Ekstra Bladets "Fatwa" (!!!)
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-01-06 10:21

Øjøjøj...Det bliver jo helt hæsligt at skulle høre de i forvejen
rigeligt skingert jamrende selvretfærdige muslimer give sig til at hyle
over dèn her:

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587

"Ekstra Bladets fatwa

EKSTRA BLADET udsteder hermed en fatwa imod den bande omkringrejsende
muslimer, som med opholdstilladelse og/eller statsborgerskab i Danmark
har travlt med at bagtale vor nation. Deres hensigt er at få den
muslimske verden til at boykotte Danmark.

VI NÆVNER - med Jyllands-Posten som kilde - de rejsende bander ved navn,
så Allah, Gud og mennesker kan finde og straffe dem. Der er tale om
Islamisk Trossamfunds imam på Fyn, Abu Bashar, den tyrkiske indvandrer
Zeki Kocer, den pakistanske indvandrer Sarvar Shoudri, egypteren Ahmad
Harbi og Nour-Edin Fattah, også fra Islamisk Trossamfund. Dette kompagni
var medio december i Egypten for at piske en stemning op imod Danmark.

SIDSTI december var en ny delegation i Syrien og Libanon i samme ærinde.
Det drejer sig om Islamisk Trossamfunds talsmand, Kasem Ahmad,
bestyrelsesformand Mahmoud Mansour, Ahmed Akkari og Århus-imam, sheik
Raed Hlayhel.

SOM AFSLØRET i Ekstra Bladet i går har disse danskfjendtlige bander vist
deres landsmænd i disse diktatur-regimer alle mulige tegninger, fundet
på internet og andre steder, af Muhamed, fremstillet som pædofil - og
foregivet, at nedgørelse af islam er almindelig i Danmark. Skønt vor
fredelige nation såmænd blot har brugt tre måneder på at småsnakke om
Jyllands-Postens halvkedsommelige tegninger, der intet har med denne
beskidte aktion at gøre.

PIA KJÆRSGAARD kom forleden for skade at kalde de rundrejsende bagtalere
'landsforrædere'. Hun har åbenbart mere ret, end nogen har lyst til, at
hun skal få.

DET ER NU lykkedes for disse handelsrejsende i plat, løgn og socialhjælp
at fremkalde en fatwa - en opfordring fra den førende egyptiske
medicinmand, stormufti Mohammed Abd-al-Wahhab al-Tantawi, til at
boykotte danske varer. De mørke mænd må dog fortsat kysse danske piger,
hvilket vi imidlertid gerne vil frabede os.

STORMUFTIEN indlemmeshermed i Ekstra Bladets fatwa sammen med
rejseselskaberne. Uvidende vantro skal være klar over, at en fatwa er en
vejledning af troende.

VOR FATWA har følgende budskab: Vi beder Fanden om at straffe hver en
løgnagtig muslim, som drager rundt med falske budskaber om den danske
nation. Og vi beder Allah om at eksportere alle ondskabsfulde muslimer,
der er krøbet i ly i det danske demokrati, mens de bruger kræfter på at
svine det til. Lad dem få plads i et af de 56 muslimske diktaturer, som
de har så travlt med at rejse rundt til for tiden - selv om de engang
flygtede fra dem.

DET VAR det hele. Pyha, hvor det lettede!"

Anders Peter Johnsen

Fra : Konrad

Dato : 13-01-06 10:43

Anders Peter Johnsen wrote:
> Øjøjøj...Det bliver jo helt hæsligt at skulle høre de i forvejen
> rigeligt skingert jamrende selvretfærdige muslimer give sig til at
> hyle over dèn her:

Den er sgu da for sej Hvorfor har ingen fået sådan en ide før? Men
graden af "løgnagtighed" er tilsyneladende ret tvivlsom, og i høj grad et
definitionsspørgsmål, i følge Helle Lykke Nielsen. De kan næppe dømmes. De
har vist ikke formidlet usandheder, men mest af alt en streng fortolkning -
og det ser vi jo dagligt herinde, den anden vej.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 10:48

Anders Peter Johnsen wrote:
> Øjøjøj...Det bliver jo helt hæsligt at skulle høre de i forvejen
> rigeligt skingert jamrende selvretfærdige muslimer give sig til at
> [...]

Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
Det er dumsmart.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : hanzen

Dato : 13-01-06 10:50

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
> Det er dumsmart.

Hvem var det der rejste rundt i Muhamedanien og uddelte brandbomber, Dhimmi?

Fra : Konrad

Dato : 13-01-06 10:55

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem var det der rejste rundt i Muhamedanien og uddelte brandbomber,
> Dhimmi?

George Bush?

Fra : hanzen

Dato : 13-01-06 11:02

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> George Bush?

Forkert.
--
hilzen
hanzen

Fra : Konrad

Dato : 13-01-06 11:26

hanzen wrote:
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forkert.

OK - fysisk tilstede var han vist kun dengang han "spiste" plastic-kulkun
med de amerikanske marinere - men inddirekte har han jo turneret
"muhamedanien" tynd de seneste år med al sit militære isenkram, herunder
brandbomber.

Fra : hanzen

Dato : 13-01-06 11:28

> [...]
> med de amerikanske marinere - men inddirekte har han jo turneret
> "muhamedanien" tynd de seneste år med al sit militære isenkram, herunder

Hvorfor holder du dig ikke til emnet?
Er du hallal?
Er du Dhimmi?

Fra : Konrad

Dato : 13-01-06 11:38

hanzen wrote:

> Hvorfor holder du dig ikke til emnet?
> Er du hallal?
> Er du Dhimmi?

Jeg er i modsætning til jer andre så uendelig mikroskopisk minimalt
fascineret af islam, at jeg end ikke gider vide hvad du mon forestiller dig
disse begreber dækker over. Det lader mig helt og aldeles kold. I
fundamentalister må da hjertens gerne slå hinanden oven i hovedet med den
slags middelalderretorik, men personligt vil jeg helst holdes udenfor.

Fra : hanzen

Dato : 13-01-06 12:28

> [...]
> fundamentalister må da hjertens gerne slå hinanden oven i hovedet med den
> slags middelalderretorik, men personligt vil jeg helst holdes udenfor.

Det ville da være dejligt hvis man kunne løse alle problemer ved at lukke
øjnene og lade som om alt er i orden.
Det kan man bare ikke.

--
hilzen
hanzen

Fra : Konrad

Dato : 13-01-06 12:45

hanzen wrote:
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ville da være dejligt hvis man kunne løse alle problemer ved at
> lukke øjnene og lade som om alt er i orden.
> Det kan man bare ikke.

Din hang til at titulere meddebattører med én eller anden præcivilisatorisk
islamisk smædeetikette har altså noget at gøre med din grad af åbenhed og
indsigt?

Fra : GB

Dato : 15-01-06 15:27

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in

> Din hang til at titulere meddebattører med én eller anden
> præcivilisatorisk islamisk smædeetikette har altså noget at gøre med
> din grad af åbenhed og indsigt?

Din hang til at bruge fremmedord for at understøtte dine mindreværds-
komplekser, samtidig med at du argumenterer med forlængst tilbageviste
smæde-kampagner har åbenbart noget at gøre med din grad af åbenhed og
indsigt?

Glatnakke!

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-06 19:15

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev
> [...]
> komplekser, samtidig med at du argumenterer med forlængst tilbageviste
> smæde-kampagner har åbenbart noget at gøre med din grad af åbenhed og

Der ramte man nok plet!

Spang

Fra : Konrad

Dato : 17-01-06 07:49

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> wrote in message

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev
>
> Der ramte man nok plet!

Ja, det gjorde jeg åbenbart.

Fra : hanzen

Dato : 15-01-06 19:00

> [...]
> præcivilisatorisk
> islamisk smædeetikette har altså noget at gøre med din grad af åbenhed og

Der ramte man nok plet.
--
hilzen
hanzen

Fra : G B .

Dato : 15-01-06 15:25

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in

> OK - fysisk tilstede var han vist kun dengang han "spiste"
> plastic-kulkun

1: Det hedder "kalkun".
2: Kalkunen var ægte. Du refererer til en smædekampagne opfundet af
amerikanske "democrats".

Fra : Henri Gath

Dato : 14-01-06 00:12

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

Pak dig væk, skide dhimmie...

Fra : Mendoza

Dato : 13-01-06 10:57

Allan Riise wrote:

> Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
> Det er dumsmart.

"Dumsmart".
I guder, hvor er du dog utroligt naiv....

Mendoza

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-06 11:14

Allan Riise Ari06@pc.dk skrev i

> Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
> Det er dumsmart.

Suk. Der er åbenlyst ingen grænser for, hvor megen benzin på bålet fra
muslimerne, du kan kapere.

--
Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-01-06 13:57

> Allan Riise Ari06@pc.dk skrev i

> Suk. Der er åbenlyst ingen grænser for, hvor megen benzin på bålet
> fra muslimerne, du kan kapere.

Også muslimer gavnes ved at man med tegnings-drilleri får deres imamer
til at VISE DERES SANDE ANSIGT

Verbal benzin er fremragende - og imamreaktionen bør få danskerne til
at vågne op

Der er intet dumt/dumsmart ved at lade det bedste synspunkt vinde
efter ord-pingpong. Folk såres kun hvis de har skabt selvmodsigelser i
eget mentale bagland. Frisprog integrerer være gæster.

Fra : NoTrabajo

Dato : 13-01-06 18:12

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i
> Allan Riise Ari06@pc.dk skrev i

> Suk. Der er åbenlyst ingen grænser for, hvor megen benzin på bålet fra
> muslimerne, du kan kapere.

Han er en god dhimmi. Vov!, Vov!, ..
--
NoTrabajo

Fra : Jim

Dato : 13-01-06 11:17

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
> Det er dumsmart.

Ja, det sagde dine venner i det islamiske trossamfund også.

J.

Fra : Jesper

Dato : 13-01-06 15:34

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
> Det er dumsmart.

Ja, vi skal bare dukke os og holde mund som gode små dhimmier når de
herboende muhamedanske bistandsnassere bagtaler os i Muhamedanien

> --
> Allan Riise
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Ja, det var virkeligt forkert at indpode demokrati i Tyskland og Japan i
1945!
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 15:42

Jesper wrote:

> [...]
> herboende muhamedanske bistandsnassere bagtaler os i Muhamedanien

> Ja, det var virkeligt forkert at indpode demokrati i Tyskland og

Tyskland var et demokrati før han med overskægget brugte det til at tilrane
sig magten.
Japan blev det på dekret fra Kejseren.

Fra : Jesper

Dato : 13-01-06 16:02

> Tyskland var et demokrati før han med overskægget brugte det til at tilrane
> sig magten.

Tyskland havde på daværende tidspunkt reelt kun været et demokrati
1918-1933, altså i 15 år. I 1945 var Tyskland et diktatur og havde været
det i 12 år. Før 1918 var Tyskland et enevældigt diktatur under en
enevældig kejser.

> Japan blev det på dekret fra Kejseren.

Japans kejser udsendte dekretet med en pistol i ryggen, hvis ikke han
ville samarbejde, så var han blevet stillet for en
krigsforbryderdomstol, hvilket ville have resulteret i at han var blevet
dødsdømt og hængt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-06 17:09

> Tyskland var et demokrati før han med overskægget brugte det til at
> tilrane sig magten.
> Japan blev det på dekret fra Kejseren.

Din argumentationsform er demagogisk.

--
Jens B.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 17:14

Jens Bruun wrote:
> Allan Riise Ari06@pc.dk skrev i

> Din argumentationsform er demagogisk.

Den er faktisk det diametralt modsatte, ikke opildnende og forførende, så
det....

Fra : Henri Gath

Dato : 14-01-06 00:13

> Den er faktisk det diametralt modsatte, ikke opildnende og forførende, så
> det....

Væk, dhimmie...

Fra : Spangkuk

Dato : 13-01-06 22:16

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev

> Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
> Det er dumsmart.

Hvad er du bange for, Fætter Riise ?

Her i lille Danmark, og tilsyneladende LIGE her, er grænsen
sat.

Det er fanme smukt.

spang

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 23:19

Spangkuk wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev

> Hvad er du bange for, Fætter Riise ?

Jeg er *ikke* din fætter, og glad for ikke at være det.
Og bange er jeg heller ikke, men jeg hylder ikke dumheder, og beskyldninger
på grundlag der ikke er verificerede.

> Her i lille Danmark, og tilsyneladende LIGE her, er grænsen
> sat.

Nej, her trives dumheden tilsyneladende i bedste vekgående hos lidt for
mange mennesker.

> Det er fanme smukt.

Det er flovt.

Fra : Jim

Dato : 13-01-06 23:28

> [...]
> beskyldninger på grundlag der ikke er verificerede.

> Nej, her trives dumheden tilsyneladende i bedste vekgående hos lidt for

Det er nok bare fordi, du er adfærdsvanskelig...

Fra : Henri Gath

Dato : 14-01-06 00:12

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
> Det er dumsmart.

Du er og bliver en dhimmie-svans......godt, nogle har mere rygrad end dig,
ellers så havde en venstreorienteret næppe skrevet de indlæg, du gør:
Forstår du, dine muslimske venner kan ikke UDSTÅ venstreorienterede....

Fra : Martin

Dato : 13-01-06 10:58

Allan Riise skrev:

> Kan virkelig ikke se det kloge i at kaste mere benzin på bålet.
> Det er dumsmart.

Du har vel heller ikke lyst til at lade fremstående fortalere og
rollemodeller for en fordummende lovreligion tro de kan sprede løgn og
lir om DK bare fordi en avis (jp) har været ude med riven?

Kender du ordsproget: Wir sind so länge geknächtet worden dass wor
Knächte geworden sind!

Mvh
Martin

Fra : Martin K

Dato : 13-01-06 11:00

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Øjøjøj...Det bliver jo helt hæsligt at skulle høre de i forvejen
> rigeligt skingert jamrende selvretfærdige muslimer give sig til at hyle
> over dèn her:

Ja, det skal nok blive sjovt.

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-06 11:31

Anders Peter Johnsen anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk skrev i

> Øjøjøj...Det bliver jo helt hæsligt at skulle høre de i forvejen
> rigeligt skingert jamrende selvretfærdige muslimer give sig til at
> hyle over dèn her:

Jepper. Og dejligt at se, at vi endelig begynder at slå igen.

Hvis vi ikke - som EB nu gør - tager til genmæle, er vi som samfund imo med
til at forværre stemningen. Aggressioner, der ikke imødegåes med fasthed,
eskalerer altid. Lige nu fremstår det danske demokrati og samfund som svagt.
Det er en invitation til de kræfter, der har fordækte motiver og som ønsker
at omstyrte samfundet. Muslimerne har alt for længe haft frit slag. JP og nu
EB viser vejen. Flere vil følge.

JP-sagen har sjovt nok udviklet sig til netop dét, der var JP's pointe.
Muslimerne er kommet ud af busken og har afsløret sig selv som det, de er:
Selvhøjtidelige, hadefulde, løgnagtige, udemokratiske og forbryderiske. De
viser med al tydelighed, at de har ikke rokket sig en milimeter siden de
rendte rundt som en flok primitive beduiner nede i ørkenen for over tusind
år siden.

Halal-hippiernes flosker - bl.a. i nærværende gruppe - lyder mere og mere
tomme og uden substans. Mange vil begynde at holde lidt lavere profil i
deres ukritiske muslim-forsvar. Et par stykker vil selvfølgelig holde fanen
højt og til sidst fremstå som stakler, der i mangel på selvkritik, intellekt
og menneskeligt format er fanget i deres eget letgennemskuelige spind.

--
Jens B.

Fra : Martin

Dato : 13-01-06 11:54

Jens Bruun skrev:

> [...]
> rendte rundt som en flok primitive beduiner nede i ørkenen for over tusind

Lad nu være med at skære alle muslimer over én kam. Vi risikerer
bare at de moderate bliver trængt i baggrunden af koran facisterne pga
den danske hate-speech.

Fokusér som EB gør på navngivne medlemmer af islamisk trossamfund og
lign. udemokratiske inst i det danske samfund. Kør intelligent hetz
på dem, men til gengæld skal vi fremme de moderate muslimers taletid
og deres fortolkninger af hvad det danske samfund skal stille op med
jihad imamerne, hizb-ut-tahrir osv.

Danskerne kan ikke med held fordømme koran facisterne, men de moderate
muslimer kan.

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 12:06

Martin wrote:
Kør intelligent hetz

Så du går ind for Hetz?

Der springer kæden af, er jeg bange for.

Fra : Martin K

Dato : 13-01-06 14:35

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Så du går ind for Hetz?
>
> Der springer kæden af, er jeg bange for.

Hetz mod anderledes tænkende har halalhippier da altid praktiseret.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 15:36

Martin K wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Hetz mod anderledes tænkende har halalhippier da altid praktiseret.

Du aner da vidst ikke hvad en nHetz indebærer.
Forkert sprogbrug blandet med holdninger der hører 30'erne til.

Fra : NoTrabajo

Dato : 13-01-06 18:15

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i

> Danskerne kan ikke med held fordømme koran facisterne, men de moderate
> muslimer kan.

Findes der overhovedet "moderate" muhamedanere?
--
NoTrabajo

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 14-01-06 05:38

NoTrabajo skrev:
> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i

> Findes der overhovedet "moderate" muhamedanere?

Ja

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : NoTrabajo

Dato : 14-01-06 06:29

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i

> Ja

Hvor gemmer de sig mon?
--
NoTrabajo

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-01-06 11:33

NoTrabajo skrev:
> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i

> Hvor gemmer de sig mon?

Jeg har faktisk tidligere grovsakset en hel forsideartikel fra den
ellers hæderligt Islamkritiske "Weekendavisen" fra 22.december til et
trådstartsindlæg her i gruppen benævnt: "Moderate muslimer på banen?",
dateret 23-11-05 19:44 og, hvis min Thunderbird ellers virker som den
bør, skulle du meget gerne kunne klikke det frem på følgende message-link:

Nej, ved du hvad: Du får sgu' også lige hele det oprindelige indlæg -
inklusive mine måske dengang lige vældigt julestemningsoptimistiske
kommentarer - gengivet herunder for en sikkerheds skyld:

Emne: Moderate muslimer på banen?

I følgende meget spændende forsideartikel fra denne uges udgave af
Weekendavisen, beskrives det hvordan moderate muslimer nu bliver
provokeret ind i debatten på grund af at de - heldigvis - ikke føler sig
ordentligt repræsenterede.
Jeg kan personligt kun bifalde udviklingen, da det jo ville være
tiltrængt at se velintegrerede muslimer sige fra over for dè
medieeksponerede fundamentalister, der så at sige synes at have "kapret"
mediebilledets definition af Islam:

"Oprør. Muslimske indvandrere er i færd med at skabe et netværk, der
skal gøre op med fundamentalistiske repræsentanter og markere en anden
stemme i debatten.

VI ER EN SLAGS MUSLIMER

Af Hans Mortensen
NR. 51, 22. - 29. december 2005

VED første øjekast lignede den danske udlændingedebat sig selv i den
forløbne uge.

Regeringen strammede kravene for at opnå dansk statsborgerskab, hvilket
udløste en protestdemonstration foran Christiansborg, Europarådet
bekymredes på opfordring over tonen i debatten, ligesom 12 danske
forfattere lige har gjort det med en manende appel i dagbladet Politiken.

Mere? I Valby Medborgerhus fremviste den muslimske
ekstremistorganisation Hizb ut-Tahrir sin helt egen udgave af
ytringsfriheden, da man endnu en gang udelukkede Jyllands-Posten fra et
af Københavns Kommunes lokaler - et skridt, der så fik resten af pressen
til at udvandre. Og hen mod slutningen af ugen rejste en række ældre
diplomater tvivl om fornuften i statsminister Anders Fogh Rasmussens
håndtering af sagen om Jyllands-Postens profettegninger. Som bekendt
afviste Fogh at mødes med 11 muslimske landes ambassadører om de
provokerende tegninger. En helt normal uge, som vi har vænnet os til
dem, med andre ord.

Men måske var der alligevel noget, der begyndte at flytte på sig i løbet
af ugen. Mandag eftermiddag mødtes en halv snes mennesker med muslimsk
baggrund i det radikale gruppeværelse på Christiansborg. Mødet var det
første skridt i forsøget på at rejse en ny stemme i debatten. En røst
fra de velintegrerede indvandrere, der nok vedkender sig deres
kulturelle og religiøse rødder i islam, men som på ingen måde føler sig
repræsenteret af de imamer og andre talsmænd, der har påtaget sig og har
fået lov at føre ordet på vegne af den muslimske del af befolkningen.

Det radikale folketingsmedlem Naser Khader havde indbudt til mødet for
at samle støtter til et netværk af folk med muslimsk baggrund, der kan
gå op mod den hastigt voksende fundamentalisme. Det foreløbige mål er en
konference i slutningen af januar, hvor en endnu større gruppe skal
etablere netværket med det formål at markere sig i debatten med
synspunkter, der dokumenterer, at de stadig mere højrøstede
fundamentalistiske tilkendegivelser ikke har bred støtte blandt
muslimske indvandrere.

»Der er i øjeblikket en kamp om de muslimske sjæle, og lige nu vinder
fundamentalisterne frem. Jeg arbejder for, at man skal kunne kombinere
en muslimsk baggrund med at være dansk og at være demokrat. På det
seneste har jeg fået mange henvendelser fra mennesker, der er enige med
mig, og som er bekymrede over udviklingen, og som gerne vil vise, at der
også er en anden stemme. For to år siden ville jeg ikke have drømt om at
indkalde til et møde som dette. Men der er brug for et initiativ, så det
ikke altid bliver Fatih Alev og Abdul Wahid Petersen, der udtaler sig.
Tiden er tværtimod kommet til at afvise dem,« siger Naser Khader, der
ofte støder på den påstand, at han med sit synspunkt er en enlig undtagelse.

Usynlige

»Jeg var til en konference om ytringsfrihed for nylig, og her var der
en, der sagde: ’Du er jo den eneste - der er ikke andre.’ Men det passer
ikke. Jeg får masser af henvendelser fra folk med muslimsk baggrund, der
er enige. Problemet er, at mange, der kommer med den påstand, at jeg
står alene, gør det, fordi de har accepteret fundamentalisternes
opfattelse af, hvordan en muslim kan være. Det gælder især
antimuslimerne. På konferencen om ytringsfrihed blev jeg spurgt, om jeg
bad og fastede, og da jeg så svarede nej, sagde vedkommende: ’Så er du
jo ikke muslim.’ Det er den fundamentalistiske definition, og den
accepterer jeg ikke,« siger Khader, der medgiver, at det indtil nu ikke
har været let at få øje på det andet synspunkt i debatten fra andre end
ham selv og nogle ganske få andre.

Samtlige deltagere i mandagens møde i det radikale gruppeværelse var
enige om, at der er et stort behov for, at de ikke-fundamentalistiske
muslimer træder ud af anonymiteten. Når det ikke er sket før, skyldes
det, at mødedeltagerne har det til fælles, at de egentlig helst ikke
fremstod som gruppe, men som enkeltindivider. For grundlæggende har de
ikke noget samlet budskab, udover at de, der i øjeblikket fører ordet, i
hvert fald ikke repræsenterer dem.

Ylidiz Akdogan, der er socialdemokratisk folketingskandidat i
Husum-kredsen, fremhæver netop, at de velintegrerede ikke har haft noget
ønske om at stå frem som en etnisk eller kulturel samlet gruppe -
snarere tværtimod.

»Vi er blevet usynlige, fordi vi ikke har ønsket at definere os ud fra
vores muslimske baggrund. Men ud fra, at vi er borgere i det danske
samfund,« siger hun.

Samme opfattelse har Moustapha Kassem, der er professor og forsker i
genteknologi ved Odense Universitets Hospital.

»Jeg har aldrig brugt min religion til at definere mig selv. Jeg vil
gerne vurderes som individ og ikke på baggrund af min religiøse og
kulturelle baggrund. Men jeg er ved at ændre holdning, for jeg har den
senere tid gjort mig klart, at der er et behov for en anden stemme i
debatten,« siger han.

Hvilken stemme, der ifølge mødedeltagerne er behov for, skæres klart ud
af Osama Al-Habahbeh, der er Danmarks-korrespondent for den arabiske
TV-station, Al-Jazeera.

»Jeg er personlig træt af at blive repræsenteret af Abu Laban & Co. Jeg
har en muslimsk baggrund, og det er jeg stolt af, men jeg vil ikke
repræsenteres af fundamentalister. Vi skal arbejde for en anstændighed i
debatten. Og det mener jeg også, men ikke kun anstændighed fra præsterne
i Dansk Folkeparti. Der skal også vises anstændighed fra de muslimske
repræsentanter.

Lige nu er vi på et skråplan, og hvis det fortsætter, kan det ende med
tilstande som i de franske byer. Vi har allerede set eksempler i Århus
og på Nørrebro. De unge frustrerede, der laver ballade, hører kun, at
det er imamerne, der forsvarer og repræsenterer dem. Hvis der var nogle
andre stemmer i debatten, ville det give et helt andet billede. Derfor
er det vigtigt, at nogle flere står frem i offentligheden. Vi skal være
et alternativ. Vi skal repræsentere et anstændigt synspunkt. Jeg vil
ikke identificeres med en eller anden idiot, der har gjort noget
åndssvagt i London eller Brøndby,« siger han.

Han suppleres af Belma Møller, en muslimsk flygtning fra Sarajevo, der
nu er dansk gift.

»Jeg er også træt af, at nogen udtaler sig på mine vegne. Og da jeg så
hørte Naser Khader i radioen, tænkte jeg. Endelig - her er én, der mener
ligesom jeg og udtrykker det klart,« siger hun.

Finder idioterne

Den irakisk fødte læge Ahmed Majed uddyber med en beretning om
omverdenens reaktioner.

»På gaden har folk ét billede af mig, men når jeg er på arbejde og har
kittel og stetoskop, bliver jeg respekteret, og så er der ingen
problemer med at være en del af det danske samfund. På min afdeling er
der 13 læger. De fem er irakere, og to er palæstinensere, og det giver
ingen problemer. Men udenfor er det anderledes. Og det er blandt andet,
fordi vi altid bliver repræsenteret af dem, der laver ballade. Derfor
skal vi andre være mere synlige på den demokratiske måde. Vi skal være
med til at skabe et nyt image,« siger Ahmed Majed.

»Det er de forkerte stemmer, vi hører i debatten. Når jeg diskuterer med
danskere, hører jeg det samme, som Naser Khader gengiver, at jeg er den
eneste, der har de holdninger, jeg giver udtryk for - at der ikke er
andre. Der er brug for at tilføre debatten nyt blod. Som det foregår
lige nu, er det hele meget bekymrende, og det kan næsten kun ende i
ballade,« supplerer Hassan, der helst ikke vil have sit efternavn nævnt.
Han er palæstinenser og arbejder på Novo Nordisk, hvor han forsker i
insulin.

»Jeg kender utrolig mange velintegrerede muslimer, men det er ikke dem,
vi hører om. Medierne er meget dygtige til at finde de største idioter
blandt indvandrere og så vise dem frem i fjernsynet. Derfor er der behov
for nogle andre, som man kan henvende sig til. Der er lige nu nogle
meget fastlåste fronter. Jeg har levet i Danmark i mange år uden at møde
racisme. Men nogle af de nedladende udtalelser, jeg hører nu fra visse
politikere, er ubehagelige. Men vi må også sige, at der er nogle af vore
egne, som bærer ved til bålet. Jeg hører også påstanden, at alle
danskere er racister. Og da jeg fortalte nogle bekendte, at jeg skulle
mødes med Naser Khader, spurgte de: ’Hvad skal du møde ham for.’ I nogle
kredse bliver du betragtet som værre end Fanden selv,« siger han
henvendt til Khader.

Frustrationen over at medierne altid har held til at finde de mest
uheldige repræsentanter for de muslimske indvandrere, er udbredt i
forsamlingen. Men man er også klar over, at indvandrerne selv bærer en
del af ansvaret, og at en af vejene til et bedre billede er, at man selv
melder sig aktivt i den offentlige debat.

»Vi er meget gode til at give medierne skylden, men der er også blandt
os selv folk, som er meget provokerende. Og dem skal vi have fat i og
have overbevist,« siger Ahmed Majed.

Skæggede mullaher

Hadi Khan, der er IT-ingeniør og tidligere formand for foreningen af
pakistanske studenter, OPSA, er allerede aktiv deltager i debatten om
islam, men også han er bekymret over, hvor meget de forkerte
repræsentanter fylder i debatten.

»Jeg kan ikke adskille islam fra modernitet og demokrati. At det er
blevet anderledes, skyldes den arabiske imperialismes indflydelse i den
muslimske verden. Og jeg er dødtræt af det billede, man får af islam,
når det altid er en skægget mullah, der skal fremstå som repræsentant.
Det billede har ikke noget med mig at gøre.

Vi er enige om, at vi er trætte af den nuværende repræsentation af
muslimer. Derfor skal vi være mere synlige og ytre os, når nogle i vores
eget bagland gør noget forkert, men vi skal også være kritiske over for
de forkerte og stereotype historier. Vi skal være en slags smagsdommere,
der viser, at tingene ikke er sort-hvide. Islam skal bryde med fortiden
- ikke med hele fortiden og traditionen, men vi skal finde en moderne
vej. Vi er oppe mod kræfter, der repræsenterer fortiden og bygger på
frygt og had,« siger han.

Trods dette indlæg skal man ikke forvente, at det nye netværk kommer til
at fremstå med én samlet holdning til islam og fundamentalisme - snarere
tværtimod. Tanken er at vise, hvor stor forskelligheden blandt
indvandrere med muslimsk baggrund i virkeligheden er, og hvorfor man
ikke med udgangspunkt i de religiøse ledere, der udtaler sig, kan tegne
et stereotypt billede.

Der er ikke tale om at iføre sig en ny uniform, men om at afvise
uniformering. Fællestrækket er en afvisning af fundamentalisme og en
vilje til åben, konstruktiv deltagelse i demokratiet. Nogle af
deltagerne er det, man kunne betegne som moderate muslimer - selv om
ingen af dem bryder sig om udtrykket.

»Moderat muslim er en dårlig definition. Det er ekstremt svært at
definere, hvem der er moderat, og hvilke kriterier der afgør, om man er
det,« siger Moustapha Kassem.

Nogle af deltagerne er nærmest ikke-troende og altså det, man kunne
kalde kultur-muslimer, men heller ikke det synes at vinde genklang som
fællesbetegnelse.

Journalist Osama Al-Habahbeh rammer til sidst noget, der nogenlunde kan
samle:

»Vi er en slags muslimer,« siger han."

Hvis jeg ikke tager meget fejl, ser vi netop her den længe håbede - og
tilsyneladende ligefrem umuligt svære - internalisering af Islam fra en
fundamentalistisk teokratisk ideologi med krav om Shariah-indførelse for
hele samfundet til en velovervejet, personlig og inderliggjort, ja
muligvis ligefrem /sækulariseret/ tro på linje med dansk "kulturkristendom"?

Det er høje forhåbninger, udgangspunktet taget i betragtning. Men det er
alligevel spændende, hvis det rent faktisk kan lade sig gøre for
herboende muslimer på den ene side at praktisere deres udmærkede
religionsfrihed positivt og SAMTIDIG opretholde den nødvendige skelnen
mellem privat tro og det omgivende samfunds sækulære rammer.

EFTERRATIONALISERING 14/1-06: Jeg savner at høre mere fra dem. I
medierne, vel at mærke. Okay, nu er der jo så lige:

Men nu tror jeg altså heller ikke at Khader har en særlig let personlig
situation hos RV, der ikke ligefrem synes at støtte ham synderligt trods
at han jo altså tilsyneladende ifølge PET udsættes for diverse trusler
og repressalier, angiveligt fra kredsen omkring Hizb'ut-Tahrir: Hvorfor
skifter manden dog ikke til et ordentligt borgerligt parti i stedet for
at lefle for en flok radikale, der tilsyneladende hellere vil håndfodre
ham til HuT af magelig "politisk-korrekt" bekvemmelighed end at være med
til at tage konfrontationen med de religiøs-fanatiske dele af
indvandrermiljøet, de sk*** dhimmier?

Jeg synes i øvrigt Gudskelov at det er dejligt lang tid siden, jeg sidst
har hørt en vis dametaskebevæbnet partiformand hetze løs på Regeringen
og DF for "intolerant udlændigepolitik". Det er faktisk stort set lige
siden denne sag om JP-tegningerne begyndte, hvis jeg ikke tager fejl?

(Nu må jeg så ikke håbe at jeg ligefrem selv invokerer det! )

Det er dog egentlig spøjst, så stille de er blevet? Nåja, radikale kan
jo pr. tradition være ret lang tid om at finde ud af, hvilken side de af
langsigtede taktiske årsager skal vælge i de helt centrale og afgørende
principielle spørgsmål. (Som om dèt ellers skulle være lettere end selv
faktisk at MENE noget!) Men de har jo måske også to måske næsten lige
store grupper kernevælgere at holde fast på på een gang, og som de måske
måtte være bange for at miste ved at udtale noget blot tilnærmelsesvist
officielt standpunkt denne sag?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 14-01-06 11:34

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i

> Hvor gemmer de sig mon?

De gemmer sig ligeså godt som elefanterne i kirsebærtræerne.

J.

Fra : Martin

Dato : 13-01-06 13:19

Allan Riise skrev:

> Martin wrote:
> Kør intelligent hetz
>
> Så du går ind for Hetz?
>
> Der springer kæden af, er jeg bange for.

Jeg går ind for at vi skal drage dem til ansvar for hvad de siger
under fredagsbønnen, hvad de udtaler sig om til andre statsledere, og
jeg vil samtidigt kæmpe for at de kan få lov at sige lige præcist
hvad der passer dem. Så ved vi hvor vi har dem. Det er den hetz jeg
vil køre.

Hvorfor skal vi lægge land til imamens søn der under fredagsbønnen i
gymnasiet opfordrede til at fucke danmark i røven?

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 15:37

Martin wrote:

> [...]
> jeg vil samtidigt kæmpe for at de kan få lov at sige lige præcist
> hvad der passer dem. Så ved vi hvor vi har dem. Det er den hetz jeg

Det har *intet* med Hetz at gøre.

> Hvorfor skal vi lægge land til imamens søn der under fredagsbønnen i
> gymnasiet opfordrede til at fucke danmark i røven?

Fordi det er et frit land, og går han imod lovgivningen, så kan og skal han
straffes som enhver anden.

Fra : NoTrabajo

Dato : 13-01-06 18:17

> Fordi det er et frit land, og går han imod lovgivningen, så kan og
> skal han straffes som enhver anden.

Hvorfor blev denne muhamedaner og hans familie overhovedet lukket ind i
landet?
--
NoTrabajo

Fra : Allan Riise

Dato : 13-01-06 15:41

Martin wrote:

> [...]
> jeg vil samtidigt kæmpe for at de kan få lov at sige lige præcist
> hvad der passer dem. Så ved vi hvor vi har dem. Det er den hetz jeg

Hetz: Af forfølgelse, jage.
Forfølge, ophidselskampagne, forfølgelseskampagne.
Hetze: Ophidse, forfølge med ophidsende fanatisk propaganda.

Kilde Gyldendals fremmedordbog 11. Udgave.

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-06 14:46

meddelelse news:43c770e4$0$47083$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

<klip>

Jeg kan kun anbefale alle, herunder også Allan Riise, at købe dagens JP.
Heri har man et læserbrev fra Hisham Elbatal, Cairo, hvor der står hvad der
venter os, hvis ikke vi allerede nu indordner os under islams regler.
Desværre kræver det login for at få adgang til artiklen (hvilket jeg har),
men man må jo ikke copy og paste uden videre.

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 13-01-06 14:48

Sten Schou wrote:
> [...]
> islams regler. Desværre kræver det login for at få adgang til
> artiklen (hvilket jeg har), men man må jo ikke copy og paste uden

Prøv at skriv det med "dine egne ord", som det så pædagogisk hedder I
øvrigt tillykke - det er de færreste, herunder mig selv, der overholder
avisernes copyright i disse grupper.

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-06 18:05

> Prøv at skriv det med "dine egne ord", som det så pædagogisk hedder I
> øvrigt tillykke - det er de færreste, herunder mig selv, der overholder
> avisernes copyright i disse grupper.

Hele indlægget fylder faktisk det meste af en side, men jeg skal se hvad jeg
kan gøre i løbet af aftenen.....hvis ellers jeg kan få lov at sidde i fred
for konen...

Hilsen Sten

Fra : GB

Dato : 15-01-06 15:23

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in

> hvad jeg kan gøre i løbet af aftenen.....hvis ellers jeg kan få lov at
> sidde i fred for konen...

Du er vist lidt for sexy...

GB

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-06 16:39

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Desværre kræver det login for at få adgang til artiklen (hvilket jeg har),
> men man må jo ikke copy og paste uden videre.

Tjah-
Hvis dette brev virkelig er autentisk, holder alting da op.
Jeg er altså mest tilbøjelig til at opfatte det som et satirisk svar på JP
tegningerne.
Og i så fald, er han ikke dårlig

MVH
Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-01-06 17:04

> [...]
> Øjøjøj...Det bliver jo helt hæsligt at skulle høre de i forvejen rigeligt
> skingert jamrende selvretfærdige muslimer give sig til at hyle over dèn

[snip]

I guder en omgang bræk at hønse ud. Det er ikke den slags der gør een stolt
over at være dansker. Det er heller den slags bræk som er med til at fremme
en dialog med de mennesker som i hvert fald jeg gerne ser bliver en mere
integreret del af det danske samfund.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Pjensen73

Dato : 13-01-06 17:40

> [...]
> en dialog med de mennesker som i hvert fald jeg gerne ser bliver en mere

Tja, nok det samme bræk som muslimerne kommer med.
Ekstra bladet giver bare igen af samme medicin.

Fra : NoTrabajo

Dato : 13-01-06 18:23

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i

> Tja, nok det samme bræk som muslimerne kommer med.
> Ekstra bladet giver bare igen af samme medicin.

Man må ikke give muhamedanerne igen "af samme medicin", for så er man
nemlig racist.

Det at Finn ikke er fin nok til at gifte sig med Fatima, dét må vi
acceptere - for det er deres "kultur". Men hvis forældrene til Mette ikke
kan lide at deres datter gifter sig med Muhammed, så er de nogle slemme
racister, "der skal hakkes til medister".
--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 02:20

> [...]
> kan lide at deres datter gifter sig med Muhammed, så er de nogle slemme
> racister, "der skal hakkes til medister".

Sådan er det desværre nu. Men er det noget vi skal finde os i?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 08:43

Pjensen73 wrote:

> Sådan er det desværre nu. Men er det noget vi skal finde os i?

Vel er det da ej, jeg er da gift med en Muslim.

Fra : Jens G

Dato : 16-01-06 16:05

On Mon, 16 Jan 2006 08:42:54 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Vel er det da ej, jeg er da gift med en Muslim.

Så bliver man jo nysgerrig:
Er du så konverteret til islam?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 16:12

Jens G wrote:

> Så bliver man jo nysgerrig:
> Er du så konverteret til islam?

Nej da, jeg blev spurgt pænt om jeg ville, blev adspurgt om jeg ville gå til
lære i Koranen etc. men det var mit eget frie valg, ligesom det var min
kones valg om hun ville gifte sig med mig eller ej!

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 16:14

> Nej da, jeg blev spurgt pænt om jeg ville, blev adspurgt om jeg ville gå til
> lære i Koranen etc. men det var mit eget frie valg, ligesom det var min kones
> valg om hun ville gifte sig med mig eller ej!

Hvad siger hendes familie?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 16:15

Pjensen73 wrote:

> Hvad siger hendes familie?

Tillykke og kommer her jævnligt, ligesom vi i deres hjem.

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 16:17

> Tillykke og kommer her jævnligt, ligesom vi i deres hjem.

Okay. De siger tillykke til en vantro. Er du nu også sikker på at de er
muslimer?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 16:23

Pjensen73 wrote:

> Okay. De siger tillykke til en vantro. Er du nu også sikker på at de
> er muslimer?

Mine 3 svogere og svigerfar kommer hjem i morgen fra Hajj, så det skulle jeg
mene.

Fra : Jim

Dato : 16-01-06 16:41

> Mine 3 svogere og svigerfar kommer hjem i morgen fra Hajj, så det skulle
> jeg mene.

Er du sikker på, at dette 'hajj' ikke ligger i Las Vegas?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 16:44

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på, at dette 'hajj' ikke ligger i Las Vegas?

Jeg kunne lægge billeder som er blevet mig tilsendt, men mit privatliv rager
faktisk ikke dig.
Jeg ved hvad der sker, at det ikke passer til dine fordomme, tjaeee..

Fra : Jim

Dato : 16-01-06 17:39

> Jeg kunne lægge billeder som er blevet mig tilsendt, men mit privatliv
> rager faktisk ikke dig.
> Jeg ved hvad der sker, at det ikke passer til dine fordomme, tjaeee..

Tja, Jeg kunne så forestille mig, at du en dag selv vil iklæde dig hvidt
lagen og rejse til Mekka, hvor du vil stå og kaste sten på Muhammeds
gravsten kaldet Kabaen.
Det er jo antikrist, der stenes. Og det er du så god til herinde med dine
indlæg på verbal vis.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 16-01-06 18:14

Jim skrev:
> [...]
> gravsten kaldet Kabaen.
> Det er jo antikrist, der stenes. Og det er du så god til herinde med dine

Godt nok, at du selv formulerer dine egne fordomme!

Det er et fremskridt.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 17:04

> Mine 3 svogere og svigerfar kommer hjem i morgen fra Hajj, så det skulle jeg
> mene.

Okay, så er der ikke tale om herboende muslimer.
Hvorfor er din kone forresten flygtet til Danmark?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 17:09

Pjensen73 wrote:

> Okay, så er der ikke tale om herboende muslimer.

Jo de er, det er jo derfor jeg skriver "kommer hjem imorgen"!

> Hvorfor er din kone forresten flygtet til Danmark?

Hun er sågu ikke flygtet

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 17:11

> Jo de er, det er jo derfor jeg skriver "kommer hjem imorgen"!

> Hun er sågu ikke flygtet

Hvordan ialverden har hun så fået opholdstilladelse her? Nå ja.
Familiesammenføring.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 17:13

Pjensen73 wrote:

> Hvordan ialverden har hun så fået opholdstilladelse her? Nå ja.
> Familiesammenføring.

Sludder, hun kunne t.eks. være født her, ikke?

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 19:16

> Sludder, hun kunne t.eks. være født her, ikke?

Tja, dem er der jo også en del af. Altså anden generations indvandrere.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 19:18

Pjensen73 wrote:

> Tja, dem er der jo også en del af. Altså anden generations
> indvandrere.

Du bliver ved med at tro noget der ikke er sandt, men jeg giver dig et
hint....

Der er Dansk blod iblandet!

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 19:57

> Du bliver ved med at tro noget der ikke er sandt, men jeg giver dig et
> hint....
>
> Der er Dansk blod iblandet!

Hvorfor fanden er hun så muslim?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 20:32

Pjensen73 wrote:

> Hvorfor fanden er hun så muslim?

Hun har lavet et *valg*...

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 21:10

> Hun har lavet et *valg*...

Hvorfor valgte hun så at blive muslim, når hun ellers kunne leve i
frihed, istedet for at vælge en religion hvor man næsten ikke må noget
som helst.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-01-06 16:24

> Tillykke og kommer her jævnligt, ligesom vi i deres hjem.

Jamen det er jo rasende interessant, det her. Er de sunnier eller shiaer?
Fra hvilket land kommer de? Hvilken moske frekventerer de i DK? Hvad hedder
deres lokale imam?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Jens G

Dato : 16-01-06 16:25

On Mon, 16 Jan 2006 16:11:30 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Nej da, jeg blev spurgt pænt om jeg ville, blev adspurgt om jeg ville gå til
>lære i Koranen etc. men det var mit eget frie valg, ligesom det var min
>kones valg om hun ville gifte sig med mig eller ej!

OK.
Det lyder jo til at være som det bør være for alle der mødes og
forelsker sig.

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 16:13

> Vel er det da ej, jeg er da gift med en Muslim.

Hvis du sagde nej til hende, da hun friede, så var du blevet stemplet
som racist. Havde hun derimod sagt nej til dig, da du friede, så var
det i orden.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 16:16

Pjensen73 wrote:

> Hvis du sagde nej til hende, da hun friede, så var du blevet stemplet
> som racist. Havde hun derimod sagt nej til dig, da du friede, så var
> det i orden.

Hold da op hvor du kender min familie godt, hva?

Bare synd at du, igen, tager fejl.

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 16:18

> Hold da op hvor du kender min familie godt, hva?
>
> Bare synd at du, igen, tager fejl.

Jeg taler ikke om din familie, men om den holdning der er blandt visse
elementer i denne nyhedsgruppe.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 16:23

Pjensen73 wrote:

> Jeg taler ikke om din familie, men om den holdning der er blandt visse
> elementer i denne nyhedsgruppe.

Så slriver du i den forkerte kontekst.

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 17:06

> Så slriver du i den forkerte kontekst.

Nå... Der er altså andre i verden end dig og din familie.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 17:10

Pjensen73 wrote:

> Nå... Der er altså andre i verden end dig og din familie.

Og de er alle forskellige.

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 19:17

> Og de er alle forskellige.

Det er vi to sandelig også

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-06 19:19

Pjensen73 wrote:

> Det er vi to sandelig også

Det håber jeg så sandelig også på.

Fra : Wilstrup

Dato : 16-01-06 16:41

> Hold da op hvor du kender min familie godt, hva?
>
> Bare synd at du, igen, tager fejl.

Jeg har næsten ondt af dem, der har dannet sig nogle ubrydelige
fjendebilleder om muslimer - så, Kære Allan, kan du ikke bare for deres
skyld fortælle at det ikke er uproblematisk - kan du ikke for deres
nattefreds skyld fortælle at der vistnok findes en eller anden rabiat onkel
eller fætter, der vil slå din kone ihjel fordi hun har giftet sig med en
vantro - sådan blot for at vedligeholde deres fjendebillede? Tænk, hvad det
ellers kan koste os i skattekroner at de skal til behandling på psykiatriske
afdelinger fordi de ikke kan rumme at man godt kan have normale forhold til
muslimske familier?

Hvis jeg nu beder dig pænt, kan du så ikke rykke op med bare en lille-bitte
hulkehistorie, som de kan vende tilbage til hver eneste gang de lukker deres
gylle ud om muslimer som bombemænd og -kvinder og terrorister - ellers
græder de sig i søvn - og det er ulideligt at høre på at voksne mennesker
græder - alle fire.f

Tillykke i øvrigt med at havne i en god familie - jeg er gift med en dansk
kvinde - og det er ikke en uproblematisk familiie vi hver for sig har -men
vi er jo også danskere, og her er det i orden at have problemer i
ægteskabsforhold - kun´hvis man er muslim, så "giver det sig selv" at der
SKAL være voldsomme problemer.
--
Wilstrup

Fra : Pjensen73

Dato : 16-01-06 17:09

> [...]
> er jo også danskere, og her er det i orden at have problemer i
> ægteskabsforhold - kun´hvis man er muslim, så "giver det sig selv" at der

Så er vi igang med tilsvining igen lille wilstrup.
Det vil ihvertfald blive dyrt for skatteborgerne at sende dig til
psykiatrisk behandling, hvis det overhovedet vil have nogen effekt. Jeg
tror ikke at vi kan sorte Thorkild til at betale lidt ekstra i skat for
at få dig i behandling.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-01-06 18:56

On Fri, 13 Jan 2006 17:03:55 +0100, Kim Larsen wrote:

> Det er heller den slags bræk som er med til at fremme
> en dialog med de mennesker som i hvert fald jeg gerne ser bliver en mere
> integreret del af det danske samfund.

Mener du der er en chance for at de navngivne personer, der er nævnt i
artiklen, har lyst til at blive integreret i det danske samfund?

Fra : B. Nice

Dato : 13-01-06 19:48

On Fri, 13 Jan 2006 10:20:49 +0100, Anders Peter Johnsen
> [...]

>Øjøjøj...Det bliver jo helt hæsligt at skulle høre de i forvejen
>rigeligt skingert jamrende selvretfærdige muslimer give sig til at hyle

Jeg synes den er lige på grænsen. Og måske lidt over.

Selv om EB her bramfrit udtrykker hvad mange går og tænker, så gavner
det ingen blot at give igen af samme skuffe.

Ikke fordi vi ikke skal give igen, for det skal vi. De islamistiske
tendenser skal tales rent imod. Men vi skulle meget gerne være i stand
til at give igen af en skuffe der ligger et niveau over deres.

/B. Nice

Fra : Jim

Dato : 13-01-06 20:48

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes den er lige på grænsen. Og måske lidt over.
>
> Selv om EB her bramfrit udtrykker hvad mange går og tænker, så gavner
> det ingen blot at give igen af samme skuffe.

Hvad får dig til at tro, at Ekstrabladet forventer, at det gavner?
Er du sikker på, at det ikke bare er for at latterliggøre muhamedanerne.

> Ikke fordi vi ikke skal give igen, for det skal vi. De islamistiske
> tendenser skal tales rent imod. Men vi skulle meget gerne være i stand
> til at give igen af en skuffe der ligger et niveau over deres.

Det gør vi alene med at være.

J.

Fra : B. Nice

Dato : 13-01-06 21:41

On Fri, 13 Jan 2006 20:47:30 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvad får dig til at tro, at Ekstrabladet forventer, at det gavner?
>Er du sikker på, at det ikke bare er for at latterliggøre muhamedanerne.
Det tror jeg ikke. Det klarer de meget bedre selv.

>Det gør vi alene med at være.
Være hvad?

Fra : Jim

Dato : 13-01-06 22:36

> Det tror jeg ikke. Det klarer de meget bedre selv.

> Være hvad?

Tja, hvad tror du..
At være.
Det er ganske alm. dansk.

Fra : Martin

Dato : 17-01-06 16:23

Jim skrev:

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De gemmer sig ligeså godt som elefanterne i kirsebærtræerne.

Der opholder du dig en hel del med bind for øjnene. Tjek JP fra
16/01-06 forsiden.

Mvh
Martin