Klaus Rifbjerg
Fra : Martin

Dato : 13-01-06 09:07

Jyllands-Posten burde have tænkt sig om og ladet være med at trampe
på muslimernes følelser, mener Klaus Rifbjerg.

http://www.jp.dk/login?url=kultur/artikel:aid=3492764

Artiklen ledages af et billede af kultur og tænkemesteren selv, hvor
han er protrætteret i profil med en tænksom mine. LOL!

At han har denne holdning kan jo ikke forbavse nogen, da han har jo
fået skatte asyl i Andalusien for netop at slippe for de utålelige
danske forhold, og så er alt jo gratis. Jeg spekulerede på om det
ikke var på tide helt at smide ham ud af foreningen Danmark, så han
slipper for at blive så fortørnet over det demokratiske menneskes
frihed, krav, ret og pligt til at karrikere religion, så denne ALDRIG
kan blive blandet sammen med staten.

Hvorfor er det så vigtigt for den røde race at forsvare denne
patriarkalske sexistiske og dogmatiske lovreligion, hvis gennemsnitlige
udøver kun regner drenge og mænd af muslimsk afstamning for noget som
helst?

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 13-01-06 13:27

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
[...]

vel præcis af samme grund som det er så vigtigt for den sorte eller
skidengrønne "race" og højrefløjserne i det hele taget, at forsvare en
kristendom, der bygger på mandens dominans overalt i samfundet. "Kvinder
skal tie i forsamlinger", "sten bøsser", ingen sex før ægteskabet (især hvis
det er kvinder - mænd kan tilgives) etc.

Alle religioner er et udtryk for mænds tænkemåde, alle religioner er
undertrykkende -men derfor kan man da godt behandle folk ordentligt -også
selvom de er overtroiske. Nåeh, ja, det gælder jo ikke kristne som dig, der
åbenbart mener at det er i orden at genere andre mennesker mest muligt - men
særlig kristent er det nu ikke.
--
Wilstrup

Fra : Tim

Dato : 13-01-06 14:38

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
> skal tie i forsamlinger", "sten bøsser", ingen sex før ægteskabet (især
> hvis det er kvinder - mænd kan tilgives) etc.

Hvem forsvarer da kristendom?

Desuden er det ikke etniske danskere der overfalder bøsserne ved deres
årlige march, men muslimer.

Så, hvad er det egentlig du vil sige?

> Alle religioner er et udtryk for mænds tænkemåde, alle religioner er
> undertrykkende -men derfor kan man da godt behandle folk ordentligt

Det har du evigt ret i. (Du mener vel også kvinder, ikke?)

> -også selvom de er overtroiske.

.... eller kvinder?

[snip Arne's personfnidder]

Tim

Fra : Jesper

Dato : 13-01-06 15:34

> [...]

> åbenbart mener at det er i orden at genere andre mennesker mest muligt - men

Kære Hr. Wilstup;

Gider du fortælle mig hvor i Biblen der står at bøsser skal stenes?

Skidengrønne race? Er det dem her du taler om?:

http://www.cbsnews.com/stories/2006/01/13/earlyshow/living/petplanet/main1206675.shtml
--
Jesper

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-01-06 17:38

Wilstrup skrev:
> [...]
> skidengrønne "race" og højrefløjserne i det hele taget, at forsvare en
> kristendom, der bygger på mandens dominans overalt i samfundet. "Kvinder

Ja, dèt står der som bekendt i eet skriftsted hos Paulus - som altså
andetsteds åbent hylder kvindelige kristne "medtjenere i Kristus"...

(Han var tydeligvis raget uklar med nogle dominerende, lokale
middelhavsmatroner i Korinth, der tilsyneladende hellere ville "holde
kaffeklub" end at forøve seriøs kristen Gudstjeneste...)

> "sten bøsser",

Øh, hvor i Det Ny Testamente ser du dog dèn holdning?

Der tales om ekskommunikation af homoseksuelle fra Oldkirken - som altså
vel at mærke dèngang var en forfulgt minoritetsmenighed - javel, men
sgutte om voldelige overgreb på homoseksuelle, hvilket da trods alt er
en forskel på GT og NT, der er til at tage at føle på!

> ingen sex før ægteskabet (især hvis
> det er kvinder - mænd kan tilgives) etc.

Dén er altså aldrig slået igennem herhjemme for alvor, heller ikke selv
om nogle højre- og frikirkelige åbenbart påberåber sig at praktisere det
idag...

> Alle religioner er et udtryk for mænds tænkemåde,

Ikke nødvendigvis: Een af grundene til Kristendommens umiddelbare succes
blandt især kvinder og slaver - som på hedensk tid ellers slet ikke
regnedes for berettigede til at have en egen religion! - var såmænd at
den med sin restriktive seksualmoral faktisk fratog frie mænd visse
datidige "seksuelle privilegier". Ikke længere noget med udnytte slaver
af begge køn til at være konen utro: Tværtimod cementeredes konens
rolle som mandens eneste rettelige seksualpartner, hvilket jeg altså
ikke rigtig kan se skulle være udtryk for "udpræget stoddermentalitet",
snarere tværtimod...

Anders Peter Johnsen

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-06 17:02

meddelelse news:43c7d771$0$47077$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> rolle som mandens eneste rettelige seksualpartner, hvilket jeg altså
> ikke rigtig kan se skulle være udtryk for "udpræget stoddermentalitet",

Det nytter ikke noget, at diskutere religion med A.W.
Han besidder ikke forudsætningerne herfor.
Han er ikke i stand til at forholde sig til den forskel, der ligger i
måderne at praktisere en religion på, og det der står "skrevet i bogen".
Hvilket forårsager en stribe citater, men ikke antydning af forståelse for
nutidig fortolkning.
(Forøvrigt ikke engang nytestamentelig)

MVH
Egon

Fra : Martin

Dato : 13-01-06 14:09

Wilstrup skrev:

> [...]
> åbenbart mener at det er i orden at genere andre mennesker mest muligt - men

Næh, jeg er vel mere anti-krist i din fremlæggelse, det er tydeligt
og jeg takker for opmærksomheden.

Alle menneskeliv er hellige. Nogle få mere end andre selvfølgelig,
men det vi nu har lært af vores dunkle religiøse og middelalderlige
fortid, kunne vi måske håbe på at sprede lidt af denne
informationens ild iblandt de mindre-seende, bla. gennem nogle
tegninger der bevidst ville fremprovokere en reaktion? Kun gennem
kritisk dialog kan ægteskabet mellem 5 mill danskere og 300 k muslimer
reddes, tror jeg. Pia K smider benzin på bålet, og alt til venstre
for S lægger det ene låg efter det andet på. Hvad er værst?

Mvh
Martin

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-06 14:48

[...]

De kulturradikale har altid haft hang til ekstremerne, deri er der intet
nyt, heller ikke hos en Rifbjerg, der vist ikke kan forstå, at samtlige
danskere ikke bukker i underdanighed når de møder ham.

Hilsen Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-06 14:39

[...]

Jeg tror du ville være tjent med at repetere artiklen.
Så ville du måske være i stand til at fatte, at det ikke er det, Rifbjerg
siger og mener.
Normalt bryder jeg mig ikke om Rifbjerg, men det han her siger, har han
faktisk ret i.
Så på den igen.

MVH
Egon