Muhamedanerne ...
Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-06 17:17

I dagens JP kan man på:

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3487300

finde følgende, morsomme læserbrev:

De er muhamedanere
------------------

Af Martin Hermansen, statskonsulent, Sølstedgårdvej 3, Løgumkloster

JEG HAR tilbragt en del år i muslimske lande, heraf tre år i
Saudi-Arabien.

Kom man i området til at betegne indbyggerne som muhamedanere blev man
grundigt belært om, at det hed muslimer.

At kalde en troende muslim for muhamedaner var og er en grov
fornærmelse. Den første af islams fem søjler er bekendelsen: »Der er kun
en sand gud, Allah - og Muhammed er hans profet.« Den sidste tilføjelse
er for at distancere profeten/mennesket Muhammed fra Allah.

Klar adskillelse
I islam lægges der vægt på, at Allah alene er gud, og Muhammed er
menneske. Muhammed fejres derfor ikke officielt i noget muslimsk land.
At fejre Muhammeds fødselsdag på samme måde som kristne fejrer Jesu
fødselsdag (jul) anses i islam for blasfemi. Den klare adskillelse
mellem Gud og Muhammed er sat der, for at man ikke skal foretage den
samme fejltagelse, som kristne har gjort ifølge muslimerne, ved at
ophøje profeten Jesus (Isa) til Guds søn. Allah er Allah, og ingen,
heller ikke Muhammed, kan gøre ham rangen stridig.

Profeten Muhammed, der via englen Gabriel af Gud fik dikteret islams
hellige bog, Koranen, var samtidig en stor organisator og kriger med
succes på alle områder, også hos kvinderne - et sandt forbillede for
enhver arabisk mand. Derfor er det let at forfalde til beundring af ham
og tildele ham en helterolle.

At dyrke Muhammed er i stærk modstrid med officiel islamisk tro om kun
én gud, Allah.

Den overvejende del af de rettroende muslimer kan næppe være enige i de
hysteriske reaktioner mod Mogenavisen JyllandsPostens tegninger. De
personer, som har reageret mod tegningerne, må betegnes som muhamedanere
og ikke muslimer.
==

Måske skal vi i fremtiden skelne mellem muslimer som Naser Khader, og
muhamedanere som Abu Laban?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Spangkuk

Dato : 11-01-06 18:36

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Måske skal vi i fremtiden skelne mellem muslimer som Naser Khader, og
> muhamedanere som Abu Laban?

Det tror jeg allerede de fleste tænkende og bare noget jordnære
debattører gør, herunder også de fleste politikere

Den vigtige "lille forskel" kan man blot håbe at N.K. og andre
ligesindede/værdige forstår når bølgerne går højt.

Og det gør de dælme i øjblikket, her tænker jeg naturligvis på
Pia K.s kommende retssag. Den bliver YDERST interessant at følge!

En "omvendt" artikel om sagen kan læses her.:

http://www.dendanskeforening.dk/side1-cid-1-aid-683-mid-1-params-2.html

Jeg må give Harry Vinter ret. De har aldrig været Danskere i sind, og de
kan derfor ikke være landsforræddere

Men det handler retssagen jo ikke om. Heldigt for dem.

Jeg kunne nu vælge at oversætte dette indlæg til Engelsk, så den herboende
Iman Abu Laban kan forstå hvad jeg skriver, men jeg gider ikke. Han kan
sgu få fingeren ud og lære Dansk...men det gider han vist heller ikke....

Er det ikke 20 år og en sjat den Muhammedanske lærer har været i
Danmark ?

Spang

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-06 18:57

Spangkuk <qioewpÂgjg@asklÊdhÊfgh.nu> wrote:

> [...]
> Iman Abu Laban kan forstå hvad jeg skriver, men jeg gider ikke. Han kan
> sgu få fingeren ud og lære Dansk...men det gider han vist heller ikke....

Jeg ved ikke om han var nødt til at snakke engelsk med rektor på Vester
Borgerdyd, da han var til samtale der sammen med sin 17-årige søn.
Drengen blev så smidt ud af skolen.

> Er det ikke 20 år og en sjat den Muhammedanske lærer har været i
> Danmark ?

Han er ikke lærer men præst {imam}. Men man må vel sige at han bærer sit
navn, Laban, »med ære« .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Spangkuk

Dato : 11-01-06 19:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Jeg ved ikke om han var nødt til at snakke engelsk med rektor på Vester
> Borgerdyd, da han var til samtale der sammen med sin 17-årige søn.
> Drengen blev så smidt ud af skolen.

Og iflg. medierne med Abu Labans velsignelse!

....jeg siger pffffttt....

> Han er ikke lærer men præst {imam}. Men man må vel sige at han bærer sit
> navn, Laban, »med ære« .

Navne og stavefejl gider jeg ikke kommentere.

Spang

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-06 20:41

Spangkuk <qioewpÂgjg@asklÊdhÊfgh.nu> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Og iflg. medierne med Abu Labans velsignelse!

Andetsteds har jeg nu set at faderen smed ham ud hjemmefra.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 11-01-06 23:57

"Spangkuk" skrev i en meddelelse

> ""Per Rønne"" skrev

Vester

Hvorfor blev han smidt ud af skolen ? ? ?

ruth

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-01-06 00:16

Ruth Nielsen wrote:

> Hvorfor blev han smidt ud af skolen ? ? ?

Det var et eller andet i forbindelse med knæliggende kropsbøjninger mod
Mekka, der gjorde labanen uønsket. Man kan vel sige, at han bad om det.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-06 14:04

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> Hvorfor blev han smidt ud af skolen ? ? ?

Han opildnede til had mod Vesten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 11-01-06 21:31

">
> [...]
> sgu få fingeren ud og lære Dansk...men det gider han vist heller ikke....
>
> Er det ikke 20 år og en sjat den Muhammedanske lærer har været i

Du behøver nu ikke at oversætte indlægget, idet Abu Laban faktisk forstår og
taler dansk.
Han vælger dog altid at tale et sprog han behersker på TV og i
offentligheden, istedet for et dansk som ikke er flydende,
Han kunne naturligvis også tale arabisk, men det forstår danskere jo ikke,
så alt i alt en fin mellemvej.

Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-01-06 10:34

Michael Kirkegaard flirtinggoose@hotmail.com skrev i

> Han kunne naturligvis også tale arabisk, men det forstår danskere jo
> ikke, så alt i alt en fin mellemvej.

Bare synd for den store gruppe danskere, der ikke behersker et fremmedsprog
som engelsk, men alene dansk. Dem har manden tilsyneladende ikke den helt
store respekt for.

--
Jens B.

Fra : Trans

Dato : 12-01-06 04:52

Spangkuk wrote:

> Han kan
> sgu få fingeren ud og lære Dansk...men det gider han vist heller ikke.....

Eller også går han ind for de Radikales forslag om, at engelsk skal
være vort andet sprog i Danmark.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-06 14:04

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Eller også går han ind for de Radikales forslag om, at engelsk skal
> være vort andet sprog i Danmark.

Den status har sproget nu da allerede.
--
Per Erik Rønne