Kina forbyder Wikipedia
Fra : Martin K

Dato : 11-01-06 10:46

Ytringsfriheden har trange kår i verdens største diktaturstat Kina. Nu
blokerer de for adgang til online-leksikonnet Wikipedia, fordi artiklerne om
bl.a. Tibet og Taiwan ikke er i tråd med partilinien.

http://yro.slashdot.org/yro/06/01/10/178223.shtml

Var det ikke på tide at vi fra Vestens side begyndte at stille nogen krav
til dem, for at de kan få lov til at sælge alt det billige ragelse, de
producerer i sweatshops under slavelignende forhold til os?

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-01-06 11:37

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message
> [...]
> til dem, for at de kan få lov til at sælge alt det billige ragelse, de
> producerer i sweatshops under slavelignende forhold til os?

Tag det nu roligt.

Når nu Uncle Sam er færdig i Irak, så er Kina GARANTERET næst på listen og
lande der skal kastes ud i anarki.

De lever jo til fulde op til de kriterier der blev stillet op sidste gang

ironi off

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 11-01-06 13:04

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lande der skal kastes ud i anarki.
>
> De lever jo til fulde op til de kriterier der blev stillet op sidste gang

Vi kan vel regne med at EU vil nægte kinesiske fly at lande i EU-lufthavne.

Hilsen Sten

Fra : Martin K

Dato : 11-01-06 13:40

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Når nu Uncle Sam er færdig i Irak, så er Kina GARANTERET næst på listen og
> lande der skal kastes ud i anarki.

Utroligt med al den evindelige antiamerikanisme. Det er som om, alle verdens
problemer på en eller anden måde altid skal drejes over på USA. Men det må
da være meget rart med så simpelt et verdensbillede. Så er det hele sikkert
så dejligt nemt at overskue. Alt dårligt er USA's skyld, EOD.

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-01-06 16:31

Martin K wrote:
> [...]
> da være meget rart med så simpelt et verdensbillede. Så er det hele sikkert
> så dejligt nemt at overskue. Alt dårligt er USA's skyld,

Okay, så er Peter gået bort fra at give DF og Venstre skylden. Det er
nok det med Peter Rohde, der har ført til sindelagsskiftet. Det var også
stærkt gået af Peter.

Fra : Henri Gath

Dato : 11-01-06 14:20

> [...]

> lande der skal kastes ud i anarki.
>
> De lever jo til fulde op til de kriterier der blev stillet op sidste gang

Ja, du har valgt parti her i verden....sørgeligt og ynkeligt...

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-01-06 15:10

Peter K. Nielsen skrev den 11-01-2006 11:36:

> [...]
> lande der skal kastes ud i anarki.
>
> De lever jo til fulde op til de kriterier der blev stillet op sidste gang

Desværre: De andre lande som US har indtaget har der ikke været
nævneværdig modstand. Det vil der nok være i Kina.

mvh

Carsten

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-01-06 15:28

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> writes:

> "Martin K" <n@da.spam> wrote in message

> Tag det nu roligt.

> Når nu Uncle Sam er færdig i Irak, så er Kina GARANTERET næst på
> listen og lande der skal kastes ud i anarki.

Det ville dæleme bliver dyrt for USA. Jeg mener at Kina sidder på en
pæn stor del at de statsobligationer som USA sælger for at holde det
nuværende økonomiske niveau, så den slags kunne godt gå han at blive
en alvorlig sag.

> De lever jo til fulde op til de kriterier der blev stillet op sidste
> gang

Ja, det gør de. Desværre er der nok ikke så mange realpolitiske
grunde til at følge op på den gode vilje.

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-01-06 16:36

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Ja, det gør de. Desværre er der nok ikke så mange realpolitiske
> grunde til at følge op på den gode vilje.

Men så kunne de angribe sig selv og bare undlade at gøre modstand. Det
bliver alletiders billige krig, og så kan man bruge de sparede penge til
noget fornuftigt for en gang skyld.

Fra : Sten Schou

Dato : 11-01-06 16:56

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Men så kunne de angribe sig selv og bare undlade at gøre modstand. Det
> bliver alletiders billige krig, og så kan man bruge de sparede penge til
> noget fornuftigt for en gang skyld.

De har måske ikke forbud mod at fyre kinesere af efter 6. jan. ?

Hilsen Sten