Udvisning af Linh fra Vietnam
Fra : NoTrabajo

Dato : 10-01-06 19:27

Hvorfor får Linh som vi netop nu ser i DRTV1s program "Dagens Danmark" ikke
lov til at blive i Danmark?

Problemet er selvfølgelig, at hun ikke er muhamedaner.

Hver gang vi hører om personer eller familier, der bliver udvist af Danmark,
drejer det sig altid om ikke-muhamedanere. For nogen tid siden var det en
kristen armensk familie hvor faderen havde arbejde og børnene var fuldt
integrerede med dansk sprog og danske kammerater. Foreligger der mon
hemmelige aftaler om at muhamedanere ikke sendes ud af Danmark?

http://www.dendanskeforening.dk/side53-cid-53-aid-365-mid-1-params-1.html

Fra artiklen.

De arabiske krav var:

1) En fælles Israel-kritisk politik

2) Støtte til modernisering af de arabiske lande

3) Adgang til vestlig videnskab og teknologi

4) En selvstændig europæiske politik uafhængig af USA

5) Fremme af arabisk indvandring til Europa og fremme af arabisk og
islamisk kultur i Europa

--
NoTrabajo

Fra : Pjensen73

Dato : 10-01-06 21:06

> [...]
> integrerede med dansk sprog og danske kammerater. Foreligger der mon
> hemmelige aftaler om at muhamedanere ikke sendes ud af Danmark?

Ja, det har også altid undret mig. Hvorfor sender man velintegrerede
lovlydige kristne udlændinge ud, mens de muslimske kriminelle får lov
til at blive? Der er et eller andet der ikke hænger sammen.

Fra : Ralph

Dato : 10-01-06 22:39

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor får Linh som vi netop nu ser i DRTV1s program "Dagens Danmark"
> ikke
> lov til at blive i Danmark?
>
> Problemet er selvfølgelig, at hun ikke er muhamedaner.

For satan da, hvor paranoid kan man være uden at blive spærret inde? Mit
jobtilbud til dig hermed annulleret. Jeg har godtnok allerede en med IQ på
minus 60 ansat, men DU opfylder desværre ikke kravene for at skovle
minklort, beklager.
Nej, heller ikke deltid!
Nej, heller ikke uden løn!
Nej, jeg vil ikke have dine penge!

--
venligst
Ralph

Fra : Henri Gath

Dato : 10-01-06 23:33

> [...]
> jobtilbud til dig hermed annulleret. Jeg har godtnok allerede en med IQ på
> minus 60 ansat, men DU opfylder desværre ikke kravene for at skovle

Jamen, han sagde jo bare sandheden.....kunne du ikke lide at høre den?

Fra : Pjensen73

Dato : 10-01-06 23:41

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, han sagde jo bare sandheden.....kunne du ikke lide at høre den?

Du ved jo godt at sandheden er ilde hørt.

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-01-06 08:47

> [...]
> Mit jobtilbud til dig hermed annulleret. Jeg har godtnok allerede en
> med IQ på minus 60 ansat, men DU opfylder desværre ikke kravene for

Det var godtnok en kraftig reaktion. Mon det har noget at gøre med, "at
sandheden er ilde hørt"?
--
NoTrabajo

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 11-01-06 10:26

On Tue, 10 Jan 2006 19:27:26 +0100, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

>Hvorfor får Linh som vi netop nu ser i DRTV1s program "Dagens Danmark" ikke
>lov til at blive i Danmark?
>
>Problemet er selvfølgelig, at hun ikke er muhamedaner.

Hvad skal vi med indvandrere fra Vietnam? Danmark skal slet ikke
modtage indvandrere fra fattige tredjeverdenslande uanset deres
religion. Det er meget glædeligt, at denne vietnameser bliver
hjemsendt? Lad os håbe at vi ser mange lignende hjemsendeler i
fremtiden.

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-01-06 11:16

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> religion. Det er meget glædeligt, at denne vietnameser bliver
> hjemsendt? Lad os håbe at vi ser mange lignende hjemsendeler i

Jeg mener altså, at det er langt vigtigere at få hjemsendt nogle af de
knivstikkende muhamedanerdyr, som går rundt og stikker folkedanskeren ned
med deres knive.
--
NoTrabajo

Fra : Konrad

Dato : 11-01-06 11:25

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal vi med indvandrere fra Vietnam?

Hvad skal amerikanere med danske indvandrere?

> [...]
> religion. Det er meget glædeligt, at denne vietnameser bliver
> hjemsendt? Lad os håbe at vi ser mange lignende hjemsendeler i

Alle mennesker der med et positivt sind rejser til Danmark er imho velkomne.
Hvad vil du have, Ole? Et museum af folkedanskere der dør ud om 350 år?

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 11-01-06 12:43

On Wed, 11 Jan 2006 11:25:06 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>ikke

>Hvad skal amerikanere med danske indvandrere?

Det må du da sandelig spørge amerikanerne om.

>Alle mennesker der med et positivt sind rejser til Danmark er imho velkomne.

Danmark er ikke noget indvandringsland. Det har det aldrig været. De
få indvandrere, der kom til Danmark gennem århundrederne, har været så
nært beslægtede med danskerne, at de har kunnet integreres uden at
ændre Danmark i uønsket retning. Hvad vi skal vi med indvandrere fra
fattige ulande, forstår jeg ikke. De kommer jo bare her for at opnå en
højere levestandard, og det er sandelig ikke noget, som det Danmarks
pligt at forsyne dem med. Hvis de vil være mere velstående, må de
skabe velstand i deres egne lande i stedet for at nasse på velstand
skabt af andre landes borgere - føj.

>Hvad vil du have, Ole? Et museum af folkedanskere der dør ud om 350 år?

Gennem forskellige former for ikke-tvangsmæssige arvehygiejniske
tiltag kan man forbedre befolkningens samlede arvemasse fra generation
til generation med det formål at skabe en endnu bedre befolkning, der
er i stand til at skabe et endnu bedre samfund. På den måde kan man
blive ved med at have et progressivt samfund i konstant fremgang.

Fra : Alucard

Dato : 11-01-06 15:05

On Wed, 11 Jan 2006 12:43:01 +0100, Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk>
wrote:

> Danmark er ikke noget indvandringsland. Det har det aldrig været.

Sov du i historietimerne...?

>De
>få indvandrere, der kom til Danmark gennem århundrederne, har været så
>nært beslægtede med danskerne, at de har kunnet integreres uden at
>ændre Danmark i uønsket retning.

Hvad er "uønsket retning"...???????

> [...]
>pligt at forsyne dem med. Hvis de vil være mere velstående, må de
>skabe velstand i deres egne lande i stedet for at nasse på velstand

Hvis de opfører sig, uddanner sig, arbejder og betaler skat som "alle"
"folkedanskere", så er det jo IKKE at nasse....

> [...]
>til generation med det formål at skabe en endnu bedre befolkning, der
>er i stand til at skabe et endnu bedre samfund.

Det lyder sgu som et uhyggeligt ekko fra fortiden...

>På den måde kan man
>blive ved med at have et progressivt samfund i konstant fremgang.

Og månen er lavet af grøn ost... ))))))))

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 11-01-06 16:08

On Wed, 11 Jan 2006 15:04:57 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Sov du i historietimerne...?

Kun små grupper af nærtbeslægtede folkeslag som tyskere, svenskere,
hollændere, polakker, franske protestanter og en lille håndfuld jøder
er alt. Deres ubetydelige antal over mange århundreder er opgjort
nøjagtigt. Udover tyskere, svenskere og nordmænd drejer det sig om
nogle få tusinde.

>Hvad er "uønsket retning"...???????

I retning mod ulandstilstanden, d.v.s. tilstandene i de lande, som
indvandrerne fra den tredje verden kommer fra.

>Hvis de opfører sig, uddanner sig, arbejder og betaler skat som "alle"
>"folkedanskere", så er det jo IKKE at nasse....

Hvorfor kan de ikke gøre det i deres hjemlande? Hvorfor skal de dog
have andel i vor levestandard? Hvilken ret har de overhovedet til at
kræve det?

>Det lyder sgu som et uhyggeligt ekko fra fortiden...

Hvilken fortid? Noget sådan har man da aldrig arbejdet systematisk og
videnskabeligt med i Danmark. Nå ja, der var en gang i 30erne noget
med den socialdemokratiske socialminister Steinckes socialreform, der
gav mulighed for at tvangssterilisere åndsvage. Men det, jeg skriver
om, handler altså om fremtiden og indebærer ikke tvang.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-06 17:14

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>

> Danmark er ikke noget indvandringsland. Det har det aldrig været. De
> få indvandrere, der kom til Danmark gennem århundrederne, har været

Den skadelige drivkraft der får danskerne til at godtage import af
kulturfremmede, er medlidenhed. Vi vil købe os kærlighed

Vi er angst for at være egoister, så vi ofrer danske børns og
børnebørns fremtid for at vi kan føles og gode og opofrene.

Kun de der gør dansk fællesskab STÆRKERE, bør være velkomne - dvs
nogle få højtuddannede fra rige industrilande

HC Andersen forstår at der er kort fra medlidenhed til grusomhed

"Uforskammet!", sagde den portugisiske and, "ligner De mig
med katten, det rovdyr! Ikke en ond blodsdråbe er der i mig; jeg har
taget mig af Dem og god omgang skal jeg lære Dem". Og så bed hun
hovedet af sangfuglen, den lå død. "Hvad er nu det!", sagde hun, "kunne
han ikke tåle det Ja, så var han såmænd ikke for denne verden. Jeg har
været som en moder mod ham, det ved jeg! For hjerte har jeg! Og alle
ænderne samlede sig om den lille døde sangfugl; ænderne har stærke
passioner, enten har de det med misundelse eller med medlidenhed, og
da der her ikke var noget at misunde, så var de medlidende."
H.C. Andersen

Alle skabende er hårde, al stor kærlighed står over sin medlidenhed. .
Nietzsche

If you pick up a starving dog and make him prosperous, he will not
bite you. This is the principal difference between dog and man.Mark
Twain

Grusomheden er blevet forfinet til MEDLIDENHED i den grad at
man benægter, at denne har noget med grusomhed at gøre. På samme måde
er kønsdriften blevet forfinet til amour-passion, trællesindet til
lydighed, ynkeligheden til ydmyghed Nietzsche

To show pity is felt as a sign of contempt, because one has
clearly ceased to be an object of fear as soon as one is
pitied.Nietzsche

meag Uden en eneste undtagelse har fattigdom og elendighed altid
øget i takt med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas Malthus 1793
i "An Essay on the principle of Population"

Barmhjertighed udfolder sig kun i overskuelige grupper. Gandhi

Harmen over de andres ulykke er den mandlige bror til medlidenheden.
Nietzsche

Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores
revalideringscentre. De gør skade for de socialt handicappede.
Glistrup

Det er lettere at erkende menneskene i al almindelighed end et enkelt
menneske.Duc de La Rochefoucauld

"Har vi en menneskeret - krav på arbejde, krav på at blive lykkelige.
Nej, en sådan ret har hverken mennesket eller den laveste orm."
Nietzsche

Men i Danmark er staten julemand hver dag, uden at man selv
skal gøre nogensomhelst indsats. Hvor kan man da drage anden
konklusion end, at danskerne er umådeligt rige og/eller umådeligt
dumme. Mogens Glistrup 1994-bog

VI TROR DE FREMMEDE VIL VÆRE TAKNEMLIGE, MEN NEJ

Den, som giver noget stort bort, møder ingen taknemmelighed,
for modtageren har allerede gennem gaven fået tilstrækkeligt at bære
på. Friedrich Nietzsche

Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende.
Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 10:46

Ole Kreiberg wrote:

> Det må du da sandelig spørge amerikanerne om.

Er det ikke et gensidigt forhold? Se på f.eks vores "amerikaner" Liljeberg -
han får selv noget ud af det, og bidrager samtidig til det amerikanske
samfund.

> Danmark er ikke noget indvandringsland.

Nej - ikke som USA, men alle danskere er jo et eller andet sted efterkommere
af indvandrere. Lige fra det gigantiske antal tyske efterkommere (som f.eks
undertegnede, eller dig, antager jeg) til polske, svenske, hollandske,
kinesiske osv efterkommere. Jeg kan umuligt se, hvorfor det at Danmark ikke
er "indvandringsland" skulle være teknisk forhindring for, at
ressourcestærke mennesker der kunne bidrage til det danske samfund, og
dermed den danske fremtid, skulle holdes ude. Vi har jo lissom ret hårdt
brug for at kunne modstå de "kinesiske horder" eller inderne, for den sags
skyld. Hvad de mangler i evt kundskaber, uddannelsesniveau, økonomisk
formåen osv, hvis det da er sådan, kan de jo ret godt opveje alene i
volumen. Hvis Danmark skal klare sig i konkurrence med 2 mia indere og
kinesere, og 1 mia sydamerikanere, er der virkelig hårdt brug for at vi er
gode til at opkvalificere "menneskematerialet" i samfundet.

> Det har det aldrig været. De
> få indvandrere, der kom til Danmark gennem århundrederne, har været så
> nært beslægtede med danskerne, at de har kunnet integreres uden at
> ændre Danmark i uønsket retning.

Øh - siger sprogstriden, den tyske diktator osv dig ikke noget?

> Hvad vi skal vi med indvandrere fra
> fattige ulande, forstår jeg ikke.

Vietnam er ikke et fattigt uland. Forstår godt hvis det handlede om
somaliere eller sudanesiske analfabeter.

>De kommer jo bare her for at opnå en
> højere levestandard, og det er sandelig ikke noget, som det Danmarks
> pligt at forsyne dem med.

Nej - helt bestemt ikke. Det er ikke nogen "menneskeret" at bo i Danmark,
men derfor kan vi da godt være så flinke overfor os selv, at vi ikke
udelukker nogen, der kan være en berigelse. Det er lissom når man holder en
fest - hvem skal med, og hvem skal ikke med? Klart gider man ikke de
kedelige, eller dem der drikker sig fulde og vil slås - men
tryllekunstneren, eller hende den smukke eller ham der kan 350 vittigheder
inviterer man da.

> Hvis de vil være mere velstående, må de
> skabe velstand i deres egne lande i stedet for at nasse på velstand
> skabt af andre landes borgere - føj.

Danmarks velstand er i høj grad et produkt af udnyttelse af andre folkeslag,
protektionisme og har noget med held at gøre. Vi ville næppe være så rige,
hvis der f.eks kom en årlig monsun eller tyfon der oversvømmede København og
tog 10.000 med sig i døden.

> [...]
> er i stand til at skabe et endnu bedre samfund. På den måde kan man
> blive ved med at have et progressivt samfund i konstant fremgang.

Ja, det kan man da godt sige. Helt sikkert er de vestlige landes
befolkninger blevet "genetisk udvandede" via alt for "høj"
overlevelsesprocent, at "dårlige liv" holdes oppe og naturligt barnløse
beriges med svangerskab på den ene mere fantasifulde måde end den anden. Men
de europæiske befolkninger kunne i lige så¨høj grad holdes i sivng gennem
fornuftig selektiv supplement. Vi *ved* - og det gælder i snart sagt alle af
livets forhold, også evolutionært, at mangfoldighed skaber bedre
overlevelseschancer. Jo flere strenge der er at spille på, desto flere
udfordringer er man som race, eller art, eller national befolkning, i stand
til at imødegå. Hvis vi beholdt en 100% "dansk" genetisk arv (noget der i
sig selv er helt absurd og kontrafaktisk - det eksisterer ikke) ville vi som
befolknikng være de første der uddøde ved næste pandemi.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 12-01-06 14:55

On Thu, 12 Jan 2006 10:45:47 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Er det ikke et gensidigt forhold? Se på f.eks vores "amerikaner" Liljeberg -
>han får selv noget ud af det, og bidrager samtidig til det amerikanske
>samfund.

Om amerikanerne kan bruge og acceptere Liljeberg, må være deres egen
sag. At amerikanerne har modtaget nogle danske indvandrere, forpligter
da på ingen måde Danmark til at modtage indvandrere fra Vietnam og
andre tredjeverdenslande. Nu er USA jo et land skabt af indvandrere
(efter at de havde udryddet eller fordrevet den oprindelige indianske
befolkning). Det er Danmark altså ikke.

>Nej - ikke som USA, men alle danskere er jo et eller andet sted efterkommere
>af indvandrere.

Sikke noget sludder. Danskerne har boet i Danmark så langt tilbage,
som der findes historiske kilder og sikkert meget længere.

> Lige fra det gigantiske antal tyske efterkommere (som f.eks
>undertegnede, eller dig, antager jeg)

Jeg har nogle få tyske forfædre på min moder side, hvis familie
stammer fra Sønderjylland. Ihvertfald har de umiskendelige tyske navne
som Brandt og Schwartz, men de var samtidigt fanatisk dansksindede og
ville blive dybt krænkede over at blive betegnet som tyskere. Min
oldefar blev fanatisk tyskerhader under sin opvækst under den tyske
besættelse af Sønderjylland fra 1864 til 1920. Han flygtede som ung
til Danmark for at slippe for tysk værnepligt. I min mormors
barndomshjem blev tyskerne og Tyskland altid betegnet kun som
forbandede tyskere og det forbandede Tyskland.

> til polske, svenske, hollandske,
>kinesiske osv efterkommere.

Bortset fra de meget få kinesere, som aldrig burde have haft lov til
at slå sig ned i Danmark, så er svenskere, hollændere og til dels og
reelt også polakker så nært beslægtet med danskerne, at de uden videre
_i små antal_ har kunnet assimileres fuldstændigt uden uønskede
langtsigtede konsekvenser.

>Jeg kan umuligt se, hvorfor det at Danmark ikke
>er "indvandringsland" skulle være teknisk forhindring for, at
>ressourcestærke mennesker der kunne bidrage til det danske samfund,

Hvorfor skal de absolut bidrage til det danske samfund og ikke deres
eget endnu mere trængende samfund.

> og
>dermed den danske fremtid, skulle holdes ude.

Vi har klaret os i årtusinder uden indvandring fra fjerne fattige
lande, og det kan vi sagtens også de næste årtusinder. Istedet for at
indføre veluddanet arbejdskraft kan vi jo bare uddanne den
arbejdskraft, vi allerede har, endnu bedre. Det ville også gavne
beskæftigelsen.

> [...]
>kinesere, og 1 mia sydamerikanere, er der virkelig hårdt brug for at vi er
>gode til at opkvalificere "menneskematerialet" i samfundet.

Heldigvis findes der allerede 5 millioner danskere, og den
arbejdsduelige del af denne befolkning kan sagtens opgraderes
uddannelsesnæssigt. Vi behøver ikke en eneste indvandrer fra lande som
Vietnam.

>Øh - siger sprogstriden, den tyske diktator osv dig ikke noget?

Ja den tyske indvandring i Middelalderen til Sønderjylland er et godt
eksempel på, hvor store problemer masseindvandring kan føre til. De
tyske indvandrere i Nord-og Sydslesvig var alt for mange til at kunne
integreres, og dette problem førte til de to mest blodige krige i
Danmarkshistorien i 1848-51 og 1864.

>Vietnam er ikke et fattigt uland.

Det ved grød det er. Det er et verdens fattigste lande og ihvertfald
et af de fattigste i Asien.

> [...]
>men derfor kan vi da godt være så flinke overfor os selv, at vi ikke
>udelukker nogen, der kan være en berigelse.

Der er allerede tusinder af vietnamesere og deres efterkommere i
Danmark. De har da ikke beriget Danmark en dyt.

> [...]
>
>Danmarks velstand er i høj grad et produkt af udnyttelse af andre folkeslag,
>protektionisme og har noget med held at gøre.

Det er noget af det mest fejlagtige, jeg længe har hørt. Småstaten
Danmark har aldrig haft noget kolonirige af betydning. Den meste
velstand er skabt af eksport af smør og bacon og lignende produkter
til andre velstående lande.

> Vi ville næppe være så rige,
>hvis der f.eks kom en årlig monsun eller tyfon der oversvømmede København og
>tog 10.000 med sig i døden.

Ja, dårlige undskyldninger for manglende præstationer hos
tredjeverdensfolkene er der nok af.

> [...]
>fornuftig selektiv supplement. Vi *ved* - og det gælder i snart sagt alle af
>livets forhold, også evolutionært, at mangfoldighed skaber bedre

Danmark overlevede nu ganske udmærket i årtusinder med en etnisk
homogen befolkning og den mangfoldighed, der var indenfor denne
befolkning.

> [...]
>sig selv er helt absurd og kontrafaktisk - det eksisterer ikke) ville vi som
>befolknikng være de første der uddøde ved næste pandemi.

Men vi uddøde altså ikke i de årtusinder, hvor vi var etnisk homogene.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-06 16:51

> On Thu, 12 Jan 2006 10:45:47 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
> Bortset fra de meget få kinesere, som aldrig burde have haft lov til
> at slå sig ned i Danmark,

Hvormange kinesere er kriminelle eller belaster vort social-system?
Jeg hari ikke hørt om andre end hoffets Alexandra, der er dyr for os.
Vedr konfuzianere kan tales om kulturel berigelse, eksempler at
kopiere.

> Men vi uddøde altså ikke i de årtusinder, hvor vi var etnisk
> homogene.

Lysten til små veluddannede familier kom i Frankrig ca 1800 og hos
andre europæiske lande lidt senere.
Kun hysteriske dommedagsprædikanter kan tale om uddøen, fordi vi
vælger lidt-men-godt og går ned i folketal.
Der er intet magisk ved at være 5 mio danskere - 1 mio er OK. Vi skal
jo ikke i krig med stort forbrug af fodfolk.

Noget andet er at Camre har ret i at den stigende muslim-dominans
skaber depressiv mentalitet, så vi får færre børn, dvs barnløshed
bliver selvforstærkende.
Dette kan gå over gevind og når muslimer får magt, vil det gå særlig
hurtigt.
Vi bør som Japan indføre at statsborgerskab kun gives til folk der har
boet her i årtier. Why not?

Fra : andropov

Dato : 12-01-06 17:11

On Thu, 12 Jan 2006 16:50:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>hurtigt.
>Vi bør som Japan indføre at statsborgerskab kun gives til folk der har

Mener du efter f.eks. 35 år så chancen for ungdomskriminalitet ikke er
så stor...

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 12-01-06 19:41

> [...]

>Jeg hari ikke hørt om andre end hoffets Alexandra, der er dyr for os.
>Vedr konfuzianere kan tales om kulturel berigelse, eksempler at

Det er ikke spørgsmål om kriminalitet eller udnyttelse af det sociale
system. Det drejer sig om at bevare Danmark sammenhængende og
velfungerende. Der er ingen grund til at blande asiatiske gener ind i
den samlede danske arvemasse.

> [...]
>Der er intet magisk ved at være 5 mio danskere - 1 mio er OK. Vi skal
>jo ikke i krig med stort forbrug af fodfolk.

Ja i tider hvor alle taler om rovdrift på naturresourcer og stigende
forurening, er en nedgang i befolkningstallet en kærkommen gave.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-06 22:40

> [...]
> system. Det drejer sig om at bevare Danmark sammenhængende og
> velfungerende. Der er ingen grund til at blande asiatiske gener ind

Truslen er Islam, hvor social arv omfatter foragt for kristne

> Ja i tider hvor alle taler om rovdrift på naturresourcer og stigende

Folk lyver om rovdrift

> forurening, er en nedgang i befolkningstallet en kærkommen gave.

Robotter gør nedgang til noget vi trygt kan overlade til folk selv.

"Har du penge så kan du få, har du ingen så må du gå" er ideel regel
vedr at få børn.

Fra : Konrad

Dato : 13-01-06 09:24

Ole Kreiberg wrote:

> [...]
> sag. At amerikanerne har modtaget nogle danske indvandrere, forpligter
> da på ingen måde Danmark til at modtage indvandrere fra Vietnam og

Nej, men det fortæller jo noget om, at der er fordele begge veje. Det er
ikke nødvendigvis en fatal fejl at supplere den danske befolkning - sådan
har det jo altid været. Der har faktisk aldrig været så store begrænsninger
på indvandring som nu.

> Nu er USA jo et land skabt af indvandrere
> (efter at de havde udryddet eller fordrevet den oprindelige indianske
> befolkning). Det er Danmark altså ikke.

USA er ikke land skabt af indvandrere - USA er en gammel koloni der er
blevet en seævstnødig stat. Sammenligningen med Danmark er derfor helt ude i
hampen. Vi vil aldrig blive indvandringsland på linie med USA uanset om vi
tillader fri indvandring eller ej (hvilket jeg i øvrigt slet ikke plæderer
for her)

> Sikke noget sludder.

Det er et ubestrideligt faktum.

>Danskerne har boet i Danmark så langt tilbage,
> som der findes historiske kilder og sikkert meget længere.

Der findes heller ikke historiske kilder særlig langt tilbage. Og hvor kom
de danskerne du omtaler i øvrigt fra?

> [...]
> som Brandt og Schwartz, men de var samtidigt fanatisk dansksindede og
> ville blive dybt krænkede over at blive betegnet som tyskere.

Ikke desto mindre kan med med rette betegne en Konrad eller Kreiberg som
tysk efterkommer, akkurat som Shariff typisk kan karakteriseres som tyrkisk
efterkommer. Min "danske" historie går ikke mere end 150 år tilbage.

> [...]
> barndomshjem blev tyskerne og Tyskland altid betegnet kun som
> forbandede tyskere og det forbandede Tyskland.

"Vi" flygtede også, om man så kan sige - bare af andre årsager. Men - det
her er jo interessant, for lige netop Sønderjylland (det hed det iø vrigt
først efter 1920, i starten som provokation) som jo har været et stridspunkt
flere gange, udgjordes primært af tyske og i perioder stærkt tysksindede
tyske efterkommere, og de udgjorde såmænd omkring 1850 hele 40% af den
danske befolkning i Hovedlandet, og stod for noget i retning af 70% af
produktion og innovation (frit efter hukommelsen). Indvandrerne i syd var
altså med andre ord primus motor i den moderne danske stats udvikling og
industrialisering!

> Bortset fra de meget få kinesere, som aldrig burde have haft lov til
> at slå sig ned i Danmark,

De kinesere jeg tænker på er f.eks disse "showkinesere" der turnerede land
og rige rundt som "levende udstillinger" - en del af dem endte deres dage i
Danmark. Og det er der jo en grund til - det kan være du ikke kan lide
kinesere - men i slutningen af 1800-taller var "Chine" eller "China"
umådelig populært i Danmark - orientalismen, du ved. Ethvert borgerligt hjem
med respekt for sig selv havde et lille kineserværelse. I dag opfattes
kinesere åbenbart som farlige og fremmedartede kommunister, hvad ved jeg -
men dengang var de jo et eksotisk og populært indslag. I højere grad end
f.eks grønlændere, turkmenere, ghanesere og hvilke "naturfolk" der nu blev
vist frem på købstedernes markedspladser og i varieteerne.

> så er svenskere, hollændere og til dels og
> reelt også polakker så nært beslægtet med danskerne,

Hvordan kan de være nært beslægtet med danskere? Har danskere ikke altid
boet i Danmark uden væsentligt udefrakommende supplement? Synes dit argument
halter noget her...

>at de uden videre
> _i små antal_ har kunnet assimileres fuldstændigt uden uønskede
> langtsigtede konsekvenser.

Bortset fra hollænderne på Amager, som oven i købet havde særlig status, har
der vist ikke været nogen problemfri "integration" med diverse
befolkningsgrupper der er fragtet hertil. At masseindvandringen i 70'erne,
80'erne og 90'erne har givet problemer er vi knusende enige om - men det
handler jo primært om mængden, om internationale forhold, om svigt i det
offentlige, religion og 17 andre ting. Det er vanvittigt komplekst, og man
kan ikke bare sådan uden videre generalisere og sammenligne på tværs er
flere hundrede år og helt usammenlignelige scenarier.

> Hvorfor skal de absolut bidrage til det danske samfund og ikke deres
> eget endnu mere trængende samfund.

Når det her det nu handler om denne Lindh, så skal det vel med, at hun kom
til Danmark som uledsaget flygtningebarn, sendt af moren, fordi farens
narkokreditorer ville sælge datteren til prostitution. Er det den form for
"bidrag" du mener hun skulle være blevet hjemme for?

> Vi har klaret os i årtusinder uden indvandring fra fjerne fattige
> lande,

Sverige var Europas fattigeste land år 1900. Vi har haft indvandring i
årtusinder, men rigtig nok ikke i proventvis af personer hidrørende lande
der ligger på den anden side af jordkloden. Men er det det, vi diskuterer?
Det handler vel om, om ikke en del indvandrere rent faktisk er en
berigelse - ikke om vi skal have hovedløs masseindvandring eller ej. Det er
Danmarks suveræne ret at diktere reglerne for hvem vi vil have og hvem vi
ikke vil have - derfor er dette hersens enten-eller ikke tilstrækkeligt
nuanceret - det *er* ikke enten-eller, det er rent pragmatisk. Og så kommer
jeg i tanker om jøderne, der jo nok må siges at komme langvejs fra, og som
alligevel formåede at blive aktive og populære medspillere i det danske
samfund.

> [...]
> indføre veluddanet arbejdskraft kan vi jo bare uddanne den
> arbejdskraft, vi allerede har, endnu bedre. Det ville også gavne

Beskæftigelsen kan næppe blive bedre. Det varer nok nogle årtier før
arbejdsløsheden igen stiger og nærmer sig f.eks 80'er niveau. Egentlig
interessant at arbejdskøsheden er faldet de seneste 15 år.

> Heldigvis findes der allerede 5 millioner danskere, og den
> arbejdsduelige del af denne befolkning kan sagtens opgraderes
> uddannelsesnæssigt.

Muligvis, men det er næppe tilstrækkeligt.

>Vi behøver ikke en eneste indvandrer fra lande som
> Vietnam.

Nej - der er ikke et presserende behov, der gør at vi smide alt hvad vi har
i hænderne og sætte store reklamer i Hong Kongs aviser - men derfor kunne
man jo da godt lade en vietnameser, der taler dansk, er dygtig i skolen osv
få ophold - hun er her jo allerede!

> Ja den tyske indvandring i Middelalderen til Sønderjylland er et godt
> eksempel på, hvor store problemer masseindvandring kan føre til.

Det gik jo ellers rigtig godt i lange perioder, som skitseret ovenover. Men
da den danske nationalisme just efter Struensee blev forceret indført, og
senere da personer som Grundtvig tog over, og vi fik de militære
konfrontationer, da blev mange tyskere forfulgt og regulært smidt ud. Det
var også der man fandt på at indføre en indfødsretslov. Det er et gigantisk
antal tyskere og tyske efterkommere der fra den ene dag til den anden, i
overført betydning, og som havde været primus motorer i Danmark i hundredvis
af år, pludselig blev pariaer i deres eget land. Hvorfor? Jo - alene som
følge af dansk nationalisme og den danske nationalidentitets opståen (som
reelt var et idrekte modtræk til de mange tyskere). Og det er denne
politiske optik du, her i 2006, taler ud fra.

>De
> tyske indvandrere i Nord-og Sydslesvig var alt for mange til at kunne
> integreres, og dette problem førte til de to mest blodige krige i
> Danmarkshistorien i 1848-51 og 1864.

Det er om noget et definitionsspørgsmål. Der havde jo ikke været noget
problem, hvis ikke der var kommet en trend man kan kalde tyskerhad, eller
det man i dag ville kalde racisme. Det er jo hele baggrunden. Det var ikke
tyskerne, der pludselig i 1790 eller frem begyndte at blive et problem - det
var danskernes opfattelse af tyskerne, og ikke mindst sig selv, der ændrede
sig.

> Det ved grød det er. Det er et verdens fattigste lande og ihvertfald
> et af de fattigste i Asien.

De ligger end ikke på en top 30 over fattigeste lande. Når jeg tænker på
fattige ulande tænker jeg på lande med ekstrem lav for ikke at sige faldende
gennemsnitsindkomst, manglende eller mangelfuldt skolevæsen, ingen industri,
høj analfabetisme - et land som Ethiopien, f.eks med indkomst på $700 per
indbygger, i modsætning til vækst og turistlandet Vietnam med $2600 per
indbygger.

> Der er allerede tusinder af vietnamesere og deres efterkommere i
> Danmark. De har da ikke beriget Danmark en dyt.

Det ved jeg faktisk ikke noget om konkret. Jeg har dog en formodning om, at
de har en ret lav kriminalitetsrate og har en beskræftigelsesprocent der er
lige så høj eller højere end etniske danskeres.

> Det er noget af det mest fejlagtige, jeg længe har hørt. Småstaten
> Danmark har aldrig haft noget kolonirige af betydning.

Vi har handlet til *max* med koloniførende lande - typisk fordi vi var
neutrale. Når de andre lande lå i krig sejlede den danske handelsesflåde i
strid med traktater og aftaler da blot sukker, korn, våben, slaver, kraffe
eller whatever for franskmændene, englænderne, spanierne, amerikanerne eller
whatever. Det er jo den direkte baggrund for verdens største
terrorbombardement - nemlig englændernes bombning af København. Englænderne
gad simpelthen ikke længere at danskerne rendte med kassen for næsen af dem
selv, og i øvrigt lå i seng med fjenden - uanset hvem det måtte være.

>Den meste
> velstand er skabt af eksport af smør og bacon og lignende produkter
> til andre velstående lande.

Se dét er fejlagtigt. Den danske eksport af disse landbrugsprodukter kom
relativt sent i gang, var ikke systematisk og svingede vildt fra år til år.
Og så svækkedes den jo uophørligt af skiftende magtbalance i Europa, af
forskellige handelsrestriktion - englænderne indførte jo f.eks mindstepriser
og straftold, så de kunne afsætte deres eget korn - og den danske eksport
var reelt kun værd at skrive hjem om, når stormagternes landskængte var i
krig, så de ikke selv kunne passe jorden.

> Ja, dårlige undskyldninger for manglende præstationer hos
> tredjeverdensfolkene er der nok af.

Det er ikke en dårlig undskyldning. Gad vide hyvor meget bacon vi havde
kunne eksportere, hvis der havde været tørke 11 måneder af året.

> Danmark overlevede nu ganske udmærket i årtusinder med en etnisk
> homogen befolkning og den mangfoldighed, der var indenfor denne
> befolkning.

Så siger vi det - det er ikke væsentligt - men nu drejer det sig jo om
fremtiden, og ikke om år 1100.

> Men vi uddøde altså ikke i de årtusinder, hvor vi var etnisk homogene.

Vi har været tæt på. Ærtebøllekulturen, mener jeg det var, forsvandt jo
fuldstændig - den var dominerende i Danmark. Det skulle være baggrunden for,
at 2-3% af danskerne den dag i dag ikke kan udvikle AIDS. Dét er dine
efterkommere - resten er supplement - eksempelvis repræsenteret af du og
jeg.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 13-01-06 12:07

On Fri, 13 Jan 2006 09:24:27 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>har det jo altid været. Der har faktisk aldrig været så store begrænsninger

Den oprindelige amerikanske indvandringslovgivning, der gjaldt helt
frem til 1965, favoriserede kraftigt indvandrere, der etnisk var som
det store flertal af den daværende befolkning, d.v.s. hvide. Dette var
en snusfornuftig lovgivning, og det var vanvid at gå bort fra den.

>Det er et ubestrideligt faktum.

Når jeg taler om indvandrere på en negativ måde, er det indforstået,
at der er tale om problematiske indvandrere. Nærtbeslægtede
indvandrere fra nabolande er kun et problem, når de kommer i store
antal. Det er indvandrene fra fjerne og især fattige lande, der er
problemet. Et par tyskere og svenskere her og der er ikke noget
problem og har aldrig været det.

>Der findes heller ikke historiske kilder særlig langt tilbage. Og hvor kom
>de danskerne du omtaler i øvrigt fra?

Den danske befolkning har boet her siden stenalderen, og man har ikke
nogen oplysninger om, at der skulle have boet nogen andre før dem.

>Ikke desto mindre kan med med rette betegne en Konrad eller Kreiberg som
>tysk efterkommer,

Helt forkert. Min fars familie nedstammer fra jyske småbønder og
søfolk, og på min mor side er det kun min mormor, der har tyske aner.
Min tipoldefar var en ægte tysker indvandret fra Hamburg til
Sønderborg, hvor han blev dansk gift. Hans efterkommere foretrak så at
blive dansksindede.

> [...]
>her er jo interessant, for lige netop Sønderjylland (det hed det iø vrigt
>først efter 1920, i starten som provokation)

Navnet Slesvig er også en provokation. Det er et navn, som tyskerne
gav det efter den første by, man kommer til sydfra, nemlig Slesvig.

> som jo har været et stridspunkt
>flere gange, udgjordes primært af tyske og i perioder stærkt tysksindede
>tyske efterkommere, og de udgjorde såmænd omkring 1850 hele 40% af den
>danske befolkning i Hovedlandet,

Dette tal medtager befolkningen i SlesvigHolsten.

> [...]
>altså med andre ord primus motor i den moderne danske stats udvikling og

Vi har sagtens kunnet klare os uden disse tyskere. Det er kun
skamfuldt og stigmatiserende for danskere, at disse tyskere i
gennemsnit klarede sig bedre end os. Sådan noget burde ikke være
tolereret. De burde have været smidt ud af landet. Det var godt, at vi
fik indfødretsloven i slutningen af 1700-tallet, ellers havde vi måske
alle talt tysk i dag. Det var noget af det bedste, der er sket i
Danmarkshistorien, at den danske nationalisme vågnede op og fik gjort
noget ved tyskerproblemet.

>De kinesere jeg tænker på er f.eks disse "showkinesere" der turnerede land
>og rige rundt som "levende udstillinger" - en del af dem endte deres dage i
>Danmark.

Der kan nu ikke have været tale om ret mange.

> Og det er der jo en grund til - det kan være du ikke kan lide
>kinesere

Jeg har ikke noget imod kinesere som sådan. Jeg mener blot, at de
hører hjemme i Kina og ikke i Danmark. Vi skal være meget strenge med,
hvem vi giver opholdstilladelse.

> [...]
>med respekt for sig selv havde et lille kineserværelse. I dag opfattes
>kinesere åbenbart som farlige og fremmedartede kommunister,

Det har nok snarere noget at gøre med, at der er over en milliard af
dem, hvoraf mange er meget fattige og dermed motiverede for udvandring
til Vesten. Og det bør ikke tolereres.

> [...]
>vist frem på købstedernes markedspladser og i varieteerne.

>Hvordan kan de være nært beslægtet med danskere?

Det kan man se med dette blotte øje. Man kan også se på, hvormeget
deres samfund og kultur ligner vores. Indvandringen herfra skal være
af en vis størrelse, før den bliver et problem, d.v.s. hvor man ikke
længere kan integrere dem på en harmonisk måde.

>Har danskere ikke altid
>boet i Danmark uden væsentligt udefrakommende supplement? Synes dit argument
>halter noget her...

Jeg regner som sagt ikke hollændere, franske protestanter, tyskere,
svenskere, og polakker i små antal for en problematisk indvandring,
hvorimod jeg mener, at en enekelt sort afrikaner er en for meget.

> [...]
>til Danmark som uledsaget flygtningebarn, sendt af moren, fordi farens
>narkokreditorer ville sælge datteren til prostitution.

- ) Så det er den historie, som hun prøver at bide vore blåøjede
myndigheder på ærmet. Jeg mener så absolut ikke, at forældrepar i den
tredje verden skal have lov til at sende deres børn op til Danmark til
en bedre materiel fremtid.

> Er det den form for
>"bidrag" du mener hun skulle være blevet hjemme for?

Det er et problem for Vietnam og ikke for Danmark.

>Sverige var Europas fattigeste land år 1900.

Men dets befolkning var meget lig med os biologisk og kulturelt, men
selvfølgelig skulle en masseindvandring af fattige svenskere da heller
ikke have været tilladt.

>Beskæftigelsen kan næppe blive bedre. Det varer nok nogle årtier før
>arbejdsløsheden igen stiger og nærmer sig f.eks 80'er niveau. Egentlig
>interessant at arbejdskøsheden er faldet de seneste 15 år.

Når det ikke længere er muligt at skaffe arbejdskraft i Danmark, kan
man jo bare flytte den overskydende produktion ned til de fattige
lande, der skaber indvandringen, i stedet for at lade deres
befolkninger komme herop. Man er jo allerede i gang med noget sådant.

> [...]
>man jo da godt lade en vietnameser, der taler dansk, er dygtig i skolen osv

Hvorfor dog det? Gør vi det, vil mange andre forældrepar i den tredje
verden få samme "gode" ide. Vi må statuere et eksempel, der sender et
kraftigt signal til den vietnamiske befolkning om den slags, vil vi
ikke finde os i.

> [...]
>senere da personer som Grundtvig tog over, og vi fik de militære
>konfrontationer, da blev mange tyskere forfulgt og regulært smidt ud.

Det var måske også nødvendigt. Se blot på al den ballade, som
tyskerne forårsagede i 1948-51 og 1864. Det var tyskerne, der startede
balladen ved at ville løsrive Slesvig-Holsten fra Helstaten. Det blev
kaldt slesvig-holstenismen og var ganske vist forbudt under enevælden,
men da vi slutningen af 1840erne var ved at indføre demokrati, kunne
vi jo ikke så godt undertrykke tyskernes synspunkter, og det udviklede
sig hurtigt til borgerkrig.

> [...]
>overført betydning, og som havde været primus motorer i Danmark i hundredvis
>af år, pludselig blev pariaer i deres eget land. Hvorfor?

Vi har ikke brug for at blive domineret eller påvirket af tyskere. Vi
er et skandinavisk folk med en skandinavisk identitet.

> [...]
>
>Det er om noget et definitionsspørgsmål. Der havde jo ikke været noget
>problem, hvis ikke der var kommet en trend man kan kalde tyskerhad, eller

Du har forklaret hvormange og hvor dominerende tyskerne var. Der er
da ikke noget at sige til, at de blev upopulære. Sådan nogle
tyrenakker skal ikke komme og tro, at de kan lære os noget, eller at
de er mere end os. Ud med dem.

> [...]
>var danskernes opfattelse af tyskerne, og ikke mindst sig selv, der ændrede

Det var, fordi de havde fået lov at indvandre i så stort antal i
1700-tallet. Masseindvandring duer ikke og heller ikke i 1700-tallet.
Det var kun, fordi vi havde været i langvarig konflikt med vort
svenske broderfolk, at vi ikke havde kunnet organisere en samlet
skandinavisk modstand mod denne tyske udfordring. Dette kunne vi
derimod i Middelalderen med skabelse af Kalmarunionen.

>Det ved jeg faktisk ikke noget om konkret. Jeg har dog en formodning om, at
>de har en ret lav kriminalitetsrate og har en beskræftigelsesprocent der er
>lige så høj eller højere end etniske danskeres.

En vietnameser er en for meget med eller uden kriminalitet. De er jo
her, fordi de ønsker en højere levestandard, og det skylder Danmark
dem altså ikke.

>Vi har handlet til *max* med koloniførende lande - typisk fordi vi var
>neutrale.

Vi handlede også med Sovjetunionen. Det er vi altså aldrig blevet
kommunister af eller blot medskyldige i kommunisternes forbrydelser
mod menneskeheden.

> [...]
>eller whatever for franskmændene, englænderne, spanierne, amerikanerne eller

Og hvad så?

> [...]
>gad simpelthen ikke længere at danskerne rendte med kassen for næsen af dem
>selv, og i øvrigt lå i seng med fjenden - uanset hvem det måtte være.

Efter disse begivenheder gik det for alvor tilbage for Danmark. Der
kom statsbankerot og ved Wienerkonferencen blev vi betegnet som et
lidet og fattgt land.

> [...]
>var reelt kun værd at skrive hjem om, når stormagternes landskængte var i
>krig, så de ikke selv kunne passe jorden.

Ikke desto mindre var det denne landsbrugsksport, der lagde grunden
til vor velstand, og den var ikke skabt af udnyttelse af andre
folkeslag men af danske landbrugeres slid og slæb.

>Det er ikke en dårlig undskyldning. Gad vide hyvor meget bacon vi havde
>kunne eksportere, hvis der havde været tørke 11 måneder af året.

Australien lider ofte under tørke, og det er australierne da ikke
blevet noget fattigt uland af.

Fra : Wilstrup

Dato : 13-01-06 13:46

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan de være nært beslægtet med danskere? Har danskere ikke altid
> boet i Danmark uden væsentligt udefrakommende supplement? Synes dit
> argument
> halter noget her...

Jeg svarer lige racisten Kreiberg her inden historieforfalskningen får mere
magt end som så:

De omrindelige danskere bestod af en række stammer, der i sin tid blev
fordrevet af de tyske herulere og i øst af svenskerne.

Siden har deres efterkommere været "danskere", godt suppleret med "fremmed
blod" udefra som fx hollændere, svenskere, tyskere, polakker m.v. Så selvom
det først var i 1759 at den første hollænder giftede sig med en dansker, så
er der ingen tvivl om at dette afgørende skridt blev en af grundlagene for
nogle danske familier af i dag, som altså oprindelig var hollændere,
> [...]
> kan ikke bare sådan uden videre generalisere og sammenligne på tværs er
> flere hundrede år og helt usammenlignelige scenarier.

Hollænderne blev inviteret til landet i 1521 af kongen, og siden kom så
polakker, jøder, tyskere m.v. Her var der tale om masseindvandring - det er
der ikke tale om i dag.

Det er noget værre sludder og det er der slet ikke historisk belæg for -
danskerne er blandinger af mange forskellige folkeslag og udgør altså ikke
en særlig "national race" sådan som det åbenbart fremgår af indlægget.

> [...]
> alligevel formåede at blive aktive og populære medspillere i det danske

Og det var de bestemt ikke, da de blev "importeret" til Danmark, men de
havde forstand på noget som danskerne havde det lidt svingende med: handel
og økonomi. Akkurat som vi importerede tyske bogholdere og regnskabsfolk og
hollandske farmere.

[...]

> [...]
> dem
> selv, og i øvrigt lå i seng med fjenden - uanset hvem det måtte være.
Baggrunden for det københavnske bombardement var nu anderledes end du
forestiller dig. Rusland og Frankrig havde indgået en aftale med hinanden
om en fastlandsspærring med det formål at holde England ude og dermed tvinge
det i knæ. Danmark var neutralt og forsøgte at hævde sin neutralitet som så
ofte før, ved at sende krigsskibe på inspektion når der kom fremmede skibe
forbi Danmark.
Det opfattede Englænderne som rettet mod dem, hvorfor de allerede i 1801
angreb den danske flåde og tvang Danmark til at forlade sin
neutralitetspolitik.
Danmark blev forbitret over det engelsk angreb og sluttede sig til aftalen
mellem Frankrig og Rusland - da Danmark ikke måtte være neutralt, var
udvejen at søge hjælp hos Frankrig og Rusland. Men Rusland havde andre
planer: landet modtog engelske skibe alligevel og kort før pagen skulle
træde i kraft, angreb England København, som de bombede i 5 dage indtil
landet overgav sig og måtte afstå blandt andet Norge. Det skete i 1807 -
hermed var Dansk økonomi (landbrug) lagt i ruiner, da man ikke længere kunne
sende uhindret til det norske handelsmarked, og det medførte at landet blev
utrolig fattigt, og først rejste sig igen mange år efter.

--
Wilstrup

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-06 14:52

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Det opfattede Englænderne som rettet mod dem, hvorfor de allerede i 1801
> angreb den danske flåde og tvang Danmark til at forlade sin

Det er selvfølgelig prisværdigt, når du forsøger at belære folk.
Men:
Ovenstående omhandlende den danske handelsflådes fremfærd, ofte eskorteret
af krigsmarinen, var en ikke lille del af årsagen til englands handlinger
mod danmark.
Det bør man ikke overse.

MVH
Egon

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 13-01-06 15:26

On Fri, 13 Jan 2006 13:46:07 +0100, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>
>De omrindelige danskere bestod af en række stammer, der i sin tid blev
>fordrevet af de tyske herulere og i øst af svenskerne.

Dette er en myte. Der findes ikke noget sikkert belæg for denne
påstand.

> [...]
>er der ingen tvivl om at dette afgørende skridt blev en af grundlagene for
>nogle danske familier af i dag, som altså oprindelig var hollændere,

Tyskere har der desværre kommet ret mange af. Hollændere, polakker,
franske protestanter har kun udgjort små ubetydelige grupper. Hvis du
har belæg for at påstå noget andet, så giv mig det nøjagtige tal på
indvandrede af disse iøvrigt meget nært beslægtede folkeslag. Jeg har
kun set tal på samlet under titusinde gennem fire århundreder. Dette
nytter ikke, at du råber om historieforfalskning, når du ikke kan
fremlægge nogen dokumentation for dine påstande.

>Hollænderne blev inviteret til landet i 1521 af kongen,

Og hvormange var det så. Et par hundrede isoleret på den lille ø
Amager - senere også i et par landsbyer i den vestlige københavnske
omegn.

> og siden kom så
>polakker,

Et par tusinde isoleret på Lolland-Falster.

>jøder,

Også få tusinde.

> tyskere m.v. Her var der tale om masseindvandring - det er
>der ikke tale om i dag.

Kun når det drejer sig om tyskere, kan man tale om masseindvandring.

>Det er noget værre sludder og det er der slet ikke historisk belæg for -
>danskerne er blandinger af mange forskellige folkeslag og udgør altså ikke
>en særlig "national race" sådan som det åbenbart fremgår af indlægget.

En blanding af forskellige germanske stammer med et vist slavisk islæt
(vendere og senere en håndfuld polakker).

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-01-06 09:29

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]

> Hollænderne blev inviteret til landet i 1521 af kongen, og siden kom så
> polakker, jøder, tyskere m.v. Her var der tale om masseindvandring - det

Det er nemlig rigtigt: 15 familier på 100 år betød dengang
"massindvandring", nu betyder 15.000 familier på 10 år, "drypvis
indvandring".

Som AHW åbenbart altid mener, det er bare et spørgsmål om at behandle
sproget, - ordene, som det passer en, så kan man få alting til at passe.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-01-06 10:29

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> velkomne.
> Hvad vil du have, Ole? Et museum af folkedanskere der dør ud om 350 år?

Er du blevet Anita Bay B. proselyt Jeg gætter på at vi kunne samle 100
mio med positivt sind fra Afrika, og vel nogle millioner positive kinesere
og vietnamesere, - plus nogle millioner positive russere og arabere.

Der ER ivørigt et problem, som en politiker nævnte i går, med at lade alle
veluddannede få opholdstilladelse i DK, og det er, at det ville betyde, at
alle med sygdomme som kræver bekostelig medicinsk pleje kunne flytte til DK.
I England har man haft en stor indrejse af AIDS-syge, som så ikke kan smides
ud igen, fordi de ikke kan få den dyre medicin i Afrika, det var ved at
nedlægge deres sundhedsvæsen - det ER sgu ikke nemt at være åben, - som folk
med computere på Nettet efterhånden har erfaret, ALT bliver misbrugt i
globaliseringens tidsalder.

Fra : Konrad

Dato : 12-01-06 11:06

Knud Larsen wrote:
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Er du blevet Anita Bay B. proselyt

Du må da være blevet vanvittig

>Jeg gætter på at vi kunne
> samle 100 mio med positivt sind fra Afrika, og vel nogle millioner
> positive kinesere og vietnamesere, - plus nogle millioner positive
> russere og arabere.

Helt sikkert.

> [...]
> det ER sgu ikke nemt at være åben, - som folk med computere på Nettet
> efterhånden har erfaret, ALT bliver misbrugt i globaliseringens

Det er desværre nok rigtigt. Men fejlen mht f.eks disse AIDS-patienter er jo
*ikke* den engelske indvandringslovgivning, men slet og ret - helt såre
enkelt - det faktum, at folk er fattige i Afrika. Havde de haft råd til
medicin ville de jo aldrig forsøge at "nasse" på det engelske sundhedsvæsen.