Læserbrev
Fra : Henri Gath

Dato : 10-01-06 22:35

Godt lille læserbrev fra Peter Krogsten i gårsdagens Jyllandsposten.

Siger det store flertal fra?
Herluf Hansen fra Kirke Såby påpeger (JP 3/1) ganske rigtigt, at det er et
lille mindretal af muslimerne, der er rabiate fundamentalister med et stærkt
ønske om at genindføre det, der er værre end Middelalderen verden over. Jeg
savner dog, at det store flertal, der så må være, siger klart og tydeligt
fra over for dem, der har kapret den fredelige islam til voldelige formål.
Jeg må også se, om jeg så kan finde en forklaring på, at der hele vejen
rundt om den muslimske verden, fra Sudan i syd, til England i nord, Thailand
i øst og Frankrig i vest er vold og ballade, der hvor islam og enhver anden
religion mødes. Kan det mon skyldes, at samtlige religioner i verden -
bortset fra islam - er voldelige, eller er det mon omvendt?