FFF:fare,fjendebillede,fristelse - Staten ~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-06 03:10

FFF:fare,fjendebillede,fristelse - Staten står i vejen for
udfordringer

Der er ikke mange bedre veje til trivsel, end at gå i krig med
udfordringer, ting der er svære, ting der flytter grænser for dig selv
og evt for andre.

Statens lyver at gud eller fællesskabet gavnes når den forbyder
egoisme og forbyder udfordringer.

FARE: at balancere på en knivsæg , det er at leve. Rusmidler er
spændende og folk skal have lov at gå til og fra, som de går til og
fra slik. Selv afveje fordele og ulemper. Vedr bjergbestigning
tillader vi dumdristighed - fordi det engang var del af
soldatertræning. Det bør vi også med alt andet, der ikke udsætter
medborgere for risiko. Folk ejer sig selv.

FJENDEBILLEDER kan være meget uigennemtænkte, fx at den rige
kapitalist er årsag til arbejderens fattigdom. Eller at kolonialisme
havde flere ulempere end fordele for ulandene.Når vi strides er det om
at fjerne lidt af den fælles lykkekage fra naboen, fjenden, og det er
bedre at udvide lykkekagen. Men fra forurenings-hysteri til
forbruger-bevægelse får folk indhold ud af at analysere på påståede
skurkes skadelighed. Lad dem. Sålænge demokratiet kun tillader ord og
debat i kampen mod "JR som folk elsker at hade". At kede sig er det
værste, så pseudokonflikt bør løbe linen ud. Man blir klog af at
udleve sin galskab og begå sine egne fejl.

FRISTELSER: Når alt andet forbydes, kan selv så sære ting som analbol
mellem mænd blive selve lykken, og fristelsen bliver livets indhold.
Der er udvidelse af menneskehedens grænser i at prøve det forbudte.
Det man ikke dør af bliver man ofte stærkere af. Den der går meget op
i forbudt absint, udvikler måske bedre pernod-typer og der gror ikke
mos på en rullesten. Forfølgelsen af rygere er en god grund til at
sænke skatten, for uden overskud af offentlig ansatte, der vil leve af
at administrere forbud, ville så meningsløs hetz gå i stå.

FARER ER KRYDDERI:

To live is ever to be in danger. Nietzsche

Fa I understand by "freedom of spirit" something quite
definite - the unconditional will to say No, where it is dangerous to
say No. Friedrich Nietzsche

Fa "Believe me! The secret of reaping The greatest fruitfulness
and The greatest enjoyment from life is to live dangerously!Nietzsche

Fa "Det eneste jeg beklager ved mit liv er, at det har varet for
længe. Hvis jeg skulle leve mit liv om, ville jeg begå de samme fejl -
bare lidt tidligere. Tallulah Bankhead

Fa "The pleasure of all things increases by the same danger that
should deter it. Seneca(B.C. 3-65

fa Believe me! The secret of reaping The greatest fruitfulness
and The greatest enjoyment from life is to live dangerously!Nietzsche

Fa Hvis man præcis ved, hvad man skal gøre, hvorfor så gøre det?
Picasso

fa One is twice as happy to dive after a man who has fallen into
the water if people are present who do not dare to. Nietzsche

Fa The pleasure of all things increases by the same danger that
should deter it. Seneca(B.C. 3-65

fa The true man wants two things: danger and diversion.
Therefore he wants woman, the most dangerous plaything.Nietzsche

Fa You have made danger your calling? There is nothing
contemptible in that. Nietzsche

faD Lykken står den kække bi. Vergil

fare Believe me! The secret of reaping the greatest fruitfulness
and the greatest enjoyment from life, is to live dangerously!
Friedrich Nietzsche

fare Courage is like love; it must have hope for nourishment.
Napoleon

fare Det eneste jeg beklager ved mit liv er, at det har varet for
længe. Hvis jeg skulle leve mit liv om, ville jeg begå de samme fejl -
bare lidt tidligere. Tallulah Bankhead

farligere end Grev Gerts, Karl X Gustavs og Adolf Hitlers.

faTo ting vil den ægte mand: fare og leg. Derfor attrår han kvinder
som det farligste legetøj. Nietzsche

FJENDEBILLEDER ER PIRRENDE

"Det desperate nødbehov for et fjendebillede i fortvivlet kamp
for at
bevare pamperapparaterne er p.t. stærkest indenfor
militæretablissementet.På området for Ragnarokvåbnene (nukleare,
kemiske og bakteriologiske) kan
lille Danmark kun folde sine hænder og bede til, at Menneskehedens
udslettelse udsættes længst muligt.Glistrup

fb "Every act of rebelling expresses a nostalgia for
innocence.(Jeg gør oprør, altså er jeg til - var hans parallel til
Descartes "Jeg tænker, altså er jeg til")Albert Camus

fb A man cannot be too careful in choice of his enemies.
Christopher Morley

Fb Aldrig forstod den ene nabo den anden. Stedse undrede hans sjæl
sig over naboens indbildning og ondskab. . Nietzsche

Fb At miste en fjende er et stort tab. Dronning Kristina

fb Den klogeste mand, jeg har kendt, sagde engang til mig:

fb Der er ingen tilfredstillelse ved at hænge en mand som ikke
modsætter sig det. George Bernard Shaw

fb Der er også jalousi i had: vi ønsker at have vor fjende for os
selv.Friedrich Nietzsche

Fb Der findes ikke noget så opmuntrende, som at blive skudt på
uden resultat. Winston Churchill (1874-1965)

fb En ven, hvis håb vi ikke kan gavne, vil vi hellere have som
fjende. Nietzsche Morgenrøde 1880

fb Every society has a tendency to reduce its opponents to
caricatures. Nietzsche

Fb Familiarity breeds contempt. .Publius Syrus

Fb Folk hader dem, som får dem til at føle deres underlegenhed.
Lord Phillip Chesterfield

fb Hvis du vil skaffe dig fjender, så forsøg at forandre
t. -Woodrow Wilson 1856-1924

fb I choose my friends for their good looks,

Fb Jeg er en kontroversiel type. Mine venner enten afskyr mig
eller hader mig. Toni Morrison

fb Man skaber sig endnu flere illusioner om sine fjender end om
sine venner. Albert Camus

Fb Når bjørnen kommer, glemmer studene at stanges. Tir ikke ulven,
mens din hånd er i dens svælg. B.S. Ingemann

fb Ofte er det tappert at holde sig tilbage og gå forbi - for at
spare sig selv til en værdigere fjende. Nietzsche

fb Overhør ikke den lyst der er i al anklagen. Nietzsche

fb Vennerne kalder sig oprigtige, fjenderne er det. Arthur
Schopenhauer

fb Vore venner fortæller os, hvad vi skal gøre, vore fjender
lærer os, hvad vi skal gøre Johann Wolfgang von Goethe

Fb We immoralists require the power of morality. Our instinct of
self-preservation insists upon our opponents maintaining their
strength. Nietzsche

fb Young gorillas are friendly, but they soon learn.
Will Cuppy

Fbdelhersk Der er intet bedre våben mod en fjende end en anden
fjende.Nietzsche

fbfforbudenfrugt Moral prejudices. Certainly the greatest harm that
they do, is, that they make badness of such extraordinarily
importance. Oscar Wilde

fbfmed The vast wasteland of TV is not interested in producing
a better mousetrap but in producing a worse mouse.
Laurence C. Coughlin

fbha Not to he who is offensive to us are we most unfair, but to he
who does not concern us at all. Friedrich Nietzsche

fbhåklkm If England treats her criminals the way she has treated
me, she doesn't deserve to have any. Oscar Wilde

FBhåKm The life of the enemy. Whoever lives for the sake of
combating an enemy, has an interest in the enemy´s staying alive.
Nietzsche

fbmrz Vi immoralister har brug for moralens magt. Vore instinkter for
selvbevarelse insisterer på at vore modstandere vedligeholder deres
styrke. Nietzsche

fbnnrsmkkl Eksempler på urimelige angreb: At bebrejde en skrædder, at
han ikke kan sy fodtøj. At bebrejde en mand, at han er fedtet, når
man selv er gerrig. At bebrejde en mand, at han trækker vejret.
Mange angreb kan føres tilbage til en af disse enkle former.
Soya

fbnnrsp Every society has a tendency to reduce its opponents to
caricatures. Nietzsche

fbsh Den der foragter sig selv, agter dog stadig sig selv som en
foragter. Nietzsche

LED OS GERNE TIL FRISTELSE

Virtue is insufficient temptation.
George Bernard Shaw

Tp Afholdsmand: en svag person, som er faldet for
fristelsen til at fornægte sig selv en nydelse Ambrose Bierce
1842-1914

tp "I morgen skal jeg forelæse om Noas drukkenskab. Derfor vil
jeg i aften drikke så meget, at jeg kan tale af egen erfaring om dette
onde." - Martin Luther

tp Alle, der lever efter evne, mangler fantasi. Oscar
Wilde

tp Dem, som tilbageholder begær, gør det, fordi det er svagt nok
til at blive tilbageholdt William Blake

Tp Der er kun en måde at slippe af med en fristelse - at give
efter for den. Oscar Wilde

Tp Det er virkelig meget foruroligende, når man ikke kan tænke på
nogen nye perversioner, som man har lyst til at praktisere.
James Dickey

tp Det, som holder en last ved lige, er nok til at opfostre to
børn. Benjamin Franklin

Tp Fristelsen er til, for at man skal give efter for den. Guy de
Maupassant

Tp Hvad der er i Gudernes Sprog hedder Forbud, det hedder
Menneskenes Tungemål Fristelse. George Brandes

tp Hvem som helst kan jo være god på landet. Der er jo ingen
fristelser der. Wilde

tp I never resist temptation, because I have found that things
that are bad for me do not tempt me. George Bernard Shaw

tp Lasten er sin egen belønning. Quentin Crisp

Tp Man er kun moralsk, når fristelserne er for svage. GB Shaw

Tp Man kan modstå alt undtagen fristelser. Oscar Wilde

Tp Moderation is a fatal thing. Enough is as bad as a meal. More than
enough is as good as a feast,"' Oscar Wilde

Tp Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking
others to live as one wishes to live. Oscar Wilde

Tp The roads of excess leads to the palace of wisdom.
Burrough(Nordkraft)

Tp There is no secret in life. Life's aim, if it has one, is
simply to be always looking for temptation. Oscar Wilde

tpmi Hvad der er i Gudernes Sprog hedder Forbud, det
hedder Menneskenes Tungemål Fristelse. George Brandes

Tpms Mennesket er færdigt i det øjeblik, misundelsen ikke gider
beskæftige sig med det. George Halifax

Tpmt Den eneste måde at slippe af med fristelsen på er at overgive sig
til den. jeg kan modstå alt, undtagen fristelse. Wilde