Meld jer ud af folkekirken.
Fra : sdsf

Dato : 11-01-06 01:36

Nu er der en god anledning:

http://www.bt.dk/politik/artikel:aid=413076/

Jeg gjorde det selv for 1-2 år siden.
Langt om længe fik jeg mig taget sammen.
Det har allerede sparet mig for nogle tusinde kroner.

Jeg kan garantere for at det er noget præsteskabet har respekt for!
Det er enorme pengesummer der står på spil.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-06 08:41

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message
> Nu er der en god anledning:

Hver eneste lønningsdag for kirkeansatte er en god anledning

> [...]
> Jeg kan garantere for at det er noget præsteskabet har respekt for!
> Det er enorme pengesummer der står på spil.

Enig+enig
Jeg meldte mig ud, da jeg var studerende - og ind, da det ville glæde
min mor med at bryllup med Noriko skete i kirken på Bjelkes Alle.
Straks derefter meldte jeg mig ud igen.
Der hetzes mod Rohde, at nu kan han 1. ikke blive gift i kirke og 2.
ikke komme til den årlige folketingsgudstjeneste
ad 1. kun hvis du gifter dig med udlænding, behøves FK-medlemskab for
kirkebryllup (som er flot - gratis Wagner-orgel "Here comes the
Bride"(Lohengrin)
ad 2. Rohde vil næppe savne dette, men kirken åbner sig også for
ikkemedlemmer - så pissetrængende er de for at ikke o,8% men o,9% af
sæderne skal være besat

Da man smed Steen Ribers ud for tolerant reinkarnations-tro, meldte
jeg mig ind i sympati og meddelte hyppigt i den ikke-retsgyldige
internet-snak *at være katolik*, så man også sku smide mig ud. Det tog
dem mange år at gøre det, efter at Steen Ribers havde genvundet
FK-medlemskab ved højestretdom, og bisp Norman Svendsen sku vise sin
magt.
Men svindlerne trækker stadig kirkeskat fra mig. Mon skattevæsenet
hopper på at jeg skriver til dem, at jeg blev katolik i 1994 og skal
have kirkeskat tilbagebetalt til da?
Om hvad jeg måtte være medlem af, er der tavshedspligt, men vil man
stå i statistikken som bidragende til "DANMARK EN KRISTEN NATION" som
der står på mit plankeværk, så er katolik ikke så dumt som luthersk -
de er MINDRE GERNINGSRETFÆRDIGE , og deres kirkeskat sker ikke med
stat som bondefanger, der umærkelig trækker over indkomstskatten.

Tidehvervspræster jeg kender sympatiserer med Jens Rohde, men siger
det selvfølgelig ikke højt.
Gode provinspræster jeg kender, af den indremissionske
ikke-pro-muslim-type vil gerne være fri af kollegaskab til
MargreteAuken-typer via privatisering, selvom deres menighed nok ikke
vil kunne betale så luksuriøs løn.

" Om kirken:Baptister, adventister, katolikker og muhammedanere
klarer sig fortræffeligt. Hvis religionen betyder noget for os,
hvorfor skulle vi så ikke kunne leje kirkerne af staten og selv lønne
vore præster? Glistrup

" Når folkekirken og dermed kirkeskatten er udskilt af den offentlige
administration, kan de kristne købe kirkerne på fordelagtige vilkår
Stat og kirke skal adskilles. Men de kristne skal dog have en mulighed
for at overtage kirkerne, idet de kan købe dem af staten på
fordelagtige vilkår, når folkekirken og dermed kirkeskatten er udskilt
af den offentlige administration. Kirkerne tilhører ikke de kristne
menigheder, men staten - og de kristne skal købe kirkerne, hvis de vil
have lov til at bruge dem, efter at der er sket en adskillelse af stat
og kirke. Glistrup

Fra : Martin K

Dato : 11-01-06 15:37

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Nu er der en god anledning:

Jeg overvejer det også nogen gange. Ved dog ikke helt hvilket kristent
trossamfund, man så skulle vælge.

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Fra : Jim

Dato : 11-01-06 16:01

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer det også nogen gange. Ved dog ikke helt hvilket kristent
> trossamfund, man så skulle vælge.

Prøv det mossaiske trossamfund.

Snip snip.. og så er du med-lem... endnu ;0)

Fra : Rune

Dato : 11-01-06 16:19

> [...]
> Martin K
>
> Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
> Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Den katolske kirke har ikke solgt ud. Ellers er der massevis af
frikirkesamfund. Spørg i dk.livssyn.kristendom, der har i de masser af
forslag.

Fra : Mendoza

Dato : 12-01-06 15:12

Martin K wrote:

> Jeg overvejer det også nogen gange. Ved dog ikke helt hvilket kristent
> trossamfund, man så skulle vælge.

Behøver man at vælge et?

Mendoza

Fra : HrSvendsen

Dato : 13-01-06 02:41

Mendoza wrote:

> Behøver man at vælge et?

Hvis man absolut vil adlyde de fantasifulde tekster fra Mellemøsten, er der
ingen vej udenom. Men måske handler det mere om at finde nogen venner og
etellerandet, man kan være enige med hinanden i.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-01-06 03:12

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvis man absolut vil adlyde de fantasifulde tekster fra Mellemøsten,
> er der ingen vej udenom. Men måske handler det mere om at finde
> nogen venner og etellerandet, man kan være enige med hinanden i.

Et af den dybt kristne (den man elsker tugter man) Nietzsches mange
Columbusæg er at gennemskue at
_"Kirken er netop hvad Jesus gik imod og hvad han lærte sine disciple
at bekæmpe."_
JESUS ANBEFALER ALDRIG AT DANNE TROESSAMFUND

"Man lærer ikke at kende folk I kirke og bøn, men I handel og vandel.
Ordsprog
"Kirken må lære den ydmyghed, som den prædiker. George Bernard Shaw

" Kirkerne i USA er en slags kosmetiksalon for sjælene.
Thomas Niederreuther

"Præster: også blandt dem er der helte. _Mange af dem har lidt for
meget og derfor vil de have andre til at lide. Nietzsche

Franz af Assisi ville i dag være blevet ulandshjælper. Hvis han i dag
bliver forladt af kirken, vil han søge plads hos de revolutionære.
Gunter Grass

Renaissancens triumf er at omskabe de kristne værdier til deres
modsætning - at gøre dem ædle. Nietzsche

"Sammenlignet med staten er kirken dog en mere ædel institution"
Nietzsche

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-06 14:46

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvad med FCK?
Boldspil er tilsyneladende et glimrende substitut for religiøse følelser

MVH
Egon

Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-01-06 00:49

> [...]
> Martin K
>
> Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
> Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Egentlig er det vel kun folk der ikke ejer selvstændighed der behøver at
være medlem af et trossamfund / en kirke ?! Man kan sku da selv bede til sin
gud. Religion er en sag mellem en selv og ens gud.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-06 02:04

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> til sin
> gud. Religion er en sag mellem en selv og ens gud.

Ja, og ikke i een sætning anbefaler Jesus at vi slutter os sammen om
vor tro.
"Vi er alle præster for hinanden" siger han i Apostlenes Gerninger.
Nostalgi om gudstjeneste bør ikke føre til at de teologisk
velformulerede og uddannede gives anden status end fx at være
ordstyrere således som præsten er en time om ugen om søndagen.

Fra : Wilstrup

Dato : 11-01-06 18:57

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan garantere for at det er noget præsteskabet har respekt for!
> Det er enorme pengesummer der står på spil.

Jeg meldte mig ud af folkekirken for mange år siden men opdagede så at det
derfor ´ville blive meget dyrere at blive kulet i jorden - derfor overvejer
jeg da stærkt at melde mig ind igen - det vil spare mine efterladte for en
hulens masse penge for at få mit kadaver kulet i jorden.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-06 19:06

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Jeg meldte mig ud af folkekirken for mange år siden men opdagede så at det
> derfor ´ville blive meget dyrere at blive kulet i jorden

Meget rimeligt, hvis du vil benytte folkekirkens kirkegårde.

> - derfor overvejer
> jeg da stærkt at melde mig ind igen - det vil spare mine efterladte for en
> hulens masse penge for at få mit kadaver kulet i jorden.

Ja, det kan jo nås endnu ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-06 20:38

> Meget rimeligt, hvis du vil benytte folkekirkens kirkegårde.

> Ja, det kan jo nås endnu ...

Brugerbetaling er et rimeligt princip, men der er ingen logik i at
netop en eller anden stor kristen kirke skal skore profit ud af at
Chr3&slægts krongods, snuppet fra katolsk middelalderkirke pr
reformation, blev tilknyttet luther-sekten da vi fik demokrati i 1849.
Folketinget ejer enerådigt FK og kan forære dens værdier incl
begravelsespladser til Islam når muslimsk flertal eller før.
Lad lutherkirkerne, gerne opdelt i missionske, grundtvigianske,
tidehvervske etc leje eller købe kirkebygninger evt hold
folkeafstemning om step-by-step adskillelse af stat og religion.
Skatter kan nedsættes hvis statens af FK administrerede værdier sælges
til højstbydende.eller hvem der synes passende.Lad os fråse i
værdierne, fx forbedre sundhedssektoren, for værdierne inden at de
gøres muslimske.
De der vælger at forlade landet kunne få gratis billetter - kun
fantasien sætter grænser for nyttiggørelse af de store værdier udfra
et størst mulig trivsel for flest princip.
Hele folket byggede middelalderkirkerne. De få aktivt lutherkristne
har ikke forret frem for ateisterne - her gælder ingen "den døde hånds
magt" om at affektoinsværdi hos dette mindretal skal respekteres mere
end andres solidaritetsfølelse med den tids tvangsudskrevne bønders
værk.

Fra : sdsf

Dato : 11-01-06 19:40

Wilstrup skrev:

> Jeg meldte mig ud af folkekirken for mange år siden men opdagede så at det
> derfor ´ville blive meget dyrere at blive kulet i jorden
Det er synd og skam at kulet et godt kadaver i jorden.

> - derfor overvejer
> jeg da stærkt at melde mig ind igen - det vil spare mine efterladte for en
> hulens masse penge for at få mit kadaver kulet i jorden.
Du kan lade dine efterladte sælge kadaveret, og på den måde
måske få penge i stedet. Evt. til DAKA: http://www.dakaproteins.dk/

Fra : HrSvendsen

Dato : 11-01-06 20:23

Wilstrup wrote:

> [...]
> jeg da stærkt at melde mig ind igen - det vil spare mine efterladte for en
> hulens masse penge for at få mit kadaver kulet i jorden.

Giv det til Panum. Så slipper dine efterladte helt gratis af med liget,
og du gør samtidig en god gerning.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-06 22:26

> Giv det til Panum. Så slipper dine efterladte helt gratis af med
> liget, og du gør samtidig en god gerning.

Panum var i min studietid Anatomisk Institut og en tandlægestuderende
og jeg fik som bloddonorer tusinde BLIV DONOR mærkater og ændrede til
BLIV LIGDONOR og satte dem op overalt, men få medstuderende på Egmont
og Kollegiegården og Studentergårrden fulgte vistnok øjeblikkeligt
vort eksempel og testamenterede fremtidigt kadaver til
studmed-undervisningen.
Da jeg var licentiatstuderende og boede på Borch med næsten kun
teologistuderende var der ikke genklang for sådant - de skal leve af
overtro.

Min far havde gjort lig-testamente et par år før mig og dengang betød
det at universitetet påtog sig bedemandsudgifter, men det var ændret
så jeg og dem du henvender dig til , får vist ingen anden fordel end
æren ud af at være ligdonor

DAKA-protein løsningen lyder mere interessnt - hvoirmange har brugt
den?
Visse steder i USA udvinder medicinalfabrikker steroider af urin fra
offentlige toiletter

Med al respekt for Wilstrup , så tror jeg ikke at en overlærer er
u-borgerlig nok til ikke at benytte kirkegård.
Warming-familiegravstedet på Assistens Kirkegård glæder jeg mig til at
ligge i (evt med provkoerende gravsten a la Dan Turells, hvis ikke de
pludselig vil have 600 kr om året i tiden indtil da.
Hvad er billigst, hvis man ikke vil provokere arvinger ved at
insistere på indtægtsgivende løsning a la DAKA - kan man uden bedemand
komme i ukendt grav i provinsen eller ?

Ass Kirkegaard er mere og mere park , og jeg synes godt at man kunne
begrænse til urnenedsættelser og lade dem foretage om natten, for de
levende har forret, og solbadning er skønt og skal ikke forstyrres.
Lad de døde begrave de døde, sir provkokatøren Jesus klogt i Matt8

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-06 20:48

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
> derfor overvejer jeg da stærkt at melde mig ind igen - det vil spare
> mine efterladte for en hulens masse penge for at få mit kadaver

Alle de overtroiske hænger sammen som ærtehalm. Ved privatisering bør
det gøres gennemsigtigt at bedemænd behøver man ikke bruge, og vil man
billigst muligt kremeres eller køres på
forbrændingsanstalten/losseplads-på-en-ø så skal staten kun tage
kostpris for det og ikke dele ceremoni-udgifter ud til alle der ikke
behøver ritualer.
Jeg så gerne at mine efterladte fik et par kroner ud af mit lig, ved
at det solgtes til svinefoder, og evt skelettet til
anatomiundervisnings-institution. Der behøver ikke være udgift
forbundet med fjernelse af dødt kød.