Ang. Skattelettelserne.
Fra : Allan Riise

Dato : 10-01-06 15:53

Dette er et oplæg til debat, omend det meget godt beskriver min holdning.

"Fastfrysning af skatter og afgifter vender den tunge ende nedad
Nogle skatter er fastfrosset som et uændret kronebeløb. Det gælder blandt
andet ejendomsværdiskatten. Konsekvensen er:

Hvis du ejer en dyr bolig, sparer du meget. Hvis du ejer en billig bolig,
sparer du lidt. Hvis du ikke ejer din bolig, sparer du ikke en krone i skat.
For 2003 betød det:

.. De 10 procent rigeste familier fik 70 procent af skattelettelsen.

.. De 60 procent fattigste familier fik ingenting.

Et tilsvarende regnestykke kan laves om fastfrysningen af vægtafgiften på
biler:

.. Jo større bil, du har råd til, jo større gevinst.

.. Ingen bil - ingen gevinst.

Til gengæld stiger busbilletten fordi staten har fjernet tilskud til den
kollektive trafik.

Også energiafgifterne er låst fast. Her er besparelsen selvfølgelig større i
Strandvejsvillaen nord for København end i en toværelses lejlighed i
Sjællandsgade
i Århus.

Velhavere får de største skattelettelser

Samme konsekvens kan ses i den lettelse af personskatten, som regeringen har
gennemført:

.. De højtlønnede har fået næsten 6.000 kr. i årlig skattelettelse.

.. Folk på mellemindkomster har fået under 4.000 kr.

.. De lavtlønnede har fået under 1.500 kr.

-fire gange mindre end de højtlønnede.

.. Arbejdsløse, pensionister og efterlønsmodtagere med flere
har fået nul kr.

Den fælles velfærd rammes

Det er mange milliarder, der på den måde deles ud - med mest til de rige, en
smule til mellemindkomsterne og intet eller stort set intet til de fleste.

Til gengæld mærker alle, der har brug for hjælp fra velfærdsstaten, at disse
milliarder mangler i de offentlige kasser.

Nordsøolien foræret væk i endnu 39 år

Et flertal i Folketinget vedtog, at indtægterne fra Nordsøolien skal
beskattes hårdere. Det var regeringen imod og reagerede ved at indgå en
aftale med A.P. Møller om forlængelse af selskabets reelle eneret til olien
i yderligere 30 år - helt frem til 2042, i alt 80 år efter den oprindelige
eneret.

Aftalen medfører beskedne og tvivlsomme merindtægter til staten. Selv om
prisstigningerne på olien medfører ekstra indtægter til staten (betalt af
forbrugerne gennem højere varme- og transportudgifter m.m.), forgyldes A.P.
Møller og DUC med en ekstra fortjeneste på 8 milliarder kr. om året efter
skat. En ekstra indtægt, der er helt gratis - det koster jo ikke mere at
pumpe olien op.

Prisstigningen viser helt tydeligt, hvor tåbelig aftalen er. Aftalen
indeholder nemlig en såkaldt kompensationsbestemmelse, der forhindrer
Folketing og regeringer i at skærpe beskatningen af olien de kommende 39
år - næsten uanset, hvor meget ekstra olie der findes, og hvor meget prisen
på olie stiger.

Lignende aftaler kendes ikke fra et eneste af Danmarks nabolande, men kun
fra
u-lande og lande med et tvivlsomt demokrati. Aftalen er da også blevet
skarpt kritiseret af eksperter som uklog og uforståelig, men regeringen stod
fast.

Aftalen vil give A.P. Møller, Shell og Texaco en fortjeneste på op imod 200
milliarder kr. (efter skat) - måske endnu mere.

Erhvervslivet slipper generelt billigere

Regeringen har givet erhvervslivet skattelettelser og ekstra muligheder for
at snyde i skat.

Det groveste eksempel er TDC-sagen, hvor regeringen bevidst undlod at lukke
et skattehul, som blev opdaget under den forrige regering. Ved at undlade en
allerede foreslået ændring af skattelovgivningen åbnede man for en
skattespekulation, der alene for TDC's vedkommende har kostet statskassen
flere hundrede mio. kr. Flere andre virksomheder har udnyttet dette
skattehul. Først da fidusen kom frem i offentligheden, foreslog regeringen
hullet lukket.

De generelle skattelettelser til erhvervslivet udgør 500 mio. kr. stigende
til 6 - 800 mio. kr. om året.

Den største lettelse kommer ved at øge virksomhedernes kredit for den moms,
de har opkrævet hos forbrugerne.

Desuden gennemføres en skattelettelse for rederierne - den såkaldte
tonnageskat. Ud over en direkte skattelettelse på 75 mio. kr. giver det
bedre muligheder for skattefiflerier, fordi rederikoncerner fremover kan
flytte rundt på indtægter, udgifter og skattefradrag mellem selskaber, der
betaler normal skat, og den del af koncernen, der betaler den lavere
tonnageskat.

Erhvervslivets muligheder for skattefifleri øges også ved, at det er gjort
nemmere at udskyde skattebetalinger og skubbe skattegælden rundt i stedet
for straks at betale, hvad der skyldes.

Nedskæringer i Told og Skat gør det lettere at snyde

Nedskæringerne i Told og Skat vil også få skattesnyderiet til at vokse,
akkurat som da Anders Fogh Rasmussen var skatteminister. Dengang blev der
også gennemført massefyringer hos Told og Skat og accepteret skattelove, der
gav alt for gode muligheder for snyd.

En af de første love, den nye skatteminister fik gennemført, lempede kravene
til udenlandske selskaber med aktiviteter i Danmark. Det skete, selv om
ministeren i et svar til Folketinget erkendte, at loven giver ekstra
muligheder for snyd.

Nedskæringerne i Told & Skat rammer ligningen af virksomheder og selskaber.
Ligningsindsatsen på dette område er allerede reduceret med en femtedel og
bliver med finansloven for 2004 yderligere reduceret. Der budgetteres helt
åbent med færre skatteindtægter fra virksomhederne som følge af mindre
kontrol.

En såkaldt regelforenkling på skatteområdet peger samme vej: Virksomheder, "med
styr på deres skatteregnskab" skal kunne "præmieres" med en mindre intens
ligning. Når en virksomhed i tre år ikke er grebet i snyd, vil den ikke
blive kontrolleret så meget som andre de følgende år!

Skattelettelser til landbruget

Regeringen har også sikret landbruget en varig skattelettelse gennem et loft
for den kommunale grundskyld på landbrugsjord.

Lettelsen betyder højere jordpriser til gavn for dem, der ejer jorden i dag,
men dermed bliver det dyrere for den unge landmand at købe en gård.

Landmændene skal også slippe billigere, når de overtræder forskellige
miljøbestemmelser.

Særlige skattefordele til arbejdsmarkedets a-hold.

Regeringen har gjort arbejdsgiverbetalte sundhedsudgifter skattefri. Det er
til klar fordel for arbejdsmarkedets a-hold.

De, der har en arbejdsgiver, som vil betale, får en hurtigere og bedre
behandling end dem, der ikke er så heldigt stillet. Lønmodtagere, som
arbejdsgiveren ikke vil betale til, kommer bag i køen sammen med
pensionister og arbejdsløse.

Også her er skattefordelen mest værd for direktører og andre, der tjener
mest.

Mere i pension til de højstlønnede

Endelig har regeringen med hjælp fra Dansk Folkeparti ændret den særlige
pensionsopsparing (SP). Denne opsparing var tidligere en solidarisk ordning.
Alle betalte én pct. af deres indkomst, men alle fik det samme beløb sat ind
på deres konto hos ATP.

Det er ændret til, at enhver får det beløb, de har indbetalt. Det betyder
mindre i pension for 1,5 mio. lønmodtagere, men mere til dem, der tjener
over 270.000 kr. om året. Har man lav indkomst i arbejdslivet, forringes
pensionsopsparingen med cirka 50.000 kr. Tjener man én mio. kr. om året,
vokser den samlede pensionsopsparing med cirka 370.000 kr.

Skævheden forstærkes af, at indbetalingen til SP kan trækkes fra i den
skattepligtige indkomst. Fradraget er dermed mest værd for dem, der betaler
topskat. 1 kr. til SP koster kun 40 øre for den højtlønnede mod 60 øre for
den lavtlønnede.

Det er ikke "noget for noget", som regeringen siger. Det er tværtimod mest
til dem, der har mest - og mindst til dem, der har mindst."

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Jesper

Dato : 10-01-06 16:28

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> biler:
>

> . Jo større bil, du har råd til, jo større gevinst.

Det er en hypotetisk argumentation: Hvis ikke der havde været et
skattestop., så ville skatterne være steget så og så meget hhv den og
den gruppe og så rent hypotetisk har de velbjergede fået større
skattelettelser end dem med lave indtægter.

Det er en goddag mand økseskaft argumentation. Hvis min tante havde
skæg, så ville det have været min onkel.

> Til gengæld stiger busbilletten fordi staten har fjernet tilskud til den
> kollektive trafik.

Og hvorfor har staten så fjernet tilskuddet? For at bruge pengene på en
vedligeholdelse af banelegmet som har været forsømt i årtier for at
staten så kunne give billettilskud. Det er jo også vældigt smart at
fodre hunden med sin egen hale, ikke Allan?

> Også energiafgifterne er låst fast. Her er besparelsen selvfølgelig større i
> Strandvejsvillaen nord for København end i en toværelses lejlighed i
> Sjællandsgade
> i Århus.
Og hvis min onkel havde bryster havde det været min tante.

[SNIP]

> [...]
> i yderligere 30 år - helt frem til 2042, i alt 80 år efter den oprindelige

Og hvis ikke regeringen havde gjort det, så kunne A.P.Møller have
trukket sig fra koncessionsområderne med alt boreudstyret, så kunne
regeringen så se hvormeget en evt. anden koncessionshaver ville betale
for nogle halvtomme oliefelter hvor store anlægsinvesteringer ville være
nødvendige for i det hele taget at komme igang.
Men den slags er Allan Riise for dum til at forstå.

> Erhvervslivet slipper generelt billigere
>
> Regeringen har givet erhvervslivet skattelettelser og ekstra muligheder for
> at snyde i skat.

Irland har sat selskabsskatten ned til 10% og i kraft af det blevet et
vækstcenter i Europa. Fra at være Europas fattiggård med sydlandske
lønninger har Irland nu overhalet Danmark i BNP pr. indbygger.
Et klart bevis på at hvis erhvervslivet har det godt, så har samfundet
det også godt.

> [...]
>

> Det er ikke "noget for noget", som regeringen siger. Det er tværtimod mest
> til dem, der har mest - og mindst til dem, der har mindst."

SP var det der tidligere blev kaldt for "Bunden Opsparing". Intet andet!
Nu få folk deres penge udbetalt og frihed til at bruge den efter
forgodtbefindende i stedet. De kan vælge at bruge dem på pension. De kan
også bruge dem på noget andet. Det er essensen af det frie valg.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 10-01-06 17:07

Jesper wrote:

> [...]
> den gruppe og så rent hypotetisk har de velbjergede fået større
> skattelettelser end dem med lave indtægter.

Det er da hvad der faktuelt sker.

> Det er en goddag mand økseskaft argumentation. Hvis min tante havde
> skæg, så ville det have været min onkel.

Næ, så ville hun have et hormonproblem.

> [...]
> staten så kunne give billettilskud. Det er jo også vældigt smart at
> fodre hunden med sin egen hale, ikke Allan?

Vel er det da ej, og du mener måske ikke at der er råd til begge dele?

Man kunne jo lukke København af for privatbilisme, og give gratis off.
transport, det er der faktisk penge og miljø i.

> Og hvis min onkel havde bryster havde det været min tante.

Næ, så ville han have et hormonproblem.

> [...]
> være nødvendige for i det hele taget at komme igang.
> Men den slags er Allan Riise for dum til at forstå.

Næ, det er jeg ikke, men at give kompensationer uden at få noget som helst
tilbage, er knald i låget.

> [...]
> lønninger har Irland nu overhalet Danmark i BNP pr. indbygger.
> Et klart bevis på at hvis erhvervslivet har det godt, så har samfundet

Danmark ligger kun en anelse under Irland i BNP og i udenlandske
investeringer, så det er jo ikke af nødvendighed.

> [...]
> efter forgodtbefindende i stedet. De kan vælge at bruge dem på
> pension. De kan også bruge dem på noget andet. Det er essensen af det

Du glemmer vidst at det nu er er krone for krone, og ikke en solidarisk
opsparing.

Fra : Jesper

Dato : 10-01-06 17:22

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Det er da hvad der faktuelt sker.

Nej, det er fiktion. Det er den tænkte situation hvor der ikke havde
været et skattestop.

> Næ, så ville hun have et hormonproblem.

> Vel er det da ej, og du mener måske ikke at der er råd til begge dele?

Det er der ingen, gentager ingen, tidligere regering der har ment, ej
heller sossene når de var i regering. Ellers ville de naturligvis havde
sørget for at vedligeholde banelegemet.

> Man kunne jo lukke København af for privatbilisme, og give gratis off.
> transport, det er der faktisk penge og miljø i.

Dertil er den kollektive trafik for dårligt udbygget, det ville fordre
et metronet der dækkede /hele/ København og med mange flere tværgående
linier. Det koster endda rigtigt mange penge at bygge, udover at det
tager tid, årtier!

> Næ, så ville han have et hormonproblem.

> Næ, det er jeg ikke, men at give kompensationer uden at få noget som helst
> tilbage, er knald i låget.

Forstå det nu: Koncessionsområderne er ikke mere værd end andre
olieselskaber ville være villige til at betale. Og det at der skal store
anlægsinvesteringer til for at udnytte nogle halvtomme oliefelter vil
naturligvis afspejle sig i det som koncessionerne er værd.
Når A.P.Møller kan få en rigtig god forretning ud af det, er det fordi
deres anlæg er afskrevet.

> Danmark ligger kun en anelse under Irland i BNP og i udenlandske
> investeringer, så det er jo ikke af nødvendighed.

Hvad med de indlandske investeringer? Og faktum er at for få år siden,
der lå vi væsentligt over Irland i BNP pr indbygger. Og hvis ikke
irernes investeringer er væsentligt større, så er deres afkast det.

> Du glemmer vidst at det nu er er krone for krone, og ikke en solidarisk
> opsparing.

Det står enhver frit for at være solidarisk med sig selv og spare op.

Fra : E.M.

Dato : 10-01-06 19:10

> Man kunne jo lukke København af for privatbilisme, og give gratis off.
> transport, det er der faktisk penge og miljø i.

Jeg mener det var i Kiel man forsøgte det for en del år siden, resultatet
var at byen døde totalt ud, alle butikkerne flyttede ud af byen, da det
endeligt gik op for byrådet at det var galt, var det for sent.

E.M.

Fra : Kim2000

Dato : 10-01-06 21:28

> [...]
> nødvendige for i det hele taget at komme igang.
> Men den slags er Allan Riise for dum til at forstå.

Og selvfølgelig ville de da have gjort det, de ville naturligvis heller gå
end at tjene de der latterlige 40 milliarder om året, fordi man kom med en
helt igennem tom trussel, så gav regeringen efter. Det kaldes at have en
rygrad som en orm. Det er nøjagtig som da MS truede med at stoppe med at
lave Windows, en tom trussel, som man bare burde have rystet på hovedet af
(det gjorde man forresten med MS).

Fra : Sten Schou

Dato : 10-01-06 22:58

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lave Windows, en tom trussel, som man bare burde have rystet på hovedet af

40.000.000.000 om året i fortjeneste på Nordsøolien?...du må vist være
skolelærer, eller noget lignende. Så vidt jeg erindrer, havde hele koncernen
i omegnen af 20.000.000.000 i overskud sidste år, før skat. Dette må være
ensbetydende med, at de har et underskud på 20.000.000.000 på de øvrige
forretninger, utroligt at de i så fald ikke er afhændet forlængst.

Hilsen Sten

Fra : Kim2000

Dato : 10-01-06 23:06

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dette må være ensbetydende med, at de har et underskud på 20.000.000.000
> på de øvrige forretninger, utroligt at de i så fald ikke er afhændet

Pointen er at det ville være en for god forretning til man ville droppe den

Fra : Sten Schou

Dato : 10-01-06 23:11

> Pointen er at det ville være en for god forretning til man ville droppe
> den

Eller: Overdrivelse fremmer forztåelsen.....

Hilsen Sten

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-01-06 00:07

On Tue, 10 Jan 2006 16:27:53 +0100, Jesper wrote:

> Og hvis min onkel havde bryster havde det været min tante.

Eller din overvægtige onkel.

Fra : HrSvendsen

Dato : 10-01-06 17:46

Allan Riise wrote:
> Dette er et oplæg til debat, omend det meget godt beskriver min holdning.
>
> "Fastfrysning af skatter og afgifter vender den tunge ende nedad

Når man laver skattestop i et system, hvor skatten i stor stil bruges
indkomstudjævning, så vil pengene i puljen til den tunge ende nemt kunne
ende med også opleve et stop i stigningstakten.

Hvad skulle der ellers ske, når man ikke længere øger skattenbyrden for
dem, der har noget at betale af?

Sådan er det jo.

Og hvis man vil sænke skatten, hvordan så holde puljen til den tunge
ende på samme niveau som hidtil? Det er vanskeligt praktiserbart for at
sige det mildt.

Men sådan er det jo. Hvis man vil lavere skat, så bliver der naturligt
mindre af kagen til den tunge ende, der ikke selv skaber det, de lever af.

Vi er enige om, at den tunge ende får mindre af den samlede
samfundskage. Stadigvæk alt for meget; men afgjort mindre.

Det er naturligt, at folk foretrækker det sådan i et samfund som det
danske, hvor sammenhængskraften skrider mere og mere dag for dag.

Fra : Krumme

Dato : 10-01-06 20:58

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> . De 10 procent rigeste familier fik 70 procent af skattelettelsen.
>
> . De 60 procent fattigste familier fik ingenting.

En historie, måske Allan kan blive lidt klog af!

5 mænd har i det sidste år hver lørdag aften gået på restaurant for at spise
sammen. Da de ikke alle havde lige mange penge, var man enige om at fordele
den ugentlige regning på 2000,- således.

Allan der tjente 1.000.000 årligt betalte de 1500 kr
Bo tjente 500.00 årligt og betalte 300 kr
Carsten tjente 250.000 og betalte 200 kr
Dennis og Erik var på kontanthjælp og betalte ikke noget til regningen.

En dag syntes restaurantøren at de skulle have lidt rabat, han gav dem 500 i
rabat for deres trofaste besøg hos ham.
Dennis og Erik syntes straks at den dejlige rabat skulle komme dem alle til
gode og de ville således have 100 hver! Det syntes Allan ikke var retfærdig,
og for det tæskede Dennis og Erik ham for. Næste lørdag da de igen skulle
spise sammen kom Allan ikke, og da regningen kom på de 2000 kr. manglede der
1500 til betaling,-

Hygge

Krumme

Fra : Allan Riise

Dato : 10-01-06 21:07

Krumme wrote:
> [...]
> lørdag da de igen skulle spise sammen kom Allan ikke, og da regningen
> kom på de 2000 kr. manglede der 1500 til betaling,-

Den er så gammel og så forkert, at den ikke betinger mere respons.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-01-06 21:24

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Den er så gammel og så forkert, at den ikke betinger mere respons.

Den er gammel og beskriver ganske godt hvorfor velfærdsnarkomaner er de
største egoister i Danmark, Allan Riise er en af de helt stor
samfundsnassende egoister.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 10-01-06 21:34

> Den er gammel og beskriver ganske godt hvorfor velfærdsnarkomaner er de
> største egoister i Danmark, Allan Riise er en af de helt stor
> samfundsnassende egoister.
>
> Thorkild

Begynder du nu igen Thorkild. Du bliver nødt til at acceptere at du
ikke får skattelettelser foreløbigt. Vi har jo også en gæld vi skal
have betalt. Når den er betalt, kan vi kigge på marginalskatterne.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-01-06 22:36

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> Begynder du nu igen Thorkild. Du bliver nødt til at acceptere at du ikke
> får skattelettelser foreløbigt. Vi har jo også en gæld vi skal have
> betalt. Når den er betalt, kan vi kigge på marginalskatterne.

Jamen jeg bliver da ved, senest er det vist ved at lykkes Thor Pedersen om
der er et råderum.

Og så er gældsafvikling i en moderne økonomi en balance mellem afdrag og
vækst.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 11-01-06 20:07

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Den er gammel og beskriver ganske godt hvorfor velfærdsnarkomaner er de
> største egoister i Danmark, Allan Riise er en af de helt stor
> samfundsnassende egoister.
>
> Thorkild

Thorkild er den største af alle nulevende egoister.
Og satans misundelig, fordi han ikke får lov til at nasse, men skal betale
en yderst moderat skat.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-01-06 00:24

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> [...]
>>

> Thorkild er den største af alle nulevende egoister.
> Og satans misundelig, fordi han ikke får lov til at nasse, men skal betale

Man skal vel nærmest være psykopat for at mene 63 % i direkte indkomstskat
plus afgifter, er en moderat skat.

Thorkild

Fra : HrSvendsen

Dato : 12-01-06 00:35

Thorkild Poulsen wrote:

> Man skal vel nærmest være psykopat for at mene 63 % i direkte
> indkomstskat plus afgifter, er en moderat skat.

Det er i hvert fald opsigtsvækkende at kalde 63 procent og en masse andet
oveni for "en yderst moderat skat".

Fra : Egon Stich

Dato : 12-01-06 12:06

> Man skal vel nærmest være psykopat for at mene 63 % i direkte indkomstskat
> plus afgifter, er en moderat skat.
>
> Thorkild

Som sædvanlig omgås fjolset sandheden selektivt.
Den "halve løgn" er og bliver dit kendemærke.
Du betaler ikke 63% af din totale indkomst.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-01-06 17:07

> [...]
>>

> Som sædvanlig omgås fjolset sandheden selektivt.
> Den "halve løgn" er og bliver dit kendemærke.
> Du betaler ikke 63% af din totale indkomst.

Næ, men den sidste krone beskattes med topskat. Hvis du kalder topskat
beskatning for moderat er du psykisk syg.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 12-01-06 21:04

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Næ, men den sidste krone beskattes med topskat. Hvis du kalder topskat
> beskatning for moderat er du psykisk syg.
>
> Thorkild

Og det er netop det man skal bruge de mange skattekroner til. Til
behandling af psykisk syge.
Det kan være at du kan få en kasse tudekiks, betalt af skattefar

Fra : Egon Stich

Dato : 12-01-06 22:04

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Næ, men den sidste krone beskattes med topskat. Hvis du kalder topskat
> beskatning for moderat er du psykisk syg.
>
> Thorkild

Dette må jeg tage som en indrømmelse af, at du anvender dig af halve løgne.
Men det har jeg jo vidst længe.
Nu håber jeg så på, at det er tegnet på begyndende selverkendelse hos dig.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-01-06 23:57

> [...]
> Men det har jeg jo vidst længe.
> Nu håber jeg så på, at det er tegnet på begyndende selverkendelse hos dig.

Der er absolut intet galt i min fremstilling.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 13-01-06 15:10

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Der er absolut intet galt i min fremstilling.
>
> Thorkild

Hvis De for alvor mener, at Du taler sandt, levner det kun een anden
mulighed:
De er småt begavet, hr. Poulsen.

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-01-06 16:47

> Hvis De for alvor mener, at Du taler sandt, levner det kun een anden
> mulighed:
> De er småt begavet, hr. Poulsen.

Det må da efterhånden udgøre et problem for dem Hr. Stich, at jeg
konfronterer dem med sandheder de ikke har været i stand til at afvise med
et eneste sagligt argument. Sandheden er jo jeg præsenterer dem for
sandheden og problemet består i den er i modstrid med deres verdensbillede,
der daterer sig tilbage til oktoberrevolutionen.

Er de ikke bange for at få angstneuroser i deres alderdom når de bliver klar
over at de har spildt livet på en livsløgn.

Thorkild

Fra : Erling Hansen

Dato : 12-01-06 21:15

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Man skal vel nærmest være psykopat for at mene 63 % i direkte indkomstskat
> plus afgifter, er en moderat skat.
>
> Thorkild

Atter engang en typisk løgn fra en højrefløjs-fanatiker. Du har sgu
aldrig i dit liv betalt 63% i indkomstskat. Tag lige og kig på dit
trækkort og se, om du tør offentliggøre din trækprocent som bevis på din
løgnagtighed.
Erling

Fra : Pjensen73

Dato : 12-01-06 22:00

> [...]
> aldrig i dit liv betalt 63% i indkomstskat. Tag lige og kig på dit
> trækkort og se, om du tør offentliggøre din trækprocent som bevis på din

Ja, han kan skanne den ind, og poste den i dk.binaer gruppen. Men jeg
tvivler på at han tør.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 12-01-06 23:58

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message

> [...]
> aldrig i dit liv betalt 63% i indkomstskat. Tag lige og kig på dit
> trækkort og se, om du tør offentliggøre din trækprocent som bevis på din

Mener du ikke man betaler 63 % af sidst tjente krone i skat ?

Thorkild

Fra : Erling Hansen

Dato : 13-01-06 07:20

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> "Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message

> Mener du ikke man betaler 63 % af sidst tjente krone i skat ?
>
> Thorkild

Er det intelligensen, det kniber med, eller kan du bare ikke læse? 63%
af den sidste krone er sgu da ikke det samme som 63% i skat, din nød.
Prøv at læse indenad.
Erling

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-01-06 07:50

> Er det intelligensen, det kniber med, eller kan du bare ikke læse? 63%
> af den sidste krone er sgu da ikke det samme som 63% i skat, din nød.
> Prøv at læse indenad.

Undskyld, jeg havde troet publikum var så meget inde i skatteforhold, de
forstod det var humlen.

Og så kommer man da hurtigt op mod 60 % i skat.

Fjerne marginalskatterne, de er kun til for at pleje undermålernes
misundelse og jantelovsfølelse.

Thorkild

Fra : Erling Hansen

Dato : 13-01-06 08:01

> [...]

> Og så kommer man da hurtigt op mod 60 % i skat.
>
> Fjerne marginalskatterne, de er kun til for at pleje undermålernes

Den gider jeg ikke engang svare på !
Erling

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-01-06 16:49

> Den gider jeg ikke engang svare på !
> Erling

Mon ikke snarere det er evnerne der svigter, jeg har nemlig ret. Og du skal
være velkommen til at argumentere sagligt, men jeg skal sætte dig noget så
grundigt på plads, jeg ved hvad jeg taler om og du har tydeligvis ikke
begreb om ret meget.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 13-01-06 16:10

> "Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message

> Mener du ikke man betaler 63 % af sidst tjente krone i skat ?
>
> Thorkild

Thorkild. Vi venter stadigvæk på at se din trækprocent. Du kunne jo,
som jeg tidligere foreslog, skanne dit trækkort ind og poste den i
binaer gruppen, men du har måske noget at skjule?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-01-06 16:50

> Thorkild. Vi venter stadigvæk på at se din trækprocent. Du kunne jo, som
> jeg tidligere foreslog, skanne dit trækkort ind og poste den i binaer
> gruppen, men du har måske noget at skjule?

Hvis man er nede på det niveau der taler om trækprocent, har man ikke meget
begreb om skatteforhold.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 14-01-06 16:20

> Hvis man er nede på det niveau der taler om trækprocent, har man ikke
meget
> begreb om skatteforhold.
>
> Thorkild

Nej.
Du har fuldstændig ret, lille Thorkild.
Men nu kan du tage det ganske roligt, for du har, med din eminente
oratoriske stil, og dokumenterede store viden om skatte og samfundsforhold,
sikkert overbevist de fleste om dine synspunkters rigtighed.
Så sæt dig nu stille ned, og nyd sejren.
I mellemtiden vil vi tale lidt med Anders, og overtale ham til at udnævne
dig til skatte OG finansminister.
Naturligvis kan du så ikke bo, hvor du gør nu, men må skifte til en passende
bopæl.
Også dette kan vi sikkert klare.
Glæd dig:
Du får stuen mellem Napoleon og Rosevelt..!

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-01-06 02:43

> [...]
> Også dette kan vi sikkert klare.
> Glæd dig:
> Du får stuen mellem Napoleon og Rosevelt..!

Kære lille Egon, jeg ved godt du møder Napoleon dagligt i dine omgivelser,
jeg befinder mig godt hvor jeg er. Men jeg vil da overveje at vise
ministeren din mail når jeg møder ham.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 15-01-06 16:44

> Kære lille Egon, jeg ved godt du møder Napoleon dagligt i dine omgivelser,
> jeg befinder mig godt hvor jeg er. Men jeg vil da overveje at vise
> ministeren din mail når jeg møder ham.
>
> Thorkild

Det var ikke ministeren, du skulle bo ved siden af.
Det var Napoleon.

Egon

Fra : Erling Hansen

Dato : 14-01-06 21:34

> [...]

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> Hvis man er nede på det niveau der taler om trækprocent, har man ikke meget

Thorkild: Det intellektuelle niveau i dine indlæg tyder i allerhøjeste
grad på, at du befinder dig på rangstigen hvor alle mellemværender med
det offentlige ordnes via trækprocent og personlige tillæg. Skulle du,
imod forventning, befinde dig lidt højere oppe, vil jeg citere
Admiralens Vise: "Fordi hans egne tanker var så få og små, så
endte..........
Erling

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-01-06 02:44

> [...]
> imod forventning, befinde dig lidt højere oppe, vil jeg citere
> Admiralens Vise: "Fordi hans egne tanker var så få og små, så

Godt forsøgt Erling, den tro jeg folk kan gennemskue.

Thorkild

Fra : Sten Schou

Dato : 10-01-06 23:13

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Den er så gammel og så forkert, at den ikke betinger mere respons.

Jamen det gør den da, faktisk et rigtig godt billede på staten Danmark.

Hilsen Sten

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-01-06 21:21

> [...]

> Hvis du ejer en dyr bolig, sparer du meget. Hvis du ejer en billig bolig,
> sparer du lidt. Hvis du ikke ejer din bolig, sparer du ikke en krone i

Det afslører i hvert fald at de røde betragter en stigning på området som en
selvfølge. Det er naturligvis urimeligt folk skal betale 2 gange for en vare
og derfor er det helt rimeligt man holder boligskatterne i ave. Specielt
fordi vi skal bort fra det støttede lejebyggeri der direkte koster det
offentlige penge, privat boligerne bidrager trods alt positivt til den
offentlige økonomi.

> . De 10 procent rigeste familier fik 70 procent af skattelettelsen.
>
> . De 60 procent fattigste familier fik ingenting.

Det er da noget af et overlap. Men opgørelsen stammer vel fra AE og det
giver jeg ikke ret meget for, de samlede skatter satte rekord det år vi fik
skattelettelser.

> Et tilsvarende regnestykke kan laves om fastfrysningen af vægtafgiften på
> biler:
>
> . Jo større bil, du har råd til, jo større gevinst.
>
> . Ingen bil - ingen gevinst.

Må jeg lige minde om de danske bilafgifter er på 180 % plus moms, at klandre
en fastfrysning når man selv lader sig transportere af noget der ligger
skatteborgerne til direkte last, er vel noget af det mest usympatiske og
egoistiske man kan forestille sig.

> Til gengæld stiger busbilletten fordi staten har fjernet tilskud til den
> kollektive trafik.

Det er noget vås, der er samlet set samme tilskud i faste priser, men den
borgerlige regering har erkendt flere af midlerne skal bruges til et
misligeholdt skinnenet. Og må jeg lige minde om det er privatbilismen der
betaler langt hovedparten af gildet.

> Også energiafgifterne er låst fast. Her er besparelsen selvfølgelig større
> i Strandvejsvillaen nord for København end i en toværelses lejlighed i
> Sjællandsgade
> i Århus.

Atter en gang hører vi en egoist brokke sig, besparelsen gavner i dette
tilfælde netop de laveste indkomster hvor energiudgiften udgør en større del
af husholdningsbudgettet. Det er sørme ikke tænkeevnen hos de røde der er
fremherskende.

> Velhavere får de største skattelettelser
>
> Samme konsekvens kan ses i den lettelse af personskatten, som regeringen
> har gennemført:

Så nærmer vi os det rene idioti, der er absolut ikke sket væsentlige
ændringer i personskatten for de største indkomster, den samlede
skatteprocent er faldet mest for lave og mellemindkomster.

> [...]
>
> . De lavtlønnede har fået under 1.500 kr.
>
> -fire gange mindre end de højtlønnede.
>
> . Arbejdsløse, pensionister og efterlønsmodtagere med

Atter må vi henholde os til den relative skattelettelse er højest i bunden
og hos mellemindkomsterne, at de passive forsørgelser ikke får del i
skattelettelserne er da synd for samfundsnasserne, men det har jeg kun tørre
tårer til overs for.

> [...]
>
> Til gengæld mærker alle, der har brug for hjælp fra velfærdsstaten, at
> disse milliarder mangler i de offentlige kasser.

Det er dog det mest idiotiske jeg nogensinde har læst, der er et kæmpe
overskud på de offentlige finanser og aldrig har de samlede skatter været
højere, vel at mærke målt i faste priser.

> [...]
> aftale med A.P. Møller om forlængelse af selskabets reelle eneret til
> olien i yderligere 30 år - helt frem til 2042, i alt 80 år efter den

Jamen den forrige regering forsøgte da også at hæve skatterne fra Nordsøen,
det slap den bare ikke så godt fra fordi gamle Møller begyndte at udflage en
del af sin flåde, så skrottede man de ekstra skatter. Nu har den borgerlige
regering så indført nye skatter og så skal de klandres af de røde der ikke
evnede det. Det står sandelig sløjt til i hovedet på de røde.

> [...]
> A.P. Møller og DUC med en ekstra fortjeneste på 8 milliarder kr. om året
> efter skat. En ekstra indtægt, der er helt gratis - det koster jo ikke

Jeg tror du med fordel kunne læse vismændenes vurdering af den situation

> [...]
> Folketing og regeringer i at skærpe beskatningen af olien de kommende 39
> år - næsten uanset, hvor meget ekstra olie der findes, og hvor meget

Nå, finder man nu også meget mere olie i Nordsøen. Tjah, det lyder helt
rigtigt. Gad vide hvem der ville investere i Nordsøen hvis ikke der er
udsigt til gevinst.

> [...]
> u-lande og lande med et tvivlsomt demokrati. Aftalen er da også blevet
> skarpt kritiseret af eksperter som uklog og uforståelig, men regeringen

Hvilke "eksperter" er det ? Forhåbentlig da ikke de inkompetente AE folk.

> Aftalen vil give A.P. Møller, Shell og Texaco en fortjeneste på op imod
> 200 milliarder kr. (efter skat) - måske endnu mere.

Atter en gang, læs vismandsrapporten.

> Erhvervslivet slipper generelt billigere
>
> Regeringen har givet erhvervslivet skattelettelser og ekstra muligheder
> for at snyde i skat.

Vrøvl.

> [...]
> statskassen flere hundrede mio. kr. Flere andre virksomheder har udnyttet
> dette skattehul. Først da fidusen kom frem i offentligheden, foreslog

Kan du lige sige mig hvor længe SR var om at standse selskabstømmer
problemet ?

Og så er det rigtigt TDC udnyttede en lovlig skattefordel, men samme regel
har gavnet Danmark på en lang række områder.

> De generelle skattelettelser til erhvervslivet udgør 500 mio. kr. stigende
> til 6 - 800 mio. kr. om året.

Det var da dejligt, og hvor er det afslørende at de røde vil hæve disse
skatter til stor skade for Danmark - og så vil de dele beløbet ud til
samfundsnasserne. Der findes ikke mere egoistiske mennesker en
samfundsnassende velfærdsnarkomaner.

> Den største lettelse kommer ved at øge virksomhedernes kredit for den
> moms, de har opkrævet hos forbrugerne.

Mon ikke snarere det var den absurde stramning fra Lykketoft vi skal
klandre, man får dårligt inddrevet sine midler før de skal betales i moms.

> [...]
> flytte rundt på indtægter, udgifter og skattefradrag mellem selskaber, der
> betaler normal skat, og den del af koncernen, der betaler den lavere

Jamen jeg synes da du skal beskatte rederierne mere - og samtidigt vinke
helt farvel til indkomsten. Er der et område hvor Danmark er i
skattekonkurrence, er det søfarten.

> Erhvervslivets muligheder for skattefifleri øges også ved, at det er gjort
> nemmere at udskyde skattebetalinger og skubbe skattegælden rundt i stedet
> for straks at betale, hvad der skyldes.

Tænk, regeringen er direkte klandret for det modsatte, hvorfor ? jo den
rentesats skattevæsnet sætter er enorm. Det er bestemt ikke studenterhuen
der trykker.

> Nedskæringer i Told og Skat gør det lettere at snyde

Vrøvl, man effektiviserer og specialiserer sig, det er da dybt godnat det
skal koste det dobbelte at inddrive skat i Danmark, som til eksempel i
Sverige.

> [...]
> også gennemført massefyringer hos Told og Skat og accepteret skattelove,
> der gav alt for gode muligheder for snyd.

Det dokumenterer du lige.

> [...]
> kravene til udenlandske selskaber med aktiviteter i Danmark. Det skete,
> selv om ministeren i et svar til Folketinget erkendte, at loven giver

Sig mig, vil du have forenkling eller ej ? Det er da dybt problematisk med
så kompliceret et system ingen kan gennemskue det. Og så længe skattevæsnet
ikke vinder mere end halvdelen af de sager de anlægger, så har vi virkelig
med en Bananrepublik at gøre.

> [...]
> femtedel og bliver med finansloven for 2004 yderligere reduceret. Der
> budgetteres helt åbent med færre skatteindtægter fra virksomhederne som

Er der et område der virkeligt trængte til effektivisering, er det
skatteområdet - og der er tale om effektiviseringer. Men misundelsen trives
naturligvis hos de røde der ikke har meget forstand på den slags.

> [...]
> intens ligning. Når en virksomhed i tre år ikke er grebet i snyd, vil den
> ikke blive kontrolleret så meget som andre de følgende år!

Nemlig, det er genialt.

> Skattelettelser til landbruget
>
> Regeringen har også sikret landbruget en varig skattelettelse gennem et
> loft for den kommunale grundskyld på landbrugsjord.

Nå, det at en skat ikke må stige er en "skattelettelse". Ja ja, man skal
høre meget.

> Lettelsen betyder højere jordpriser til gavn for dem, der ejer jorden i
> dag, men dermed bliver det dyrere for den unge landmand at købe en gård.

Og den må du så lige forklare.

> Landmændene skal også slippe billigere, når de overtræder forskellige
> miljøbestemmelser.

Nå. Hvor står det ?

> Særlige skattefordele til arbejdsmarkedets a-hold.
>
> Regeringen har gjort arbejdsgiverbetalte sundhedsudgifter skattefri. Det
> er til klar fordel for arbejdsmarkedets a-hold.

Aha, de røde vil altså beskatte folks sundhed. Det er da rart at få at vide.

> [...]
> behandling end dem, der ikke er så heldigt stillet. Lønmodtagere, som
> arbejdsgiveren ikke vil betale til, kommer bag i køen sammen med

Misundelse er en grim ting.

> Også her er skattefordelen mest værd for direktører og andre, der tjener
> mest.

Det er da forhåbenlig kun en begyndelse for marginalskatter er grotesk høje
i Danmark.

> [...]
> pensionsopsparingen med cirka 50.000 kr. Tjener man én mio. kr. om året,
> vokser den samlede pensionsopsparing med cirka 370.000 kr.

ATP er lavet om fra at være en skat til at være en opsparing, det er
samtlige økonomer faktisk enige i. Selv de offentlige finanser regnede med
ATP som en skat un SR.

> [...]
> skattepligtige indkomst. Fradraget er dermed mest værd for dem, der
> betaler topskat. 1 kr. til SP koster kun 40 øre for den højtlønnede mod 60

Nu ved jeg ikke hvor du har læst alt dette vrøvl, men er du sød at fortælle
hvor meget du betaler til SP i dag ? og kan du så ikke lige fortælle hvem
der har størst gavn af at ordningen er suspenderet ?

> Det er ikke "noget for noget", som regeringen siger. Det er tværtimod mest
> til dem, der har mest - og mindst til dem, der har mindst."

Du har vel mest demonstreret du ikke har begreb om hvad du taler om, men
ønsker at samfundsnasserne skal have snablen længere ned i fælleskassen.
Hvor er det rart at egoister som dig fik en ny regering.

Thorkild

Fra : Joakim Von And

Dato : 11-01-06 16:14

> Jeg tror du med fordel kunne læse vismændenes vurdering af den situation
>
> Atter en gang, læs vismandsrapporten.

Er det /den/ vismandsrapport du i en tidligere diskussion med undertegnede
forkastede, vistnok fordi vismændene var for røde? )

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-06 16:48

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>>

> Er det /den/ vismandsrapport du i en tidligere diskussion med undertegnede
> forkastede, vistnok fordi vismændene var for røde? )

Når man ligefrem kan bruge fjendens argumentation, styrker det da
argumentet.

Thorkild

Fra : Joakim Von And

Dato : 11-01-06 16:50

> "Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> Når man ligefrem kan bruge fjendens argumentation, styrker det da
> argumentet.

Touché

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-01-06 00:05

On Tue, 10 Jan 2006 15:53:16 +0100, Allan Riise wrote:

> [...]
> behandling end dem, der ikke er så heldigt stillet. Lønmodtagere, som
> arbejdsgiveren ikke vil betale til, kommer bag i køen sammen med

Men køen bliver kortere. Hvorfor er det slemt?