til dato", og du skrev
"ekstremistiske mordere, og det endda den særlige gruppe af ekstremistiske
mordere, der myrder under et bestemt dække". Det er da vel for pokker ikke
det samme som "IRA-medlemmer" i din bog?

> Og det giver
> ikke meget mere mening end at sammenligne antalle af Al-Quaida
> medlemmer i danmark med antalle af højtråbende DF-vælgere.

Skal jeg ikke kunne sige; men jeg tog altså din sammenligning, og jeg tog
den, som du skrev den.

Men okay, du kan godt selv se, at den sammenligning er helt sindssyg, og så
lader vi den potte være ude af verden.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-01-06 03:26

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> writes:

> Okay, men det er ellers det, du skriver. Lad mig citere dig selv for
> dig:

Din misopfattelse af hvad jeg skriver bliver ikke mindre af at du
citerer en stump tekst du ikke forstod i første omgang. Mit råd til
dig er at du undlader at hidkalde yderligere opmærksomhed på din
manglende evne til at læse indenad.

Hint: Hvad er forskellen på en morder og en ekstremist og en
opskræpper og et medlem ad DF?

//Wegge

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-01-06 12:48

> [...]
> citerer en stump tekst du ikke forstod i første omgang. Mit råd til
> dig er at du undlader at hidkalde yderligere opmærksomhed på din

Måske du bare skulle lade være med at skrive dine meninger, når åbenbart
ingen kan forstå, hvad det er, du forsøger at få frem, og du ydermere ender
med at skrive ting, der er fuldkommen skøre?

> Hint: Hvad er forskellen på en morder og en ekstremist og en
> opskræpper og et medlem ad DF?

Du ved næppe, hvad det er, du skriver - igen. Ovenstående spørger du til,
hvad forskellen er mellem fire forskillige entiteter - på en gang. Hvis du
tænker dig om, kan du nok regne ud, at det er et skørt spørgsmål, som som
der aldrig kan gives et fornuftigt svar på. Desuden er spørgsmålet
fuldkommen irrelevant.

Hvis du fortsætter ad den vej, så varer det ikke længe, før du sidder som en
anden CRL og beklager dig over folks manglende evne til indenadslæsning og
abstrakt tænkning.

Hint: Man skriver altid på modtagerens præmisser. Du er nødt til at fjerne
tågerne i din tekst før du trykker 'send'.

Det får måske den betydning, at du så ikke har noget at bidrage med; men det
er da trods alt bedre, ikk'?

Fra : Peter Bang

Dato : 15-01-06 01:00

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> skrev:

>*,,,,*

> [...]

Du har naturligvis ret. Ligesom dine indlæg repræsenterer alle
hvide, kristne, folkedanskere, så er skribenten i JP naturligvis
fortrop for en milliard muslimers krigserklæring.

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-01-06 02:28

Peter Bang (slet 4B3EC) wrote:

> Du har naturligvis ret. Ligesom dine indlæg repræsenterer alle
> hvide, kristne, folkedanskere, så er skribenten i JP naturligvis
> fortrop for en milliard muslimers krigserklæring.

Kunne du ikke bare for en gang skyld prøve en anden stil?

Jeg påpegede (i oversat form):

1. At en hel række muhamedanske landes regeringer (ligesom
læserbrevsskribenten) reagerede med en "hjerneblødning" over tegningerne.

2. At der igen og igen bliver sagt "enkeltstående", når der vises et
eksempel på perkisk vanvid - også efter eksempel nummer to tusinde.

Og straks går du i selvsving og fyrer en sludret skylle af.

Hvis det er fordi, du ikke kan finde på noget sjovere at lave i dit liv, så
må du virkelig kede dig.

Og lad mig så blot påpege, at jeg ikke er kristen. Jeg er nærmere imod
kristendommen og ca. alle andre religioner.

Fra : Peter Bang

Dato : 15-01-06 13:25

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> skrev:

> [...]

Du har ret. Din viden og dine holdninger er selvsagt funderet i
letforstålig fornuft. Hvorimod andres reaktioner på
eksempelvis JPs tegninger er udtryk for hjerneblødninger.

>2. At der igen og igen bliver sagt
>"enkeltstående", når der vises et
>eksempel på perkisk vanvid - også
>efter eksempel nummer to tusinde.

Du har igen ret. Man ved aldrig hvornår fraktioner af promiller går
hen og overtager ledelsen af al civilisation.

>Og straks går du i selvsving og fyrer
>en sludret skylle af.

Sludret skylle? ... blot fordi jeg giver dig ret i det selvfølgelige?
Naturligvis er den egyptiske læserbrevsskribent en
helt legitim repræsentant for alle muslimers opførsel, tanker og
idéer. I de varme lande er læserbrevsskribenter aldrig
koleriske. Dernede er indgår læserbrevsskribenter nenlig i den store
konspiration. Ligesom min grønthandler og min genbo.
De er alle sleepers. Jeg ved det. Jim har sagt det.

>Hvis det er fordi, du ikke kan finde
>på noget sjovere at lave i dit liv, så
>må du virkelig kede dig.

Du har ret. Jeg er slet ikke på niveau med dig. Jeg venter kun på nyt
fra disse hellige hallers sande orakler.

>Og lad mig så blot påpege, at jeg
>ikke er kristen. Jeg er nærmere imod
>kristendommen og ca. alle andre religioner.

Undskyld. Jeg kom af vanvare til at generalisere dig ind i en gruppe
med religiøs fællesnævner. Jeg troede det var stilen.
Men jeg ser nu at der i din verden er vide forskelle på folk. Hvilket
naturligt ikke gælder mennesker i det store udland.
Jeg beklager min åbenlyse fejltagelse

Fra : Henri Gath

Dato : 15-01-06 15:13

"Peter Bang (slet CDGUF)" <peterbang@CDGUFprivat.dk> skrev i en meddelelse

skrev som sædvanligt en intetsigende bunke lort.....

Pak dig bort, dhimmie.....

Fra : Peter Bang

Dato : 15-01-06 18:38

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

>"Peter Bang (slet CDGUF)"
> [...]

udtaler det retoriske vidunder ... du er sølle.

Fra : Henri Gath

Dato : 15-01-06 19:19

"Peter Bang (slet CF5X3)" <peterbang@CF5X3privat.dk> skrev i en meddelelse

> udtaler det retoriske vidunder ... du er sølle.

Hellere sølle og fri end dhimmie!

Fra : Peter Bang

Dato : 16-01-06 11:07

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

>"Peter Bang (slet CF5X3)"
><peterbang@CF5X3privat.dk> skrev i en meddelelse
>t.news.tele.dk...

>Hellere sølle og fri end dhimmie!

Ja, for i dit perspektivrige univers, og med din fantastiske
sans for nuance er det naturligvis et spørgsmål
om 'enten/eller' ... du er simpel. Og sølle.

Fra : Henri Gath

Dato : 16-01-06 21:09

"Peter Bang (slet SN3EZ)" <peterbang@SN3EZprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, for i dit perspektivrige univers, og med din fantastiske
> sans for nuance er det naturligvis et spørgsmål
> om 'enten/eller' ... du er simpel. Og sølle.

Du er åbenbart lidt tung..så nu gentager jeg det lige, så selv du kan forstå
det: Hellere fri og sølle ende dhimmie som dig..

Fra : Peter Bang

Dato : 17-01-06 14:12

> [...]
>.news.tele.dk...

>Du er åbenbart lidt tung..så nu
>gentager jeg det lige, så selv du kan forstå

bla bla bla. Du er en opblæst, forvrøvlet narrøv. Fri? ... oh
well ...

Fra : Henri Gath

Dato : 17-01-06 20:47

"Peter Bang (slet JOPQS)" <peterbang@JOPQSprivat.dk> skrev i en meddelelse

> bla bla bla. Du er en opblæst, forvrøvlet narrøv. Fri? ... oh
> well ...

EOD herfra, din skide landsforræder og dhimmie...pak dig bort, kryb

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-06 20:50

Henri Gath wrote:
> "Peter Bang (slet JOPQS)" <peterbang@JOPQSprivat.dk> skrev i en
> meddelelse news:11375037190.160012893213402@dtext.news.tele.dk...

> EOD herfra, din skide landsforræder og dhimmie...pak dig bort, kryb

Uhh hvor du kan, altså hjemme fra lænestolen.

Fis ned og bekæmp terrorister i Irak!

Fra : Henri Gath

Dato : 17-01-06 22:48

> Uhh hvor du kan, altså hjemme fra lænestolen.
>
> Fis ned og bekæmp terrorister i Irak!

Det mener du da ikke? Det er jo dine helte....

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 07:49

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener du da ikke? Det er jo dine helte....

Find et eneste indlæg hvor jeg skriver at Terrorister er mine helte!

Jeg har skrevet at jeg kan forstå de der bekæmper den udenlandske kontigent
af fremmed militær, og hvis du så kan se forskel på at gå mod militærmål og
civile mål, så har du svaret på hvad min holdning er.

Fra : Peter Bang

Dato : 19-01-06 21:32

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

> [...]

.... du snakker en del ... noget du ikke får sagt til daglig?

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 21:35

Peter Bang (slet YW001) wrote:

> ... du snakker en del ... noget du ikke får sagt til daglig?

Konen skræpper nok hele tiden!

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-01-06 15:41

Peter Bang (slet CDGUF) wrote:

> Du har ret. Din viden og dine holdninger er selvsagt funderet i
> letforstålig fornuft. Hvorimod andres reaktioner på
> eksempelvis JPs tegninger er udtryk for hjerneblødninger.

Jeg ved og vidste godt, du synes, de mange muhamedanske regeringers
stålsatte negative reaktion på nogen tegninger i en dansk eftermiddagsavis,
er udtryk for disse landes overlegne civilisatoriske niveau,og at du er en
stor beundrer af reaktionen.

Havde blot et fromt håb om, hvis jeg nu bad dig pænt om det, du måske så
ville begynde at fortælle lidt om, hvorfor du har disse holdninger.

Det ønsker eller evner du så ikke, og så er der vel ikke mere i det.

Fra : Peter Bang

Dato : 20-01-06 00:52

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> skrev:

> [...]

Interessant. Hvor ved du så det fra? ... Jeg har nævnt det for
dig før. Du bliver nødt til at få hjælp til at definere
forskellen på din viden og din tro.

>Havde blot et fromt håb om, hvis jeg
>nu bad dig pænt om det, du måske så
>ville begynde at fortælle lidt om,
>hvorfor du har disse holdninger.

Hvilke holdninger? Du substansens mester ... hvad snakker du om,
HrSvendsen ... ud over dine egne fantastiske evner?

>Det ønsker eller evner du så ikke, og
>så er der vel ikke mere i det.

Lige i dit tilfælde er 'gider' det rigtige begreb.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-01-06 21:28

Sten Schou skrev:
> [...]
> at vort rige fra begyndelsen var bestemt til at herske og til at civilisere
> og oplyse primitive stammer og folkefærd som jer,« skriver han.

Hmmm...En kulturelt truet mand med åbenlyst storhedsvanvid fremkaldt af
nagende mindreværdskomplekser?

Eller - som andre skam også er inde på - en såkaldt "neger", altså en
skyggeskribent, evt. fra den danske højrefløj eller måske endda bemeldte
avis selv, der måtte forsøge at lukrere behændigt på situationen?

Nuvel, der findes desværre helt sikkert folk med sådanne meninger, også
herhjemme. Man må så blot være forberedt på, hvad de i deres vanvid
måtte kunne finde på af konkrete handlinger.

Men dèt der ligner altså mest af alt en tom tønde og varm luft...

(I slet kamoufleret: "Wollah, jaj knæppe dæn mår!"-gadestil)

Jeg er sgu' - ligesom man vist også populært siger om selvmordere? -
væsentligt mere bekymret for dem, der rent faktisk BEGÅR
terrorhandlinger ganske uvarslet og uventet end folk, der puster sig
offentligt op og dermed får draget en - for eventuelle terrorister -
aldeles uprofessionel, unødvendig opmærksomhed til sig ved at ventilere
deres såkaldt "ideologiske" harme med abebrøl og vilde armfagter.

Anders Peter Johnsen

Fra : fribytteren

Dato : 15-01-06 23:16

Sten Schou skrev:

> [...]
>
> Gud den almægtige vil give os sejren.
>

> Interessante sager der foregår inde i hovedet på folk i de varme lande.

Mon ikke at skribenten har glemt de dybe modsætninger der er inden for
det muslimske verdenssamfund.

Før muslimerne kan erobre Europa, er de nødsaget til at stoppe deres
indbyrdes stridigheder og så længe disse stridigheder lader til at
køre, vil jeg formode, at Europa er på sin sikre side i forholdet til
en konflikt, som den skribenten lægger op til.

Men det er ikke forkert at få indblik i sådanne menneskers inderste
tanker, ved et læserbrev. Det giver os mulighed for at se de herboende
muslimer som værende fornuftige mennesker og ikke som skribenten, et
menneske der har mistet forbindelsen til fornuften.

At tillægge alle muslimer skribentens tankegang er lige så fornuft
forduftende som skribentens tankegang.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Konrad

Dato : 16-01-06 09:59

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
> Efter Islamisk Trossamfunds rundrejse år 2006 i Mellemøsten, hvor
> hovedformålet har været at udsprede løgne om Danmark, har en egyptisk
> statsborger forfattet følgende læserbrev, som var at finde i JP igår. :

Det er svært at tro på ægtheden. Det kunne snarere være forfattet af en
dansk "islamskeptiker" der vil puste yderligere til ilden. Vi har jo set det
før - f.eks denne indvandrer/muslim, angiveligt indvandrerkonsulent, der
skrev en voldsom kritik af koranen og islam i Politiken - hvor det viste sig
at være en dansker der ville "skabe debat". Eller fra vor egen andedam de
meget omdiskuterede indlæg fra "Aisha" vi så omtrent i 1999/2000, svjh, der
jo virkelig satte sindene i kog. Men det er da muligt det er ægte, og så er
der ikke andet at sige, at det jo er grænseoverskridende, fyldt med
strafegnede trusler og hadefulde påstande - og hvorfor bringer JP det så?
For at skabe debat om ytringhsfriheden?

Fra : Sten Schou

Dato : 16-01-06 23:22

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke andet at sige, at det jo er grænseoverskridende, fyldt med
> strafegnede trusler og hadefulde påstande - og hvorfor bringer JP det så?

Jeg tror JP har mere end dobbeltchecket ægtheden. Årsagen til at de bringer
det vil jeg tro er som et udtryk for den stemning imamernes rundrejse i
Mellemøsten har rejst mod Danmark.

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 17-01-06 09:07

> Jeg tror JP har mere end dobbeltchecket ægtheden.

Forhåbentligt. Men f.eks Politiken gar haft en lignede svipser.

>Årsagen til at de bringer
> det vil jeg tro er som et udtryk for den stemning imamernes rundrejse i
> Mellemøsten har rejst mod Danmark.

På mig virker det ikke just som om læserbrevets afsender har udgangspunkt i
imamernes rundrejse. Det snarere sådan en tour de force udi de i
islamspektiske kredse allermest velkendte dogmer - vestlige lande er
"provinser", de kristne har "jødiske herrer", gud befaler af muslimer skal
"dræbe alle vantro på jorden", muslimer er "stolte" af at være terrorister i
kristnes øjne, forfatteren "sværger" at "gøre jer til slaver og dræbe jer",
"alle muslimer har samme holdning", JP efterligner "tarvelige jødiske
aviser" osv. DEt virker ikke helt - lad os sige - seriøst Men klart -
der er helt sikkert folk der mener som læserbrevsskribenten, så det kan jo
overhovedet ikke udelukkes at det er oprigtigt ment.

Fra : Sten Schou

Dato : 18-01-06 01:06

> [...]
> der er helt sikkert folk der mener som læserbrevsskribenten, så det kan jo
> overhovedet ikke udelukkes at det er oprigtigt ment.

Hvis man lægger 2+2 sammen, vil man nok nå til den konklusion, at det
skyldes imamernes rundrejse, hvis misinformationer er blevet viderebragt i
egyptiske medier.
Hvorfor skulle hans ellers sende et læserbrev til DK, lige netop nu?

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 18-01-06 14:10

Sten Schou wrote:
> [...]
>
> Hvis man lægger 2+2 sammen, vil man nok nå til den konklusion, at det
> skyldes imamernes rundrejse, hvis misinformationer er blevet

Det afhænger så sandelig af hvem der har skrevet det. Man kunne skrive
nøjagtig det samme og underskrive sig med bla bla bla, Ishøj, Pakistan,
Saudi-Arabien, Irak eller whatever. Det er bare at fylde nogle variable ud -
intet i læserbrevet tyder eksplicit på en egpytisk forbindelse.

> Hvorfor skulle hans ellers sende et læserbrev til DK, lige netop nu?

Ja - det er jo det, der er et godt spørgsmål. Særligt om det vitterligt
stammer fra Egypten.