Socialdemokratiet vil til at bruge løs ige~
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 06:56

Nu hvor der er skabt stort overskud på de offentlige finanser, vil
Socialdemokraterne til at bruge løs igen. Har vi set det før.

I JP http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3487980/ skriver Thorning:

Det offentlige forbrug er nødt til at stige, hvis vi vil sikre den
velfærdsudvikling, vi gerne vil have,« sagde hun.

og i Berlingeren:

Hvor Socialdemokraterne tidligere har beskyldt regeringen for at udsulte den
offentlige sektor med sit skattestop, så er der ifølge Helle
Thorning-Schmidt nu opstået en ny enighed i folketingegruppen om, at
skattestoppet ikke fører til mangel på penge:
»Vi er enige om, at problemet i Danmark i dag sådan set ikke er de
indtægter, der kommer ind - nej, det er, at regeringen har lagt så stram en
styring på udgifterne, så vi ikke har råd til den velfærd, som borgerne
forventer, og som Danmark faktisk har råd til.«

----

Godt det fik ende.

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 11-01-06 09:02

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> styring på udgifterne, så vi ikke har råd til den velfærd, som borgerne
> forventer, og som Danmark faktisk har råd til.«

Godt at socialdemokratiet stadig sidder på regeringsmagten.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 16:17

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> den
> en

> Godt at socialdemokratiet stadig sidder på regeringsmagten.

Jeg er klar over Venstre er et de facto socialdemokrati, men Anders Fogh er
en dygtigere socialdemokrat. Nu kan S godt liste A.

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 09:58

Thorkild Poulsen wrote:

> Jeg er klar over Venstre er et de facto socialdemokrati, men Anders
> Fogh er en dygtigere socialdemokrat. Nu kan S godt liste A.

Den sidste var sgu meget god

Fra : Jim

Dato : 12-01-06 10:30

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den sidste var sgu meget god

Og tyvstjålet fra Shubiduas julesang. ;0)

J.

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 11:08

Jim wrote:
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og tyvstjålet fra Shubiduas julesang. ;0)

*Det* undrer mig slet ikke...

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-01-06 09:47

Thorkild Poulsen skrev:
> [...]
> en styring på udgifterne, så vi ikke har råd til den velfærd, som
> borgerne forventer, og som Danmark faktisk har råd til.«

Nå der er elles ikke nødvendige sammenhæng imellem det som regeringen
vil og de penge som den bevilger til det.

Hvis de danske universiteter skal være på højde med de bedste
udenlandske så skal de have flere penge.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-01-06 09:55

Peter Ole Kvint wrote:

> Nå der er elles ikke nødvendige sammenhæng imellem det som regeringen
> vil og de penge som den bevilger til det.
>
> Hvis de danske universiteter skal være på højde med de bedste
> udenlandske så skal de have flere penge.

Ja, se t.eks.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Jim

Dato : 11-01-06 12:36

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og de penge som den bevilger til det.
>
> Hvis de danske universiteter skal være på højde med de bedste udenlandske

Bliver de studerende klogere af, at universitetet får flere penge?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 16:19

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> og de penge som den bevilger til det.
>
> Hvis de danske universiteter skal være på højde med de bedste udenlandske

Helt enig, men midlerne skal ikke blot formøbles men investeres. Fordi man
kaster penge ud behøver man ikke få noget for dem, sådan som det skete på
folkeskoleområdet under socialdemokratiet.

Thorkild